Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Naa er det aar og dag siden jeg var innom kg - og her har det skjedd masse nyttt, forstaar jeg! Fikk litt panikk da jeg ikke fant forumene med en gang, men jeg finner vel ut av det etterhvert!

Hjemme fra Italia, hadde noen deilige dager. Theodor oppfoerte seg eksemplarisk, og hadde sin foerste svoemmetur (i 35 grader i innendoers basseng) og fikk ayurvedisk massasje! Vi voksne hadde det topp ogsaa, med deilige viner, mat og sightseeing. Vi var ved Comosjoen, Milano, Acqui Terme i Piemonte, Nervi utenfor Genova og Santa Margherita Ligure rett ved Portofino. Vi noet deilig vaer (mellom 24 og 33 grader hver dag, og sol vaer dag) saa naa er vi ganske brune.

Naa driver jeg og gjoer istand til storinnrykk fra Norge og England. I morgen kommer min familie, og fredag kommer Ts. Bare broren min, kjaeresten hans og lille nevoe paa ett aar skal bo her, heldigvis (med to soverom er det akkurat plass til dem, haaper vi!), men det blir jo mye besok likevel. To vennepar av oss kommer ogsaa til helgen. Soendag er det daap, og vi gleder oss!

Gutteplutt er blitt en skikkelig plugg paa 7.2 kilo allerede. Han pludrer og "snakker" masse, og har begynt aa klare aa bevege seg litt paa gulvet - han sparker med bena og tar rumpa i vaeret, det er ganske komisk! Han er litt vanskelig paa dagene noen ganger, han er trett men vil ikke sove. Saa jeg gaar rundt og baerer ham til han sovner. Ganske slitsomt. Men han sover bedre om natten - i gaar la han seg klokken syv, vaaknet klokken ti og fikk mat, og sov videre til klokken fire. Ammet ham, og saa sov han til klokken syv. Da fikk han litt mer mat, og saa sov han ved siden av meg til klokken ni. Saa jeg skal ikke klage!

Skal proeve aa legge ut noen bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visst ikke saa lett aa legge ut bilder, men jeg faar det vel til hvis jeg proever litt mer.

Men egentlig burde jeg gjoere husarbeid, for det er et hav av ting som maa gjoeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg. Den Italia-turen hørtes jo helt super ut!

Masse lykke til på søndag! Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smile og MrsN, koselig at dere er innom! :klem:

Naa har jeg ringt Waterbabies: http://www.waterbabies.co.uk/index.php og satt oss paa venteliste. Vi tenkte aa begynne paa svoemmekurs i august/september, siden vi er saa mye borte i sommer. Gleder meg allerede!

Naa sover Theodor. Han protesterte litt da han ble trett, men naa ligger han som en liten engel i sengen vaar. Har han ofte der paa dagtid, men om natten sover han selvsagt i sin egen seng.

Har minst tre klesvask som maa settes paa, saa huset kommer til aa se ut som et vaskeri med klaer hengende overalt i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naa sover Theodor. Han protesterte litt da han ble trett, men naa ligger han som en liten engel i sengen vaar. Har han ofte der paa dagtid, men om natten sover han selvsagt i sin egen seng.

Akkurat sånn er det hos oss også. Mini sover også i skrivende stund. Babysvømming er gøy, så der kommer dere nok til å kose dere. Mini elsker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre at dere har hatt en bra tur!

Babysvømming er herlig, og Julegaven storkoser seg. (Selv om det av og til blir litt mye av gangen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italiaturen deres hørtes fantastisk ut!! :Nikke:

Åssen går det å fly med lille Theo?

Håper alt er bra, at dere koser dere med besøk, og at dåpen går på skinner!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! Saa koselig at dere fortsatt foelger med - haaper aa kunne ha litt mer kg-tid i ukene fremover, og da gleder jeg meg til aa besoke dere i boekene deres ogsaa!

Daapen gikk kjempebra! Bortsett fra at pappa var syk (forkjoelet), og laa hjemme og sov i huset de leide mens de var her. Saa ingen av bestefedrene var til stede. Men han fikk sett film fra gudstjenesten og festen og bilder, og et stykke marsipankake i dag da han var her paa besok. Mamma dro i dag, for hun maatte paa kurs med jobben i morgen.

De andre gjestene har ogsaa dratt, bortsett fra broren min og kjaeresten hans og lillegutten. Jeg er barnevakt akkurat naa, de er paa pub med T.

Theo har vaert en droem de siste dagene, etter at jeg oppdaget smokken!! Han elsker den, og naa sovner han paa dagtid uten protester saa lenge han kan sutte paa smokken. For en oppfinnelse!!

Ellers har jeg gaatt ned to kilo den siste uken, og haaper aa gaa ned ca. fem til. Spiser litt mindre og mer sunt, og det ser ut til aa hjelpe.Ogsaa begynner jeg aa trene igjen paa fredag.

Nei, jeg faar komme meg i pysjen og begynne aa tusle i seng snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gaar forresten kjempefint aa fly med Theo! Ingen problemer de seks gangene vi har vaert i luften med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, her har jeg visst glimtet med mitt fravær i lang tid. Har litt unnskyldning da siden vi har vært så opptatt med besøk den siste uka og det tok også noen dager før vi fikk internett igjen etter at vi flyttet.

Håper du legger inn bilder av Theodor snart, han har sikkert vokst seg stor og enda flottere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der klarte jeg aa legge ut et bilde. Det var av meg og Theo i daapen paa soendag.

Her er et til fra daapen:

med_gallery_4145_4_113534.jpg

Og her er et bilde tatt for noen uker siden. Den blaa hunden er favorittbamsen hans!

med_gallery_4145_34_348524.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...