Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Heisann, vennen.

Håper du har det fint. Her i Bergen er det nydelig. Dumt at jeg har måttet være inne for å skrive labrapporter.

Ville i grunnen bare innom med en søndags :klem: og en :dagens-rose: fordi du er så grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjellrypa: :nikke. Du også! :klem:

MissS - takk! Kommer vel på flere etterhvert! Er sikkert mange jeg har glemt! :klem:

Saeria: Det var koselig sagt av deg! Så du jobber hardt på en søndag...flink du er! Håper du snart får tid til å slappe av litt du også! :klem:

April: Hanna(h) er veldig fint - er bare så populært for tiden. :sur: Lily er veldig søtt også...Takk for tips! ;):klem:

Mrs Potter: :klem:

---

Så var helgen nesten over. I dag var det litt drama - jeg mistet hunden da jeg var på tur hos mormor.Etter to timers leting med pappa, så ringte mamma til politiet og ettersøkte ham. Noen minutter senere ringte de og sa han var på politikammeret! :) Da var jeg lettet, da! Har skikkelig vondt i tærne, for jeg gikk i flip-flop-sko i skogsterreng, og var sliten. Men fikk jo masse trim, da! :ler:

Da vi kom hjem spiste vi deilig, nykokt asparges med en "saus" av olivenolje, parmesan, hvitløk og hakkede valnøtter, reker og salat. Samt hvitvinen jeg vant på fredag!

Nå har jeg nettopp snakket med T og sagt godnatt. Fikk streng beskjed om å gå og legge meg! :ler:

Natta! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrypa: :nikke. Du også! :klem:

MissS - takk! Kommer vel på flere etterhvert! Er sikkert mange jeg har glemt! :klem:

Saeria: Det var koselig sagt av deg! Så du jobber hardt på en søndag...flink du er! Håper du snart får tid til å slappe av litt du også! :klem:

April: Hanna(h) er veldig fint - er bare så populært for tiden. :sur: Lily er veldig søtt også...Takk for tips! ;):klem:

Mrs Potter: :klem:

---

Så var helgen nesten over. I dag var det litt drama - jeg mistet hunden da jeg var på tur hos mormor.Etter to timers leting med pappa, så ringte mamma til politiet og ettersøkte ham. Noen minutter senere ringte de og sa han var på politikammeret! :) Da var jeg lettet, da! Har skikkelig vondt i tærne, for jeg gikk i flip-flop-sko i skogsterreng, og var sliten. Men fikk jo masse trim, da! :ler:

Da vi kom hjem spiste vi deilig, nykokt asparges med en "saus" av olivenolje, parmesan, hvitløk og hakkede valnøtter, reker og salat. Samt hvitvinen jeg vant på fredag!

Nå har jeg nettopp snakket med T og sagt godnatt. Fikk streng beskjed om å gå og legge meg! :ler:

Natta! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra vofsen kom til rette. Det var nok ikke noen hyggelig opplevelse.

Mange fine navn har blitt nevnt, men det er ikke lett å bestemme seg.

Vi hadde det samme problemet med å finne fine guttenavn, det er så mange fler fine jentenavn.

Ha en fin uke. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff det er så fælt når hunden stikker av. Spesielt hvis det er i nærheten av trafikkerte veier. Godt det gikk bra.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra vofsen kom til rette. Det var nok ikke noen hyggelig opplevelse.

Mange fine navn har blitt nevnt, men det er ikke lett å bestemme seg.

Vi hadde det samme problemet med å finne fine guttenavn, det er så mange fler fine jentenavn.

Ha en fin uke.  :klem:

:klem: takk for det, Siam! Enig i at guttenavn er vanskelig. Liker forresten godt Oliver - kanskje T liker det ogsaa?!

Huff det er så fælt når hunden stikker av. Spesielt hvis det er i nærheten av trafikkerte veier. Godt det gikk bra.

Uff ja. Var utrolig redd for at vi aldri kom til aa se ham igjen! :tristbla: Lille vofsen som "bare" er 3 aar og verdens beste! :hjerte:

Har en liten krangel med T gaaende. Han paastar nordmenn er saa skrytete (inkludert meg! :forvirret: ). Jeg forteller om fint vaer, og det blir til skryt i hans oeyne. Ja ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia vennen!

Så utrolig deilig at vofsen kom til rette! Kjenner veldig godt følelsen av å aldri se dem igjen, har hatt noen turer etter hun ene jeg har ja...

Har en liten krangel med T gaaende. Han paastar nordmenn er saa skrytete (inkludert meg!  :forvirret:  ). Jeg forteller om fint vaer, og det blir til skryt i hans oeyne. Ja ja.

Han er sikkert bare misunnelig på godværet.. (hvis ikke de har det sånn der borte da?) Men er det ikke litt sånn at engelskmenn er litt for gravalvorlige til tider også da? Det er veldig rart hvordan kulturforskjeller viser seg selv om man kjenner hverandre godt. Var i et forhold for mange år siden med en som ikke var født og oppvokst i Norge, og han ble sur hver gang jeg svarte "mmm" som i ja, det er jeg enig i, for han oppfattet det som negativt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syntest dette høyrtest så godt ut at me enda opp med å laga noko liknande sjølv i dag. Det vart nok ganske annleis likevel, men godt vart det. Me kokte asparges, og så steikte me olivenolje, kvitlauk, reker og spinat, og "krydra" dette med parmesan, valnøter og sitronsaft. Kokte litt pasta til i tillegg, for den måtte me få brukt opp (fersk pasta). Det vart veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syntest dette høyrtest så godt ut at me enda opp med å laga noko liknande sjølv i dag. Det vart nok ganske annleis likevel, men godt vart det. Me kokte asparges, og så steikte me olivenolje, kvitlauk, reker og spinat, og "krydra" dette med parmesan, valnøter og sitronsaft. Kokte litt pasta til i tillegg, for den måtte me få brukt opp (fersk pasta). Det vart veldig godt!

Mmmm, det hoertes kjempegodt ut! :) Jeg beskrev kanskje tingene litt feil, for vi hadde foerst asparges med marinaden, deretter "vanlige" reker med salat til. Men det hoertes godt ut aa tilsette rekene i marinaden! Og spinat var en lur ide!

Har masse og gjoere i dag, og en kjempevond skulder/nakke/hode. Skal proeve aa ringe den gamle kiropraktoren min, haaper hun har en ledig time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg faatt kiropraktortime, men ikke foer i morgen. Ja ja. Tar paracet i mellomtiden.

Naa skal jeg ut og spise litt lunsj.

Fikk ikke sove noe godt i natt, tror det er clomiden. Husker jeg ikke sov noe godt forrige gang heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ikke sove noe godt i natt, tror det er clomiden. Husker jeg ikke sov noe godt forrige gang heller.

:enig:

Jeg tror også det er clomiden. Sover fryktelig dårlig mens jeg knasker piller jeg og, men det ble heldigvis bedre etter at pillene var spist opp.

For noen netter å se fram til, hetetokter og søvnløse nattetimer i denne varmen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Phu! Her er det varmt i kveld! Men det er jammen deilig! Håper dette været fortsetter hele sommeren.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, takk for besok! :vinker:

Tilbake i Skottland. Her er det sol, men ikke fullt saa varmt som i Oslo.

Kom tilbake sent i gaar kveld, og ble plutselig skikkelig irritert paa T, selv om han ikke hadde gjort saa mye galt. Sa unnskyld etter en liten stund, saa ble fort venner igjen.

Har allerede litt el-smerter, men el kan umulig vaere ennaa? Ikke foer om noen dager, tror jeg. Er paa dag 11 idag. Hvis syklusen blir 28 dager som sist, er vel el ca. dag 14. Men vi tar ingen sjanser! :sjarmor:

Fikk akkurat hoere at svigerinnen min mistet. :tristbla: De har jo heldigvis tre barn fra foer, men det er jo veldig trist likevel. Hun er snart 40 saa jeg vet ikke om de skal proeve noe mer, da denne ikke var planlagt.

Saa da faar nok ikke vaart evt. barn noen soeskenbarn paa samme alder. Mine broedre er jo unge ennaa, og ugifte, mens Ts soesken nok er ferdig med barneproduksjonen og har tre hver. Men men. Kanskje noen av vennene mine/vaare snart faar noen barn? To av mine beste venninner skal gifte seg til sommeren, og en av dem skal starte proeving i desember. Hun sa faktisk til meg ordrett: "Jeg skal bli gravid i desember eller januar.'' Ok, fint hun har kontroll, tenkte jeg! :ler: Det kan jo godt hende de lykkes saapass fort, men det er kanskje litt bombastisk aa uttale seg saa sikkert. Hun sier til nesten alle hun moeter (som hun kjenner) at de nettopp har kjopt hus med plass til barn, fordi de skal ha barn til neste aar. Da legger man opp til spoersmaal hvis ingenting skjer med en gang, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper nesten venninnen din bruker en fire - fem måneder på å bli gravid, bare for at hun er så påståelig! (Så hun begynner å få spørsmål om hvor barna blir av.)

For ellers vil hun vel fortsette å være ubetenksom i det hun sier!

Du får ha lykke til med jakten på EL denne måneden, så håper vi det klaffer! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper nesten venninnen din bruker en fire - fem måneder på å bli gravid, bare for at hun er så påståelig! (Så hun begynner å få spørsmål om hvor barna blir av.)

For ellers vil hun vel fortsette å være ubetenksom i det hun sier!

Du får ha lykke til med jakten på EL denne måneden, så håper vi det klaffer!  :klem:

Takk takk! :klem:

Merker som sagt allerede at det "skjer" noe i eggstokkomraadet, saerlig paa venstre side. Det var hoeyre side jeg kjente spesielt forrige gang. Da betyr det vel at jeg kommer til aa faa masse, langvarige el-smerter denne gangen ogsaa....men det viktigste er jo at el faktisk skjer! :)

Jeg haaper for min venninnes skyld at det klaffer for dem fort, for mannen hennes er en del eldre enn henne...saa de har litt hastverk, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...