Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel litt for tidlig å tenke på en bæresele/slynge? Jeg har tenkt litt på det siden jeg har problemer med å sitte i ro lenge om gangen (alt for mye energi og alt for mange ting som må gjøres)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! :vinke:

Tusen takk for hilsener alle sammen, og for tanker ang. soevn/amming, Samba - jeg haaper og tror ogsaa at det blir bedre snart!

Er i godt humoer i dag, ja - for Theodor sov fra klokken elleve til klokken tre i gaar natt! :hoppe: Han vaaknet riktignok, sulten som en ulv, klokken fem, syv, aatte og ni, men de fire timene var utrolig deilige... Jeg tror nok han klarte aa sove saa lenge fordi han fikk 80 ml. mme etter at jeg ammet han paa begge sider leeenge. Trodde foerst han var mett, men han gjorde munnbevegelser og sutret og nektet aa sovne til jeg skjoente at her maatte det mer mat til. Naa har jeg ikke tenkt aa fortsette aa gi tillegg, for det er jo litt imot mine intensjoner om aa fullamme, saa skal proeve aa faa tid til aa pumpe meg i dag, saa kan jeg gi det. Han tok heldigvis flasken kjempefint, det var foerste gang vi proevde. :)

I dag kommer en venninne paa besok, og svigers kommer i kveld. Har en del aa gjoere foer den tid...har heldigvis vaert flink og fryst ned en del, skal ha brownies og is med venninnen, og paa soendag skal jeg servere frossen peanoettsmoer- og bananiskaken som jeg endelig fikk laget i gaar. Var helt i taaka i gaar, kan ikke huske aa ha vaert saa trett, saa det var et under at jeg ikke puttet salt istedet for sukker i kaken! :ler:

Naa er planen aa vaske klaer, smaarydde litt og stoevsuge. Theodor ligger og slumrer saa det gjelder aa benytte tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt for tidlig å tenke på en bæresele/slynge? Jeg har tenkt litt på det siden jeg har problemer med å sitte i ro lenge om gangen (alt for mye energi og alt for mange ting som må gjøres)

Jeg har en Hug-a-Bub som jeg er veldig fornoeyd med - det er vel det som kalles et elastisk sjal i Norge. :) Det kan brukes fra nyfoedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du sikkert bære med deg mammagutten hvis han ikke klarer å være alene ;)

Hvordan går det i dag? :klem:

Hei MrsN! :klem: Ja, paa dagtid er hugabuben kjempelur!

I dag har jeg vaert noksaa utslitt. Har svigers paa besok, og jeg tror Theodor har blitt litt overstimulert...i gaar ville han ikke sove foer kl. halv ett, og vi proevde aa faa ham i seng foer kl. elleve. :forvirret: Saa i dag bestemte vi (eller jeg, rettere sagt) for aa innfoere en rutine ved leggetid - mat klokken seks (ca.), bad og saa i seng i syvtiden. Men enten har han vondt i magen eller saa er han overtrett (han har gjespet masse), for jeg har maattet inn og troeste/synge nattasanger/baere ham paa skulderen ca. hvert femte/tiende minutt i en halv time naa...men jeg haaper han sover naa.

Ellers - han har begynt aa smile! :legrine: Det er helt herlig, foeler vi faar en helt annen kontakt naa! Goey at besteforeldrene er her naa saa de fikk se hans foerste smil.

Faar gaa og hjelpe til, T lager haggis til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Ønsker deg en god helg!!! Så gøy det må være når han smiler!!! :babygutt:

Takk for det, smile! :klem:

Er litt lettet over at helgen er over, jeg! :ler: Naa er svigers dratt, og det er rolig i heimen. T er paa jobb som vanlig, saa det er bare jeg og bamsegutten hjemme. Han sov forresten bra i natt, vaaknet bare hver tredje time! :hoppe: Virker som den nye rutinen vaar funker bra!

Er litt oppgitt over en dame vi inviterte paa te og kake i gaar. Hun kom klokken halv fire, som avtalt (kom faktisk ti minutter foer tiden). Hun er en kjempehyggelig og morsom dame paa ca. 75 aar som bor nedi gaten. Hun hadde med seg tre soete teddybjoerner og et joggeantrekk, kjempekoselig. Jeg serverte te og ostekaken (mmm, den var veldig god!) som jeg hadde laget paa torsdag (den var frossen, som en iskake). Hun kom godt overens med foreldrene til T, og det varte og det rakk...etter et par-tre timer begynte jeg aa lure paa om hun kom til aa dra snart, for vi la Theodor til aa sove. Var ganske sliten og trodde kanskje hun skjoente at spebarnsforeldre ikke orker aa ha besok i timesvis? Men neida. Saa ble klokken halv ni, og det var tid for middag. Jeg spurte om hun ville bli til middag, men nei, det skulle hun ikke, hun var paa vei ut doeren, mente hun. Jeg skulle bare sette i gang med middagslaging og ikke bry meg om henne. Okei, vi begynte aa bli sultne saa jeg gjorde som hun sa. Og ti minutter senere var suppen klar. Jeg spurte igjen om hun ikke ville ha litt suppe, men neida, hun hadde middag hjemme, sa hun. Saa da satte vi andre oss rundt bordet, mens hun forble i sofaen. Helt merkelig oppfoersel, man kjenner da sin besokelsestid?! Jeg foelte nesten at det var vi som var frekke som spiste foran henne, men jeg spurte henne flere ganger... og vi hadde vitterlig invitert henne paa te og kake paa ettermiddagen, ikke til sen middag! :overrasket:

Damen dro klokken halv ti, ikke mindre enn seks timer siden hun kom. Okei, hun er morsom, vet masse om bl.a. musikk og kultur, men hun snakker nonstop. Da blir det litt mye... Tror vi venter en stund med aa invitere henne tilbake. Eller enda bedre: faar henne til aa invitere oss ogsaa overnatter vi! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes min tid!!!! Stakkars dere!!! Det er utrolig rart med sånne folk som mangler litt antenner på det med besøkelsestid. Synes absolutt dere skal ligge over :ler:

Ønsker dere en god påske videre!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende med folk som aldri går... Jeg kjenner noen sånne jeg også, og vi passer på å heller møte dem ute eller hos dem så vi kan dra når det passer. ;)

Ha en riktig så fin påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, fikk nettopp det stoerste smilet jeg noengang har sett fra vaar lille bamse - helt fantastisk! :hjerter: Det er stort aa oppleve, gleder meg til flere fra den kanten!

Er utrolig sliten etter byturen i dag. I hele morges, foer vi dro, var Theo helt umulig. Var skrubbsulten i ett sett og graat dersom han ikke fikk pupp. Men da vi endelig kom oss ut var han snill som et lam. Tydelig at han liker action.

Var og veide ham, og han har lagt paa seg 300 gram den siste uken. Saa naa veier han 5.1 kilo. :)

Etterpaa dro jeg paa kafe og spiste lunsj, og saa gikk jeg og kikket i butikker. Kjoepte en pysj i oekologisk materiale og litt annet smaatteri. Saa tok jeg en kaffe paa en kafe, og der moette jeg en av de andre mammaene fra barselgruppen. Var koselig aa prate med henne over en latte.

Deretter var det seksukerskontroll, og alt var helt flott, bortsett fra at legen mistenker en flekk paa det hoeyre oyet. :tristbla: Saa vi ble henvist til spesialist med beskjed om at det sannsynligvis ikke var noe galt, men at det var lurt aa sjekke det opp naermere. Uff, jeg ble veldig bekymret. Haaper inderlig alt er i orden, og dersom det ikke er det, at det lar seg fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig med smil!!!! :rosasmil:

Høres jo kjekt ut med cafè-besøk men sikkert litt slitsomt når han vil henge i puppen hele tiden.

Flekk på øyet, hva er det da??? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Magica*

God påske, Holly! :klem: Tenker fremdeles litt på deg som Popelka. :) Så søt Theodor er!

Men du - Haggis - er det no godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haggis er jo denne pølsen som de stabber restmat fra gris i... lever, hjerte, lunger + masse krydder/løk/osv som kokes i et pølseskinn som er lagd av en grisemage.

Lukter død og fordervelse og vil aldri innta min munn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
God påske, Holly! :klem: Tenker fremdeles litt på deg som Popelka. :) Så søt Theodor er!

Men du - Haggis - er det no godt?

Jeg synes haggis er ganske godt, men det er ikke noe jeg handler inn selv. Spiser det kanskje en til to ganger i aaret, og det er nok! Er ikke akkurat helsekost - skotske skoler faar bare lov til aa servere det en gang i maaneden, om jeg husker riktig! :ler: Mulig jeg har spurt foer, men hva het du foer?? God paaske i allefall! :klem:

Det er mulig Theodor har graa staer paa det ene oeyet. :tristbla: Jeg skulle oenske vi fikk time hos oeyespesialisten denne uken, men har ikke hoert noe ennaa. Haaper inderlig at ikke synet hans blir/er svekket.

Men ellers har han og vi det bra! Vaaren er kommet for fullt og i gaar var det 20 grader pluss og straalende sol her. Jeg tok med Theodor paa "date" med en jevnaldrende jente i gaar, hun er to uker yngre enn ham. Og moren hennes var ogsaa med, selvsagt. Vi spiste lunsj paa fin restaurant, koselig. Etterpaa dro jeg opp til byen og besokte T paa jobben. I dag er det min jobb for tur, skal bare hoppe i dusjen og gjoere oss klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig at det ikke er noe i veien med øyet til lille T og håper dere får time veldig fort. Det må være helt grusomt å gå slik rundt og ikke helt vite om det er noe galt med lille gullgutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grå stær kan opereres da. Håper de finner ut av det og at det er rimelig enkelt å fikse :)

Fortsatt god påske! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...