Gå til innhold

Dater en mann som er redd for nærhet og det å være fysisk....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer spørre han jeg dater om han er homofil. Det handler ikke om at jeg har sett han med eller fått mistanke om det pga andre menn... Handler om andre ting. Han har sagt til meg at han syns jeg er deilig, at han tror vi går mot å bli et par, men han friket helt ut da jeg sa jeg hadde lyst til å kysse han. Det har jeg aldri opplevd noen gang. Han sier også at han har følelser og er interessert, men han virker livredd for fysisk nærhet. Tør ikke en gang holde rundt meg. Jeg spurte en gang jeg var lei meg om han kunne holde rundt meg. Da sa han at det var bedre om jeg kalte det en klem. Ok, en klem, sa jeg. Ja da gikk han med på det. 

Hva skjer? Begynner mistenke at han ikke er hetero eller at han er skikkelig redd for nærhet av en eller annen grunn. 

Det skal sies at han har erkjent at han er skikkelig redd for å falle fullt og helt for meg.... Jeg skjønner ingenting. 

Hvorfor bruker jeg tid på han? Kjemi, connection, passer sammen, glad i hverandre. Jeg er max tiltrukket av han... Han sier det samme om meg. 

Hvorfor så redd for nærhet ?hva kan det handle om? Jeg tuller jo litt med om han kan være homofil men lurer bare litt. Han har vært gift med en dame før. 

Anonymkode: 4579c...261

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blir jo kun spekulasjoner. Kanskje han ikke er over x, at det å kysse andre blir merkelig og han da  vet det ikke er noe vei tilbake.

Umulig å forstå uten å spørre.

Anonymkode: 5db16...98e

AnonymBruker
Skrevet

Det høres mer ut som han har en eller annen psykisk sperre mot dette, enn at det skyldes at han er homofil. En homofil person friker da ikke ut bare fordi han må holde rundt en kvinne. Det hadde en mann med den legningen fint gjort uten å lage en stor sak av det.

Kan han kanskje ha Asperger syndrom eller noe, og derfor friker ut pga kroppsberøring er en "greie" for han? De kan jo ha en del sære trekk når de har Asperger. Har selv et voksent barn med det syndromet, men der er ikke berøring noe problem  - iallfall ikke med oss i familien. Barnet er voksen, men har aldri hatt kjæreste. Dette er vanlig blant de med Asperger, de har problemer med slike nære relasjoner.

Anonymkode: c3980...44e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når du spør her, med den informasjonen du gir, så kan du få hundre forskjellige spekulasjoner på hvorfor han er som han er. Ingen av de hundre forklaringene trenger å være sanne. 

Dersom du spør han, vil du få et svar. Punktum.

Anonymkode: 10215...f4e

• Liker 1
Skrevet

Har han hatt noen forhold? Kan det være at han er helt uerfaren og ikke tør å kaste seg ut i det fordi han er redd for å bli dømt og at du gir ham opp når du finner ut at han ikke allerede vet hvordan kysse, ha sex osv?

Skrevet

Tja.. Kan være han er litt skeptisk til ymse ting fra før etter en smell eller to. Er mann sjøl som nyss har brutt opp med fruen og jeg kjenner jeg er noget mer skeptisk til ting nå. Men da burde han vel ikke date om han var skeptisk heller tenker jeg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Biloba said:

Har han hatt noen forhold? Kan det være at han er helt uerfaren og ikke tør å kaste seg ut i det fordi han er redd for å bli dømt og at du gir ham opp når du finner ut at han ikke allerede vet hvordan kysse, ha sex osv?

Hadde du lest ferdig hovedinnlegget så hadde du ikke trengt å spørre om dette.

Anonymkode: 10215...f4e

AnonymBruker
Skrevet

Høres litt sært ut ja, men det kan være mange grunner. Kan ha blitt seksuelt misbrukt som barn fx. Sikkert noe langt mindre dramatisk enn det, men sier det for å understreke at det kan være mange årsaker.

Anonymkode: 5e1b5...e73

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vurderer spørre han jeg dater om han er homofil. Det handler ikke om at jeg har sett han med eller fått mistanke om det pga andre menn... Handler om andre ting. Han har sagt til meg at han syns jeg er deilig, at han tror vi går mot å bli et par, men han friket helt ut da jeg sa jeg hadde lyst til å kysse han. Det har jeg aldri opplevd noen gang. Han sier også at han har følelser og er interessert, men han virker livredd for fysisk nærhet. Tør ikke en gang holde rundt meg. Jeg spurte en gang jeg var lei meg om han kunne holde rundt meg. Da sa han at det var bedre om jeg kalte det en klem. Ok, en klem, sa jeg. Ja da gikk han med på det. 

Hva skjer? Begynner mistenke at han ikke er hetero eller at han er skikkelig redd for nærhet av en eller annen grunn. 

Det skal sies at han har erkjent at han er skikkelig redd for å falle fullt og helt for meg.... Jeg skjønner ingenting. 

Hvorfor bruker jeg tid på han? Kjemi, connection, passer sammen, glad i hverandre. Jeg er max tiltrukket av han... Han sier det samme om meg. 

Hvorfor så redd for nærhet ?hva kan det handle om? Jeg tuller jo litt med om han kan være homofil men lurer bare litt. Han har vært gift med en dame før. 

Anonymkode: 4579c...261

Noen kan ha brutt hans tillit gjentatte ganger. Han kan ha opplevd overgrep. Han kan være en sånn som binder seg lett ved fysisk nærhet. Eller han er ikke så interessert som han sier.

Anonymkode: 9a2c6...e9c

AnonymBruker
Skrevet

En jeg møtte hadde veldig redsel for public display of affection. Han hadde nok en god del sosial angst i tillegg. Hjemme gikk det bra med fysisk kontakt. Men han ble stresset av det ute, han ble for så vidt stresset av å bare være på restaurant også😳

Anonymkode: afede...851

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det høres mer ut som han har en eller annen psykisk sperre mot dette, enn at det skyldes at han er homofil. En homofil person friker da ikke ut bare fordi han må holde rundt en kvinne. Det hadde en mann med den legningen fint gjort uten å lage en stor sak av det.

Kan han kanskje ha Asperger syndrom eller noe, og derfor friker ut pga kroppsberøring er en "greie" for han? De kan jo ha en del sære trekk når de har Asperger. Har selv et voksent barn med det syndromet, men der er ikke berøring noe problem  - iallfall ikke med oss i familien. Barnet er voksen, men har aldri hatt kjæreste. Dette er vanlig blant de med Asperger, de har problemer med slike nære relasjoner.

Anonymkode: c3980...44e

Det er nok litt enten eller med Asperger. Jeg trenger masse nærhet. Jeg kan ikke få nok av å holde rundt hverandre og være nære. Mens samboeren min som også har Asperger er helt motsatt. Er det et problem i forholdet? Ja desverre. Jeg tror jeg overså den siden av han fordi jeg ville være sammen med han dele livet med han. Men jeg savner det å ligge tett sammen over lang, lang tid 

Anonymkode: 01e9c...8fb

AnonymBruker
Skrevet

Merkelige slike innlegg i min verden.

Du spør han ! Er det en god dialog mellom dere som jeg antar siden du dater han så setter man seg ned å prater sammen.

Så enkelt.

Anonymkode: 8431f...92b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...