Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så stor og god han har blitt!!! :hjerter: Fine bilder!! :hoppe:

Så dere har flydd så masse allerede? Godt å høre at det går bra. Bruker du å amme når du letter å lande eller trenger du ikke det for trykket? Er litt spent på dette jeg også for det blir nok noen turer med oss også.

Ha en fin uke!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også litt på hvordan det er å fly med baby... Får du med deg vogna helt ut til gaten?

Fine bilder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen flotte bilder. Theodor er en skjønnas og du en flott mamma! :)

Ja, kan bare skrive under på det. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for komplimentene jenter! :)

Naar vi flyr med Theo pleier jeg aa amme paa opp- og nedturen, saann for sikkerhets skyld, medmindre han sover. Det har gaatt saa fint aa fly med ham, saerlig fordi vi har vaert to om aa baere/holde ham. Men i juli skal jeg fly alene en vei med ham, saa jeg haaper det gaar greit. Tror det varierer litt om man faar ha med seg vognen til gaten, men forrige gang fikk vi det.

I dag har jeg tenkt meg en tur paa kjoepesenteret. Trenger ikke noe spesielt, men jeg vet ikke helt hva jeg skal finne paa ellers. Er graatt og trist ute, saa trilletur frister ikke.

Gleder meg til aa begynne aa trene igjen, medlemsskapet har vaert i dvale frem til naa - saa 1. juni tar jeg fatt igjen. Er heldigvis barnepass paa treningssenteret.

Ellers fortsetter smokken aa vaere en stor suksess! Er ingen taarer foer leggetid naa, og det er herlig.

Nei, faar hoppe i klaerne og komme oss ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei Bertine, takk for hilsen! Er saa fantastisk at det endelig klaffet for dere!

Jeg koste meg paa shopping. Skjemte bort meg selv litt, men det er greit en gang i blant. Kjoepte meg ny hudkrem (Hydra Zen fra Lancome, den er fantastisk), sminke (en foundation fra Benefit), tre singleter, tre par sokker og to cardigans fra Gap ogen bok om aa introdusere fast foede til babyer (er jo en liten stund til, men greit aa vaere forberedt). Spiste lunsj paa kafe og koste meg!

Har saann halvvondt i halsen, haaper jeg ikke blir forkjoelet.

Ellers maa jeg huske at Theo skal ha vaksine nummer to i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo 3 mnd, så det å introduserere fast føde er jo ikke SÅ langt frem i tid.

Jeg hadde alle intensjoner om å fullamme til 6mnd, men da vi kom til 4mnd sa det plutselig stopp på kvelden. (Så det kan hende du må begynne tidligere enn du tror.)

Dessuten går tida kjempefort! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo 3 mnd, så det å introduserere fast føde er jo ikke SÅ langt frem i tid.

Jeg hadde alle intensjoner om å fullamme til 6mnd, men da vi kom til 4mnd sa det plutselig stopp på kvelden. (Så det kan hende du må begynne tidligere enn du tror.)

Dessuten går tida kjempefort! :klem:

Hei Susan! :klem: Jeg snakket med helsesoester i gaar, og hun foreslaa aa introdusere "baby rice" naar han blir fire maaneder, bare noen teskjeer paa ettermiddagen, for at han skal bli mer mett. Forhaapentligvis hjelper det paa all oppvaakningen paa nettene.

Så fine bilder!

Håper dere får en fin helg! :klem:

God helg til deg ogsaa Mrs. Potter! :klem:

Er noksaa opplagt i dag, til tross for at gutteplutt vaaknet kl. 1, 3 og 6 i natt. Hvis det fortsetter tror jeg at jeg maa vurdere aa proeve aa ikke amme ham hver gang han vaakner, for han kan umulig trenge aa spise saa mye paa nattestid. Jeg ammer ham allerede masse paa kveldstid, og han faar siste maaltid mellom ti og elleve, saa jeg skjoenner ikke helt hvorfor han vaakner saa mye plutselig.

Theodor fikk vaksine i gaar, og var ikke i saerlig god form etterpaa. Han sov masse, men naar han ikke sov graat han en del og var varm. Jeg ga ham flytende paracet for barn, og det hjalp litt. Samt litt ekstra kos.

I dag skal jeg svoemme, og har heldigvis barnepass paa treningssenteret. Etterpaa skal vi paa lunsj med en jente som fikk nummer to for 8 uker siden, en liten gutt. Jeg har ikke sett ham ennaa, saa det blir koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så skjønn han er Hollie! En skikkelig hjerteknuser!

Vi begynte så smått med grøt da Mini var passert 4 måneder. Han våknet plutselig hver time/annenhver time i flere netter. Noen teskjeer grøt på kveldstid gjorde susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi koser oss ordentlig alle tre! Det aa faa barn er det stoerste som har hendt meg og mannen - en klisje som stemmer 100%! :legrine:

Gleder meg til aa introdusere groet om noen uker. Jeg er trygg paa at fordoeyelsen hans er klar for det da, siden han er saapass stor allerede.

Naa er mannen ute med jobben, og jeg kjeder meg. Er kjempesliten i dag, men fikk ikke sove isted.

Gaar stadig inn og titter paa det herlige vidunderet vaart. Er helt forelsket, jeg! :rødme: Han smiler masse for tiden, og vi kommuniserer masse selv uten ord (dvs. fra ham - jeg snakker masse til ham, selvsagt!). Han babler tilbake, men jeg kan ikke si jeg helt skjoenner hva han mener med "ging ging," aaaark" og "ihiii"!

Jeg haaper ikke jeg er blitt helt kjip i forhold til de barnloese vennene mine, da. De er veldig interesserte i Theo, men ikke paa samme nivaa som jeg er naturligvis. Jeg proever aa snakke om andre ting, og aa ta meg tid til dem, men sistnevnte er vanskelig noen ganger... Akkurat naa maa jo Theo komme foerst, og siden jeg ammer er det ikke bare aa dra ut uten ham. Men jeg synes ikke at jeg er bundet eller at jeg gaar glipp av noe. Synes ammestundene vaare er koselige, han er saa god der han ligger og koser seg. Gruer meg nesten litt til han blir for stor til aa ammes, jeg. Ogsaa jeg som hatet det i begynnelsen, de foerste to-tre ukene var det utrolig vondt! Jeg er veldig glad for at jeg holdt ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig han er, HH! Leeenge siden jeg har vært innom deg nå, men jeg har ikke glemt dere altså! Bare litt lite KG-tid på meg for tida...

Så godt å høre at du holdt ut den vonde starten med amminga sånn at du får oppleve gleden ved det nå! :)

Kjenner meg igjen i det du skriver om å bli helt forelska i den lille, og det er jammen ikke lett å fokusere på andre ting i samtale med andre - de opptar jo liksom både følelser og tanker hele tida, disse gullungene!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...