Murmelmy Skrevet 26. mars 2007 #3761 Del Skrevet 26. mars 2007 Vet hvordan det er å ha en Theodor med vondt i magen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #3762 Del Skrevet 26. mars 2007 Vet hvordan det er å ha en Theodor med vondt i magen... ← Takk for klem, Murmelmy! Jeg tror jeg har funnet ut hva det er - luft. Saa saa lenge han faar rapt skikkelig, saa roer han seg. Og i de siste dagene har han ikke hatt noe saerlig plager, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 26. mars 2007 #3763 Del Skrevet 26. mars 2007 Innom med en før jeg hopper til sengs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 26. mars 2007 #3764 Del Skrevet 26. mars 2007 Innom med en natta- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 26. mars 2007 #3765 Del Skrevet 26. mars 2007 Takk for klem, Murmelmy! Jeg tror jeg har funnet ut hva det er - luft. Saa saa lenge han faar rapt skikkelig, saa roer han seg. Og i de siste dagene har han ikke hatt noe saerlig plager, tror jeg. ← Sånn er det hos oss også! Uansett hva jeg gjør er det luft i den lille magen, men med minifom slipper hun plagene. Da får jeg heller leve med at folk tror det er jeg som promper så det dundrer når jeg er ute med Kyllingen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #3766 Del Skrevet 27. mars 2007 Innom med en før jeg hopper til sengs ← Takk for klem, Burpen! Innom med en natta- ← God morgen! Sånn er det hos oss også! Uansett hva jeg gjør er det luft i den lille magen, men med minifom slipper hun plagene. Da får jeg heller leve med at folk tror det er jeg som promper så det dundrer når jeg er ute med Kyllingen... ← Uff da! Bra at Minifom virker saa bra. Jeg klarte aa velte flasken med Infacol (dvs. Minifom) her om dagen og siden har vi ikke brukt det, og ikke hatt noen saerlig problemer heller. Men jeg skal kjoepe en flaske for aa ha paa lur. I dag er det veiedag for bamsen! Synes han vokser i rekordfart naa, saa jeg tror nok at han legger paa seg nok. Naa skal jeg proeve aa rekke en dusj foer neste amming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 27. mars 2007 #3767 Del Skrevet 27. mars 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 27. mars 2007 #3768 Del Skrevet 27. mars 2007 Så fint at det går bedre med magen til Theodor Tenk at det allerede er over 1 måned siden du ble mamma, tiden har jammen flydd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 27. mars 2007 #3769 Del Skrevet 27. mars 2007 Åh, mageknip er ikkje stas... Her har vi ikkje hatt knip-problemer sidan første nettene på sjukehuset, men det var fææælt - så eg gruar meg til neste gong... Har ei flaske Miniform på lur då... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #3770 Del Skrevet 27. mars 2007 Hei jenter! Dere er saa flinke til aa besoke meg, beklager at jeg ikke er saa mye tilstede i deres boeker for tiden.. ← Hei smile! Så fint at det går bedre med magen til Theodor Tenk at det allerede er over 1 måned siden du ble mamma, tiden har jammen flydd ← Ja, tiden raser avsted, Impala! Theodor begynner aa bli stor gutt allerede synes jeg! Åh, mageknip er ikkje stas... Her har vi ikkje hatt knip-problemer sidan første nettene på sjukehuset, men det var fææælt - så eg gruar meg til neste gong... Har ei flaske Miniform på lur då... ← Hei Ronja! Jeg kjoepte en flaske i dag, kjekt aa ha paa lur, ja! Selv om det egentlig boer tas noen dager foer det virker ordentlig. Da var veiingen overstatt - Theodor veier naa 4,8 kilo! Dvs. han har lagt paa seg 800 gram siden foedselen for litt over en maaned siden, ikke verst synes jeg! Paa to uker har han lagt paa seg mesteparten - 700 gram. Saa jeg tror jeg har nok melk! Var koselig aa moete andre mammaer og babyene deres. Snakket med en dame som hadde hatt en lignende foedsel som meg, dvs. hastesnitt. Det er nok vanligerer enn jeg har innbilt meg. I min familie eller vennekrets har jeg aldri hoert om noen som har tatt keisersnitt, saa jeg hadde ikke forberedt meg paa det i det hele tatt. Men det er nok like greit, ikke saa mye man kan forberede seg paa, man tar det som det kommer uansett. Spiste lunsj paa kafe, og var innom matbutikken og kjoepte litt mat. Har bestemt meg for aa ikke skeie ut saa mye med sjokolade og usunne saker fremover, slik at jeg faar tilbake figuren og ikke legger paa meg isteden, og kjoepte masse spinat og andre sunne saker. Gikk i nesten en time til sammen, det er passe langt, synes jeg. Merker at formen er mye bedre enn den var for bare en uke eller to siden. T maa jobbe sent i dag, saa da kan det hende jeg legger meg litt nedpaa naar Theodor sover. Hadde en litt kjip natt i gaar, T og jeg smaakranglet litt (mest min skyld, jeg var i ganske daarlig humoer av en eller annen grunn) og Theodor vaaknet ofte, saa jeg gaar og gjesper i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 28. mars 2007 #3771 Del Skrevet 28. mars 2007 Så flink du er til å leve sunt og trimme!! Må huske å kose deg innimellom også..hvis ikke blir det så nitrist å holde på!!! Figuren din får du nok tilbake, helt sikkert!! Har dere barselgruppe? Ser at det er veldig vanlig her jeg bor, og da treffes mødre som har barn født omtrent samtidig, jevnlig for sosialt samvær! Det høres kjempekoselig ut, og da er det jo som du sier mulig å kanskje få snakket med andre som har opplevd det samme som deg...og det kan være veldig godt! Tror nok jeg skal delta i en sånn gruppe når jeg kommer så langt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #3772 Del Skrevet 28. mars 2007 Hei Madden! Jeg klarer nok aa kose meg, jeg er ikke typen som klarer aa kutte ut ting helt og holdent - saa litt sjokolade blir det. Faktisk har jeg spist en liten en i dag allerede. (bare en liten twist, da). Men har klart aa gaa ned nesten en kilo de siste dagene, det er bra motivasjon! Ja, det er vel barselgruppe det heter. Har en til i morgen som jeg ikke har vaert paa foer. Har ogsaa en venninne som foedte to uker etter meg, og vi har planer om aa treffes neste uke og gaa paa babykino! Naa sitter jeg med en soevnig Theodor paa magen. Har han i Hug-a-Buben, der faller han alltid til ro. I natt derimot...han vaaknet oerten ganger for aa spise, og jeg ble mildt sagt litt sliten. Lurer litt paa om han noen gang kommer til aa sove litt lenger om natten, jeg... Hadde vaert saa herlig aa faa sove f.eks. fire timer i en sleng! I dag skal vi bare vaere hjemme. Kanskje ta oss en liten tur ut hvis taaken letter. Ellers skal jeg bake den ostekaken jeg nevnte og kanskje faa til aa begynne paa fotoalbumet...lurer paa hvor mange ganger jeg har sagt det?! Men naa skal jeg foerst putte det lille sovedyret mitt i sengen sin, for han er litt tung aa baere lenge paa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #3773 Del Skrevet 28. mars 2007 Merker at jeg er litt lei i dag. Ikke av Theodor forsaavidt, men av aa aldri faa tid til meg selv. Naar jeg tror jeg har en time eller to til raadighet, vaakner han og sutrer. Som oftest er han sulten, mens andre ganger finner jeg ikke helt ut av hva det er. Han roer seg raskt naar jeg tar ham opp, men det er jo begrenset hvor lenge jeg orker aa baere rundt paa ham. Men men. Hvis han sover mer enn to timer begynner jeg jo aa savne ham, saa man blir aldri 100% happy! Snakket akkurat med sjefen min, og planlegger aa besoke kontoret en gang i neste uke. Gleder meg til aa vise frem Theodor! De er alle smaabarnsfedre (har kun mannlige kolleger) saa de er veldig glad i barn og nysgjerrige paa ham. Ellers planlegger vi jo Italiaturen. Har funnet dette hotellet og tenker paa aa bo der noen netter. Ellers skal vi til Como-sjoen og Milano, og kanskje rivieraen. Naa hoerer jeg sutring fra mammagutten inne paa barnerommet, saa jeg burde vel sjekke hva som er i veien... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #3774 Del Skrevet 28. mars 2007 Naa har jeg ammet Theodor i 55 minutter! Ny rekord - tror han er inne i en vekstperiode akkurat naa. Naa haaper jeg hvertfall at han holder seg mett i et par timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #3775 Del Skrevet 28. mars 2007 Neida - han bare graater og graater! Vet ikke hva jeg skal gjore, jeg. Bar paa ham i ti minutter i sted, men jeg kan ikke fortsette saann. Med en gang jeg legger ham ned, setter han igang med aa hyle. Blir helt gal!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 28. mars 2007 #3776 Del Skrevet 28. mars 2007 Huff, hold ut, Holly. Det blir bedre når de blir litt større. Gutten min er snart tre måneder og mye rettet seg etter seks uker. Han sov lengre strekk, la seg tidligere og var ferdig med magevondtene. De spiser ikke så ofte lenger heller pluss at de faller inn bedre rutiner med både soving og spising. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 28. mars 2007 #3777 Del Skrevet 28. mars 2007 Så godt at lille Theo raser opp i vekt! 700 gram på to uker er jo kjempas… Kjedelig med småkrangling Håper dere har årna opp. Skjønner hva du mener med være litt lei… Er det selv i dag Men jeg skal ikke sutre i boka di, så nok om det… Det hotellet så kjempekoselig ut! Heldige dere, som skal på tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #3778 Del Skrevet 28. mars 2007 Huff, hold ut, Holly. Det blir bedre når de blir litt større. Gutten min er snart tre måneder og mye rettet seg etter seks uker. Han sov lengre strekk, la seg tidligere og var ferdig med magevondtene. De spiser ikke så ofte lenger heller pluss at de faller inn bedre rutiner med både soving og spising. ← Takk for oppmuntringen, Caramba! Joda, jeg holder ut, og som du sier saa retter det seg nok etterhvert. Magen hans er ikke helt god i dag, han har ikke baesjet siden i gaar...saa han sliter nok litt, stakkar. Synd aa si det, men jeg ser litt frem til at han blir litt stoerre og sover mer. Hver alder har jo sin sjarm, da, og jeg synes selvsagt at han er helt nydelig naa, saa jeg vil jo ikke oenske bort tiden vi har naa heller! Så godt at lille Theo raser opp i vekt! 700 gram på to uker er jo kjempas… Kjedelig med småkrangling Håper dere har årna opp. Skjønner hva du mener med være litt lei… Er det selv i dag Men jeg skal ikke sutre i boka di, så nok om det… Det hotellet så kjempekoselig ut! Heldige dere, som skal på tur! ← Heisann Burpen! Synd aa si at man er litt lei, for stort sett er det jo mest kos...men det hjelper aa skrive det av seg! Ogsaa hjelper det naar T kommer hjem slik at jeg ikke er helt alene med skrikerungen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 29. mars 2007 #3779 Del Skrevet 29. mars 2007 Må bare innom her og skrive noe av det jeg skrev i den andre tråden din. Om det med nattamming. Vet du, jeg er rimelig skråsikker på at det bedrer seg snart. Sånn var det for oss, plutselig, nesten fra den ene dagen til den andre, så sluttet han å spise så ofte på natten. Husker ikke helt når det skjedde, men jeg holder en knapp på 6-7 ukers alderen. Nå trenger Mini bare melk en gang om natten, og noen ganger to, og nettene og sovnmønsteret mitt er jo som den reneste luksus. Føler nå jeg i hvert fall. Jeg er som sagt sikker på at det går den veien for dere også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. mars 2007 #3780 Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg har ikke fått mail om nye poster. *legge deg til på ny* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå