Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det egentlig slik? I nesten alle forum finner man de som kommer med skikkelig negative kommentarer, er nedlatende, på død og liv skal rette på de minste feil i innlegget selv om de fint klarer å forstå hva ts mente, og kan begynne å anta alt mulig rart om en person som de ikke kjenner... Syns det er dumt at det er så mange "troll" her inne. Blir lei av at det er så negativt i hvert forum. De eneste trådene jeg ikke så langt har sett dette er kun i slike navne tråder eller tråder om hvilken parfyme eller klær man har på. Virker som sånne typer tråder er de eneste hvor folk klarer å holde seg seriøse og hyggelige mot andre...

Anonymkode: 5bfa7...9e4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eneste sted de kan hevde seg.

Anonymkode: 7aa00...0b0

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi man blir lei av dumme folk, kvinnehat, kvinner som ikke skjønte at han var «psykopat» før dagen ettet bryllupet. Kvinner som finner seg i altfor mye og kritiserer alle andre. Listen er lang.

Anonymkode: 0c4b5...925

• Liker 5
  • Nyttig 2
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 20.40):

Fordi man blir lei av dumme folk, kvinnehat, kvinner som ikke skjønte at han var «psykopat» før dagen ettet bryllupet. Kvinner som finner seg i altfor mye og kritiserer alle andre. Listen er lang.

Finnes det ikke noen egne forum for dere feilfrie?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 21.34):

Hvorfor er det egentlig slik? I nesten alle forum finner man de som kommer med skikkelig negative kommentarer, er nedlatende, på død og liv skal rette på de minste feil i innlegget selv om de fint klarer å forstå hva ts mente, og kan begynne å anta alt mulig rart om en person som de ikke kjenner... Syns det er dumt at det er så mange "troll" her inne. Blir lei av at det er så negativt i hvert forum. De eneste trådene jeg ikke så langt har sett dette er kun i slike navne tråder eller tråder om hvilken parfyme eller klær man har på. Virker som sånne typer tråder er de eneste hvor folk klarer å holde seg seriøse og hyggelige mot andre...

Har ikke noe liv og liker å tråkke på folk som er nede. Eier ikke empati og forståelse for andre mennesker. 

Anonymkode: 5f6e7...0c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette med hvorfor folk oppfører seg så bedritent på internett, er det forsket mye på. 

En ting de har funnet, er at det å ikke se ansiktet og reaksjonene til den man prater med, gjør at folk oppfører seg mye verre. Når man SER fjeset til den man snakker hånlig til, og ser reaksjonen deres, så oppfører man seg ikke sånn. Da slår empatien inn, på en helt annen måte enn når du bare skriver på en skjerm og ikke ser den du skriver til. 

En annen ting er at det er noe som heter kognitiv dissonans. Spesielt om man selv føler seg usikker/sårbar, er man veldig var på om andre tenker/føler/sier/mener noe som bryter med hvordan DU gjør det. Det føles som et angrep, og svaret er da å gå til motangrep. Jo mer sårbart et tema, jo sterkere reaksjon. 

Forskning viser at for kvinner, så er morsrollen skam-trigger nr 1. Det gjelder både mødre OG barnløse! Alt som har med mødrerollen, er ekstremt skam-triggende for kvinner. Og derfor får man også ekstreme utfall i barn-og-familie/gravid-forum. 

At MammaTilBeate gjør noe annet enn deg, tas som et personlig angrep, som en antydning på at DU gjør FEIL, selv om MammaTilBeate ikke har sagt noe slikt i det hele tatt - hun har gjerne bare sagt "jeg ammet barnet mitt" - uten på noen som helst måte å antyde at du som ikke ammet gjorde noe galt, osv. 

Anonymkode: 5b0bd...3a6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (4 minutter siden):

Finnes det ikke noen egne forum for dere feilfrie?

Hadde vært enklere om de hadde hjerne nok til å sile ut ting de syns er dumme idiotiske osv… men neida må inn å komme med noen negative kommentarer. Får dem selv til å føle seg bedre. Karma is A bitch

Anonymkode: 5f6e7...0c5

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Forskning viser at for kvinner, så er morsrollen skam-trigger nr 1. Det gjelder både mødre OG barnløse! Alt som har med mødrerollen, er ekstremt skam-triggende for kvinner. Og derfor får man også ekstreme utfall i barn-og-familie/gravid-forum. 

At MammaTilBeate gjør noe annet enn deg, tas som et personlig angrep, som en antydning på at DU gjør FEIL, selv om MammaTilBeate ikke har sagt noe slikt i det hele tatt - hun har gjerne bare sagt "jeg ammet barnet mitt" - uten på noen som helst måte å antyde at du som ikke ammet gjorde noe galt, osv. 

Har du link til denne forskningen? Det hadde vært celdig interessant å lese den 🙂

Endret av Kokeplate
AnonymBruker
Skrevet
On 7/31/2023 at 8:34 PM, AnonymBruker said:

Fordi det lages utrolig mange dumme tråder om dagen, var ikke så ille før covid

Anonymkode: c6bce...2d9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

For når du kan gjemme deg bak «anonym» tror noen at du kan skrive alt. Også tror jeg vel også at denne plassen samler både folk som sliter, er triste/ sinte/ søker hjelp, og er på kanten i livet. Samt de som kjeder seg og bare trenger tidsfordriv. Og det er jo ikke akkurat de de du trenger å få råd av.

For ja, noen vil være rause og svare deg godt og skikkelig. Noen vil kjenne seg igjen, og gi gode råd du trenger. Men det vil være de, som bare prøver å fyre opp under noe, for å lage litt action og innhold i egne dager.. 

Endret av Snupps66
Skrevet

Mentale plager, kanskje depresjon, ensomhet, økonomiske problemer osv. Så bruker man et forum for å få ut frustrasjonen og aggresjonen som har bygget seg opp. Virker som at mange ikke tenker over hva slags signaler man sender ut når man holder på sånn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har testa det ut litt i enkelte tråder. Det har nesten ingen betydning hva tråden gjelder , men jeg får nesten uten unntak,  alltid frekke kommentarer for noe. Det er nesten som at hvis jeg er her til..feil.. tid på døgnet,  så treffer trådene alltid på de sure gretne som sikkert verken har fått middag eller pult. 

Anonymkode: 62239...da2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi 90% av postene her er BS.

Anonymkode: 81cf6...8b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 7/31/2023 at 8:34 PM, AnonymBruker said:

Fordi folk kan gjemme seg bak det å være anonym, da kan de verste sidene av en selv komme frem uten å bli dømt selv. Hadde alle måtte sette på navn slik man gjør i aviser så hadde nok flere ikke kommet med så mye ondskap. 

Anonymkode: 2ffbc...d3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 13.30):

Dette gjelder ikke bare når det er snakk om barn. Dette gjelder kvinner generelt uansett hva det er snakk om. Det er biologi, som i hovedsak handler om å hvordan kunne oppdra. Det er derfor kvinner kan bli så uenige, at det dessverre ofte ender opp med personangrep som gjør det umulig å bli enige. Det handler ikke om blant annet misunnelse som ofte påstås. Det er instinkt, og det sterkeste instinktet vi har. Det gjelder både mødre og barnløse som du skriver,det gjelder de som er frivillig barnløse også (folk kan påstå hva de vil) , det gjelder også kvinner som er så maskuline at andre nesten anser dem som menn , men de er ikke det. Mennesker glemmer av og til at vi er dyr , som drives av instinkt og biologi. Vi er ikke roboter,vi kommer fra naturen.

Anonymkode: deaea...269

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette gjelder ikke bare når det er snakk om barn. Dette gjelder kvinner generelt uansett hva det er snakk om. Det er biologi, som i hovedsak handler om å hvordan kunne oppdra. Det er derfor kvinner kan bli så uenige, at det dessverre ofte ender opp med personangrep som gjør det umulig å bli enige. Det handler ikke om blant annet misunnelse som ofte påstås. Det er instinkt, og det sterkeste instinktet vi har. Det gjelder både mødre og barnløse som du skriver,det gjelder de som er frivillig barnløse også (folk kan påstå hva de vil) , det gjelder også kvinner som er så maskuline at andre nesten anser dem som menn , men de er ikke det. Mennesker glemmer av og til at vi er dyr , som drives av instinkt og biologi. Vi er ikke roboter,vi kommer fra naturen.

Anonymkode: deaea...269

Kan dere monomane kjønnskrigere holde dere til tema eller er det totalt umulig for dere?

Anonymkode: a847e...f5b

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hvorfor folk oppfører seg sånn på nett, men har observert det samme. Man kan skrive omtrent hva som helst, så kommer det noen som skal halshugge en for det. Ser det går mye igjen i spesielt enkelte temaer. Feks er jeg stemor og har deltatt i noen tråder om familie fordi det interesserer og angår meg. Da tar det som regel maks tre min før noen skriver «DU VISSTE HVA DU GIKK TIL NÅR DU BLE SAMMEN MED EN MED BARN», osv. Om så jeg kommenterte «jeg er enig i at 10-åringer må klare å lukke ytterdøra når det er -20 ute». Tipper det kommer en ond-stemor-kommentar her også nå, bare vent og se😂 

Syns forøvrig det var kult å høre podcasten til Harm og Hegset der Morten ringte en bestemor og spurte hvorfor hun hadde skrevet på nett at hun «spyr av sånne som ham», og han sa til henne at han ikke syntes det var noe hyggelig. Da fikk pipen en annen lyd, og hun beklaget og sa hun ikke skulle gjøre det igjen. 

Anonymkode: 79998...b05

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 20.40):

Ingen grunn til å være ekkel av den grunn! Dette er helt menneskelige ting og disse menneskene skriver inn her fordi de trenger hjelp, ikke å bli trykket enda mer bed av «psykopatene» bak et anonymt tastatur! 

Anonymkode: 95c2f...571

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har testa det ut litt i enkelte tråder. Det har nesten ingen betydning hva tråden gjelder , men jeg får nesten uten unntak,  alltid frekke kommentarer for noe. Det er nesten som at hvis jeg er her til..feil.. tid på døgnet,  så treffer trådene alltid på de sure gretne som sikkert verken har fått middag eller pult. 

Anonymkode: 62239...da2

Helt enig! Det er trist at det sitter så mange som er så sinnsykt tøffe når de er anonyme! 

Anonymkode: 95c2f...571

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...