Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjedelig å høre at du er så mye dårlig, ikke noe kjekt å ikke være i form når man egentlig har lyst til å være i tipptopp-form og nyte graviditeten...

...men jeg må si at (selvom jeg er KJEMPEHELDIG, og priser meg lykkelig for det) jeg egentlig skulle ønske jeg var LITT dårlig, sånn at jeg kunne kjenne på kroppen at det virkelig er noe der. Alle symptomer på en graviditet er borte vekk, bortsett fra at jeg blir fort sulten etter å ha spist. Hvis jeg ikke spiser da, blir jeg svimmel og sliten resten av dagen...

Har tenkt mange ganger at det ikke er noe inni magen min, siden jeg ikke merker noenting, men var på ul igår, og det var rett og slett bare helt fantastisk! Den lille sprella og kava, og alt så bare bra ut! Så nå skal jeg slappe litt av, og ikke bekymre meg sånn...

Den jobbfesten du var på, hørtes kjempekjekk ut! Alt som innebærer mat, høres kjekt ut i mine ører for tida... :sjenert::ler:

For en søt bamse du har kjøpt til den lille!

Det settet så også kjempefint ut... Må nok ta meg en tur innom Fru Lyng når jeg skal hjem neste gang! :)

Håper du snart blir bedre!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må innom Fru Lyng en dag. Liker Elsa Beskow, bøkene hennes er så koselige.

For min del var den værste kvalem der du er nå, i uke 12 ble det bedre. Håper det bedrer seg for deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den bamsen var kjempesøt!

Bamser er forøvrig en veldig bra ting, synes jeg. :)

Ja, jeg er glad i bamser. Min yndlingsbamse er fremdeles "i live" og sitter paa en stol ved siden av sengen vaar hjemme i Skottland. Kunne ikke ha ham i sengen lenger fordi han holder paa aa dette fra hverandre, stakkar! :ler:

For et nydelig sett. :)

Ja, enig! :)

Det var kjempefint :)

Takk! :)

Kjempefint sett!  :klem:

Siden alle liker det har jeg tydeligvis god smak! :sjarmor:

Kjedelig å høre at du er så mye dårlig, ikke noe kjekt å ikke være i form når man egentlig har lyst til å være i tipptopp-form og nyte graviditeten...

...men jeg må si at (selvom jeg er KJEMPEHELDIG, og priser meg lykkelig for det) jeg egentlig skulle ønske jeg var LITT dårlig, sånn at jeg kunne kjenne på kroppen at det virkelig er noe der. Alle symptomer på en graviditet er borte vekk, bortsett fra at jeg blir fort sulten etter å ha spist. Hvis jeg ikke spiser da, blir jeg svimmel og sliten resten av dagen...

Har tenkt mange ganger at det ikke er noe inni magen min, siden jeg ikke merker noenting, men var på ul igår, og det var rett og slett bare helt fantastisk! Den lille sprella og kava, og alt så bare bra ut! Så nå skal jeg slappe litt av, og ikke bekymre meg sånn...

Den jobbfesten du var på, hørtes kjempekjekk ut! Alt som innebærer mat, høres kjekt ut i mine ører for tida...  :sjenert:  :ler:

For en søt bamse du har kjøpt til den lille!

Det settet så også kjempefint ut... Må nok ta meg en tur innom Fru Lyng når jeg skal hjem neste gang! :)

Håper du snart blir bedre!!

Takk for koselig hilsen, Burpen! :klem: Pris deg over mangel paa kvalme, du, for naa har du jo sett at h*n lever - naar magen begynner aa vokse og du etterhvert kjenner spark og bevegelser tipper jeg du begynner aa skjoenne at det virkelig er noen der inne, saann tror hvertfall jeg det blir for meg! ;) For selv om jeg er kvalm, saa kan jeg jo verken se eller kjenne liv jeg heller. Gleder meg til ul den 30. august! :hoppe:

Synes begge settene var helt nydelige  :hjerter:. Er de i porselen?

Hei Pi@, nei de er laget av melanin, hva naa enn det er - minner om hard plast, hvertfall. Men det er jo solid det ogsaa, og har en stor fordel i at det ikke er knusbart! ;)

Tror jeg må innom Fru Lyng en dag. Liker Elsa Beskow, bøkene hennes er så koselige.

For min del var den værste kvalem der du er nå, i uke 12 ble det bedre. Håper det bedrer seg for deg også!

Saa bra at du merket bedring allerede i uke 12! Jeg har nemlig lest at det gjerne er verst rundt uke 12-13 for saa aa gi seg, saa jeg har forberedt meg paa det. Men jeg har faktisk ikke vaert saa allerverst de to siste dagene, og har ikke kastet opp! (men saa har jeg proppet meg med bolle, potetgull og drukket cola med en gang jeg har kommet inn doeren paa jobben...foeler meg skikkelig usunn, ja! :sjenert: )

Naa haaper jeg at flyet til T gaar i morgen! Hvis ikke blir det ikke saa lett for oss aa opptre paa loerdag....

Ellers: moette min gode venninne G i gaar, vi var innom den nye leiligheten (utrolig stilig innredet av henne selv) og pratet over en kopp te. Hun ble veldig glad for nyheten vaar! Men jeg tror kanskje det er litt saart for henne, for hun er snart 30, singel og har ikke lyst til aa bli altfor gammel mor...Hun er en alle tiders jente, baade smart, snill, pen og morsom, tror rett og slett hun er litt kresen mht. menn. Men det er jo lurt aa vaere det, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å si hei og takk for hilsen i boka mi! :klem:

Heldig du som skal på UL om ikke så lenge. Jeg håper jeg kanskje får en i september, vil veldig gjerne se at det er et lite hjerte som banker der inne. Og helst bare ett. ;)

Vi får se fram til at kvalmen gir seg vi da... Men ikke ha altfor store forhåpninger om at det gir seg etter 12 uker, hvis det skulle vare lenger så blir en så skuffa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønn bamse! :hjerte: Elsker bamser, og har bestemt meg for å lete etter den perfekte bamsen til Knøttet. Dvs, h*n har allerede to - en helt nydelig teddybjørn som jeg kjøpte like etter vi begynte å prøve i 2003 og som vår førstefødte skulle få, og en stripete tøybamse som jeg kjøpte etter jeg mistet den første spiren vår. Den bamsen skulle sitte som lykkebringer på soverommet og sørge for at vi fikk en ny spire.. Og det gjorde vi, og den passer fortsatt på. Den bamsen skal få ligge i babysengen så snart den er ferdigmalt og klar, men foreløpig sitter bamsen på plassen sin og passer på. :)

For øvrig har jeg ganske mange bamser selv også da.. Jeg er litt tussete etter bamser jeg.. Smelter helt når jeg ser en myk god liten venn... Barnslig, jeg..? :sjenert: Ikke i det hele tatt! :ler:

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å si hei og takk for hilsen i boka mi! :klem:

Heldig du som skal på UL om ikke så lenge. Jeg håper jeg kanskje får en i september, vil veldig gjerne se at det er et lite hjerte som banker der inne. Og helst bare ett. ;)

Vi får se fram til at kvalmen gir seg vi da... Men ikke ha altfor store forhåpninger om at det gir seg etter 12 uker, hvis det skulle vare lenger så blir en så skuffa..

Hei Fru Fomle! Ja, gleder meg til UL! I Skottland faar man to ordinaere UL'er, en rundt uke 12 og en rundt uke 18-20. Min foerste blir ca. i uke 13, tror jeg. Jeg vil helst ogsaa se ett hjerte, og ikke to, men vi tar det vi faar, selvsagt! ;) Har tvillingbrodre selv, men mamma og pappa hadde jo god trening fra foer siden jeg ble foedt foerst. Foerstegangsforeldre og tvillinger kan nok bli litt toeft, tror jeg. Ang. kvalmen, saa er den heldigvis ikke konstant til stede, saa selv om det er ille mens det staar paa, saa overlever jeg fint hvor lenge det enn maatte vare. Men jo kortere tid foer den drar sin kos, jo bedre! ;)

Så skjønn bamse! :hjerte: Elsker bamser, og har bestemt meg for å lete etter den perfekte bamsen til Knøttet. Dvs, h*n har allerede to - en helt nydelig teddybjørn som jeg kjøpte like etter vi begynte å prøve i 2003 og som vår førstefødte skulle få, og en stripete tøybamse som jeg kjøpte etter jeg mistet den første spiren vår. Den bamsen skulle sitte som lykkebringer på soverommet og sørge for at vi fikk en ny spire.. Og det gjorde vi, og den passer fortsatt på. Den bamsen skal få ligge i babysengen så snart den er ferdigmalt og klar, men foreløpig sitter bamsen på plassen sin og passer på. :)

For øvrig har jeg ganske mange bamser selv også da.. Jeg er litt tussete etter bamser jeg.. Smelter helt når jeg ser en myk god liten venn... Barnslig, jeg..?  :sjenert: Ikke i det hele tatt! :ler:

Saa koselig med lykkebringer-bamse! Tydelig at den gjorde en god jobb! ;) Jeg har visst en del bamser selv, jeg ogsaa. Min gamle favoritt er dessverre saa slitt at jeg ikke tar sjansen paa aa laane ham ut, dessuten er han sikkert full av bakterier stakkar, men ellers har jeg et helt lager som kan komme frem etterhvert. I tillegg har jeg utrolig mye gamle leker - my little pony-stall full av ponnier, dusinvis av dukker (babydukke Sanne og andre dukker), Barbier, bamser som sagt, dukkehus som pappa laget til meg, dukkeseng i tre osv. osv. Mest for jenter, saa blir det ikke jente denne gangen saa faar vi proeve igjen! :ler:

Er saa rart, men jeg tenker alltid paa babyen som en jente! Selv om det faktisk er oerliten stoerre sjanse for at det er en gutt! Har alltid forestilt meg at foersteoedte er en jente, av en eller annen grunn. Tror egentlig det er greit aa faa vite kjoennet paa forhaand, ellers risikerer jeg aa begynne aa kjoepe inn kjoler og jentete ting bare fordi jeg har glemt aa vurdere om det kan vaere en gutt! :ler: Blir selvsagt like glad for en gutt tror jeg nok. Maa bare venne meg til tanken paa at det faktisk KAN vaere det blir en soenn! T referer til babyen som "han" hele tiden, saa for ham tror jeg det er omvendt! ;)

I dag er formen noksaa laber. Vaaknet kl. halv aatte (og foer det ogsaa) av at jeg var skikkelig kvalm. Hos meg pleier kvalmen aa komme etter at jeg er kommet meg paa jobb, eller paa bussturen inn til byen, saa det var uvant og veldig ubehaglig aa vaere i saa daarlig form paa morgenkvisten. I tillegg til kvalmen var jeg sliten og litt svimmel, orket nesten ingenting. Skjoente at jeg ikke kom meg ut av huset med den formen der, saa jeg ringte og sa jeg ble sen. La meg til aa sove til halv ti og kom meg paa jobb en og en halv time senere....fortsatt sliten og trett, men ikke kvalm heldigvis. Saa naa lengter jeg til aa kunne dra hjem, og til aa se T som kommer i kveld. Flyet hans er litt forsinket, dessverre. I kveld skal vi oeve og deretter ta oss en tur paa Peppes Pizza, bare vi to. Blir kos aa se ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke rekker innom saa mange i dag (igjen :sjenert: ) saa oensker jeg alle som er innom en kjempefin helg! Og saa oensker jeg meg selv og mannen lykke til i morgen...hjelp! :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en favoritt (egentlig flere, men en spesielt som jeg var helt fullstendig avhengig av) fra jeg var liten jeg også. Min er en langbeint katt som er helt fillete. Fikk den til jul da jeg var to år, så den nærmer seg 27 år nå.. Den, og de andre gode gamle, sitter også på soverommet på en stol. INGEN får låne den... :sjenert: Da vi hadde helgebesøk her nylig, lånte vi ut soverommet vårt pga plassmangel, og da ble mine myke tøyvenner plassert i et skap så ikke ungene til vennene våre skulle ta i dem... :sjenert::ler:

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en maratonhelg!

T kom fredag kveld, kjempekos aa se ham, men han var ikke heeelt fornoeyd med celloen jeg hadde faatt laane...mildt sagt! Det var nemlig en barnecello, som i tillegg hadde en oedelagt streng (ved naermere ettersyn saa jeg det selv) og resten av strengene var ikke helt tipp-topp de heller. Da han proevde aa spille paa den hoertes det ut som en syk katt! :forvirret: Vi trodde kanskje at vi kunne fikse celloen ved aa bytte ut den ene strengen, og tok celloen med til en bekjent som er cellist, men han tok ett blikk paa instrumentet og sa den aldri kom til aa lyde noe fint - var en kinesisk billig-cello som absolutt hadde sett bedre dager. Vi hadde et lite haap om at han kunne laane ut sin egen cello, men siden han ikke tilboed seg, saa ville vi ikke spoerre. Saa da var vi like langt, og klokken var ni fredag kveld! :overrasket:

Neste morgen ringte jeg cellolaeren paa min gamle musikkskole, han vi hadde faatt laane buen av (buen var heldigvis bra!). Han var ute paa reise, men hadde et tips: dra inn til byen til en musikkbutikk der, og si at vi vurderte aa kjoepe en cello, saa kunne vi faa laane den over helgen. Naa var klokken ti, og vielsen begynte kl. ett...saa vi hadde ingen tid aa miste! Gutta (T og broren min og pappa) kjoerte inn til byen og kom tilbake en halv time senere - med en flott cello! Det morsomme er at den vi egentlig bare skulle laane for aa spille i kirken, ender vi opp med aa kjoepe - T og jeg skal dra og betale de 7.500 kronene den koster naa i formiddag! :) Han mener nemlig den er et skikkelig kupp, og lyder bedre enn hans andre cello som er verdt mye mer.

Jeg var veldig nervoes foer vi skulle spille i kirken. Det gjorde det ikke noe bedre at bruden var 25 minutter forsinket! :overrasket: Da vi endelig skulle spille, foelte jeg nervene tydelig. Men det gikk bra! Hadde en liten feil paa slutten, men da spilte T sin del saapass hoeyt at det ikke var hoerbart for andre enn meg selv. Men da jeg spilte feil (dvs. IKKE spilte noen noter) trodde jeg at det kom til aa bli fiasko. En utrolig ekkel foelelse! Men vi fikk avsluttet ordentlig, og jeg var veldig lettet etterpaa! T gjorde det kjempebra og jeg er saa stolt av ham!

Selve bryllupsfesten var flott. Masse hyggelige mennesker, veldig god mat (nesten, men ikke helt paa samme nivaa som i vaart bryllup ;) ), masse flotte taler (men litt for mange og noen litt for lange, slik det gjerne blir). Vi satte oss til bords i firetiden og desserten var vel fortaert i titiden. Etterpaa var det dans, med et kjempebra band, og nydelige bryllupskaker (de hadde to). Vi dro litt over tolv, og var hjemme i ett-tiden, ganske utslitte.

Jeg var fortsatt sliten paa soendagen. Vi dro tidlig til kirken og selve gudstjenesten var nesten fem kvarter - ganske lang med andre ord. Det var hele syv salmer, noe som var litt mye av det gode, men alt i alt en fin gudstjeneste for seks daapsbarn. Lille nevoe var nydelig i kjolen sin, og jeg og broren min var stolte faddere. Og bror 2 var stolt far! Var nok de yngste foreldrene i kirken den dagen. Han og moren til nevoe er saa soete sammen - de passer godt i utseende hvertfall - hun er like lys som han er moerk, de er ca. like hoeye (han litt hoeyere) og begge to blir/er fine foreldre. I gaar etter daapen tok de seg en oel sammen. Vi haaper jo alle at det blir et ordentlig par av dem...De samarbeider hvertfall bra og er begge kjempeglade i gutten sin.

Etterpaa var det hjem til mine foreldre. Daapsfesten gikk smertefritt, alle kom godt overens og maten var nydelig - mamma og pappa kan virkelig diske opp med det beste. Koldtbord med roastbif og laks og alle mulige tilbehoer. Ogsaa kaker etterpaa, en av dem bakt av barnets far!

"Svigerfamilien" til broren min var veldig hyggelige. Det var foerste gang broren min og vi andre moette dem.

I dag er jeg fortsatt sliten etter helgen, og jeg klarte aa komme for sent paa jobb pg.a trafikk-kaos. I kveld flyr vi hjem til Skottland, og i morgen har jeg tidligvakt paa jobben. :forvirret:

Men jeg faar holde ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...