Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Leit å høre at du er kvalm... :(

Kvalmen min går litt i rykk og napp, merkar eg er ekstra dårleg når eg er trøtt...

God bedring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, som jeg kjenner meg igjen i det du skriver om å sove. Mannen og en kompis bygde på huset mens jeg lå inni nybygget og sov. Hørte ingenting jeg :ler: Men det går over etter en 12 - 14 uker, før det kommer tilbake etter ca 26 uker ;)

Håper du får en fin kveld.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei på deg!

Så koselig å se deg på nett igjen. Og fint å lese at dere har hatt en fin ferie!

La merke til at du skrev "vaert" i steden for "vært" i det første innlegget ditt, så jeg trodde nesten du var tilbake i Skottland - men så så jeg både å'er og æ'er etterpå, så da var det nok bare "gammel vane" tenker jeg! ;)

Så flink du er som har planer om å strikke til babyen. Jeg kan ikke strikke jeg...lærte det jo på skolen, men jeg syns det var så utrolig kjedelig og et tålmodighetsprosjekt, så jeg har aldri strikka mer enn det jeg måtte i følge læreren... :sjenert:

Leit å høre om kvalmen, men det går jo som regel over etter noen uker igjen. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Takk for besøk! Er i gamlelandet helt til midten av august, med unntak av fire dager i London (kanskje jeg skal shoppe litt mens jeg er der - skal bo rett ved Tower Bridge og jobber midt i City, så det er ikke det beste området for shopping, men...det er kanskje like greit for lommeboken min! ;) ).

Håper formen bedrer seg snart, selv om det ikke er lov til å klage - jeg visste jo at kvalme og uopplagthet følger med de fleste graviditeter! Men det hjelper ikke når mamma minner meg på at hun var i knallform i alle sine graviditeter, inkl. da hun ventet tvillingene... :forvirret: Men formen kommer seg vel etterhvert, hvertfall i følge svangerskapslitteraturen.

I morgen skal jeg tvinge meg på jobb. Skal legge frem klærne mine og evt. dusje i kveld hvis jeg orker, så blir det mindre styr i morgen tidlig. Og IKKE spise servelat på brødet til frokost, den smakte jeg stadig på i morgentimene i dag nemlig. :forvirret:

Har spist "ordentlig" middag i dag, og nå føler jeg meg mye bedre. Spiste først en gulrot og en nektarin til "forrett," og deretter Grandiosa Lørdagspizza (nam nam!) med rømmedressing, ruccola og mais.

Har litt dårlig samvittighet overfor en venninne jeg lovet å ringe, jeg skal ringe henne i morgen, tror jeg, og avtale å møtes en kveld. Trenger jo ikke bli så sent.

Ellers verker jeg etter å shoppe litt etter en uke langt fra storsentre og klesbutikker, så jeg tror jeg tar meg en tur til Sandvika Storsenter en dag. Trenger jo ikke mammaklær ennå, så egentlig er det litt dumt å kjøpe klær til meg selv. Samtidig synes jeg det er for tidlig å kjøpe noe til minimaneten. Men jeg må køpe en bursdagspresang til en venninne som jeg skal på hyttetur med til helgen. Så da har jeg NOE å se etter, hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du er innhentet av kvalmen.. Men det er sannsynligvis over om noen få små uker, og da blir du sikkert i storform igjen! :klem:

Jeg var innom sanvika storsenter forrige uke, og den Ni Måner eller hva den heter (mammaklesbutikken) var stengt pga oppussing... Litt kjedelig akkurat det, men det er da mer enn nok av annet å se på der!

Ellers er det helt lov å kjøpe litt klær til seg selv, bare tenk på at lange topper er lurt siden de varer litt ut i svangerskapet ;) Nå om dagen er det jo massevis av lange topper rundt omkring. Jeg kjøpte forresten det første plagget til min lille da jeg var i uke 7... Så du har jo klart å vente lengre enn meg alt! Lov til å se littpå småttingsklær da!

Har du forresten sett nevøen din nå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jeg aa fortelle om lille nevoe?! Jo, han har vi moett naa! En nydelig liten gutt er han! :legrine: Kjempesoet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte jeg aa fortelle om lille nevoe?! Jo, han har vi moett naa! En nydelig liten gutt er han!  :legrine:  Kjempesoet!

Jeg tror det, eller så er det bare min lille gravide hjerne som har glemt det alt... ;)

Fortell litt mer da, skjønner jo at han er kjempesøt, det MÅ han jo være når han er nevøen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du er tilbake fra ferie! :klem:

Høres ut som du har hatt en deilig uke. Koselig at svigers ble glade for nyheten, er det ikke fint å ha fortalt familiene?

Håper du får en fin dag på jobb. *Blåser kvalmen bort*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Hadde visst litt knapt med tid tidligere i dag, men her kommer altsaa mer om min lille nevoe: Han og moren (som er kjempesoet og hyggelig) kom paa besok hjem til foreldrene mine fredagen foer ferien. Lille J var i godt humoer stort sett og fant seg godt til rette hos tante Holly, og under middagen sov han i paa et teppe. Da han hadde faatt ny bleie senere paa kvelden, livnet han skikkelig til, og lo og smilte til oss. Likte kjempegodt all oppmerksomheten! Han er visst akkurat gjennomsnittlig naar det gjelder str. og vekt, men over gjennomsnittet i styrke - han laa paa magen og holdt opp hodet kjempelenge! Saa ut som han drev med pilates der han laa! :ler: Han er veldig soet, selv om han ikke er fullt saa pen som lillebroren min var som baby (men han var et usedvanlig vakkert barn, med veldig store daadyroeyne og veldig pene trekk. Den andre broren min var derimot ikke spesiet pen, men begge to er veldig kjekke i dag, saa hvordan man ser ut som baby har ikke alltid noe aa si!). Han har blaa oeyne, i motsetning til min bror som har brune, og har tynt, blondt dunhaar paa hodet. Blir artig aa folge utviklingen hans!

Deilig aa ha fortalt nyheten til familien, ja! Svigerforeldrene mine har jo allerede seks barnebarn, saa man skulle tro det ikke var fullt saa stort for dem som for mine foreldre, men de er veldig spente og glade!

Naa har kvalmen forhaapentlig gitt seg for i dag...det er skikkelig pyton aa vaere kvalm, spesielt naar man ikke kan legge seg ned og proeve aa sove, men jeg faar bare holde ut. Har hoert at kvalmen ofte blir spesielt ille rundt uke 11-12, for saa aa gi seg innen uke 14...

T og jeg har bestemt oss for aa ikke dra til Tyrkia paa seiltur likevel. Vi fant ut at det er litt dumt aa risikere bakterier og slikt i tillegg til aa vaere paa baat hvor vi ikke har saa mye valg i hva i spiser og hvor det kanskje blir litt vel varmt. Saa naa tenker vi paa alternativer...tenkte kanskje Nice hadde vaert noe? Eller tilbake til yndlingsstedet vaart i Italia, kanskje? Ideer mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Eg har også lest at kvalmen kan bli ekstra ille rundt veke 11 og 12... Det er då vi hadde planlagt bryllaupsreise til Kreta.. Har ikkje bestilt enno, må sjå ting litt an først, trur eg... Skal spørre legen på torsdag om han frarådar nokon tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Syns det hørtes deilig ut å ha et yndlingssted i Italia, så var jeg dere hadde jeg definitivt reist dit! :Nikke:

Ellers håper jeg ikke kvalmen din er altfor ille... :troest:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :klem:

Vi faar byttet feriedestinasjon for 400 kroner hvis vi reiser med samme selskap, og de har turer til Mallorca, Menorca og Algarve i tillegg til Tyrkia. Etter aa ha sjekket litt rundt tror vi det blir Menorca paa oss. Noen som har vaert der?

Ellers er dessverre kvalmen ikke noe bedre, heller verre. I dag morges maatte jeg loepe inn paa badet for aa kaste opp med en gang jeg kom inn doeren til kontoret. Var skikkelig ufyselig. Siden da har jeg spist en del saltstenger og drukket en halvliter cola, var ingenting annet som fristet. Men naa skal jeg proeve aa faa i meg litt lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke::klem: Utriveleg å vere så kvalm, det hugsar eg! Men no er det så leeeenge sidan at det nesten er gløymt - du får trøste deg med det! ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars Hollien som har blitt så kvalm! :troest: Har heldigvis sluppet unna så langt, så jeg har dessverre ingen gode råd...

Når det gjelder ferie vil jeg bare komme med et tips: uansett hvor dere reiser, sørg for at det er aircondition på rommet. Skulle du bli dårlig på turen er det godt å kunne krype under dyna på et kjølig rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være fælt å være så kvalm!  :klem:

Har ikke vært i Menorca, bare i Mallorca..

Er nok deiiiilig der!  :hjerte:

Ja, tror nok det blir bra! Her skal vi: http://www.expedia.co.uk/pub/agent.dll?qsc...x=&itty=&from=f Vi har lest masse anmeldelser paa tripadvisor.com (anbefales naar man skal besoke et hotell man ikke har vaert paa foer, veldig nyttig!) og alle var positive - skal vaere veldig vakker utsikt (og vi faar sjoeutsikt - jippi!), spa og nydelig strand og fine bassenger der. Og ikke minst rolig og ikke fullt av harry festloever...

:vinke::klem: Utriveleg å vere så kvalm, det hugsar eg! Men no er det så leeeenge sidan at det nesten er gløymt - du får trøste deg med det! ;)

Ja, ikke sant det er ekkelt? Men i dag har jeg vaert saa aa si kvalmefri, og grunnen er nok at jeg fikk sove helt til klokken 8 i dag! For jeg skulle rett paa en presekonferanse i naerheten av der jeg (les: foreldrene mine) bor. Det var herlig aa slippe baade kvalme og tidlig start! Men i morgen er det paa'an igjen, skal vaere paa jobb halv aatte...

Ville bare stikke innom med en god sommer-  :klem:  før jeg tar "KG-ferie" i noen uker!

Takk i lige maate - ha en kjempefin sommer og et fantastisk brylllup!

Stakkars Hollien som har blitt så kvalm! :troest: Har heldigvis sluppet unna så langt, så jeg har dessverre ingen gode råd...

Når det gjelder ferie vil jeg bare komme med et tips: uansett hvor dere reiser, sørg for at det er aircondition på rommet. Skulle du bli dårlig på turen er det godt å kunne krype under dyna på et kjølig rom.

Er heldigvis aircondition paa rommet! Og naa reiser vi i slutten av september, saa da haaper jeg bare det ikke blir for kaldt! Men det skal visst vaere rundt 28 grader, og det er jo akkurat passe, synes jeg!

Haaper du slipper unna kvalmen, det er utrolig kjipt. Men jeg er heldig som ikke er kvalm fra morgen til kveld, men stort sett bare om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Har sluppet kvalme 2 gang nå :hoppe:

Håper kvalmen avtar hos deg om ikke så lenge. Lykke til videre i svangerskapet :klem:

Endret av marthepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet alt om at det ikke er gøy å være kvalm...

Jeg har vært sykmeldt pga kvalme siden jeg var 6 + 2. De siste par-tre dagene har jeg heldigvis vært bedre. Sambo lurer på om det kan ha sammenheng med at jeg har greid å spise grovt brød og litt mer ordentlig middag de siste dagene. Da holder blodsukkeret seg mere stabilt enn når jeg levde på fine rundstykker og pizza... Men tidligere greide jeg ikke tanken på å spise noe som var grovt heller...

Og som du også har oppdaget, så blir man mere kvalm når man er trøtt og sliten :Nikke: Men jeg er dessverre blant dem som er kvalm hele dagen og ikke bare om morgenen. Håper virkelig jeg blir i storform snart ;)

Håper du blir bedre også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...