Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min og jeg var på vei til Oslo S, da vi plutselig så mannen foran oss trekke opp en pistol fra jakkelomma og flytte den over til bukselumma :overrasket:

Vi ble begge veldig overrasket, satt ut og redde. Han gikk inn på Oslo S.

Vi vurderte å si ifra til en vakt, men kunne ikke se noen der og da og da vi omsider fikk øye på noen var mannen forsvunnet for lenge siden.

Burde vi likevel ha sagt ifra? Vi valgte å la være, fordi vi hadde et tog vi gjerne skulle ha rekt.

Gjest lilletroll
Skrevet

Tror nok jeg hadde prioritert å si fra til noen fremfor å rekke toget ja. Prøvd å gi et så godt signalement som mulig. Hadde aldri tilgitt meg selv om det hadde skjedd noe og jeg ikke hadde sagt fra om det jeg hadde sett!

Skrevet
Det er ulovlig å bære våpen

det finnes noen som har spesiell tillatelse. men jeg tviler på at dette var et slikt tilfelle.

Skrevet

Jeg tror nok i enkelte miljøer i Oslo at det er mer vanlig med våpen enn det vi liker å tro. Dere husker vel sikkert at det for ikke lenge siden var full vill-vest stemning i Torggata en natt da det var masse skyting fra bil osv. Det er gjerne gjengene som bruker våpen, og mange av dem føler seg ikke trygge uten å gå med våpen. En litt annen holdn enn det vi andre har.

Selv føler jeg meg ikke utrygg, selv om jeg bor i et område der det fra tid til annen skjer litt skyting. Det er andre gjengmedl som skal skytes, ikke tilfeldig forbipasserende (så lenge man ikke kommer midt i skuddvekslinga :overrasket: ). Jeg ville sagt fra hvis det var en vakt i nærheten, men synes ikke du skal klandre deg selv fordi du valgte å rekke toget i stedet for å lete opp en vakt.

Skrevet
det finnes noen som har spesiell tillatelse. men jeg tviler på at dette var et slikt tilfelle.

Jeg og.

Skrevet
Tror nok jeg hadde prioritert å si fra til noen fremfor å rekke toget ja. Prøvd å gi et så godt signalement som mulig. Hadde aldri tilgitt meg selv om det hadde skjedd noe og jeg ikke hadde sagt fra om det jeg hadde sett!

Tenkte på det vi og, men jeg husket ikke så godt hvordan mannen så ut fordi alt skjedde så fort og det viste seg etterhvert at kjæresten min og jeg hadde helt forskjellig oppfatning av hvordan han så ut. Så da ble det litt vanskeligere. .

Skrevet

Det er sikkert så god overvåking på Oslo S at vaktene ville klart å finne ham igjen på videoopptakene med deres hjelp og fått sendt bildet videre til politiet. Men jeg skjønner godt at dere heller rakk toget, det er ikke alltid like lett å tenke klart når man blir oppskaket :)

Skrevet

Det er politistasjon der, så jeg ville gått dit og sagt ifra. Uten tvil!

Skrevet

Enig.

Gjest christineemily
Skrevet

Jeg også hadde prioritert å si ifra. Alikevel er det lett å si i etterpåklokskapens lys, og på andres vegne. En kan jo aldri vite hvordan en reagerer før en selv har vært oppi en situasjon, når en i tillegg blir skremt så er det ofte en reagerer helt annerledes enn man hadde trodd om seg selv.

Skrevet
Jeg også hadde prioritert å si ifra. Alikevel er det lett å si i etterpåklokskapens lys, og på andres vegne. En kan jo aldri vite hvordan en reagerer før en selv har vært oppi en situasjon, når en i tillegg blir skremt så er det ofte en reagerer helt annerledes enn man hadde trodd om seg selv.

Enig med denne jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...