Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

:troest:

Jeg skjønner faktisk veldig godt at du ble lei deg for det der. Og du får ikke bry deg om hva kollegaene tenker - se sånn på det at du har gitt dem noe å lure på og har bidratt til at dagen deres blir litt mer spennende! ;)

HÅPER RESTEN AV DAGEN DIN BLIR SÅNN: :-D og :danse:

Tuuuuusen takk, Kverula! :klem::klem::klem:

Næmmen vennen da! Så dust start på dagen! En stoooor  :klem: fra meg! Og resten av dagen skal nok bli  :smilbla:  :smilorange: 

Og mange klemmer til deg ogsaa, Missbumblebee, tusen takk for oppmuntringer: :klem::klem::klem:

T kryper skikkelig naa, og jeg tilgir ham selvfoelgelig. :hjerte: Han lovet aa gjoere hva jeg ville i morgen, saa da blir det middag paa restaurant og kino! :sjarmor: Det er verdt et par taarer! ;)

Men jeg er ikke den eneste som har graatt paa jobb i dag. Tror sjefen skal skilles naa, virker ikke saa positivt for tiden...resepsjonsdamen fortalte meg at han hadde graatt da han gikk forbi henne. Han gaar stadig ut av kontoret for aa snakke i telefonen. Han ser blek og trist ut. Uff. Synes mest synd paa barna som kanskje maa vokse opp med mamma og pappa hver for seg. Fatter ikke at to tilsynelatende lykkelige mennesker faar seg til aa oedelegge ekteskapet sitt paa den maaten...men det ligger sikkert masse bak som vi ikke vet. Uff. Er saa glad for det jeg og T har. Haaper vi aldri maa gjennom noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff så kjedelig start på dagen! Håper dere finner ut av det, og ikke minst at undersøkelsen i dag går bra!

Har du prøvd å måle deg? Kan hende du ser noen resultater på den måten.

:klem:

Hei Fjellrypa! :vinke:

Heldigvis gaar krangler med T over like fort som de kommer, saa vi er perlevenner igjen naa! Han sa unnskyld og var lei seg for aa ha saaret meg.

Skal skrive en liste med spoersmaal til i dag. Er noen ting som jeg lurer paa.

Snakket litt med bestevenninnen min i gaar om pcos. Hun er lege saa det er deilig aa kunne snakke med henne om slikt. Hun mente jeg ikke trengte aa bekymre meg. Sa ikke at vi proever - vil ikke si det til noen (bortsett fra mamma og Ts familie) for jeg foeler at det er litt for privat. Og saa har jeg ikke lyst aa ta oppmerksomheten bort fra bryllupet hennes!

Gleder meg til aa se henne paa soendag. Blir kos med en jentedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrypa - jeg finner ikke maalebandet, saa jeg har ikke maalt meg! Uansett saa har jeg bestemt meg for at fokuset skal vaere aa komme i form og ikke legge paa meg, ikke beinhard slanking. Orker rett og slett ikke aa gaa og sulte...

Fant nettopp et bilde av min aller foerste dukke! Altsaa, ikke MIN, men samme type: http://www.recycledtoys.com/hh/hollyB.jpg

Mamma og pappa har fortsatt alle lekene mine, gleeeeder meg til aa gi dem videre til vaare barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holly Hobbie heter den! Skal spoerre mamma om jeg kan se den neste gang jeg er hjemme.

Uff, jeg har begaatt en stor tabbe naa nettopp: jeg fikk sjefen til aa begynne aa graate. Er saa sint paa meg selv, skulle ikke sagt det jeg sa....at eldste soennen kom til aa ta det tungt. Dum som jeg var tenkte jeg ikke at det var litt for mye aa i det hele tatt tenke paa for sjefen..

Har kjopt en fruktsalat til ham og sendt en mail om at jeg tror barn er sterkere enn vi tror og at det viktigste for dem er at foreldrene er glade i dem. Meg og kjeften min altsaa! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Det er ikke alltid like lett å tenke på forhånd at det man sier kan såre, selvom det ikke var hensikten. Leit når det skjer, men du har jo beklaga deg da, og mer får du jo egentlig ikke gjort. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja det beste er nok å bare tie stille i slike situasjoner

Ja, det ser jeg jo i ettertid....men man kan jo ikke tie stille hele tiden...uff, jeg trenger et kurs i aa vaere litt mer fintfoelende! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mente jo ikke at du skulle tie stille hele tiden da :klem:

Men noen ganger er det best å la den andre parten vise vei, om du skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Var bare innom en tur for å se hvordan det går med deg og prøvingen! Og så fikk jeg også se et kjært barndomsminne; jeg hadde også sånn Holly Hobby dukke når jeg var liten nemlig!! Jeg husker den veldig godt. Tror faktisk den ligger på loftet til foreldrene mine.

Håper du får en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Gratulerer med nytt nick, fant deg igjen pga av den søte hunden i signaturen din! :)

Håper resten av dagen din blir bedre og at helga blir super!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Ser du har byttet nick, gratulerer! Tror jeg kommer til å savne Popelka litt, men jeg venner meg nok til det nye også.

Håper alt gikk bra hos legen i dag. :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Gratulerer med nytt nick! :klem:

Må ikke skifte navn på dagboka di med det første nå da, sånn at jeg ikke mister kontrollen helt! ;)

Tar alltid noen dager å vende seg til et nytt nick. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Var bare innom en tur for å se hvordan det går med deg og prøvingen! Og så fikk jeg også se et kjært barndomsminne; jeg hadde også sånn Holly Hobby dukke når jeg var liten nemlig!! Jeg husker den veldig godt. Tror faktisk den ligger på loftet til foreldrene mine.

Håper du får en fin helg!  :klem:

Hei toeydukke Anna, plutselig har vi visst ganske "like" nick!! Dukkenavn begge to! God helg til deg ogsaa! :klem:

La ikke merke til at du hadde skiftet nick. Stilig :)

He he. Fikk plutselig aanden over meg! Takk!

:vinke: Ser du har byttet nick, gratulerer! Tror jeg kommer til å savne Popelka litt, men jeg venner meg nok til det nye også.

Håper alt gikk bra hos legen i dag.  :)

God helg!

Hei Arkana! Kommer til aa savne Popelka litt jeg ogsaa, kanskje hun dukker opp igjen senere en gang...til jul, for eksempel! I og med at det er et "julete" nick! God helg til deg ogsaa!

Gratulerer med nytt nick! :klem:

Må ikke skifte navn på dagboka di med det første nå da, sånn at jeg ikke mister kontrollen helt! ;)

Tar alltid noen dager å vende seg til et nytt nick. ;)

Tusen takk, Kverula! Skal love aa ikke skifte ut noe mer paa en stund! ;)

---

Tilbake fra legen. Som forventet, hadde jeg eggstokker med polycystisk utseende. Og en liten (2 cm stor) cyste....som maa vaere borte foer jeg kan begynne med clomid. Det kan ta opptil fire uker, sa han. Jeg skal inn paa ny scan naar jeg har faatt mensen, saa kanskje jeg kan begynne neste syklus likevel hvis den er borte da!

Han fant ikke den hoeyre (eller var det venstre?) eggstokken min foerst, ble nesten litt redd for at jeg bare hadde en! :ler: Han sa at pg.a pcos'en saa kommer jeg til aa ha oekt risiko for svangerskapsdiabetes. Jeg fikk henvisning til min faste lege om aa sjekke fastende blodsukker ogsaa for aa se om jeg er insulinresistent. Han trodde ikke det siden jeg er slank, sa han. Og jeg skulle ikke bekymre meg for hjertesykdommer o.l. , i og med at jeg ikke er overvektig. Han sa at de risikofaktorene gjaldt folk paa tre ganger min stoerrelse..

Saa er bittelitt skuffet, men mest lettet. Ok, jeg har pcos, men det har jo opptil 10% av alle kvinner, og jeg er ikke hardt rammet mht. overvekt, haarvekst osv. Saa jeg faar bare gjoere det beste ut av det, spise sunt, stresse ned og trene litt mer, og ta clomid naar jeg kan sette i gang og satse paa det beste!

Hadde heldigvis ikke klamydia heller, han tok en standardsjekk forrige gang jeg var der. Har nemlig aldri sjekket det foer. Ikke at jeg trodde jeg hadde det heller...er jo maaaaange aar siden min forrige kjaereste naa.

I kveld skal T og jeg kose oss med indisk mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at du har en "lett" variant da, og at alt ellers var ok. Og at de fant den siste eggstokken og sånt :ler:

Får håper cysten er borte til neste mens, så du slipper å vente enda en syklus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...