Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så flott at det ikke var så voldsomt ille der inne da!!! Håper du kan begynne med Clomid så fort som mulig. Tok han vekk den 2cm systen eller skal den forsvinne av seg selv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Epona
Skrevet

Slit 'an med nytt nick, synes det var et veldig koselig nick! Blir fylt med gode barndomsminner når jeg ser navnet og avataren! :)

God søndag! :klem:

Skrevet

Saa koselig med alle hilsenene! :klem: til Missbumblebee, Epona, Saeria, Monja, Pi@, Poca og Kverula!

Missbumblebee: skal ikke fjerne cysten, den gaar visst vekk av seg selv etter en stund. Haaper den forsvinner kjemperaskt!

Har vaert i Darlington, som ligger like ved Newcastle, i dag og moett bestevenninnen min. Vi storkoste oss paa shopping og kjopte nesten alle salgsvarene i en kul butikk som heter Coast. Ooops! :sjenert: Hun kjoepte mest, da.... Jeg endte opp med en hvit bomullscardigan, en hvit, soet skjortebluse og en kul, flagrende sommertopp i rosabeige.

Og brudepikekjolen var nyyyyyydelig! Og "bare" 150 pund, altsaa i underkant av 2000 kroner...Men jeg regner med at hun/forloveden betaler, fordi det liksom er "uniformen" vaar i bryllupet. Uansett vil jeg tilby aa betale hvertfall deler av beloepet, det er en utrolig fin kjole som jeg vil faa mye glede av i fremtidige bryllup/ball.

Kjempekos aa se M. Vi begynte aa snakke om yndlingsnavn, og hun nevnte mitt navn som sin favoritt for en evt. datter! :babyjente: :-D Det var utrolig koselig aa hoere!

Nevnte ikke proevingen for henne. Selv om hun er min beste venninne saa var det liksom ikke tid og sted. Uansett synes jeg det er saapass privat at jeg ikke har saa lyst aa snakke om det...hun er ikke klar for barn selv, synes hun, og jeg tror ikke hun ville forstaatt mitt barneoenske...dessuten er det jo bryllupet hennes snart, og jeg vil ikke "stjele hennes torden" (fritt etter Friends! :ler: ). Men tenk om jeg blir gravid i april! Vil magen synes midt i juli, da? Nei, den vil vel ikke det...uansett er jo sjansen for aa lykkes i april liten. Hvertfall hvis vi ikke faar begynt med clomid ennaa.

Saa helgen har vaert fin - i gaar tok T og jeg det rolig hjemme, og gikk ut paa indisk restaurant om kvelden - kjempekoselig og nydelig mat! Jeg svoemte forresten paa formiddagen, det var deilig.

Naa er det straks leggetid for oss! Natta! :vinke:

Skrevet

Så fint at du har hatt ei god og avslappande helg! :)

Nå fekk eg lyst å symja! Trur jammen eg skal ta meg ein tur i morgon. Eg treng "nye" (dvs. gamle, eller som eg har gløymt litt i vinter) idear til kondisjonstrening nå som det er mindre freistande å gå på ski enn det har vore heile vinteren (er ikkje så glad i klister, men av og til må det til).

Vil forresten sei at det er jo ikkje sikkert at vennina di kjem til å betala for brudepikekjolen. Det er i alle fall ikkje vanleg i Canada. Det er eigentleg litt teit, for der kler dei seg jo ikkje opp i slike kjolar i så mange andre anledningar enn når dei er brudepiker, så det blir fort at dei kjøper ein kjole som brura likar, for å ha han hengande i skåpet resten av livet. Men venninna di er jo ikkje canadisk, og dessutan så kan jo du som sagt bruka kjolen seinare, så det blir jo ein betre situasjon uansett!

Skrevet
Vil forresten sei at det er jo ikkje sikkert at vennina di kjem til å betala for brudepikekjolen. Det er i alle fall ikkje vanleg i Canada. Det er eigentleg litt teit, for der kler dei seg jo ikkje opp i slike kjolar i så mange andre anledningar enn når dei er brudepiker, så det blir fort at dei kjøper ein kjole som brura likar, for å ha han hengande i skåpet resten av livet. Men venninna di er jo ikkje canadisk, og dessutan så kan jo du som sagt bruka kjolen seinare, så det blir jo ein betre situasjon uansett!

Hei Apple! :vinke:

Jo da, hun eller forloveden har sagt hun skal betale (er visst egentlig forlovedens oppgave aa betale, saa det blir sikkert han som gjoer det), men uansett kommer jeg til aa tilby aa betale da jeg hadde hatt lyst paa kjolen uansett! ;) Her i Storbritannia er det uansett vanlig at brudepikene ikke betaler kjolen selv, siden det er en "paakrevet uniform" man har paa seg for aa matche de andre brudepikene. Forloveden hennes skal ha fem ushers, og de skal ogsaa bli oppkledd i matchende antrekk....Hennes forlovede er veldig tradisjonell saa da blir det saann.

Gjesp. Er litt trett i dag...men saa er det mandag ogsaa. I dag staar pilates og refleksologi paa programmet. I morgen har jeg tenkt meg en tur til frisoeren.

Heldigvis er ikke kjolen noen typisk brudepikekjole uansett. Saa jeg kommer helt sikkert til aa bruke den igjen!

Skrevet

Lurer paa om jeg har nok ferie til aa ta en uke i varmere stroek i hoest? Hadde vaert saa deilig med en tur til Soer-Afrika, eller Hellas eller noe slikt, i oktober/november! Men jeg er ikke sikker paa om jeg har nok oppsparte feriedager. Maa jo til Norge en del i forb. med to bryllup, og pappas sekstiaarsdag, saa det spoers om det blir tid. Aesj. Blir jo koselig aa dra til Norge altsaa, men blir jo ikke romantisk i den forstand naar man besoker familien.

Noen ganger har jeg lyst til aa si opp jobben og bli hjemmevaerende. :sjenert:

Saa forresten Ts loennsoppgjoer paa fredag. Oisann. Han har nok raad til aa "sponse" meg, selv om han betaler nesten halvparten i skatt. Teit at han maa betale saa mye i skatt synes jeg! Hater skatt, jeg. Skjoenner jo at man maa betale noe, men over 30 prosent er tyveri! :frustrert: Han jobber skjorta av seg for det han faar ogsaa...10-11 timers-dager og utrolig noeyaktig og ansvarsfull.

Skrevet

Heia!

:frustrert: (Jeg jager bort cysten for deg)

Høres ut som du har hatt en fin helg! Har du noe bilde av kjolen dere fant eller?

Enig med deg i at skatt er noe teite greier, særlig når det er så mye som går bort til det.

Skjønner også at du kunne tenke deg å være hjemmeværende, men det er bare gøy en periode... (jeg er sååååå lei av å ikke ha noen jobb, eller hvertfall et nettverk i hverdagen...)

Håper dagen din blir kjempefin!! :klem:

Skrevet

Hei hei!

Håper du får ei fin uke!

Hva er refleksologi? :sjenert:

:klem:

Skrevet

Gratulerer med nytt og koselig nick! Var ikke vanskelig å skjønne at det var deg, med den søte hunden i signaturen.

Synes legetimen hørtes rimelig positiv ut, jeg! Håper cysten forter seg å forsvinne, slik at du kan begynne med clomid så fort som bare det!

:)

Skrevet
Her i Storbritannia er det uansett vanlig at brudepikene ikke betaler kjolen selv, siden det er en "paakrevet uniform" man har paa seg for aa matche de andre brudepikene.

Slik er det i Canada også, men der må dei likevel betala sjølv, i alle fall i dei bryllaupa eg har vore i. Men det er jo bra at det ikkje er slik i Storbritannia; det blir jo forsåvidt dyrare for brudeparet, men det høyrest liksom rektigare ut at dei betaler for klede som dei krever at visse gjester skal gå med enn at desse gjestene må punga ut sjølv. Eg veit om ei i Canada som måtte takka nei til å vera brudepike fordi ho ikkje hadde råd til kjolen, og det høyrest jo ikkje så kjekt ut.

Så fint at du får ein kjole du likar då! Eg har sett ganske mange fine brudepikekjolar dei siste åra; fine selskapskjolar utan massevis av dilldall og sløyfer og slikt.

Eg forstår at det er litt surt at T betaler så mykje i skatt, men hadde eg vore i hans situasjon så ville eg ha kjempa for fleire feriedagar lenge før eg tenkte på mindre skatt. De har jo nok pengar til overs etter at skatten er betalt uansett, så då tenker eg at det blir mest arbeidsgjevaren til T sitt tap at dei må ut med så mykje pengar rett til staten.

Skrevet

apple: T har 33 dager ferie, han, heldigrisen! ;) Det er jeg som bare har 15. :tristbla:

Kjolen har jeg dessverre ikke noe bilde av, men jeg kan legge ut et naar jeg har faatt kjolen i hus! Den er ikke i blank sateng, men i to lag med chiffon oeverst, i smal fasong, men ikke ettersittende - empireliv med et bredt "belte"/felt oeverst, hvor det er festet en rose i siden. Litt saann engleaktig, lett kjole. :)

MissS: refleksologi er nesten det samme som fotsoneterapi! :klem:

Fjellrypa: Takk! :klem:

Missb: takk for at du jager bort den teite cysten! :klem: Har hatt litt vondt i den ene eggstokken de siste dagene, haaper det betyr at cysten er paa retur!!

Gjest gjesta
Skrevet

Så sånne cyster kommer og går? Hvorfor kan du ikke starte på Pergo når du har den cysten? (Ja, jeg er grønn på området :flau:)

Skrevet
Så sånne cyster kommer og går? Hvorfor kan du ikke starte på Pergo når du har den cysten? (Ja, jeg er grønn på området :flau:)

Hei Xavia! :vinke:

Dette fant jeg paa tryingtoconceive.com: Yes, you can get an ovarian cyst while using Clomid. An ovarian cyst will dissipate on its own, though. It is, however, necessary for your ovaries to be checked for cysts before any additional dosages of Clomid are administered. Clomid could cause an enlargement in an ovarian cyst.

Saa det er lurt aa vente til den er borte slik at jeg slipper at denne cysten blir stoerre. Den var visst to cm stor, vet ikke om det er spesielt stort eller lite, men uansett er det en cyste for mye...

Skrevet

Da har Jo, refleksologen min, gaatt, og jeg foeler meg utrolig avslappet. Hun saa stor fremgang i foettene mine (ja, vet det hoeres merkelig ut altsaa! :ler: ) og det er kjempebra! Foeler meg jo mye bedre enn jeg gjorde for noen uker siden ogsaa, saa jeg tror det hun gjoer virker. :Nikke:

Naa venter jeg bare paa T, saa skal vi spise sunne tacos. Skal bare rydde litt foerst.

Skrevet

Sunne tacos bestaar av kalkunkjoettdeig, kryddermiks uten sukker og kunstige tilsetningsstoffer og masse groennsaker! Pluss salsa, bittelitt ost og litt lett-creme fraiche. Tar litt tomatpure i kjoettdeigblandingen, samt litt roedloek og hvitloek. Ble veldig godt! Hadde wraps til (som har hoey GI men jeg spiste bare en :sjenert: )

Vaaknet i natt av at jeg hadde en helt merkelig droem om sjefen min i London - at han laa og sov i en seng i en stue, og hadde vrengt sengen over seg som en dyne! :overrasket: T vaaknet fordi jeg lo so hoeyt! :ler:

Har en travel, men hyggelig dag paa jobb.

Har tenkt aa ta noen flere striper i haaret i dag, dersom frisoeren har en ledig time. Ble litt inspirert av bestevenninnen min, hun hadde saa fine striper...

Bilen gaar fortsatt men skal inn paa service igjen. Det er ett eller annet galt med motoren. Den maa virke til helgen, for da kommer jo venninnen min med kjaeresten sin! Hun er min andre bestevenninne og vi har mistet den tett kontakten vi hadde da vi bodde sammen som studenter. Men vi tar opp traaden hver gang vi moetes og har det veldig moro sammen!

Skrevet

:vinke: Hei Siam! Takk for besok!

Gode nyheter: min manns svoemmere er helt i orden! :hoppe:

Skrevet
Gode nyheter: min manns svoemmere er helt i orden! :hoppe:

Så flott!!! Da blir han sikkert i godt humør! ;) Er rart det der, hvor mye av "manndigheten" de syns bor i sæden sin... :ler:

Ha en fin dag! :klem:

Skrevet

Missbumblebee: :klem: Ja, naa er han i straalende humoer! :ler:

Naa skal jeg ta meg en tur ut! Er graatt vaer, men mildt - i gaar var det 12 grader faktisk - og saa lenge det ikke hoeljer ned er jeg fornoeyd!

T skal ut med jobben (igjen! :overrasket: ) i kveld, saa han er ikke hjemme foer i aattetiden. Jeg skal benytte tiden til aa rydde litt i klaerne mine. Kanskje pakke bort noen vinterklaer ogsaa?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...