AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Skrevet 31. juli 2023 Har du opplevd å ikke få leid leilighet fordi du har hund eller katt? Men så har leietaker selv hund eller katt. Er ikke det litt rart? Anonymkode: 97ead...bc6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2 Skrevet 31. juli 2023 Nei. Jeg har hund selv og blir oppgitt over den manglende oppdragelsen mange hunder har. Jeg har flere venner med hund og når de er på besøk er det hunder i møbler, kloring på døra, markering på bordbein, stjeling av mat, graving i sofaen, tygging på tepper osv. Når de er på besøk har jeg en viss kontroll siden jeg er tilstede hele tiden, det har jeg ikke i en utleiedel. Anonymkode: 10395...f00 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #3 Skrevet 31. juli 2023 Nei. Jeg har hund som er aggressiv mot andre hunder. Dette kan være krevende og vil ikke ha leieboer med dyr grunnet dette Anonymkode: 1b83f...9dd 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #4 Skrevet 31. juli 2023 Jeg har katt og ville ikke leid ut til noen med dyr pga den. Anonymkode: 33203...61b 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #5 Skrevet 31. juli 2023 Jeg har katt og ville ikke leid ut til noen med hund eller katt. Min katt var her først. Kunne vurdert det hvis leieboer utelukkende hadde innekatt. Anonymkode: a0b06...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #6 Skrevet 31. juli 2023 Regner med du mener utleier? Leietaker er den som leier. Hvis du ikke fikk leie pga dyr, og så har neste leietaker samme dyret, da hadde det vært rart. Om utleier har dyr selv, kan jo det være grunnen til at leietaker ikke får ha dyr. Anonymkode: 27893...9bd 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #7 Skrevet 31. juli 2023 Å nekte utleie til noen med dyr er vel ulovlig? Pga Emmeline-loven.. Anonymkode: d3bde...c26
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #8 Skrevet 31. juli 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Å nekte utleie til noen med dyr er vel ulovlig? Pga Emmeline-loven.. Anonymkode: d3bde...c26 Stemmer. Man kan kun nekte dersom det er tungtveiende grunner for dette, som studentboliger med stor gjennomgang av beboere osv. Anonymkode: 1a834...150
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #9 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Å nekte utleie til noen med dyr er vel ulovlig? Pga Emmeline-loven.. Anonymkode: d3bde...c26 Gjaldt ikke dette borettslag, dyr som var inne og pga sykdom his eier hvor dyret hadde en positiv virkning? Anonymkode: 22313...a82
Mardina Skrevet 31. juli 2023 #10 Skrevet 31. juli 2023 Nei, fordi vi har lagt ut annonse på Finn.no selv og skrevet om oss og hunden. Da får vi svar fra de som leier ut med dyrehold tillatt 😊 Evt. tar vi kontakt med de som har skrevet dyrehold tillatt på annonsen sin. Har hatt hund i nærmere 20 år og har ALDRI hatt problemer med å finne sted å bo 😊 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #11 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Å nekte utleie til noen med dyr er vel ulovlig? Pga Emmeline-loven.. Anonymkode: d3bde...c26 Det har ikke noe med utleieforhold i seg selv å gjøre, det hadde med loven i forhold til vedtekter og regler i borettslag og sameier og hvorvidt de kan diktere dyrehold eller ikke. Altså også eiere. Anonymkode: 1f3b0...bd9 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #12 Skrevet 1. august 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Har du opplevd å ikke få leid leilighet fordi du har hund eller katt? Men så har leietaker selv hund eller katt. Er ikke det litt rart? Anonymkode: 97ead...bc6 Regner med at det er utleier du mener? Og det er ikke så rart, ikke sikkert deres dyr går overens med andre dyr Anonymkode: beb4f...fff
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #13 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Å nekte utleie til noen med dyr er vel ulovlig? Pga Emmeline-loven.. Anonymkode: d3bde...c26 Man kan faktisk bestemme helt selv hvem som skal få leie hos seg. Så om en person kommer å sier at han har en hund så står du fritt til å si at «desverre er ikke du den personen vi ser etter for leiligheten». Man trenger ikke nevne dyret i det hele tatt. Anonymkode: 03274...c46 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #14 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan faktisk bestemme helt selv hvem som skal få leie hos seg. Så om en person kommer å sier at han har en hund så står du fritt til å si at «desverre er ikke du den personen vi ser etter for leiligheten». Man trenger ikke nevne dyret i det hele tatt. Anonymkode: 03274...c46 Tror nok de fleste skjønner at det er grunnen når leietaker oppfyller alle krav bortsett fra dyreholdet. Anonymkode: d3bde...c26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå