Kakao Skrevet 22. august 2006 #1881 Skrevet 22. august 2006 Kvalmen er fremdeles borte vekk, det er herlig! ← Så bra!! Håper du slipper mer av den, for det må være skikkelig uggent å gå å føle seg kvalm så lenge. Selv om det er for en god sak.
Holly Hobbie Skrevet 22. august 2006 Forfatter #1882 Skrevet 22. august 2006 Ja, det er uggent, bare vent! (kan jo hende du blir en av de faa som slipper kvalmen, slik som moren min - tilmed da hun ventet tvillinger var hun ikke det spor kvalm!). Matte hjem i dag ogsaa, og har naa sovet i to timer. Har skikkelig daarlig samvittighet, men hva skal man gjoere hvis man sitter og fryser, gjesper og foeler seg som en zombie? Noen holder ut, jeg vet det, og det hender jeg ogsaa gjoer det, men i dag orket jeg bare ikke. Lurer paa om jeg skal ringe legekontoret, tviler paa at det er noe galt med meg altsaa, men har skikkelig lyst paa en sykemelding som sier at jeg "bare" skal jobbe 8 timer eller mindre, og ikke 10, i en uke eller to. For jeg foeler ikke at jeg fikser dette!
monja Skrevet 22. august 2006 #1883 Skrevet 22. august 2006 Synes du skal høre på kroppen din i første omgang. Husk at den lille i magen er viktigere enn noen jobb akkurat nå. Ta vare på deg selv
Holly Hobbie Skrevet 22. august 2006 Forfatter #1885 Skrevet 22. august 2006 Monja og MrsP: Ja, naa har jeg snakket med jordmor paa telefon, og hun foreslo at jeg skulle faa sykemelding for en uke eller to etter det jeg fortalte. Jeg haaper at det bare blir delvis sykemelding, slik at jeg kan jobbe litt, men at jeg kan enten slutte tidligere eller komme inn senere. Skal til legen i morgen formiddag (er faktisk veldig bra service her borte, faar som regel time nesten paa dagen).
magolia Skrevet 22. august 2006 #1886 Skrevet 22. august 2006 Håper det ordner seg med sykmelding!! Jeg er selv 60% sykmeldt, og føler det er godt når kroppen streiker til stadighet. Lykke til hos legen i morgen
Gjest gjesta Skrevet 22. august 2006 #1887 Skrevet 22. august 2006 Jeg haaper at det bare blir delvis sykemelding, slik at jeg kan jobbe litt, men at jeg kan enten slutte tidligere eller komme inn senere. ← Det får du sikkert. Det er iikke legen alene som vurderer hva slags sykemelding du skal ha. Det blir dere nok enige om.
Holly Hobbie Skrevet 23. august 2006 Forfatter #1888 Skrevet 23. august 2006 Ja, haaper det gaar greit i dag...har aldri vaert sykemeldt foer, saa jeg aner ikke hvordan ting fungererer her. Hvis jeg bare skal jobbe litt redusert, er det ikke sikkert jeg trenger sykemelding heller, for sjefen er ganske grei...Men det er greit aa legens "velsignelse" da. Har utrolig vondt i magen i dag, maa ha spist ett eller annet som ikke var bra. Vaaknet hvertfall fem ganger i natt og foeler meg ikke helt bra. Og saa har T klart aa ta med seg begge noeklene til bilen, saa naa maa jeg ta bussen....
Holly Hobbie Skrevet 23. august 2006 Forfatter #1889 Skrevet 23. august 2006 Tilbake fra legen. Ble ingen sykemelding paa meg, for legen min sykemelder ikke gravide! Fordi da kunne man faa redusert permisjonspengegrunnlaget, visstnok. Ja ja. Men jeg fikk et brev der det staar at hun anbefaler at jeg jobber mindre naar jeg har behov for det. Saa da er det bare aa haape paa at jobben godtar det. Jeg faar jo ikke timebetalt, saa jeg tror ikke de reduserer loennen min. Etter legetimen dro jeg hjem, jeg gikk hele veien, tok ca. 45 minutter, for det kom ikke noen buss. Det var godt aa gaa litt. Jeg gikk innom en bruktbutikk, der jeg fant Tre menn og en liten dame, en av mine yndlingsfilmer da jeg var yngre, til ett pund! Skal se den sammen med T en kveld. Stakk innom matbutikken og kjopte et rundstykke og en tube med Primulaost, fikk plutselig saa utrolig lyst paa den! Er aar og dag siden jeg har spist det. Artig at det finnes her i Skottland.
Holly Hobbie Skrevet 23. august 2006 Forfatter #1890 Skrevet 23. august 2006 Primula er sinnsykt godt! Foeler for aa legge meg igjen....
Arwen Skrevet 23. august 2006 #1892 Skrevet 23. august 2006 Tilbake fra legen. Ble ingen sykemelding paa meg, for legen min sykemelder ikke gravide! ← hvis jeg ikke hadde blitt sykemeldt sist jeg var hos legen hadde jeg begynt å stortute. håper det går greit og at du får jobbe mindre.
Holly Hobbie Skrevet 23. august 2006 Forfatter #1893 Skrevet 23. august 2006 Jeg ble litt satt ut, ja. Egentlig har ikke pengene saa veldig mye aa si (rart aa si det), fordi mannen min tjener saapass godt. Men jeg forklarte sjefen at legen anbefalte meg aa jobbe litt mindre til jeg foelte meg bedre, og at jeg kunne vise til et brev dersom det var noedvendig. Sjefen sa bare "pass paa deg selv, ikke kom tilbake full tid foer du er klar" - han er helt super! Saa da regner jeg med at det blir slik: Drar paa jobben til vanlig tid, men drar hjem i ett-to-tiden og tar meg en hvil og deretter logger meg paa hjemme og jobber herfra. Haaper det gaar greit, og at ikke sjefen i London klager (han som er min team leader). Takk for -er, MissS og Arwen!
Missbumblebee Skrevet 23. august 2006 #1894 Skrevet 23. august 2006 Så flott at sjefen din er så grei! viktig at du passer på deg selv og spiren. Onsdags til verdens beste Holly!
Saeria Skrevet 23. august 2006 #1895 Skrevet 23. august 2006 Så flott at sjefen din forstår! :-D Skulle i grunnen bare mangle at team lederen viser litt forståelse. Om du gjør litt når du er hjemme også, etter en lur, så jobber du jo! Du er bare ikke på arbeidsplassen. Men i dagens samfunn kreves ikke det over alt heller.
Gjest gjesta Skrevet 23. august 2006 #1897 Skrevet 23. august 2006 Ble ingen sykemelding paa meg, for legen min sykemelder ikke gravide! ← Hmmm, vil det altså si at man ikke får utbetalt full lønn om man MÅ sykemeldes det da? Det var godt å høre at det ordnet seg likevel. Det blir jo som en gradert sykemelding, det å kunne gå hjem i ett tiden.
Arkana Skrevet 23. august 2006 #1898 Skrevet 23. august 2006 Så rart dette med sykemelding. En venninne som bor i England var sykemeldt både titt og ofte under svangerskapet, og var sykemeldt hele de siste 3 mnd og det var ikke noe problem i forhold til permisjonspengene. Men godt at det ordner seg for deg da.
Gjest Gjesta Skrevet 23. august 2006 #1899 Skrevet 23. august 2006 Så bra at du har en så grei sjef! (Skulle jo bare mangle da, men likevel! ) Høres veldig fornuftig ut å ta det litt med ro ei tid framover!
monja Skrevet 23. august 2006 #1900 Skrevet 23. august 2006 Enig med de andre her, det var merkelig at du ikke fikk sykmelding. Men med en så forståelsesfull sjef høres det jo ut som om det ordner seg likevel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå