Gjest LoisLane Skrevet 30. april 2006 #1061 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Endret 30. april 2006 av LoisLane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #1062 Del Skrevet 1. mai 2006 Der kom mensen, gitt. Ja ja. Rimelig sikker paa at EL fant sted med en sykluslengde paa 29 dager. Men tenk om Ts svoemmere likevel ikke er bra nok? Det var jo lett nedsatt motilitet. Uff, jeg gruer meg til aa fortelle ham at jeg fikk mensen. Han kommer til aa bli saa skuffet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 1. mai 2006 #1063 Del Skrevet 1. mai 2006 Der kom mensen, gitt. Ja ja. Rimelig sikker paa at EL fant sted med en sykluslengde paa 29 dager. Men tenk om Ts svoemmere likevel ikke er bra nok? Det var jo lett nedsatt motilitet. Uff, jeg gruer meg til aa fortelle ham at jeg fikk mensen. Han kommer til aa bli saa skuffet. ← Næmmen, æsj og dobbelt æsj! Svømmerne til T fungerer sikkert helt fint, kanskje kroppen din bare trengte en måned med litt forberedelser før den er klar. Er det ikke sånn med de fleste som får clomid at det tar en mnd eller to før det skjer noe? Håper det bare er derfor. En stooor og god trøste til deg idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #1064 Del Skrevet 1. mai 2006 tusen takk, Missbumblebee! I dag trenger jeg noen klemmer. Naa haaper jeg bare ikke at norgesoppholdet kraesjer med el. I saafall maa jeg forandre billettene...Faar ta en kjapp utregning her! Gruer meg litt til neste runde, dvs. ikke biten, men tiden etter el. Saa mye vondt i livmoren er ikke noe behagelig. Kanskje kroppen takler det bedre denne gangen? Takknemlig for at jeg ikke trenger stoerre dose med clomid, hvertfall! Har hatt noen herlige dager med foreldrene mine og T. Forteller mer senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 1. mai 2006 #1065 Del Skrevet 1. mai 2006 Det var synd Holly Men du får se det positive i det, det var første ordentlige prøveperiode, du har mest sannsynlig hatt EL og det ser ut til at syklusen din er mye riktigere enn før. Og jeg er helt sikker på at T kommer til å synes at det er dumt at det ikke klaffet på første forsøk men at han kommer til å være forståelsesfull og kommer til å trøste deg. Det er jo ikke din skyld at det ikke klaffet. Men jeg håper at du slipper så mye vondt neste gangen som du hadde denne gang. Håper du allikevel får en fin og smertefri dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 1. mai 2006 #1066 Del Skrevet 1. mai 2006 Sånn, nå bør det holde en liten stund ihvertfall. En til: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 1. mai 2006 #1067 Del Skrevet 1. mai 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 1. mai 2006 #1068 Del Skrevet 1. mai 2006 Mange til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 1. mai 2006 #1069 Del Skrevet 1. mai 2006 og en fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 1. mai 2006 #1070 Del Skrevet 1. mai 2006 Mange manger klemmer sendes til deg: Som de andre sier: Dette var jo deres første reelle prøveperiode, og det å lykkes i den, skal det noe til å få gjort. I og med at mannen din også har noe nedsatt sædkvalitet (eller husker jeg feil?) så prøv å instill deg på at det fortsatt kan ta litt tid, selv om du nå har EL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. mai 2006 #1071 Del Skrevet 1. mai 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 1. mai 2006 #1072 Del Skrevet 1. mai 2006 Så synd at det ikke var noen spire denne gangen! Du vet vi er her og venter like spent om en måned, ikke sant! Vi gleder oss sikkert nesten like mye som du gjør til det klaffer for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 1. mai 2006 #1073 Del Skrevet 1. mai 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. mai 2006 #1074 Del Skrevet 1. mai 2006 Vi følger med, og heier videre neste pp. T tar nok dette med stor ro, bare det at du har EL og normal syklus med såpass lav dose Clomid er jo kjempeflott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 1. mai 2006 #1075 Del Skrevet 1. mai 2006 En stor sendes til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 1. mai 2006 #1076 Del Skrevet 1. mai 2006 Æsj, det var synd, Holly. De andre jentene har sagt mye fint som jeg henger meg på. Vil bare gi deg en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #1077 Del Skrevet 2. mai 2006 Naa ble jeg glad! Saa koselig aa faa saa mange koselige og varmende ord en tidlig tirsdagsmorgen! Digre 'er sendes til dere alle!! Vi tar fatt paa neste pp med optimisme! Som dere sier, saa var det jo paa en maate den foerste reelle proeveperioden med el! T skal ta ny svoemmerproeve, for aa sjekke motiliteten en gang til. Legen trodde ikke det skulle ha noe aa si - han har 38 % sperm som har god svoemmedyktighet av 98 millioner sperm per ml, saa det skulle visst ikke vaere saa ille. Uansett kan neste proeve vise en forbedring, kanskje de var litt late forrige gang av en eller annen grunn! T var jo litt skuffet selvsagt, men han var jo innstilt paa at vi maatte proeve mer enn 1 maaned med clomid. Helgen var som sagt kjempefin. Etter legebesoket var smertene mye mildere, heldigvis. Jeg hentet foreldrene mine paa togstasjonen og vi kjoerte hjem. De var som vanlig betatt av utsikten og leiligheten generelt. Og syntes det var herlig aa se at vaaren var kommet saa langt sammenlignet med i Norge. De hadde med nydelige, blaa dekketallerkener fra Hadeland Glassverk til oss! Vi spiste deilig indisk mat, og deretter kaffe og sjokolade. De hadde reist hele dagen saa det ble en noksaa tidlig kveld. Dagen etter var det rundtur langs kysten i Fife. Stoppet foerst ved et gammelt slott, der vi moette en sur, gammel skotte i kilt (tror det var Lorden som eide det!) og den digre, soete raadyrhunden hans. Tok noen artige bilder! Saa stoppet vi i Elie: http://www.elie.co.uk/index_files/frame.htm Nydelig strand med roedgylden sand, herlig sol, nydelige hager og soete hus. Fikk feriefoelelsen med en gang! Noet aarets foerste ute-Pimms ( )ved strandkanten! Vi saa dessverre ikke Sean Connery, som visst har et hus der! Deretter tok vi turen videre, langs nydelige smaa landsbyer og irrgroenne jorder med sauer, til vi kom til Anstruther. Det var her de fant svanen med fugleinfluensaviruset! Men det var bare idyll - massevis av baater i havnen og is-spisende turister og lokalbefolkning. Vi spiste fish and chips fra visstnok Skottlands beste chippie: http://www.insiteswd.co.uk/theanstruthefishbar/ Mmmm. Anbefales! Saa tok vi turen til Crail. Bildet her er egentlig ikke helt dekkende, for det var utrolig idyllisk. http://www.touristnetuk.com/sc/fife/towns/crail.htm#crail Siste stopp var St. Andrews: http://www.visitscotland.com/library/standrews Vi saa paa de gamle ruinene ved sjoen og gikk gjennom byen. Flott sted! Men favorittene var nok Elie og Crail. Kom hjem litt roede i ansiktet paa kvelden, skiftet og dro paa restaurant. http://www.tower-restaurant.com/info2.html Spiste nydelig mat og koste oss. Vel hjemme spilte vi stykket vaart for mamma og pappa. De ble helt roert og sa vi bare MAATTE spille i bryllupet til min bestevenninne ogsaa (skal spille i en annen venninnes bryllup i august). Saa da maa vi nok bare sette i gang og oeve masse! Skal spoerre henne om hun vil vi skal spille denne uken. Soendag var en like vellykket dag. Vi sto opp litt sent, spiste deilig frokost og la saa ut paa sykkeltur. Dro til Cramond: http://www.youredinburgh.info/opencms/open...mond_shore.html , og deretter langs River Almond: http://www.youredinburgh.info/opencms/open...ver_almond.html Det var saa utrolig idyllisk der, fatter ikke at vi ikke har vaert der foer! Syklet helt til South Queensferry, der den beroemte Forth Bridge ligger: http://www.edinburgh247.com/photos/gallery...orth_bridge.jpg Det var nydelig landskap hele veien - skikkelig bondelandet - og deilig aa faa brukt kroppen! Vi spiste sen lunsj da vi kom tilbake til Cramond. Saa hjem - var utrolig stoel i rumpa, men! Det var de andre ogsaa, bortsett fra T, som sykler en mil hver dag. Lagde stekte cashewnoetter og reker med ris og koriandersmak etter oppskrift i Kamille. Nam! Den skal jeg lage igjen. Og basilikumsorbet med balsamicomarinerte jordbaer til dessert. Mmmm..... I gaar tok vi det med ro. T var paa jobb. Mamma og pappa, snille som de er, ville hjelpe meg med aa pusse og vokse stuebordet vaart. Saa vi dro avgaarde til Homebase og kjopte utstyret vi trengte, og satte igang. Ble kjempefint!! Saa spiste vi deilig lunsj, og dro til Botanisk Hage. Deretter kjoerte vi inn til sentrum og stoppet ved Valvona & Crolla, byens mest kjente delikatessebutikk. http://www.valvonacrolla.co.uk/index.html Spiste en diger is og en latte paa kafeen der. Vi kjoepte med oss diverse delikatesser, bl.a noen marokkanske olivener, en kyllingleverpate, artisjokker osv. og spiste saa koldtbord hjemme foer vi dro paa Mamma Mia om kvelden. Moette T paa en pub, tok en drink og dro paa musical. Veldig artig! I dag sto jeg opp grytidlig, for toget til mamma og pappa gikk klokken seks. Var litt trist at de dro, for dette var en av de beste helgene i Edinburgh saa langt! Men jeg ser dem allerede i morgen, for da drar jeg til Norge. Synd ikke T kan vaere med, kommer til aa savne ham. Nei, naa MAA jeg jobbe her!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 2. mai 2006 #1078 Del Skrevet 2. mai 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 2. mai 2006 #1079 Del Skrevet 2. mai 2006 Så synd at det ikke ble noe denne perioden! Godt å høre at dere har et greit forhold til det. Skjønnner godt at det er tungt, men det er jo et stort framskritt at du i alle fall har fått påvist EL. Så får vi bare håpe at neste måned blir mer smerterfri! Høres ut som en kjempefin helg dere har hatt. Flott by du bor i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #1080 Del Skrevet 2. mai 2006 til Fjellrypa og MissS! Naa troestegumler jeg paa en Rocky Road - sjokoladekake med kjeks og marshmallows - verdens mest usunne saadan. Ja ja. Man har mensen bare en gang i maaneden! Advarsel til gravide - overse denne, den er ikke personlig ment: Men jeg har begynt aa irritere meg noe saa grusomt hver gang jeg ser en gravid vagge nedover gaten eller handlende i butikken! Er vel bare misunnelse ute og gaar, men aldri foer har jeg blitt "sur" paa disse uskyldige, fremmede kvinnene med kulemager. Jeg proever aa ikke skule stygt paa dem, da, vil jo ikke vaere slem, egentlig! Er vel naturlig, men jeg skal jamen meg proeve aa slutte aa foele det slik. Kan jo bli slitsomt i lengden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå