Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Innom og snikleser ;)

Koselig det! :klem:

Da er vi hjemme fra helsestasjon-treff og paafoelgende kafetur med en venninne. Hun har en liten datter paa seks uker, en liten porselensdukke med moerkeblaa oeyne og sort haar! :hjerte:

Theodor veide 7.68 kilo, saa han foelger fortsatt kurven sin perfekt.

Ellers er jeg litt trett i dag, men det tar jeg vel igjen til i morgen.

Skal lage cottage pie til middag, maa bare forsikre meg om at Theodor sover foerst.

Ellers er det overskyet og kjedelig vaer her. Og T jobber hardt paa jobben, og markedet er ikke i hans favoer for tiden. Er saa glad jeg slipper aa jobbe paa en stund, jeg. Savner ikke jobben saa veldig akkurat naa, koser meg glugg ihjel med verdens beste gutteplutt isteden! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det innlegg i dem, eller er det all-in-one?

Jeg bruker gode, gammeldagse brettebleier. Har lånt og prøvd litt tidligere, men forrige uke fikk jeg endelig kjøpt alt jeg trenger selv. Nå er vi skikkelig i gang. Det fungerer nesten overraskende bra!

Vi valgte brettebleier for at det skal være enkelt på tur. Jeg blir jo avhengig av å håndvaske, og da er de tynne gasklutene suverene. Ullbuksene må jo nesten aldri vaskes. Etterhvert kommer jeg nok til å teste noen andre modeller også her hjemme, så derfor er jeg litt nysgjerrig på erfaringer.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fjellrypa! :)Her kan du lese mer om akkurat de jeg har - fluffles. De er utrolig lette aa ha med aa gjore, slipper aa brette, og de kommer med ekstra innlegg. Bruker Motherease wraps utenpaa, og det fungerer ogsaa kjempebra. De er visst de mest populaere paa markedet, og fluffles har ogsaa vunnet mange forbrukerundersoekelser. Det gaar an aa bestille dem paa nett til Norge tror jeg. Det er hvertfall mange internettbutikker her borte som foerer baade Motherease og fluffles. Synes du er flink som bruker toeybleier paa tur, for vi bruker vanlige bleier naar vi er ute og reiser. Naar vi er hjemme blir bleiene slengt i maskinen annenhver dag paa 60 grader, og de toerker paa et par timer - de kommer faktisk nesten toerre ut av maskinen! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er invitert i bryllup! I august, her i byen. Men barn er ikke invitert...kjedelig. Saa naa maa vi begynne aa tenke paa hvem vi kan spoerre om aa passe bamsegutten. Og hva med ammingen? Burde jeg ta med pumpen dit vi skal, og proeve aa finne et diskret sted aa pumpe? Kan tenke meg at det blir ubehagelig aa gaa rundt med fulle pupper en hel dag... Og tenk om ikke Theodor tar flaske innen da? Uff. Aller helst skulle jeg ha tatt han med, men siden det staar at barn ikke er velkomne vil jeg ikke spoerre. Og vi vil helst ikke gaa glipp av bryllupet, det er et vennepar av oss som endelig skal gifte seg etter mange aar sammen. Vi har heldigvis tid til aa finne en loesning.

I dag skal jeg dra til et varemagasin og kjoepe en sovepose til kusinen min sin lille soenn. Tenkte det var en fin og praktisk gave til ham. Ogsaa vil jeg proeve aa finne en langermet pysj til meg selv, for jeg er litt frossen av meg for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve å venne han til flasken litt nå? Lillemannen her har ikke hatt noe problem med å ta flasken i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går fint med flaske her og! Hvis ikke kan du bruke sånn sprøyte og sprøyte melk i munnen hans. Jeg bruker det når jeg skal gi jenta vår fenikkelte og det går også fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i bryllup i august jeg også og da skal foreldrene mine være barnevakt. Har også lurt på det med pumping :forvirret: ikke veldig lett å gjøre det diskret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha pumpet på do, om det så rent og pent ut. Vi skal også i bruyllup i august, skal da ha overnetting borte hos barnevakt for første gang. Regner med at det går fint, og gleder oss til bryllup uten barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok håndpumpet i bryllup, hvis sprengen ble for ille, fremfor å ta med pumpe. Det går jo an å gå på do og få ut det meste. (Bare husk å trene på håndpumping på forhånd, og ha med ekstra ammeinnlegg. )

Det kan nok også lønne seg å teste legging med de som skal passe han på forhånd, så både de og han er kjent med rutinene. Da bekymrer du deg også mindre.

Synes det er rart å tenke på at lillegutten din har blitt så stor. Julegaven er jo straks 6mnd, og han veier ikke mer enn 7650g... Men nå er ikke han av de tyngste. Han tar det heller i lengden. ;)

Ha en riktig god helg, om jeg ikke er innom her før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal i bryllup om en uke, uten barn. Han skal overnatte hos besteforeldre for første gang. Jeg er veldig spent på hvordan det går og komer til å hive meg på toget fra festen hvis jeg må... Utfordingen her er at lillegutt har sluttet å spise MME etter å ha tatt flasken og MME så fint i 5 måneder. Nå er det bråstopp!!!! jeg pumper som en gal for å samle opp nok til neste helg, men klarer bare å få ut 90 ml om dagen. Regner med jeg skal klare å få nok alikevel, selv om vi skal reise bort noen dager neste uke slik at jeg ikke får pumpet...

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig fornoeyd med de jeg bruker! Det finnes jo saa masse forskjellig, hvertfall her i UK. De jeg bruker heter Fluffles, og er laget av polyester. De er veldig myke og gode, og absorberer godt. Ogsaa toerker de veldig raskt etter vask. Har du tenkt aa bruke toeybleier?

Jeg hadde ikke tenkt til det i utgangspunktet, men det er spennende å høre om erfaringene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :vinke:

Hadde bare foreldrene mine bodd her borte, saa hadde det vaert saare enkelt for meg aa forlate gullklumpen i noen timer. Det er ingen jeg stoler mer paa naar det gjelder barnepass. Naboen i leiligheten under oss har tilbudt seg aa vaere barnevakt, saa det er kanskje vaart beste alternativ. Da kunne hun jo vaere i vaar leilighet paa kvelden, og Theodor kunne sove i sin egen seng. Men naa er han ikke verdens enkleste aa legge om kvelden, saa jeg vet ikke om det er mulig aa overlate ham til noen andre dersom han ikke sovner lettere om kvelden innen da. I gaar f.eks. maatte jeg amme ham i soevn, puppen var det eneste som funket. Men naar han er seks maaneder er han forhaapentligvis over det stadiet. Vi kan vel kanskje la henne passe ham en kveld paa forhaand for aa teste hvordan det funker.

Ellers kommer jeg nok til aa ta med den lille pumpen min (som foroevrig kan vaere batteridrevet), og pumpe meg paa do eller diskret i bilen. Orker ikke ha melkespreng i festkjole!

Susan: Ja, rart at han er vokst seg saa stor allerede! Har ikke akkurat skummet melk i puppene mine, tror jeg! :ler: Han er ca. 68 cm lang foroevrig, ikke unormalt lang?

Naa maa jeg begynne aa pakke, for i morgen tidlig drar vi altsaa til Bergen. Naa er det ikke meldt saa fint vaer lenger, men vi er vant til lave temperaturer og overskyet, saa det gaar fint! ;)

Endret av Holly Hobbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har nå vært tålig bra i dag. En ørliten regnskur på to minutter. Ikke så varmt, men sol!

God tur over til verdens fineste lille by. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Madden

Jeg har også tenkt litt på tøybleier i det siste..men har liksom ikke helt bestemt meg da det virker bittelitt tungvint...samtidig så er det jo utrolig miljøbesparende, og økonomisk...og ikke minst bra for sart babyhud...Får undersøke litt til før jeg bestemmer meg!

Håper dere får en fin Bergenstur!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker faktisk tøybind. :) Langt mer komfortable enn bindene man kjøper i butikken og kaster rett i søpla, så jeg tipper det gjelder det samme med tøybleiene til småttingen din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur over Nordsjøen!

Tusen takk, hera! :klem: Hadde en kjempefin tur!

Det har nå vært tålig bra i dag. En ørliten regnskur på to minutter. Ikke så varmt, men sol!

God tur over til verdens fineste lille by. ;)

:sol: Det var nydelig vaer paa fredag og loerdag, som du sikkert merket! ;) Vi noet Bergen by og det den har aa by paa - fisketorget, torgallmenningen, Bryggen og Floien. Herlig aa vaere turist i Bergen!

God tur til Bergen :)

Tusen takk Impala! :klem: Det var et herlig avbrekk fra regn og taake her i Skottland.

God tur :)

Da er vi hjemme igjen, og helgeturen gikk fint! Bortsett fra at vi kjoerte feil hver gang vi skulle et nytt sted...da vi skulle til bestefaren min, da vi skulle ut til tanten og onkelen min i Oeygarden og da vi skulle finne hotellet ved flyplassen siste kvelden. Saa det var litt ekstra stress, men ellers var turen perfekt! Bestefaren min syntes det var stor stas aa faa hilse paa oldebarnet sitt, og det var koselig for oss aa se ham og kjaeresten. De hadde disket opp med middag og bloetkake til oss. Vi gikk en liten tur i solen da bestefaren min hvilte middag, ogsaa dro vi ut til Oeygarden paa kvelden. Det er saa nydelig der ute! Knallblaatt hav og masse baater. Tanten og onkelen min var som vanlig veldig gjestfrie og snille, og vi var der til soendag kveld. Loerdag moette vi kusinen min i Bergen og gikk rundt i byen. Spiste reker paa toppen av Floien og gikk ned igjen (auau i laarene dagen etter! :ler: ). Soendag kom kusinen min med familie, og vi hadde koldtbord til lunsj. Det er utrolig godt!

Saa overnattet vi paa hotell like ved flyplassen, siden vi skulle opp saa tidlig neste morgen. Pappa spanderte hotellrom siden han har saa mange poeng.

Mandag morgen kom vi tilbake hit, ogsaa fikk vi besok av bestevenninnen min paa kvelden. I gaar var jeg paa barseltreff og deretter kafe med noen barselvenninner. Men jeg maatte gaa midt under kafebesoket fordi Theodor plutselig begynte aa hyle, og jeg fikk ikke roet ham ned foer jeg gikk med ham i vognen. Saa shoppet jeg nytt skjoert og to t-skjorter foer jeg dro hjem.

I dag maa jeg vaske noen klaer, skrive takkekort for alle daapspresangene og begynne aa planlegge selskapet vi skal ha paa soendag.

Jeg har også tenkt litt på tøybleier i det siste..men har liksom ikke helt bestemt meg da det virker bittelitt tungvint...samtidig så er det jo utrolig miljøbesparende, og økonomisk...og ikke minst bra for sart babyhud...Får undersøke litt til før jeg bestemmer meg!

Håper dere får en fin Bergenstur!! :klem:

Jeg bruker faktisk tøybind. :) Langt mer komfortable enn bindene man kjøper i butikken og kaster rett i søpla, så jeg tipper det gjelder det samme med tøybleiene til småttingen din. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...