Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Velkommen hjem til gamlelandet!

Skal ikke se bortifra at mamman din har en liten anelse,- mammaer vet alt!!

Kos deg på ferie her hjemme!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Kan nok hende mammaen din har ein mistanke ja! Det har svigermor mi også, trur eg.. Gledar oss til å fortelle, men skal i alle fal vente eit par veker til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake til Norge (så lenge det varer :ler:).

Jeg er helt sikker på at mammaen din har skjønt at du er gravid. Jeg synes det hørtes veldig sånn ut når hun spurte om du hadde noen nyheter å fortelle ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kverula, Missbumblebee, Veslo, Pi@ og Burpen! :klem:

Ferie og ferie, jeg jobber denne uken, men neste uke har jeg friii! :hoppe:

Saa jobber jeg to uker igjen, foer jeg drar tilbake til oeya. Skal til London en tur i august ogsaa. Neste ferie blir i september!

Jeg merker at jeg er litt skuffet over venninnen min. Virket som hun virkelig hadde oevd seg paa hva hun skulle si, slik at hun ikke sa noe dumt. Hadde vaert saa koselig om hun VIRKELIG mente at hun var glad paa mine vegne. Men man kan jo ikke bestemme over foelelsene sine, hvertfall ikke helt, saa jeg burde egentlig ikke vaere sur. Foeler bare jeg har gitt henne saa mye i det siste - av tid, penger og innlevelse i hennes problemer og planlegginger. Jeg har raadet henne, hoert paa henne, beroliget henne og vaert glad med henne. Er ikke lett naar man har vaert venninner i alle aar og familiene vaare er gode venner. Er liksom opplest og vedtatt at vi er bestevenninner, og jeg er jo veldig glad i henne. Men til tider er hun veldig selvopptatt, selv om hun paa bunnen er veldig snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra lunsj! Var innom Fru Lyng, og der var det mye fint! Men altfor tidlig aa kjoepe noe, selvsagt. Var artig aa se likevel. Var innom Hansen og Dysvik ogsaa, og kjoepte to duker til gamlehytta - en roedmoenstret en til kjoekkenet, og en loeper til stuen. Har lyst til aa gjoere det ekstra koselig der i neste uke, for da bor jeg og T der alene! Den hytta blir kanskje min en dag, bare en slektning blir kjoept ut, og den er utrolig sjarmerende, om enn litt liten. Deler av hytta er eldgammel og er som et mini-folkemuseum aa regne!

Tenkte aa oppdatere navnelistene litt, siden T og jeg har funnet noen flere vi kan tenke oss:

Annika

Anne Lise/Annelise

Anna Mia

Claudia

Mia

Christian

Theodor

Anthony

Favorittene er Annika og Theodor. Synes de er koselige og ikke altfor trendy, uten aa vaere kjedelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal ta det alfor tungt at venninna di ikke er hoppende glad for at du skal ha barn. Er nok ikke så lett å boble over av glede på dine vegne hvis hun ikke er så glad i barn, og absolutt ikke har lyst på selv. Man er jo selv så fokusert på barnet at det er veldig lett at man blir skuffet når andre ikke ikke viser like stor entusiasme. Da jeg fortalte det til foreldrene mine (over telefonen) fikk jeg jo et "gratulerer" til svar, men det var mer av typen "åh, har du kjøpt deg ny sykkel? Gratulerer." Hadde jo forventet litt mer entusiasme siden det er første gang de skal bli besteforeldre, men det er nå bare sånn de er. Tror de gleder seg for det, når de bare har fått fordøyd nyheten litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Man vil jo gjerne at dem rundt seg deler gleden og entusiasmen med en, så det er ikke så rart om du føler deg litt skuffa. Bare ikke la det bety noe mer enn at venninna di ikke skjønner hvor stort dette er for dere. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Synd det med venninna di.. Eg er spent på korleis mine venninner kjem til å reagere... Men men, det er ikkje alle som er like flinke til å vise kva dei føler heller då... Og så er det jo ikkje like stort dette med graviditeten for alle andre då, som det er for oss sjølve, kanskje...

Håpar de finn ut av vennskapet dykkar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Norge! :-D

Mammaen din har nok gjerne en mistanke. I min familie er det min stefar som er den som merker graviditet først. Han merker det fordi det er en egen glans i øynene til gravide kvinner. ;)

Jeg er forøvrig veldig enig i navnevalgene deres. Flotte navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for alle hilsenene, Xania, Kverula, Saeria, Hedda Gabler og veslo! :klem::klem::klem:

Hadde en lang samtale med venninnnen min i gaar. Hun var mye mer interessert i meg og mitt enn hun har vaert i det siste, og det var hyggelig aa faa tilbake den "gamle" henne. Tror hun kommer til aa glede seg mer med oss etterhvert som magen vokser og det blir mer virkelig. Er jo saa tidlig ennaa.

Har klart aa holde nyheten vaar hemmelig saa langt. Akkurat som jeg glemmer at jeg faktisk er gravid naar jeg er sammen med familien, siden de ikke vet noe! Veldig rart. Men paa fredag slippes nyheten, for da kommer T. Saa kan vi si det sammen.

Foeler meg ikke saa veldig gravid for tiden, bortsett fra oemme bryster. Men det er jo deilig aa ikke vaere kvalm eller overtrett!

I kveld skal hele familien ut og spise, for det er pappas 60-aars-dag i dag! Blir koselig.

Ellers maa jeg se og faa ringt to venninner. Er jo hyggelig aa treffes naar jeg foerst er i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler

Godt at du fant tonen med venninne din igjen. Det er jo så altomfattende og stort å bli gravid - det kan være vanskelig å sette seg inn i for andre til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Godt å høre ting ordnar seg!!

Blir spennande når de skal fortelle foreldre om graviditeten!! Vi gledar oss enormt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flesland...? Hmmm... hadde fått det for meg at du var fra østlandet jeg da, så feil kan man ta ;)

Gled deg over ømme bryster og trøtthet, det er mer enn gode nok tegn på graviditeten, og de overlever man helt fint med. :)

Håper jobbuka går fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flesland...? Hmmm... hadde fått det for meg at du var fra østlandet jeg da, så feil kan man ta ;)

Gled deg over ømme bryster og trøtthet, det er mer enn gode nok tegn på graviditeten, og de overlever man helt fint med.  :)

Håper jobbuka går fint!

Hei Prada! Jo da, jeg er fra oestlandet, men jeg mellomlandet i Bergen!

Jeg hater jo aa egentlig aa vaere kvalm, saa paa en maate haaper jeg at jeg slipper kvalme! ;)

Arkana: Ja, det laa og gnagde litt paa meg, ikke goey aa gaa rundt og irritere seg paa en person som man skal vaere forlover for og holde tale for!

veslo: Ja, jeg gleder meg! Hadde vaert goey aa fortelle det i kveld, men jeg proever aa vente til mannen min er her.

Hedda Gabler: Ja, det er sant. :)

Puppene er vonde som aldri foer i dag, og jeg er ganske trett, men ikke ekstremt soevnig. Har vaert plaget mye med tretthet foer (faktisk saa ille at jeg noen ganger lurte paa hvordan jeg kom til aa takle aa bli gravid-trett i tillegg), saa jeg er glad saa lenge jeg ikke er plagsomt trett. Det kan jo fortsatt komme, men neste uke har jeg ferie heldigvis!

Har saa lyst aa begynne "redebygging" med innkjop av ting og tang, men saa langt har jeg klart aa holde meg. Hadde foeltes litt rart aa kjoepe noe naa - tror jeg skal vente til 12 uker hvertfall!

Har likevel laget meg en liten liste, og begynt aa tenke ut hva slags loesninger jeg vil velge (i samraad med T, da). Bl.a. har jeg lyst aa bruke toeybleier (kanskje de fra Noestebarn?). Og jeg har veldig lyst paa Leandervugge. Har oppdaget en nettbutikk som heter Vertbaudet.co.uk, den er egentlig fransk. Der har de bl.a. en serie med oekologiske klaer som jeg synes virker bra. Har lyst til aa vaere saa miljoevennlig som mulig, uten aa bli hysterisk. Vi resirkulerer allerede ganske mye, og bruker "soapnutshells" til klesvasken. De er forresten veldig bra! Og veldig billige og droeye i bruk, pluss at man ikke trenger toeymykner.

Sitter og fryser her paa kontoret, enda jeg har ytterjakken paa. Jeg bare haaper jeg klarer aa unngaa aa bli forkjoelet, for jeg orker ikke vaere syk igjen!

Drar hjem om en halvtime, regner jeg med - er ingenting aa gjoere i dag...kjedelig!

Maa begynne aa forberede talen til loerdag ogsaa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...