Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for hilsener, Arkana og Yamaha! :klem: Ille at man skal klage over plager naar man er gravid, naar graviditeten er saa oensket og planlagt! Men det ER litt pyton aa foele seg syk hver dag! :forvirret:

Har allerede kastet opp i dag, saa naa tror jeg kvalmen er paa retur for i dag. Gruer meg til aa vaere paa kurs med kvalme, tror jeg kommer til aa tilbringe mye tid paa badet... :forvirret:

Egentlig begynner jeg aa glede meg til aa komme hjem til Skottland, for neste uke her i Oslo blir ganske pes. Skal spille i bryllupet til venninnen min, men har egentlig ikke oevet nok. Saa neste uke maa det virkelig prioriteres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer på feriespørsmålet du stilte for noen sider siden: Jeg var på Menorca i september/oktober for sytten år siden... fin øy - og deilig temperatur både i lufta og i vannet. God tur når den tid kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :vinke:

Hvordan går det med deg? Jeg har litt vondt av deg som må gå på jobb selv om du er så kvalm... Jeg hadde ikke maktet det! Også litt trist å lese at foreldrene dine mener du må stå opp litt ekstra nå i graviditeten for å unngå oppsigelse. Er det virkelig så strengt borte i Skottland? Jeg mener... det at du var borte fra jobb forrige mandag... du kunne jo vært syk av noe annet enn graviditeten? Jeg synes du skal undersøke med lege der borte hvordan det er å være sykemeldt en stund. Litt interessant å høre hvordan ting fungerer i andre land og jammen har vi det godt her i Norge!

Håper du finner en løsning som gjør det litt bedre å være deg og være gravid :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, her er alt bra! Bortsett fra at jeg er utrolig sliten etter å nærmest trasket rundt hele London i dag! :forvirret:

Men nå er jeg altså "hjemm" igjen. Begynner faktisk å lengte litt til mitt skotske hjem, for nå er det lenge siden jeg var der. Men om en uke og en dag reiser jeg tilbake. Ellers er jeg forberedt på en "helvetesuke" denne uken. Skal øve piano, jobbe ekstra hardt på jobben (har påtatt meg et oppdrag som går ut på å skrive en artikkel som kommer i en internasjonal avis) og ellers prøve å unngå kvalme og tretthet. De to siste tingene blir nok vanskeligst! :ler:

London var greit nok, et hyggelig avbrekk. Bodde på et skikkelig fint hotell (som likevel hadde elendig roomservice, men det er typisk for ALLE britiske hotell jeg har bodd på), jobbet torsdag og fredag men dro litt tidlig fra jobb fredag, og var magisk nok IKKE kvalm de dagene (ei heller i helgen). Tror masse søvn gjorde susen.

På lørdag var det selskapets sommerfest, med deltagere fra hele Europa. De har tilsvarende tilstelninger i Asia og Amerika også, visst. De leide et stort gods med tilhørende park og hadde stelt i stand tivoli, diverse restauranter (amerikansk "diner," fish and chip-shop, grillmat, pizzarestaurant, salatbar pluss smågodtkiosker, iskiosker og barer hvor man fikk brus, vann, cocktails og øl. Alt gratis, så det ble mye mat! :ler: I tillegg var det karuseller, workshops (f.eks. en hvor man kunne lage sin egen parfyme og body lotion - veldig artig!), ponnier, kaniner, lam osv., digre tipi-telt hvor man kunne hvile seg, dukketeater osv. osv. Masse å gjøre, mest for barn men også en del for voksne uten barn. Om kvelden spilte "Abba," de var faktisk kjempeflinke!

Vi var ganske slitne og mette på slutten (og T var kvalm også, så nå vet han hvordan jeg har det til tider! :ler: ), men det var jo gøy. Møtte nesten ingen kolleger jeg kjente, merkelig det der. Men så er det utrolig mange ansatte.

I dag dro vi til Sloane Square etter en lat morgen på hotellet, og vi gikk nedover Kings Road. Kjøpte ikke så mye, bortsett fra litt gaver til niesen og nevøene til T. Så besøkte vi Ts bror med familie og deretter dro jeg til Heathrow og nå er jeg altså hjemme.

Graviditets-nyheter: Som sagt ikke så kvalm, men fortsatt veldig trett, og jeg synes magen har blitt større, særlig om kvelden. Det er visst vanlig har jeg hørt. Men jeg passer fremdeles inn i alle de gamle klærne mine. Ellers synes jeg huden er ekstra fet for tiden, og jeg får småkviser rett som det er. :forvirret: Men alt i alt går alt bra!

Natta! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snuppa! Grattis med 10ukers-jubileum! :hoppe:

Så gøy at magen begynner å syns litt da! Og at kvalmen ikke er så voldsomt ille som den har vært. Trøttheten går over om en stund, og det samme gjør sansynligvis også kvisene (jeg hadde MASSE av det i begynnelsen, men nå er det mye bedre)

Håper du får en fin uke, og husk å ikke jobbe alt for hardt nå da!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Når drar du tilbake til Skottland?

Begynner faktisk å lengte litt til mitt skotske hjem, for nå er det lenge siden jeg var der. Men om en uke og en dag reiser jeg tilbake.

Så bra du er bedre og gratulerer med 10 uker!!

:klem:

Tusen takk magolia! :kyss:

Hei snuppa! Grattis med 10ukers-jubileum! :hoppe:

Så gøy at magen begynner å syns litt da! Og at kvalmen ikke er så voldsomt ille som den har vært. Trøttheten går over om en stund, og det samme gjør sansynligvis også kvisene (jeg hadde MASSE av det i begynnelsen, men nå er det mye bedre)

Håper du får en fin uke, og husk å ikke jobbe alt for hardt nå da!!!  :klem:

Det er dessverre ingen fin, liten gravidkul jeg har, bare litt mer bulende mage, som nok ikke oppfattes som noen gravidmage men mer som en som er litt overvektig. :sjenert: Men den "ordentlige" magen kommer vel tidsnok, er sikkert litt pes aa gaa rundt med etterhvert uansett, saa jeg faar vente taalmodig! Apropos jobben, saa er det ingen far for at jeg jobber for hardt, for jeg har ikke akkurat verdens hoeyeste energinivaa akkurat naa. Saa jeg gjoer det jeg maa. ;):klem:

Saa var det altsaa tilbake til hverdagen, og til kvalmen. :tristbla: Isted forsvant frokosten, og naa har jeg spist litt potetgull og drukket litt cola, det er det eneste som hjelper synes jeg. Ikke sunt, men det er ikke ofte jeg tyr til det.

Jeg faar se og ringe intervjuobjektet mitt snart, maa bare foele at jeg har litt mer overskudd foerst foeler jeg. Er viktig aa konsentrere seg naar jeg intervjuer, ellers gaar informasjonen inn det ene oeret og ut det andre, og det er ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den firmafesten hørtes så morsom ut. Det må være et riktig stort selskap du jobber for ;).

Godt å høre at du er bedre enkelte dager.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...