Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

smile og Pi@: stor :klem:

Da var jeg trygt plantet på norsk jord. Men for en reise! Jeg vil ikke anbefale noen om å fly alene med baby, vogn og to kofferter, det var masse stress. Men det gikk med litt hjelp fra medpassasjerer. Flyturen i seg selv gikk greit, men Theo var i utrolig dårlig humør og skrek masse. Synes litt synd på de andre på flyet, men det var jo ikke noe jeg kunne for. Ammet masse, men det hjalp bare litt. Mamma og broren min hentet oss, og det var deilig å kunne sette seg i bilen med pluttegutten plassert i bilsetet bak. Han er tung å holde/bære på lenge av gangen. Han var blid som en sol da han så onkel og bestemor, og sovnet til nattasanger fra onkel.

Her regner det stort sett, som det gjør de fleste steder sør i landet. Men vi hadde en times tid med sol i ettermiddag, og jeg gikk lang tur med hunden til foreldrene mine og Theo i vogn. Ellers har jeg vært og handlet litt. Og nettopp nå bakte jeg og mamma 57 boller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes slitsomt ut ja. Kommer definitivt ikke til å fly alene på leeeenge. Hadde du noe å bære han i eller fikk du ha med vogna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ha med vognen til gaten. Men det var litt vanskelig å ta ham ut av vognen, slå den sammen og samtidig holde Theo og holde styr på den lille kofferten som var håndbagasje...heldigvis holdt en snill mann (en trebarnsfar) ham mens jeg slo sammen vognen. Men neste gang vi flyr er heldigvis T med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, de bollene var utrolig gode, og skikkelig luftige! Prøvde en ny oppskrift mamma hadde funnet i Hjemmet.

Forresten bar jeg Theo i det elastiske sjalet innimellom på flyturen. Men det er faktisk ganske vanskelig å ta ham inn og ut av det, så jeg misunte de jeg så med Babybjørn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veldig lyst på Mei Tai. Tror jeg skal bestille en når jeg er tilbake i UK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes slitsomt ut med den flyturen ja :klem:

Håper jeg sliper å fly alene med den lille i starten.

MEn håper dere koser dere i Norge da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg er helt satt ut nå. En gammel venninne fra skoledagene døde nettopp i en meningsløs ulykke. Fatter det ikke. Har ikke hatt kontakt med henne på mange år, men vi hang tett sammen i mange år. Nå er hun borte for alltid og jeg får aldri møtt henne igjen. Hun var en nydelig, flink jente med hele livet foran seg. Tenker på familien, kjempesøte mennesker. Og forloveden hennes, ikke minst. Nei, det er så tragisk. Det skulle ikke vært lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært oppom med blomster til familien i dag. Men det er jo så lite man kan gjøre for dem. De har det nok utrolig vondt nå. Gruer meg til begravelsen, men det er nok 100 ganger verre for foreldrene og alle de som sto henne nær.

Ellers har jeg shoppet litt i dag. Kjøpte meg to par sko; et par svarte mokkasiner og et par rosablomstrede fake crocs (Marc Bohan). Sistnevnte sko er jo ikke akkurat elegante, men de skal jo være så gode å gå i. Tenkte de blir bra på hytta.

Gleder meg til å se min elskede T igjen. Han kommer på torsdag.

I morgen drar vi på hytta, og det blir også bra. Særlig hvis været bedrer seg litt. :sol: Det er lov å håpe, hvertfall!

Lille-T har begynt å våkne hver natt igjen. I natt våknet han klokken 2! :Gjesp: Så klokken seks, og så halv åtte. Vi har nå introdusert både grøt og fruktmos (han elsker pæremos!), og det går ned på høykant. Hver gang jeg tar på ham smekken blir han ellevill! :ler: Tror han blir en skikkelig matmons!

Ellers har jeg klippet meg. Fikk ny, semikort sveis på lørdag. Ble veldig fornøyd, og nå får ikke Theo tak i så mye, heller! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, MrsN! :klem:

Da drar vi på hytta. Pluttegutten ligger og sover i bilsetet allerede, så det er bare å plassere ham i baksetet. Håper han sover godt på veien oppover.

Været er ikke så ille heller, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis som månedens bruker! :smilyblomst: Moro å sjå korleis du ser ut. Merkelig korleis ein lagar seg eit bilde oppi hodet av korleis ein person ser ut når ein les og så stemmer det ikkje i det heile tatt :ler: . Av ein eller anna grunn innbilte eg meg at du hadde heilt mørkt hår :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...