Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Tusen takk for tipset, Siam! Skal finne frem noe som er lett aa flytte fra haand til haand. God helg til deg og dine ogsaa! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Har visst ikke vært inne og gratulert deg med vel overstått fødsel. :sjenert:

Bedre sent enn aldri:

Gratulerer så masse med prinsen. :legrine:

Tenk så fantastisk at du er endelig mamma. :hjerte:

Nyt tiden som nybakt mamma.

Lukten av baby.

Bli kjent med den lille.

Lytte til alles velmenende råd og sil i stillhet.

Kos dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte alltid hvilken pupp han fikk sist. TIPS er å ha en hårstrikk, armbånd på den siden man ammet sist (på armen seffern ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har visst ikke vært inne og gratulert deg med vel overstått fødsel.  :sjenert:

Bedre sent enn aldri:

Gratulerer så masse med prinsen.  :legrine:

Tenk så fantastisk at du er endelig mamma. :hjerte:

Nyt tiden som nybakt mamma.

Lukten av baby.

Bli kjent med den lille.

Lytte til alles velmenende råd og sil i stillhet.

Kos dere!  :klem:

Tusen takk, Mayamor! :klem:

*spor* og :klem:

Wow, ute paa dagbokrunde saa kjapt?! :klappe: Kos deg med Burpelita! :klem:

Så nydelig han er :hjerter:

God helg til deg og familien.

:klem:

Hei monja! :vinke: Tusen takk, og god helg til deg og dine ogsaa! :klem:

Ha en god lørdag!!! :klem:

Hei smile! :klem: God loerdag til deg ogsaa!

Jeg glemte alltid hvilken pupp han fikk sist.  TIPS er å ha en hårstrikk, armbånd på den siden man ammet sist (på armen seffern ;))

Ser for meg en pupp med haarstrikk paa og det er ikke noe vakkert syn! :ler: Naa har jeg knyttet en liten sloeyfe paa bh-stroppen paa siden jeg skal amme fra neste gang, haaper det systemet virker! :)

Naa er bamsegutten badet og skiftet paa. Vi proever ut toeybleiene for foerste gang i dag, og haaper vi blir fornoeyde. De er en god del stoerre enn de vanlige bleiene, men saa langt faar vi heldigvis paa ham klaerne sine. Har uansett massevis av klaer i stoerre str., siden vi fikk saa mye i gave.

Har hatt en litt slitsom dag med myyyyye amming, men har troen paa at natten likevel blir bra. Saa lenge jeg slipper aa amme oftere enn hver annen time paa natten overlever jeg! ;)

Skal putten Theodor i soveposen sin i kveld, for isted hadde han klart aa faa teppet sitt over hodet og laa og kavet mens han hylte i redsel. :forvirret: Han kan ikke ha ligget saann lenge, for vi har ikke saa stor leilighet saa jeg hoerer alle lyder fra rommet, men det var skikkelig ekkelt aa se han med hodet under teppet.

Naa sitter han paa pappas fang og koser seg, men snart blir det vel frem med puppen. Etter det tror jeg vi koeyer for i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er så koselig å høre hvordan det går med dere!!!

Det var lurt det tipset med sløyfe eller armbånd, det skal jeg prøve å huske på!

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at dere koser dere sånn :)

Skal også notere meg bak øret (eller ett annet sted) tipset med armbånd ja, det var lurt :Nikke:

Ønsker dere en kjempefin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa ligger bamsegutten og koser seg paa lammeskinnet i sengen sin. Han har vaert vaaken helt fra halv ni, og ikke en lyd fra ham hittil. Jeg ammet ham i over en halvtime da han vaaknet, og siden da har han vaert glad og fornoeyd. Det gikk greit aa skifte paa ham (det er vanligvis Ts jobb, saa jeg foeler meg litt keitete siden jeg ikke har gjort det saa mye), og naa er det bare jeg som maa komme i klaerne. Er vaar foerste dag uten pappa, men jeg tror det skal gaa fint!

Tenkte oss paa en liten trilletur til apoteket, for jeg trenger flere jerntabletter. Er ganske fint vaer, heldigvis. Men foerst skal jeg dusje, og sikkert amme igjen.

Tusen takk for hilsener, Impala, Draape, smile og Madden! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Gratulerer så masse med gutten din!!!

Koselig å lese om hvordan dere har det.

Lurte på hva slags sovepose du bruker til gutten din, så han ikke får hodet under!

Lurer også på hva slags maskin du brukte som tok bort noe av rie smertene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Jens! Koselig aa se deg!

Jeg brukte en TENS-maskin under riene hjemme. Du kan lese litt om det her: http://www.birthtens.co.uk/ViewPage.asp?PageID=4 TENS faaes kjoept mange steder her i Storbritannia, f.eks. Toys'R'Us, Mothercare, mange steder paa nett osv. Jeg betalte vel 500 kroner for min.

Naar det gjelder soveposer, saa ta en titt her: http://www.gro-group.co.uk/grobag/brands/babysleepingbags/ Det mest kjente merket er Grobag, og vi har to av dem, men det finnes massevis av andre her borte som er like bra som man faar kjoept i babybutikker. Er veldig kjekt aa bruke, synes jeg! De finnes i forskjellige tykkelser, slik at man kan ha noen til sommerbruk og noen til vinterbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa foeler jeg meg skikkelig fresh, og det er deilig! Lenge siden sist, kan man si! :ler: Fikk plutselig tid til baade dusj, sminke og aa toerke haaret, for Theodor ligger og sover soett. Men naa er det noeyaktig tre timer siden forrige maaltid, saa jeg forventer litt grynting hvert sekund. ;)

Foeler meg ganske tilbake til meg selv ogsaa. Har gaatt ned fra 83-84 kilo paa slutten av svangerskapet til 71. Startvekten var 67, saa har fortsatt litt aa gaa ned. Egentlig er idealvekten min 64 kilo, saa vi faar se om det maalet kan naaes i loepet av sommeren. Faar komme meg ut paa trilleturer, saa hjelper det vel paa! Ogsaa kan jeg begynne aa trene igjen om tre maaneder. :trene:

Men fortsatt passer ingen av de gamle buksene mine. Gaar fortsatt rundt i gravidjeans, og det er jeg lei av! :sur: Har en annen joggebukse som passer ogsaa, men det er ikke noe kult aa dasse rundt i dem hele tiden.

Der hoerer jeg Theodor, saa det betyr vel at han er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem: og håper du hadde en fin helg med din lille Theodor. :)

Kanskje vi må begynne å produsere noen snart vi også, kjenner det rasler godt i eggstokkene når jeg titter innom slike dagbøker. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å høre om de første dagene deres med lille Theodor! :)

Nydelig avatar! Kos deg videre med gutten din. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...