Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Hvitløk eller kullsyre, eller veldig syrlige ting (som juice) kan skape mageproblemer hos de små. Her er kullsyre og løk en av verstingene. (Men jeg tror det var noe han ikke tålte i remuladen jeg spiste ganske mye av igår. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så skjønn Theodor er! Og stilig blått sett han hadde på seg.

Her blir det ingen tur til varme strøk i mai, men flytting og så barnebesøk (nevø og niese) bare tre dager etterpå. :overrasket: De skal være her 5 dager, så vi bør jo få på plass en del, men tre dager er vel i grunnen nok tror jeg, selv om det blir travelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig pen gutt dere har fått!!!! :hjerter:

Håper han roer seg. Kanskje han har sånn økedag??? :klø:

Ha en fin fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt tre vogner på drøye halvåret :rodme:. Håper magen til skjønningen ( :hjerter: ) er bedre i dag...

Og skjønner deg godt mtp klaustrofobi...Går på veggen de dagene vi ikke har noen planer... :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fortsetter vaakenetter og mageknip. Aner ikke hva det er han reagerer paa! Har jo spist hva som helst tidligere, rart det plutselig er noe han ikke taaler? Tror jeg fikk 1,5 time med soevn sammenghengende i natt, mellom byssing og amming. Han vil fortsatt ha mat annenhver time, faar ikke fred om jeg proever aa dra ut tiden foer neste maaltid. Lurer paa om det er noe man kan gi mot mageknip hos babyer? Er det det sukkervann brukes til, mon tro?

Jeg som trodde vi hadde faatt verdens enkleste baby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok bare prøve å utelukke ting ved å ikke spise de. Start med det som det er mest sannsynlig at han reagerer på, som sterk mat, melk, gjær.. Alle babyer er forskjellige så det er dessverre ikke noe fasitsvar på hva det kan være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så er det jo ikke sikkert det er noe du har spist som er årsaken heller. Kyllingen har i alle fall dårlige dager innimellom som ikke har noe med mitt inntak å gjøre. For meg var det en lettelse å akseptere akkurat det, for da ble det mye mindre stress og dårlig samvittighet når hun hadde vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må nok bare prøve å utelukke ting ved å ikke spise de. Start med det som det er mest sannsynlig at han reagerer på, som sterk mat, melk, gjær.. Alle babyer er forskjellige så det er dessverre ikke noe fasitsvar på hva det kan være :)

Det er bare saann pes...spiser ikke sterk mat, saa da maa jeg vel kutte ut meieriprodukter. :tristbla: Men kan ikke kutte alt paa en gang, ellers aner jeg ikke hva jeg kan spise.

Jeg lagde denne tråden om luftsmerter der jeg syntes det var mange gode tips.

Takk Fjellrypa, jeg kom over den, faktisk. Mange lure tips, ja!

Forresten så er det jo ikke sikkert det er noe du har spist som er årsaken heller. Kyllingen har i alle fall dårlige dager innimellom som ikke har noe med mitt inntak å gjøre. For meg var det en lettelse å akseptere akkurat det, for da ble det mye mindre stress og dårlig samvittighet når hun hadde vondt.

Lurer litt paa om det er tilfellet her. For jeg har ikke plutselig begynt aa spise noe uvant, og han har ikke reagert paa noe opptil naa...synes det er litt snodig om han plutselig reagerer paa f.eks. melkeprodukter. Skal lete etter miniform her borte og hvis jeg ikke finner det skal jeg be mamma sende en flaske.

Det er ikke kolikk da??? :klø:

Huff, håper dere slipper det altså! :klem:

Vil ønske dere en god søndag jeg!!

Tusen takk! :) Tror ikke det er kolikk, for da er de vel utroestelige? Han graater ikke saa lenge i strekk, men klynker mest...

Naa er det tid for lunsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at de første to ukene tåler de "alt" og så begynner magesmertene å komme.... Jeg også spiste alt mulig i starten og trodde det gikk greit, men skjønte etterhvert at det var det ikke.

Min gutt hadde også en del luft i starten. Jeg var redd for kolikk, men det var bare litt gråt før det ga seg igjen slik som du beskriver Theodor. Ikke utrøstelig kolikk-gråt. Magen hans rettet seg veldig da han ble seks uker, nå har han aldr luft lenger og er 11 uker.

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haaper ogsaa det bedrer seg snart her, Caramba. Det som er merkelig er at han er verdens letteste baby paa dagen, det er om natten han sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det høres ikke lett ut det der. Jeg har dessverre, og naturlig nok, ingen råd til deg, men håper det blir bedre snart. Skjønner at det er frustrerende både for dere og lille Theodor. Det er nok ikke bare rosenrødt å være nybakt mor, men det er godt han er en liten engel på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var en engel i natt ogsaa! :hoppe: Og trengte bare mat hver 2,5-3. time! Saa i dag er begge to ganske uthvilt (pappaen ogsaa, tror jeg). Da venter jeg litt med aa kutte ut meieriprodukter. Men skal proeve aa faa tak i Minifom (det heter Minifom uten r, selvom jeg ser de fleste kaller det Miniform).

Ellers er vi i ferd med aa bestille ny vogn! Skal fortsatt ha den gamle, og kanskje ta den med til Norge for aa bruke den der, men det blir deilig aa ha en splitter ny doning som virker helt perfekt!

Naa ligger Theo under babygymen. Han begynner aa bli flink til aa veive med armene slik at lekene beveger paa seg, og kan ligge ganske lenge der foer han blir lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!!!

Nei det er nok ikke kolikk, da er de utrsøtelige og det kommer tak så de blir både rød og blå før de vræler!!!

Hvilken vogn har dere bestemt dere for da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott at ting går bedre! :hoppe:

Kan jeg spørre hva slags babygym dere har kjøpt? Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal kjøpe fra baby Einstein eller Fischerprice. Bruker Theo babygymmen mye eller? Lurer på om det er verdt å kjøpe før knøttet kommer eller om man kan kjøpe det etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...