AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Del Skrevet 31. juli 2023 Har dere noen smarte kjøkkenredskaper som ikke alle har? Anonymkode: 9f572...d13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2 Del Skrevet 31. juli 2023 Har masse "smarte" kjøkkenredskaper. Ofte redskaper tiltenkt en spesiell avgrenset funksjon, som å fjerne hamsen fra jordbær, rense mikrobølgeovnen, finhakke løk, skjære kakedeig, slynge vannet ut av salaten osv.. De fleste av disse spesialredskapene blir aldri brukt, og er bare fyllmasse i skuffer og skap, og skaper ekstra unødig oppvask. Alle funksjonene jeg nevnte kan jo lett utføres med en fuktig klut, en vanlig kniv, eller rett og slett riste salaten litt over vasken.... Anonymkode: 8f1a9...fd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #3 Del Skrevet 31. juli 2023 Sleiver med silikon 😁 Feks Fiskars functional form silikonskje og Dreamfarm Supoon. Brukes nesten uansett hva jeg lager, hver dag! Som stekespade, sleiv, øse, slikkepott etc, selv om skuffene er fulle av alt dette utstyret i "spesifikke" varianter... Anonymkode: fb668...9d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #4 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): De fleste av disse spesialredskapene blir aldri brukt, og er bare fyllmasse i skuffer og skap, og skaper ekstra unødig oppvask. Alle funksjonene jeg nevnte kan jo lett utføres med en fuktig klut, en vanlig kniv, eller rett og slett riste salaten litt over vasken.... Anonymkode: 8f1a9...fd6 Jeg har samme erfaring. Da kjøkkenet nylig ble renovert, røk aspargesgryte, salatslynge, hvitløkskutter, urtehakker m.fl. til gjenbrukshallen. Noen få gode kniver, mandolinen, pastaskjeen og rivjernet fra Microplane fikk bli med videre. Anonymkode: c7d54...1d1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #5 Del Skrevet 1. august 2023 En dings til å åpne syltetøylokk. Jeg vet ikke hva den heter, vi kaller den bare "den oransje tingen"🤭 Den er uansett genial, for brukt riktig kan den forsiktig løsne på lokket uten å ødelegge det. Jeg er også veldig glad i klypa vår. Den kan låses, slik at den ligger fint i skuffen, den har (hadde) gummi på sidene så den ikke ble varm, og den kan brukes til så mye: servere spagetti, snu biff, ta opp pølser, plukke opp nykokte lokk til sylteglass, osv. En gammeldags salatslynge. Den har en metallring, to håndtak som også fungerer som bein, et halvveis lokk og et nett av metallringer med plass til et helt salathode. Den tar lite plass i skuffen siden den blir helt flat. Den kan selvfølgelig brukes til å skylle og slynge salat, men fungerer også supert til å forvelle grønnsaker. Mine to kjøkkenmaskiner må også nevnes. En kenwood, for all slags baking, men også kjøttkvern og blender. Og så en matmølle, som hakker og rasper som en helt. Den kan også vispe og juice, men det har den aldri fått prøve. Anonymkode: 89495...78b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 1. august 2023 #6 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): En dings til å åpne syltetøylokk. Jeg vet ikke hva den heter, vi kaller den bare "den oransje tingen"🤭 Den er uansett genial, for brukt riktig kan den forsiktig løsne på lokket uten å ødelegge det. Jeg er også veldig glad i klypa vår. Den kan låses, slik at den ligger fint i skuffen, den har (hadde) gummi på sidene så den ikke ble varm, og den kan brukes til så mye: servere spagetti, snu biff, ta opp pølser, plukke opp nykokte lokk til sylteglass, osv. En gammeldags salatslynge. Den har en metallring, to håndtak som også fungerer som bein, et halvveis lokk og et nett av metallringer med plass til et helt salathode. Den tar lite plass i skuffen siden den blir helt flat. Den kan selvfølgelig brukes til å skylle og slynge salat, men fungerer også supert til å forvelle grønnsaker. Mine to kjøkkenmaskiner må også nevnes. En kenwood, for all slags baking, men også kjøttkvern og blender. Og så en matmølle, som hakker og rasper som en helt. Den kan også vispe og juice, men det har den aldri fått prøve. Anonymkode: 89495...78b Angående å åpne syltetøylokk, så fungerer det fint å stikke en liten kniv oppunder lokket til du ser at vakuumet forsvinner. Tar mye mindre plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #7 Del Skrevet 1. august 2023 visp skrev (7 minutter siden): Angående å åpne syltetøylokk, så fungerer det fint å stikke en liten kniv oppunder lokket til du ser at vakuumet forsvinner. Tar mye mindre plass. Mange boksåpnere har også en liten «jekk» på seg til dette. Anonymkode: c7d54...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terna Skrevet 1. august 2023 #8 Del Skrevet 1. august 2023 Ikke veldig nødvendig, men er vokst opp med eggesaks, det er rett og slett en rund saks med tenner inni ringen som klipper av toppen av egget for deg. Andre måter å toppe av egget på funker ikke for meg og blir bare mye rot. Så ble veldig glad når jeg fant en sånn i en butikk i London til meg selv. Har aldri sett eller hørt om andre som har vært borti det, men jeg syns den er genial😎😁😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 1. august 2023 #9 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): En dings til å åpne syltetøylokk. Jeg vet ikke hva den heter, vi kaller den bare "den oransje tingen"🤭 Den er uansett genial, for brukt riktig kan den forsiktig løsne på lokket uten å ødelegge det. Jeg er også veldig glad i klypa vår. Den kan låses, slik at den ligger fint i skuffen, den har (hadde) gummi på sidene så den ikke ble varm, og den kan brukes til så mye: servere spagetti, snu biff, ta opp pølser, plukke opp nykokte lokk til sylteglass, osv. En gammeldags salatslynge. Den har en metallring, to håndtak som også fungerer som bein, et halvveis lokk og et nett av metallringer med plass til et helt salathode. Den tar lite plass i skuffen siden den blir helt flat. Den kan selvfølgelig brukes til å skylle og slynge salat, men fungerer også supert til å forvelle grønnsaker. Mine to kjøkkenmaskiner må også nevnes. En kenwood, for all slags baking, men også kjøttkvern og blender. Og så en matmølle, som hakker og rasper som en helt. Den kan også vispe og juice, men det har den aldri fått prøve. Anonymkode: 89495...78b Me kallar den for gummikluten 😄😄 Var gratisgåve i Tupperware for nokre år sidan. Har vært glad for den mange gonger, haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #10 Del Skrevet 1. august 2023 Vet ikke om det er i kategorien kjøkkenredskap, men jeg har denne https://www.clasohlson.com/no/Vaskeklutholder,-selvklebende/p/44-5111-3 Også har jeg Ankarsrumen min Baker mye brød. Skjæremaskin, bl.a til å skjære opp brødet og kjøtt. Om det er smarte ting kan jo diskuteres, men det er ting jeg er veldig glad for å ha. Nå kom jeg på appelsinskallskrelleren min. Den er jo bare genial Har lett etter samme for å ha i vognen, men finner den ikke Anonymkode: c6b89...137 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #11 Del Skrevet 1. august 2023 Saftsil. Og en Ikea rasp med boks som passer til. Anonymkode: 96af2...189 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #12 Del Skrevet 2. august 2023 visp skrev (9 timer siden): Angående å åpne syltetøylokk, så fungerer det fint å stikke en liten kniv oppunder lokket til du ser at vakuumet forsvinner. Tar mye mindre plass. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mange boksåpnere har også en liten «jekk» på seg til dette. Anonymkode: c7d54...1d1 Begge disse metodene fører fort til at lokket får en bøy på seg, og da blir ikke glassene helt tette neste gang. Vår dings er også en slags jekk, men den er bredere og mer skånsom enn den på boksåpnere. Anonymkode: 89495...78b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå