Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

I dag kom denne reisebabysengen i posten. Skal ha den med til Norge, den veier heldigvis ikke mer enn 3 kilo saa det skal gaa greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes ut som en fin og hektisk Bergenstur :)

Stilig reiseseng da. Greit med noe som ikke ser ut som alle de andre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Impala! :klem: Vi valgte den reisesengen mest pg.a. stoerrrelsen, noe stoerre enn den hadde vi ikke faatt med oss paa flyet. Men det er stilig ogsaa, da! ;)

I dag har jeg faatt gjort fint lite. Skulle egentlig trene, men barnepassen paa treningssenteret stenger klokken ett, og plutselig var klokken blitt for mange til at jeg rakk det. Naa skal jeg sette over en vask, kle paa meg (!) og skrive takkekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aa, lille bamsegutten er saa skjoenn der han ligger og sover med tommelen i munnen sin! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, er jeg her ennaa?? :sprettoy:

Snakket nettopp med mannen. Svogeren min, dvs. broren til T, kommer en tur i kveld. Skal lage god middag - pasta med fersk pesto og asparges - saa det passer egentlig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kom denne reisebabysengen i posten. Skal ha den med til Norge, den veier heldigvis ikke mer enn 3 kilo saa det skal gaa greit.

Jeg har også sett på den reisesengen, men slo det fra meg fordi den kune ble anbefalt for de aller minste. Altså at babyen vokser veldig fort utav den.... Men dette er kanskje en annen (større?) enn den vi har sett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Er støtt og stadig innom og smugleser :) Fint å se at dere alle tre har det så bra!

Du har ekstremt mange smarte effekter til din lille gutt??Har blitt inspirert til å kjøpe flere av tingene du har kjøpt til din gutt, til vårt neste barn(som ikke er påbegynnt ennå da, men mor er opptimist!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du foelger med, Jens. :) Lykke til med babylagingen!

Saeria: :klem: Bergen er alltid bra!

Litt av en kveld! Naa sover endelig brumlemannen min, men det tok nesten to timer aa faa ham til aa sovne. Mistenker magevondt i kveld, kanskje det var risgroeten han ikke taalte? Han fikk i seg maks en og en halv teskje til sammen tidligere i dag, men det kan kanskje ha vaert nok? Nei, naa hyler han igjen....jeg maa inn og troeste, og tilby mer pupp, tenker jeg. T er bortreist til i morgen, saa dette blir en artig kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan prøve en annen type risgrøt? I hvert fall hvis han reagerer på den hver gang du gir den til han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan: Ja, rart at han er vokst seg saa stor allerede! Har ikke akkurat skummet melk i puppene mine, tror jeg! :ler: Han er ca. 68 cm lang foroevrig, ikke unormalt lang?

68cm og 7700g betyr vel at lillegutten din er på størrelse med en gjennomsnittlig 6mnd baby. (Ikke at det er noe galt i det. Alle babyer vokser i sitt tempo, og så lenge han følger sin kurve fint, så er han helt normal.)

Men det høres ut som om du kommer til å få litt å bære på etter hvert.

Er T eller noen andre mannfolk i nær familie høye? I familien min er de ganske høye, og Mannen er nesten 190, så lillegutt har god grunn til å strekke seg tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillegutt tålte forresten ikke risgrøt han, fikk hard mage av det.

Maisgrøt derimot har han aldri reagert på.

Tipper vi kan prøve risgrøt igjen nå, og at det vil gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan prøve en annen type risgrøt? I hvert fall hvis han reagerer på den hver gang du gir den til han :)

Den jeg proevde var Boots' Organic Baby Rice. Jeg kan ikke tenke meg at han reagerer paa en babyris og ikke en annen, er de ikke veldig like? Hmm. Tror rett og slett jeg venter til jeg faar snakket med helsesoester til uken. Vil ikke at gutten min skal gaa gjennom mer magevondt enn noedvendig.

Er litt rart aa vaere alene hjemme. Men har ikke kjedet meg. Fikk besok av en eldre dame som bor i nabolaget i sted, hun kom for aa levere noen brosjyrer som vi skal dele ut. Hun ble en times tid og fikk en kopp te.

Naa har jeg tenkt aa ta kvelden snart. Lurer paa om jeg skal la Theodor ligge i sengen vaar i natt, eller om jeg skal flytte ham inn i sin egen seng? Jeg sover kanskje bedre om han ligger i sin egen seng.

I morgen maa jeg vaske og rydde her, for paa soendag kommer gjester. T komomer hjem i morgen kveld.

Natta! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt tålte forresten ikke risgrøt han, fikk hard mage av det.

Maisgrøt derimot har han aldri reagert på.

Tipper vi kan prøve risgrøt igjen nå, og at det vil gå bra.

Kanskje maisgroet er bedre. Men har ikke sett det her borte.. alle bruker risgroet her, av en eller annen grunn. Faar kjoepe det i Norge, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gir hard mage magesmerter?! Er litt groenn paa dette... Lurer bare paa hva som plaget Theodor i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir hard mage magesmerter?! Er litt groenn paa dette... Lurer bare paa hva som plaget Theodor i kveld.

Hard mage kan gi magesmerter, ja. (Kan det ikke det hos deg selv da?) Det går an å "behandle" med sviskemos.

Et annet grøtalternativ er hirsegrøt. Mange som går på helsekost og kjøper det her hjemme.

Risgrøt er faktisk den babygrøten som er tøffest mot magen.

Ellers kan du jo prøve noe annet enn grøt. Potet f.eks. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Susan! :klem: Jo, det kan vel vaere vondt med hard mage, naar jeg tenker etter! :ler: Hirse hoertes bra ut. Men jeg tror uansett at jeg venter noen dager til med det, for da maa jeg vel paa helsekosten og kjoepe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er forskjell på risgrøtene, men husker at det var 4 ulike typer i babyhylla på Tesco. Jeg så også at de hadde to andre typer grøt der for 4+ måneder gamle babyer, men husker dessverre ikke nå hva de var lagd av :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...