Gå til innhold

Hva hadde du tenkt om slike alvorlige løgner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om en mor lyver gjennom hele barndommen om hvem far til sønnen er. Sønnen har hele tiden liten kontakt med faren, da han ikke bryr seg om han og har fått ny familie. Kontakten er preget av vold både psykisk og fysisk, som moren vet om. Faren ødelegger sønnen på mange områder. Etter 30 år får sønnen en telefon fra en ukjent mann, og moren innrømmer da at dette kan være hans far da hun var utro. Når sønnen sier han vil finne ut av dette, truer hun med å ta livet sitt om han går videre med det. Hva ville dere tenkt her? Er man frisk når man gjør slikt? 

(Spør da dette gjelder en svært nær venn av meg som har betrodd seg, og vet ikke hva han skal gjøre). Jeg er eneste han har sagt det til pga morens trusler 

Anonymkode: 515ab...8b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Virker ikke frisk, men sønnen kan jo ta opp kontakt med denne muligens faren uten å blande inn moren i det? Han har jo rett på å vite tenker jeg. 

Anonymkode: a22a0...8f6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Virker ikke frisk, men sønnen kan jo ta opp kontakt med denne muligens faren uten å blande inn moren i det? Han har jo rett på å vite tenker jeg. 

Ja har sagt det samme, men moren vil sannsynligvis få vite det om det er sant, og han tørr ikke ta sjansen på at moren tar selvmord. 

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars. Han fortjener jo å finne ut om han kanskje har en stødig far

Anonymkode: 1c3a2...4ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja har sagt det samme, men moren vil sannsynligvis få vite det om det er sant, og han tørr ikke ta sjansen på at moren tar selvmord. 

Tviler sterkt på at dette er noe hun vil gjennomføre, men heller truer med. Derimot kan man ikke gamble på det heller. Ville tatt en time hos psykolog. Eller søkt på my heritage og håpe på lykken der? Da er det jo litt utenfor hans kontroll om han finner ut om denne mannen er faren. 

Skrevet

Den typen trusler som det der tar ikke jeg seriøst. Aldri opplevd at noen som bruker selvmord som en trussel har gjennomført, de som regel for glad i seg selv.

Jeg hadde selvsagt fått avklart om denne mannen er biologisk far og hadde ikke brydd meg om hva mor føler om det.

Hvor i all verden har mor vært når denne mannen som i praksis var hans far utøvde omsorgssvikt, det lurer jeg på. En ting er hva far har gjort men hvordan har moren vært opp gjennom årene, har hun fucket opp for sønnen slik at han hele veien må etterkomme hennes ønsker? Det er ikke normalt å true barna sine med selvmord og det finnes ingen unnskyldning for psykisk mishandling, for det er det dette er.

• Liker 1
Gjest Elooon
Skrevet (endret)

Eneste jeg hadde tenk. For ei slem mor!

Hun fortjener at sønnen bryter kontakten etter en slik stygg løgn for å «redde sitt eget skinn» og kommer med slike trusler til sin egen sønn. Helt ærlig. Hva slags mor gjør noe slikt mot egne barn?
Om hun ikke er frisk er det uansett ingen unnskyldning til å være drittsekk mot eget barn.
Håper han kontakter mannen og finner ut om han er hans ekte far❤️Han gjør som han vil i sitt eget liv og har kontakt med de han vil. Moren, som driver med løgner hele livet til sønnen og truer han, er ikke hans ansvar. 

Endret av Elooon
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Den sjansen hadde jeg tatt. 

Tomme trusler uansett. 

Anonymkode: 65e26...5a6

AnonymBruker
Skrevet

Man er ikke ansvarlig for livet til moren sin

Anonymkode: 185e4...e5d

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode svar. Dette med myhearitage hørtes veldig lurt ut i grunn, så dette skal jeg foreslå for han. Han har fortelt meg mange historier om moren, der jeg tenker «hva i alle dager». Men sier selv de har ett greit forhold. Moren har prøvd å ta livet sitt før, og jeg tror det er derfor han ikke tenker at dette er tomme trusler. Jeg får helt vondt av han 

Skrevet

Hils vennen din og si at

Om mor faktisk tar selvmord. Etter at han bli kjent med pappa. Etter år med løgn og krenkelser. Da er sjansen stor for at det er flere ting som tippet henne over den kanten. Feks trenger det ikke være det at han tar kontakt med pappa som er den egentlige grunnen. Det er nærliggende at hun mister ansikt, og at hun må dele ham med noen. Ting som ikke er hans skyld.

Hun virker ikke som en man skal styre store livsvalg etter. Var jeg han, ville jeg ikke latt sjansen til å sjekke om far er en stabil person, gått fra meg. 

Lykke til❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...