Gå til innhold

Leiekontrakt signert i går, nå har funnet noen som passer bedre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Signerte en leiekontrakt i går men har nå funnet ei som passer bedre! Kan jeg heve kontrakten?? Hun kommer bedre over ens med meg og har ikke barn, som er foretrukket!

Anonymkode: 0c3eb...11e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Kontrakt er kontrakt.

Anonymkode: 9086f...ec0

• Liker 36
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det skrevet en kontrakt som begge parter har signert, tviler jeg på at det går an å heve avtalen..  Men kanskje det finnes et eller annet smutthull i loven

Anonymkode: 12838...205

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Kontrakt er kontrakt.

Anonymkode: 9086f...ec0

Jeg kan ikke si henne opp heller?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det skrevet en kontrakt som begge parter har signert, tviler jeg på at det går an å heve avtalen..  Men kanskje det finnes et eller annet smutthull i loven

Anonymkode: 12838...205

Prøver å lese meg opp på det ja. Var ikke lurt å bestemme seg så fort når en bedre leietaker kom senere gitt😩

AnonymBruker
Skrevet

Ring utleier og spør om du kan trekke deg. 

Anonymkode: 4487d...eef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ring utleier og spør om du kan trekke deg. 

Eller ring leietaker da ;) 

• Liker 1
Skrevet

Du kan selvfølgelig høre med henne du har signert med, men hvis hun har rukket i "innordne" seg (som det står i avtaleloven), så har du nok ikke noe sak. Da har hun muligens takket nei til andre tilbud, eller gjort andre tiltak basert på deres avtale. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke si henne opp heller?

Prøver å lese meg opp på det ja. Var ikke lurt å bestemme seg så fort når en bedre leietaker kom senere gitt😩

Nei, du kan ikke det. 

Anonymkode: 95750...aa8

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Signerte en leiekontrakt i går men har nå funnet ei som passer bedre! Kan jeg heve kontrakten?? Hun kommer bedre over ens med meg og har ikke barn, som er foretrukket!

Er det leietaker eller venninne du skal ha? Men kontrakt er kontrakt, det er ufint å herje med folk slik. 

Anonymkode: 333db...b4e

• Liker 25
  • Nyttig 8
Gjest theTitanic
Skrevet

Du er utrolig useriøs. Har du skrevet kontrakt så holder du den. Ellers er ikke kontrakter verd papiret de er skrevet på

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg signerer leiekontrakt så har jeg sagt opp der jeg allerede bor altså... jeg tror det er lettere for en leietaker å trekke seg enn utleier, du gjør henne kanskje hjemløs, tror ikke det er noen smutthull med mindre du hjelper henne med ny plass å bo. 

Anonymkode: 4f0f4...51a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det leietaker eller venninne du skal ha? Men kontrakt er kontrakt, det er ufint å herje med folk slik. 

Anonymkode: 333db...b4e

Er ikke venninne men nå har det seg slik at jeg var litt for rask i avgjørelsen og det er jo mennesklig feil. Jeg var skeptisk mtp barn og sa det faktisk til henne - at jeg er skeptisk men får se hvordan det går. Nå angrer jeg meg siden hun nye dukket opp.

AnonymBruker
Skrevet

Da får du bare angre. Leiligheten er utleid.

Anonymkode: 1253f...e1f

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Dette er en del av risikoen du tar. En avtale er signert og den må begge forholde seg til.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt har snakket med andre potensielle leietakere etter at du har inngått kontrakt med noen? 

Anonymkode: b4b9e...e16

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du høres utrolig uprofesjonell ut. Kontrakten er bindende.

Anonymkode: f175d...93f

• Liker 9
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt har snakket med andre potensielle leietakere etter at du har inngått kontrakt med noen? 

Anonymkode: b4b9e...e16

Fordi jeg var skeptisk og var også ærlig om det. Da dukka det opp ei via FB som jeg fant interessen for og ba henne på kjapp visning.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg var skeptisk og var også ærlig om det. Da dukka det opp ei via FB som jeg fant interessen for og ba henne på kjapp visning.

Sa også at vi får se hvordan det går og råda henne til å vente litt med å si opp. Og hun har uansett 3 mndr oppsigelse der så skal ikke være problem. Det er bare lovmessig jeg var usikker på om jeg kunne trekke meg.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan si henne opp, så lenge du forholder deg til husleieloven og kontrakt, med oppsigelsestid, formkrav til oppsigelse og gyldig årsak.

Anonymkode: 065cc...8a5

Skrevet

Hvorfor ba du henne på visning når du allerede hadde signert kontrakt med noen andre?

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...