Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Fremhevede innlegg

Gjest marthepia
Skrevet

Jajaja...jeg er så dum! :ler: Første dag i siste mens var 25.mai til meg. tenkte ikke sånn jeg vett.. :sjenert: Ifølge babyverden har jeg termin 3.mars. Har ikke vært hos lege enda. Fikk ikke time før i august :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke saa veldig smart jeg heller, for jeg maatte jo ha hjelp av kalkulatoren! ;)

Jeg skal til jordmor/lege igjen i august ogsaa. Paa den foerste timen fikk jeg bare masse informasjon, var ikke noen undersoekelser eller noe.

Har time hos den private legen i morgen, men jeg tror jeg kommer til aa avlyse. Innser vel at jeg kanskje var en smule hysterisk som ville paa ul saa tidlig... :sjenert: Siden jeg tok en ekstra test i dag, som var knallblaa, foeler jeg ikke noe behov lenger.

Har hatt en litt kjip kveld. Kom hjem sent fordi jeg hadde vaert hos frisoeren, og T hadde ikke laget mat, og jeg var skrubbsulten. Lavt blodsukker hos begge to bidro nok til at vi begynte aa krangle. :tristbla: Han syntes at jeg hadde blitt for blond hos frisoeren, og syntes jeg saa fake ut. :sjenert: Men vi fikk ordnet opp foer middag, heldigvis. Naa er han vant til haarfargen min og synes den er kjempefin, visstnok. Mannfolk altsaa! :forvirret:

I morgen eller paa loerdag MAA jeg innom Marks and Spencer, for tilmed sportsbehaaen min er ubehagelig. Er vanligvis str. c, tenk om jeg maa opp i en d? Har alltid sett paa det som veldig stort, har variert mellom b og c siden jeg fikk pupper. Er rart naar kroppen forandrer seg!

Er invitert paa utdrikningslag neste uke, og typisk nok er det en del alkohol inne i bildet...cocktailkurs (hvordan skal jeg unngaa aa drikke noe med alkohol da?), bl.a. Ogsaa jeg som ikke vil si noe saa tidlig... :sur:

Gjest Mireya
Skrevet

Det ER rart når kroppen bare forandrer seg sånn, uten at man har kontroll...

Jeg gikk fra c-cup til dd-cup på seks måneder. :overrasket: Håper de har sluttet å vokse nå... :ler:

Skrevet
Var visst hele 5 tester... :sjenert:  :ler:  Maatte ta en til naa isted, er jo tross alt over en uke siden jeg tok en (logisk tenkning, hvor er du?!)...Men den var til gjengjeld kjempepositiv, saa naa begynner det virkelig aa gaa opp for meg!  :legrine:

Ja, jeg gleder meg kjempemasse til aa se lillegutten! Han er bare saa nydelig, en utrolig pen baby. Men saa har han veldig pene foreldre ogsaa (sier den stolte stoeresoester).  :sjarmor:

Du altså! Hehe, jeg har faktisk klart å spare en ubrukt test jeg... Enda jeg sikkert testa positivt fire-fem ganger jeg også før jeg trodde på det!

Klart du har lov til å være stolt av lillebror og nevø!! Blir spennende å høre om hvordan første møtet var!

Ha en fin kveld vennen!

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Godt at du og mannen fikk ordnet opp, da. Det er fort gjort å krangle, men det er en kunst å bli venner igjen.

Og at kroppen din forandrer deg er jo egentlig en hyggelig ting - alt gjøres klart for at nurket ditt skal ha det best mulig.:)

Skrevet

Jeg er bare snart halvveis, og lurer på om jeg ikke må øke BH-cupen for 3. gang... Er normalt B cup, men begynner å tenke på å finne meg en DD... Hvor nå de kan finne på å selge det.

Kanskje det blir ammebh på meg, hvis jeg finner en som ikke er så dyr, og krysser fingrene for at jeg kan bruke den etter fødselen en gang. :ler:

Har forsket ut at det er forskjell på cupstørrelsene fra merke til merke, så jeg har nå noen D-cuper som er for små, og en som passer akkurat. (Noe som tyder på at jeg nok er på grensen til å øke igjen. :sjenert:

Skrevet
Det ER rart når kroppen bare forandrer seg sånn, uten at man har kontroll...

Jeg gikk fra c-cup til dd-cup på seks måneder.  :overrasket: Håper de har sluttet å vokse nå...  :ler:

Oi! :ler: DD er sikkert passe stort! ;)

Du altså! Hehe, jeg har faktisk klart å spare en ubrukt test jeg... Enda jeg sikkert testa positivt fire-fem ganger jeg også før jeg trodde på det!

Klart du har lov til å være stolt av lillebror og nevø!! Blir spennende å høre om hvordan første møtet var!

Ha en fin kveld vennen!

Missbumblebee: :klem: Ja, naa har jeg en ubrukt test liggende ogsaa...den blir sikkert utgaatt paa dato foer jeg trenger den igjen! :ler:

Godt at du og mannen fikk ordnet opp, da. Det er fort gjort å krangle, men det er en kunst å bli venner igjen.

Og at kroppen din forandrer deg er jo egentlig en hyggelig ting - alt gjøres klart for at nurket ditt skal ha det best mulig.:)

:Nikke: Ja, det er veldig sant at det er fort gjort aa krangle...men vi legger oss aldri som uvenner, heldigvis. Mer fordi vi hater aa krangle enn fordi vi er saa flinke til aa bli venner!

Jeg er bare snart halvveis, og lurer på om jeg ikke må øke BH-cupen for 3. gang... Er normalt B cup, men begynner å tenke på å finne meg en DD... Hvor nå de kan finne på å selge det.

Kanskje det blir ammebh på meg, hvis jeg finner en som ikke er så dyr, og krysser fingrene for at jeg kan bruke den etter fødselen en gang. :ler:

Har forsket ut at det er forskjell på cupstørrelsene fra merke til merke, så jeg har nå noen D-cuper som er for små, og en som passer akkurat. (Noe som tyder på at jeg nok er på grensen til å øke igjen.  :sjenert:

Er ikke DD en ganske vanlig str? Eller? Jeg har tenkt aa kjoepe meg en saakalt maternity bra allerede naa, jeg, for den har ikke spiler og ser veldig god ut. Naar tilmed sportsbehaaen min strammer og lager merker saa tyder det vel paa at jeg trenger en ny...

Store pupper er flott det vettu holly! ;)

:klem:

Jo da, det er jo flott! Sikkert litt tungt, men man venner seg nok til det! ;)

Ble visst mye puppsnakk her inne naa! :ler:

Skrevet

Tittei Puppe-Guri!! :lol:

Innom for å ønske deg en finfin dag!!

Skrevet

Herregud, jeg blir jo skremt av disse puppegreie jeg.

Jeg bruker jo D-cup idag, og hvis jeg blir gravid så håper jeg jo ikke at det tar helt av, for jeg syns jo de er for store nå :overrasket:

Ha en fin dag Holly Hobbie :klem:

Skrevet

Har puppene virkelig begynt å vokse allerede? :overrasket:

Eller er de bare ekstra ømfindtlige for trykk og press, kanskje?

Uansett, en god bh er viktig!

Skrevet
Er ikke DD en ganske vanlig str? Eller? Jeg har tenkt aa kjoepe meg en saakalt maternity bra allerede naa, jeg, for den har ikke spiler og ser veldig god ut. Naar tilmed sportsbehaaen min strammer og lager merker saa tyder det vel paa at jeg trenger en ny...

Ble visst mye puppsnakk her inne naa!  :ler:

75DD virker ikke særlig vanlig, nei... Har ikke funnet en eneste en på de vanlige kjedebutikkene hvertfall, og sånn som det raser oppover, så er jeg ikke så motivert for å bruke mange hundre kr pr. BH, hvis jeg bare skal bruke den en kort stund.

(Har funnet en 75DD, og det var en ammeBH av litt dyrere type.)

Det sies jo også at puppene vokser ennå mer etter fødsel, så jeg bekymrer meg litt for å finne BH'er som passer da! Men det kan jo være de går opp for å gå litt ned igjen? *Håpe*

Så hvis jeg går over til ammebh'er nå, så kanskje de passer igjen om et år? :ler:

Skrevet

Hei Holly!

Bare innom å ser hvordan det går med eg. Vi er omtrent like langt på vei, så det er spennende å følge med :)

Skrevet

Heisann HH,

Utrolig at mannen legger seg oppi hårfargen din da, men godt at dere ble venner igjen. Her i huset er regelen nesten at mannen ikke registrerer at jeg har farget håret (og jeg farger MASSE, går fra brunt til rødt, til blondt osv). Så du får tenke at det er positivt at han bryr seg. :klem:

Store pupper ja, et luksusproblem! Jeg måtte ut og kjøpe nye BHer etter tre måneder, men de passer faktisk enda (litt stramme, men jeg gidder ikke å kjøpe nye nå). Så det betyr ikke at økningen fortsetter hele svangerskapet.

Ha en ellers fin fredag og god helg! :kose:

Skrevet

Det er så veldig typisk menn å reagere på ny hårfrisyre på den måten :ler: (ler ikke av at dere krangla, bare at jeg kjenner meg igjen)

:klem:

Skrevet

Spent på å høre om bh-innkjøpet ditt, om du er fornøyd.

Lurer på om jeg skal slutte med de vanlige bh'ene jeg og, de er ikke gode lenger. Vokst ut av alt jeg har, men hvis de fortsetter å vokse hele tiden framover, og etter fødselen, blir det en del innkjøpte bh'er etter hvert tror jeg, hehe...

Ønsker deg en god helg! :klem:

Skrevet

*skynder seg ut og tør ikke tenke på hva min gravid-BHstørrelse engang blir når jeg bruker E allerede* :overrasket:

Skrevet

Oi, saa mange koselige hilsener! Takk for alt besoket! :klem:

Naa har jeg altsaa vaert paa bh-shopping. Kjoepte meg en mamma-bh uten spiler, med god stoette og litt elastikk (slik at den utvider seg litt foer man maa kjoepe en stoerre), og jamen meg maatte jeg ikke opp til D! De har "bh-hjelpere" der som sjekker at man kjoeper riktig bh, og hun var enig i at D var best til meg. Var bare 16 pund, heldigvis. Naa haaper jeg bare ikke at puppene mine kommer til aa vokse i rekordfart, for neste uke skal jeg bruke en nydelig kjole i bryllupet til venninnen min...og jeg har lyst til aa bruke den samme kjolen i et annet bryllup i august!

Til alle som skal til Storbritannia i loepet av graviditeten, anbefaler jeg virkelig M&S for gravidbh'er. De har stort utvalg av stoerrelser. Ellers er det en butikk som heter Rigby and Peller i London, hvor man kan faa spesiallaget bh! Men det koster jo litt ekstra. Og sikkert ikke verdt det for en bh man kommer til aa vokse ut av eller som kommer til aa bli for stor etterhvert. Tror man kan bestille fra M&S paa nettet ogsaa.

T har vaert veldig soet i dag og sendt mail om at han synes haaret mitt er kjempefint. Er jo bare en liten tanke lysere enn til vanlig, saa jeg ser ikke saa fake ut, da. Er ikke saa moerk fra naturens side heller.

Er passe trett i dag. Gaar greit fra morgenen av, men etter lunsj foeler jeg mest for en lur. Hele to timer igjen paa jobb, og ingenting aa gjoere...typisk!

God helg alle sammen, vet ikke om jeg rekker hele runden i dag dessverre! :klem:

Skrevet

God helg til deg også Holly! :klem:

Gjest gjest1
Skrevet

*noterer meg bh-anbefaling*

Gledar meg til eg får litt meir symptomer eg.. Nett no går eg rundt og lurer på om eg verkeleg kan vere gravid.. Det er så rart....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...