Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Er gravid og skal være uke 5+6 idag. På torsdag forrige uke fikk jeg en liten blødning som gikk over. Ingenting dagen etterpå, litt igjen på lørdagen, og enda litt igår. Har vært null blod mellom disse episodene.
Tok en graviditetstest idag, og etter å ha saumfart nettet om erfaringer angående blødninger så kom jeg over «hook-effekten», at testene kan bli «mettet» på hcg og dermed gi svakere linjer, og at man kan vanne ut urinen for å få sterkere strek. I desperasjon prøvde jeg jo dette, og den ble sterkere. Legger ved bilde, den nederste testen er tatt i utvannet prøve. Jeg klamrer meg fast til det lille håpet som er igjen, får svar på hcg økning i morgen. Var på ultralyd for to dager siden, da uke 5+3. Da så gyn bare fostersekken, men er jo tidlig. (Ul var for å utelukke exu)

I tillegg synes jeg blødningene er veldig rare. I ukene før jeg begynte å blø kunne det plutselig komme mye rennende utflod,  og det er egentlig akkurat det samme som skjer nå som jeg blør. Det renner litt, og når jeg har tørket det bort så er det ferdig. Det virker nesten som om det er noe som sprekker og tømmer seg. Skjønner at dere ikke har svaret, men har dere noen erfaringer og dele? Forstår at dette muligens ikke går veien altså. Vanskelig, er virkelig et ønsket og etterlengtet barn ❤️

IMG_4701.jpeg

Anonymkode: 01302...188

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det står overalt at det er både vanlig og ufarlig med blødning, så det betyr slett ikke alltid at det er en spontanabort på gang!

Jeg fikk også blødning, og graviditetstest var positiv. Dessverre gikk det ikke veien for meg, testen ble bare positiv fordi hcg fortsatt var i omløp i kroppen. Jeg dro på ultralyd hos privat jordmor, som kunne bekrefte min bekymring. Dette ble dessverre min erfaring, og sikkert ikke det du ville høre. Men husk at det kan være helt ufarlig hos deg. 

Mitt tips er å dra til privat jordmor hvis du har mulighet til det. Det kosta 1500 kr som mannen og jeg delte på, og det var godt å få raskt svar, for dagene da jeg gikk og lurte og var veldig redd var virkelig en mental belastning. 

Anonymkode: 56e1b...27f

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det står overalt at det er både vanlig og ufarlig med blødning, så det betyr slett ikke alltid at det er en spontanabort på gang!

Jeg fikk også blødning, og graviditetstest var positiv. Dessverre gikk det ikke veien for meg, testen ble bare positiv fordi hcg fortsatt var i omløp i kroppen. Jeg dro på ultralyd hos privat jordmor, som kunne bekrefte min bekymring. Dette ble dessverre min erfaring, og sikkert ikke det du ville høre. Men husk at det kan være helt ufarlig hos deg. 

Mitt tips er å dra til privat jordmor hvis du har mulighet til det. Det kosta 1500 kr som mannen og jeg delte på, og det var godt å få raskt svar, for dagene da jeg gikk og lurte og var veldig redd var virkelig en mental belastning. 

Ja, har lest at det er både vanlig og ofte ufarlig, men magefølelsen sier at det ikke går veien. Jeg er inneforstått med at hcg gjør at testene fortsatt er positive, men det var bare det at den ble sterkere i utvanna urin som tente et liite håp hos meg. 

Jeg synes det er fint at du deler erfaring selv om det ikke gikk bra, for sjansene er jo veldig store for at det er tilfelle hos meg også. Så takk for at du tok tiden å svare. Har ny ul på sykehuset førstkommende fredag, men får jo svar på hcg blodprøver i morgen så da vil jeg jo vite hva ståa er. Men ja, uten tvil et det en mental belastning dette. Størst er frykten for at jeg ikke skal bli gravid igjen om det går galt.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hei jeg har opplevd blødning i 3 svangerskap. Første gang det skjedde var det en blødning som varte omtrent som din. Dette svangerskapet gikk bra 🥰 Neste gang var jeg 11+3 da det begynte å fossblø. Dette viste seg å være en missed abortion, fosteret hadde dødd da ved 8 - 9 uker... Siste gang så hadde jeg småblødninger fra jeg var 2 til 4 måneder på vei. Dette svangerskapet gikk også bra.

Så altså, av 3 svangerskap med blødning så gikk 2 av dem bra og 1 av dem ikke. Håper det beste for deg og spiren 😊

Anonymkode: b8998...8c7

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hei jeg har opplevd blødning i 3 svangerskap. Første gang det skjedde var det en blødning som varte omtrent som din. Dette svangerskapet gikk bra 🥰 Neste gang var jeg 11+3 da det begynte å fossblø. Dette viste seg å være en missed abortion, fosteret hadde dødd da ved 8 - 9 uker... Siste gang så hadde jeg småblødninger fra jeg var 2 til 4 måneder på vei. Dette svangerskapet gikk også bra.

Så altså, av 3 svangerskap med blødning så gikk 2 av dem bra og 1 av dem ikke. Håper det beste for deg og spiren 😊

Anonymkode: b8998...8c7

Så trist å høre at du mistet😢 

Jeg fikk svar på hcg-prøvene, og de har økt fint så det ser ut som at det går bra her foreløpig ❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det beste er å bare forberede seg mentalt på abort, og heller bli gledelig overrasket om det blir barn tross blødninger. 

Jeg blødde mye mindre enn deg og hadde kun brun spotting før jeg spontanaborterte. Bare vent på hcg-målingene. De forteller som regel mye.

Anonymkode: 67515...e28

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en brun, rennende utflod noen dager før jeg begynte å blø ordentlig da jeg mistet (mistet tidlig, i uke 5/6). 

Samtidig hører/leser jeg stadig om alle de som opplever helt uskyldige blødninger i graviditeten hvor alt er helt normalt😊 Så mest sannsynlig går det bra!🤞🏻

Nervepirrende periode den første tiden altså😩 Er selv i uke 6+4 nå og hater å ikke kunne glede meg ordentlig enda!

Anonymkode: fd2d3...960

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre med blødninger så vet man aldri. Det er normalt men kan samtidig være en abort, det er umulig å svare på. Jeg hadde en SA i uke 10 etter å ha blødd helt fra starten av og menssmerter i tillegg, ble fortalt dette var normalt av jordmor. Dro aldri på noen ultralyd eller målte HCG. 

Så nr 2. Der kom det en frisk blødning i uke 6. Det var såpass mye blod at jeg begynte gråte, med min tidligere erfaring med blødninger så tenkte jeg at det var en SA. Fikk time til ultralyd og der fant de hjerteslag. Til stor glede. Hadde aldri menssmerter. Blødde en del fra tid til en annen, mørkt blod og friskt blod. Siste gang frisk blødning var i uke 22. Fikk aldri noen forklaring på hvorfor, men babyen kom ut frisk og fin til termin. 

Håper du får positive nyheter🥰 Jeg var veldig bekymret hele første trimester men roet meg ned etterhvert som magen vokste og ultralydene stadig viste at fosteret trivdes😊

Anonymkode: d8a10...024

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Dessverre med blødninger så vet man aldri. Det er normalt men kan samtidig være en abort, det er umulig å svare på. Jeg hadde en SA i uke 10 etter å ha blødd helt fra starten av og menssmerter i tillegg, ble fortalt dette var normalt av jordmor. Dro aldri på noen ultralyd eller målte HCG. 

Så nr 2. Der kom det en frisk blødning i uke 6. Det var såpass mye blod at jeg begynte gråte, med min tidligere erfaring med blødninger så tenkte jeg at det var en SA. Fikk time til ultralyd og der fant de hjerteslag. Til stor glede. Hadde aldri menssmerter. Blødde en del fra tid til en annen, mørkt blod og friskt blod. Siste gang frisk blødning var i uke 22. Fikk aldri noen forklaring på hvorfor, men babyen kom ut frisk og fin til termin. 

Håper du får positive nyheter🥰 Jeg var veldig bekymret hele første trimester men roet meg ned etterhvert som magen vokste og ultralydene stadig viste at fosteret trivdes😊

Signerer dette👆🏼 men kan jeg spørre om noe? Tror du embryo var 10 uker da du spontanaborterte, eller tror du det skjedde tidligere? Jeg har blødd fra start dette svangerskapet, men så et hjerte som slo i uke 6 i kombinasjon med god stigning i HCG på samme tid. Er 10 uker nå, og blør litt fortsatt. Fikk litt noia av at du mistet i uke 10 med samme historikk 😱 

Anonymkode: f8d6a...c2b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Signerer dette👆🏼 men kan jeg spørre om noe? Tror du embryo var 10 uker da du spontanaborterte, eller tror du det skjedde tidligere? Jeg har blødd fra start dette svangerskapet, men så et hjerte som slo i uke 6 i kombinasjon med god stigning i HCG på samme tid. Er 10 uker nå, og blør litt fortsatt. Fikk litt noia av at du mistet i uke 10 med samme historikk 😱 

Du tenker om det var en MA? Altså jeg aner ikke, fikk bare beskjed om at det var SA. Målte aldri HCG. På ultralyd som konstanterte SA så var det bare biter igjen av fosteranlegg, så de kunne ikke se noe mer. Men da hadde jeg blødd og hatt klumper i flere dager pga det var helg da den begynte. Jeg tenker det kunne kanskje vært noe som aldri utviklet seg, men det vet jeg jo ikke. Uansett, du har sett hjerteslag så da er sjansene uansett veldig gode. Er du bekymret anbefaler jeg ta en ultralyd om du har mulighet. Det roer nervene i alle fall🥰

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du tenker om det var en MA? Altså jeg aner ikke, fikk bare beskjed om at det var SA. Målte aldri HCG. På ultralyd som konstanterte SA så var det bare biter igjen av fosteranlegg, så de kunne ikke se noe mer. Men da hadde jeg blødd og hatt klumper i flere dager pga det var helg da den begynte. Jeg tenker det kunne kanskje vært noe som aldri utviklet seg, men det vet jeg jo ikke. Uansett, du har sett hjerteslag så da er sjansene uansett veldig gode. Er du bekymret anbefaler jeg ta en ultralyd om du har mulighet. Det roer nervene i alle fall🥰

Takk for at du svarte ❤️ fint å lese at du hadde en vellykket graviditet i etterkant 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...