Holly Hobbie Skrevet 5. mars 2006 Forfatter #541 Del Skrevet 5. mars 2006 Hei jenter! Tilbake fra Sunday Lunch hos noen perifere, men hyggelige venner. De er litt eldre enn oss og har en soenn paa ni og en datter paa syv. De har venner i Norge og ferierer der til stadighet, saa da har vi jo i utgangspunktet mye felles! Vi klarte aa kjoere oss vill paa veien dit, og T fikk et gigantisk raserianfall. Ogsaa vi som har som fastegreie at vi skal proeve aa ikke bli sinte paa hverandre. Jeg begynte selvsagt aa graate etter all utskjellingen, saa vi kom dit en halvtime for sent og jeg med roede oeyne. Men vi ble raskt venner og hadde det koselig. Naa skal T i gang med aa gjoere ferdig sengen. Blir saa fint! Flink er han. Jeg skal bare surre litt rundt, har for en gangs skyld ingenting som absolutt MAA gjoeres. Fikk trent tidligere i dag, saa jeg har noksaa god samvittighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #542 Del Skrevet 6. mars 2006 Mandag morgen. Finnes det noe verre tidspunkt?! Kommer til aa bli en travel uke. Og neste mandag skal jeg til legen paa det private sykehuset...Gleder/gruer meg litt til det. Dessverre skal T til Cambridge med jobben akkurat den dagen! Saa jeg skal proeve aa bytte time eller spoerre om det er i orden at han ikke er med. Det var morgenes oppdatering fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 6. mars 2006 #543 Del Skrevet 6. mars 2006 Mandags morgner er det værste som finnes! Håper du får en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #544 Del Skrevet 6. mars 2006 Er saa utrolig umotivert i dag. Har mest lyst til aa si opp jobben og bli hjemmevaerende. Men det er vel uaktuelt...har jo studielaan aa nedbetale. Har faatt en ny kollega, enda en mann, og foeler meg bare mer og mer utenfor her paa kontoret. Jeg har virkelig INGENTING til felles med de jeg jobber med. De er alle i 30-aarene, menn, med smaa barn, fotballinteresserte. De er jo hyggelige hver for seg, men vi klikker liksom ikke saa ofte. Noen ganger er jeg med i samtalene, men som oftest holder jeg meg utenfor. Det er begrenset hva jeg si om Manchester United og vaakenetter. Jeg vet jeg bare maa holde ut, men noen ganger foeler jeg at det kun er pengene som gjoer at jeg holder ut. Tjener forsaavidt ganske bra, ca. 350,000 (foer skatt), og det skal litt til for at jeg faar en tilsvarende betalt jobb noe annet sted. Men jeg vet ikke hva jeg gjoer naar/hvis jeg blir gravid og sannsynligvis ENDA trettere enn jeg er naa (holder paa aa sovne her jeg sitter). Haaper det gaar an aa sykmelde seg her borte ogsaa.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 6. mars 2006 #545 Del Skrevet 6. mars 2006 Kjipt med jobben da.. Veldig viktig om man har endel til felles med kollegaer. Trives i min jobb, men dårlig lønn.. Men nå er det heldigvis prøving og bryllup å fokusere på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 6. mars 2006 #546 Del Skrevet 6. mars 2006 Hei vennen, så dumt at du har en kjip dag i dag. Skjønner at man blir litt "utenfor" i en jobbsammenheng med bare småbarnsfedre ja... Du får trøste deg med at du slipper mange av de usedvanlig tåpelige intrigene vi kvinnfolk klarer å koke sammen dersom det blir for mange av oss på en plass.. Håper dagen din snart blir bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 6. mars 2006 #547 Del Skrevet 6. mars 2006 Litt mandag morra blues? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #548 Del Skrevet 6. mars 2006 Kjipt med jobben da.. Veldig viktig om man har endel til felles med kollegaer. Trives i min jobb, men dårlig lønn.. Men nå er det heldigvis prøving og bryllup å fokusere på! ← Ja, det gjelder aa ha andre, viktige ting aa tenke paa hvis hverdagen noen ganger blir litt kjip...Lykke til med bryllup og babylaging!! Hei vennen, så dumt at du har en kjip dag i dag. Skjønner at man blir litt "utenfor" i en jobbsammenheng med bare småbarnsfedre ja... Du får trøste deg med at du slipper mange av de usedvanlig tåpelige intrigene vi kvinnfolk klarer å koke sammen dersom det blir for mange av oss på en plass.. Håper dagen din snart blir bedre! ← Du sier noe der, MissB! Men paa den annen side hadde jeg kanskje funnet flere venninner her om jeg hadde jobbet sammen med noen jenter? Uansett vet jeg at jeg kommer til aa holde ut en stund til, jeg faar bare bite tennene sammen og takle de tidlige morgenene og de lange dagene... Litt mandag morra blues? ← Hei Sun Mei, er du ny?! Eller gammel bruker med nytt navn?! Ja, det er nok riktig som du sier...men snart er det tirsdag! Har vaert paa pilates i lunsjen og det gjorde godt. Ellers skjer det fint lite paa jobb i dag av en eller annen grunn. 2,5 timer igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 6. mars 2006 #549 Del Skrevet 6. mars 2006 Innom med en til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 6. mars 2006 #550 Del Skrevet 6. mars 2006 Hei! Vet godt hvordan det føles... noen netter har jeg det skikkelig dårlig på jobben... Savner den gamle jobben min ganske mye... Men men, det går seg vel kanskje til.... Skulle også ønske at jeg kunne være hjemmeværende, men foreløbig er vi avhengige av 2 inntekter... Men når babyen kommer, hvis den kommer, skal jeg koooose meg hjemme ett helt år! Det er sikkert! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. mars 2006 #551 Del Skrevet 6. mars 2006 Innom med en god Og snart er det tirsdag - en dag nærmere helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #552 Del Skrevet 7. mars 2006 Tusen takk for oppmuntringer, jenter! Er kvalm i dag og har faatt oereverk. Men jeg vil ikke ta meg fri...var jo hjemme forrige mandag pg.a. menssmerter. Vil ikke at kollegene mine skal tro at jeg er "allergisk" for jobben, heller.... Tror kanskje kvalmen kommer av risgroetrester til frokost...Irriterende er det i allefall. Og oereverket kommer av at jeg var saa trett i gaar, det er jeg rimelig sikker paa. Plukker lett opp bakterier/virus da.... Jeg staar paa litt til, kanskje jeg jobber halve dagen hjemme.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 7. mars 2006 #553 Del Skrevet 7. mars 2006 Så kjipt - god bedring, Popelka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. mars 2006 #554 Del Skrevet 7. mars 2006 Uffda, jeg håper du føler deg bedre snart!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 7. mars 2006 #555 Del Skrevet 7. mars 2006 Hei vennen, så kjedelig med kvalme og øreverk da.. Håper det går superfort over!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #556 Del Skrevet 7. mars 2006 Tusen takk, Monja og Epica. Foeler meg litt bedre....Sitter og hoerer paa min irriterende kollega som alltid maa proeve aa hisse opp oss andre. Jeg holder meg bare unna diskusjonene hans....Orker ikke vise at jeg bryr meg. Akkurat naa babler han om hvor viktig det HAN gjoer, mens det jeg og flere andre gjoer er fullstendig unoedvendig. Typisk ham. Tror jeg kan telle paa tre fingre hvor mange ganger han har sagt noe positivt om det jeg driver med... Men naa har jeg faatt nok av aa vaere negativ, naa skal jeg tenke positivt! :-D Minne meg selv paa hyggelige ting i livet mitt og ikke syte og klage hele tiden!! Ting aa sette pris paa: T Jobben (tross alt - godt betalt og interessante oppgaver) Leiligheten (som vi ert ganske fornoeyde med naa - soverommet blir fint!) Familien (mamma og pappa kommer paa besok i slutten av april! :hoope: ) Venner (faar besok av en venninne rundt 1. april ) Skal proeve aa utvide listen etterhvert!! Tror jeg skal bruke el-strips denne syklusen. En eller annen gang maa vel ogsaa jeg ha EL?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #557 Del Skrevet 7. mars 2006 Hei vennen, så kjedelig med kvalme og øreverk da.. Håper det går superfort over!! ← Hei MissBumblebee, tusen takk! Naa skal jeg proeve aa ta meg en dagbokrunde...har ikke vaert saa flink paa det i det siste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 7. mars 2006 #558 Del Skrevet 7. mars 2006 Så kjedelig at du ikke trives på jobben, skjønner at du føler deg litt utenfor hvis du nesten er den eneste jenta og di andre er eldre enn deg. Har du noen mulighet til å se deg etter en annen jobb? Eller har du planer om å være hjemme etter at du har fått barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #559 Del Skrevet 7. mars 2006 Så kjedelig at du ikke trives på jobben, skjønner at du føler deg litt utenfor hvis du nesten er den eneste jenta og di andre er eldre enn deg. Har du noen mulighet til å se deg etter en annen jobb? Eller har du planer om å være hjemme etter at du har fått barn? ← Jeg er faktisk eneste jente! Det er nok minst ti gode grunner for aa bli i jobben, og de oppveier grunnene for aa slutte...Mtp. foedselspermisjon, saa faar jeg nesten ingenting dersom jeg ikke har jobbet i 50 (ca.) uker for samme arbeidsgiver. Saa det i seg selv er jo god grunn. Pluss loennen....finner nok ingenting som er saa bra betalt. Saa jeg skal bare holde ut, evt. slutte etter permisjonen.... Jeg trives egentlig med kollegene, bare ikke hele tiden. Og jeg liker jobben i seg selv. Men ikke arbeidstiden....Hater aa staa saa tidlig opp! Selv om vi legger oss i titiden hver kveld saa er jeg ofte helt skutt naar jeg staar opp kl. 6 neste morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. mars 2006 #560 Del Skrevet 7. mars 2006 Det ordner seg nok skal du se. For hver dårlige dag, kommer minst to gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå