AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Del Skrevet 31. juli 2023 Var gravid i uke 6-7 (fosteralder) på ultralyd undersøkelse, hadde hatt kraftige smerter i 1,5 uke da, og blødninger i 4 dager. Legen mente det var hjerteslag, og alt så fint ut. 2 dager senere var hcg fallende, smertene økte på, og blødningene ble verre. Etter ytterligere 2 dager begynte blødningene for alvor, og var langt mer enn kraftig menstruasjonsblødning. Store koageller kom ut, og jeg blødde ut bind etter bind, truse og klær. Blødningene og smertene avtok, men har blødd jevnlig i 4 uker siden oppstart. I forrige uke hadde det avtatt mye, og det som kom ut var stort sett slimete, ikke noe blod på natten, men begynte igjen på dagtid. I helgen økte blødningene på igjen, og det er som når SA startet, kraftig blødninger, store koagulerte biter med blod, det "spruter" ut av meg. Har blødd ut 6 plagg i helgen, og kan gå gjennom 4 bind i timen. Jeg er så sliten av blødningene nå, og jeg lurer på om det er normalt at man kan begynne å blø så kraftig igjen så mange uker etterpå når blødningene egentlig hadde roet seg.? Har noe tips til voksenbleier eller annet som kan brukes? Nå bor jeg nesten på toalettet, jeg går på do for å blø, og jeg "presser" blod ut av meg. Anonymkode: 2de7f...c10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2 Del Skrevet 31. juli 2023 Du burde oppsøke legen din. Anonymkode: 39f32...99b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #3 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du burde oppsøke legen din. Anonymkode: 39f32...99b Har vært både hos legen og legevakt flere ganger iløpet av de 2 første ukene. Fastlege mente dette var ganske normalt for SA. Men disse kraftige blødningene igjen er nyoppstått i helgen som var. Har ikke mistet før, og jeg lurer på om det er normalt at blødningene kan ta seg opp. Anonymkode: 2de7f...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #4 Del Skrevet 31. juli 2023 Det kan være normalt.. Hvis det har vært rester som nå kommer ut så kan blødningene være ganske stor.. Jeg hadde en kjempe blødning først med koagler og hele pakka.. Det bokstavelig bare rant ut som om noen satt på kran, deretter blødde jeg litt mer enn mens mengde i noen dager, så var det stopp.. Deretter fikk jeg en ny kjempe blødning 2 uker etter jeg hadde sluttet å blø. Samme som første gang. Koagler, vev og en foss.. Det var siste rest som kom. Men jeg var inne på sjekk hos sykehuset. Anonymkode: 2a46f...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #5 Del Skrevet 31. juli 2023 Gå til legen og be om om UL. Det høres ut som du kan ha rester. Anonymkode: 5a8b0...b41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #6 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det kan være normalt.. Hvis det har vært rester som nå kommer ut så kan blødningene være ganske stor.. Jeg hadde en kjempe blødning først med koagler og hele pakka.. Det bokstavelig bare rant ut som om noen satt på kran, deretter blødde jeg litt mer enn mens mengde i noen dager, så var det stopp.. Deretter fikk jeg en ny kjempe blødning 2 uker etter jeg hadde sluttet å blø. Samme som første gang. Koagler, vev og en foss.. Det var siste rest som kom. Men jeg var inne på sjekk hos sykehuset. Anonymkode: 2a46f...cfd Takk for svar. Det har kommet ganske mye rart ut av meg fra dag 1, vev, klumper o.s.v, og store mengder. Skjønner ikke at det kan være mer igjen der. Lege var ikke så bekymret siden jeg blødde så kraftig og det absolutt kom ting ut av meg, men ringer igjen i morgen for å høre. Anonymkode: 2de7f...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #7 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for svar. Det har kommet ganske mye rart ut av meg fra dag 1, vev, klumper o.s.v, og store mengder. Skjønner ikke at det kan være mer igjen der. Lege var ikke så bekymret siden jeg blødde så kraftig og det absolutt kom ting ut av meg, men ringer igjen i morgen for å høre. Anonymkode: 2de7f...c10 Ja jeg ville absolutt ringt igjen, hvis ikke fastlegen tar det seriøst så ville jeg ringt gyn eller sykehus for en sjekk. Det er dessverre veldig kort vei fra normalt til unormalt i sånne situasjoner. Jeg fikk uttrykkelig beskjed om å ta kontakt med sykehuset hvis en ny blødning oppstod etter den første hadde roet seg. En enkel UL vil kunne gi mye svar og sjelero ❤️ Anonymkode: 2a46f...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #8 Del Skrevet 1. august 2023 Huff, dette hørtes fælt ut. Stakkars deg 😟 var du 8-9 uker på vei du da? har hørt han man blør kraftig på det tidspunktet, men ikke at man blør SÅ mye.. håper du ringer legen og får litt mer bistand der ❤️ Anonymkode: 6f81c...5ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #9 Del Skrevet 1. august 2023 Ring legen din eller gå privat. Man skal alltid ta økende blødning på alvor. Hilsen en som hadde rester å måtte få utskrapning etter kraftig økning i blødning. Anonymkode: 9213e...e9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå