Xania Skrevet 7. mars 2007 #3601 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg følger i alle fall med på lasset til generell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. mars 2007 #3602 Del Skrevet 7. mars 2007 Følger med på lasset til Generell jeg også... Men så var jo jeg der fra før også da... Ang. såre brystvorter, så anbefaler jeg veldig en lanolin-salve. F.eks purelan, hvis den finnes hos dere også. (Ikke så nøye, siden innholdet er 100% lanolin) Det hjalp masse her, og den er veldig drøy, så sannsynligvis blir det masse igjen som kan brukes som lepomade etterpå. (Det er visst den beste lepomaden man kan få.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 7. mars 2007 #3603 Del Skrevet 7. mars 2007 Så utrolig skjønn gutt!!!!! Jeg bare gleder meg enda mer til å få ut vår lille skat!!! Det er så hyggelig å lese om hvordan dere har det! Så såre brystvorter er overkommelig??? Jeg må innrømme jeg gruer meg mer til det enn til fødselen... Ja jeg er sikkert snål! Men jeg holder på den tanken der for fornuften sier at fødselen er verre. Kos dere masse og ha en fin onsdagskveld! Jeg er imponert over hvor ofte du er her, tenkte at det ikke ble tid til noe sånt jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 7. mars 2007 #3604 Del Skrevet 7. mars 2007 Det hjalp masse her, og den er veldig drøy, så sannsynligvis blir det masse igjen som kan brukes som lepomade etterpå. (Det er visst den beste lepomaden man kan få.) ← Her blir den bare brukt til leppepomade, selv om den var tiltenkt såre brystvorter. Jeg slapp unna det gitt. All ære til pleierne på Rikshospitalet som ga fantastisk veiledning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 7. mars 2007 #3605 Del Skrevet 7. mars 2007 Gratulerar som mamma Holly! Nyyyydeleg resultat. Må visst "redde" min skatt som ligg og klagar på golvet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #3606 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg følger i alle fall med på lasset til generell! ← Koselig! Følger med på lasset til Generell jeg også... Men så var jo jeg der fra før også da... Ang. såre brystvorter, så anbefaler jeg veldig en lanolin-salve. F.eks purelan, hvis den finnes hos dere også. (Ikke så nøye, siden innholdet er 100% lanolin) Det hjalp masse her, og den er veldig drøy, så sannsynligvis blir det masse igjen som kan brukes som lepomade etterpå. (Det er visst den beste lepomaden man kan få.) ← Takk for tipset, Susan - har Lansinoh og en salve fra Medela, begge inneholder lanolin. Jeg bruker dem naar jeg husker paa det, og innbiller meg at de har litt effekt. Synes uansett lillegutt blir flinkere og flinkere til aa suge riktig (og at jeg blir flinkere til aa plassere ham riktig paa brystet), saa jeg haaper problemet gaar over snart! Tror jeg maa proeve den som leppepomade ogsaa, for jeg har notorisk toerre lepper. Så utrolig skjønn gutt!!!!! Jeg bare gleder meg enda mer til å få ut vår lille skatt!!! Det er så hyggelig å lese om hvordan dere har det! Så såre brystvorter er overkommelig??? Jeg må innrømme jeg gruer meg mer til det enn til fødselen... Ja jeg er sikkert snål! Men jeg holder på den tanken der for fornuften sier at fødselen er verre. Kos dere masse og ha en fin onsdagskveld! Jeg er imponert over hvor ofte du er her, tenkte at det ikke ble tid til noe sånt jeg... ← Hei smile! Tusen takk for hyggelige ord! Ja, gled deg til aa moete babyen din, det er stort aa bli mor! Tror det begynner aa gaa opp for meg mer og mer, i begynnelsen var det litt sjokkartet (men det henger sikkert sammen med keisersnittet). Er ikke sikkert foedselen din blir saa ille, enhver foedsel er jo ulik, for aa bruke en velbrukt frase. Maa innroemme at jeg misunner litt de som har lette foedsler, selv om jeg selvsagt unner alle en fin foedselsopplevelse. Ang. kg- tid - har sikkert masse annet jeg burde gjoere, men det er deilig med litt "meg-tid" innimellom. Dessuten maa jeg jo ta det med ro pg.a. keisersnittet. Saa da er det greit aa ha kg og mail! Her blir den bare brukt til leppepomade, selv om den var tiltenkt såre brystvorter. Jeg slapp unna det gitt. All ære til pleierne på Rikshospitalet som ga fantastisk veiledning! ← God veiledning er viktig! Jeg var jo paa sykehuset ganske lenge, og fikk god hjelp der, men det er vel individuelt hvor lett man tar det. Og naar man i tillegg har en soevnig baby i begynnelsen, som ikke orker aa gape saa hoeyt, saa blir det lett saare brystvorter. Men det gaar fremover, baade med sovingen og ammingen! Gratulerar som mamma Holly! Nyyyydeleg resultat. Må visst "redde" min skatt som ligg og klagar på golvet... ← Hei Linn! Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 8. mars 2007 #3607 Del Skrevet 8. mars 2007 Men det gaar fremover, baade med sovingen og ammingen! ← Det er bra! Det med å få de til å gape høyt nok er ikke lett. Mini var ikke så flink til det, og jeg synes jo det var et styr å få han til å gape høyt nok. Nå er jeg blitt skikkelig slapp på det området.... Men det er akkurat som om brystvortene nå tåler alt, så da er det ikke så farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. mars 2007 #3608 Del Skrevet 8. mars 2007 Så flotte bilder av en skjønn gutt. På det øverste bildet hvor han sover søtt synes jeg han ligner veldig på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #3609 Del Skrevet 8. mars 2007 Arkana: Ja, kanskje du har rett! Han forandrer seg litt hele tiden, synes jeg! Samba: Godt aa hoere at brystvortene blir herdet etterhvert. Haaper det er i ferd med aa skje her ogsaa. Naa nettopp da jeg ammet ham var det ikke vondt i det hele tatt, saa jeg krysser fingrene for at det fortsetter saann. I natt derimot...fikk nesten lyst til aa loepe og hente en flaske og mme, og foelte meg skikkelig mislykket, men jeg tror det er vanskeligere aa amme paa natten fordi jeg er saa trett da. I dag har jeg vaert hos fysioterapeuten og faatt knadd opp nakken. Skal proeve aa gjoere strekkeoevelsene hun ga meg og huske paa aa ikke heise opp skuldrene naar jeg ammer. Imens var T i butikken og handlet inn masse godt, bl.a. masse frukt og groent. Saa stoppet vi ved et nyaapnet bakeri oppi veien og kjoepte med oss kanelbolle og eplekake og koste oss med det og en :kaffe: da vi kom hjem, etter at jeg hadde ammet lillegutt. Naa er det straks lunsjtid, men tror jamen meg Theo krever sitt maaltid foer oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #3610 Del Skrevet 8. mars 2007 Da var lunsjen fortaert. Tror jeg skal gaa og legge meg litt, for naa merker jeg trettheten komme sigende. Bare en tanke om aa vaere nybakt mor: Jeg kjenner meg ikke helt igjen i den lyserosa idyllen som mange beskriver, baade her paa kg og ellers. Man skal liksom kose seg saa veldig med babyen, men til naa synes jeg at det har vaert mest slitsomt. Koselig ogsaa, men hardt arbeid! Blir mer og mer artig naa som jeg faar igjen kreftene etter foedselen, men i de foerste dagene foelte jeg absolutt ingen overveldende morslykke. Kunne knapt bevege meg, hadde store smerter og null energi. Foerst de siste dagene begynner den virkelige morsfoelelsen aa komme, og jeg har foelt meg litt mislykket som ikke har storkost meg fra foerste stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 8. mars 2007 #3611 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg er så enig, så enig. I starten syntes jeg det meste var slitsom, tungt og litt skummelt. Jeg kjente ikke barnet så veldig godt og forsto ikke alle signalene hans. Dessuten ble jeg så utrolig trøtt av alle ammingen og våkingen. Uke seks ble vendepunkt for meg, da følte jeg at jeg var blitt godt kjent med gutten vår og at vi trivdes sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 9. mars 2007 #3612 Del Skrevet 9. mars 2007 Det er nok veldig individuelt det med å kose seg den første tiden. Du har hatt en tøff fødsel, og det gjør nok at alt føles mye tyngre vil jeg tro. Trøst deg med at det som Caramba sier, blir bedre etter hvert som du føler deg mer i form,og har lært Theo å kjenne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 9. mars 2007 #3613 Del Skrevet 9. mars 2007 HH, jeg er så glad mamma spurte meg om jeg hadde den totale morslykke-følelsen og at det var normalt at den ikke kom sånn med en gang. Nå hadde jeg en lett fødsel, ammingen gikk med en gang og jeg var aldri sår (noen gang). Tror starten har mye å si på hvordan man opplever nyfødt-dagene Det kommer seg skal du se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 9. mars 2007 #3614 Del Skrevet 9. mars 2007 Eg trur ikkje du har nokon grunn til å kjenne deg mislykka som mamma, Holly! Ting betrar seg nok etterkvart!!! Tenker masse på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dråpe Skrevet 9. mars 2007 #3615 Del Skrevet 9. mars 2007 Så utrolig nydelig han er, Holly! Ang. å sveve på rosa skyer og total lykkefølelse så tror jeg det er like vanlig at man IKKE opplever det som at man gjør det. I etterkant er det også kanskje lettere å se på barselukene som "rosenrøde", men der og da føles det ikke sånn. I hvertfall ikke for meg. Det var slitsomt og skummelt og til tider overveldende. Jeg syns de tre første månedene var ganske tunge, selvom jeg også kosa meg mye, så syns jeg at ting ble litt lettere etter tre måneder. Det føles langt fram i tid for deg nå, men jeg lover deg at det går fort, og om litt så er disse første, slitsomme ukene så godt som glemt. GOD HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 9. mars 2007 #3616 Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg er enig med de andre! Den rosae skyen er det nok ikke alle som opplever men det er nok ikke alle som er like flink til å innrømme det. Derfor synes jeg det er bra du vil fortelle det til oss!!! Jeg har også flere venninner som har sagt akkurat det samme som du sier nå. Men jeg vil tro det kommer mer etterhvert som du får igjen krefter og blir bedre kjent med skatten din! Ha en fin dag HH!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 9. mars 2007 #3617 Del Skrevet 9. mars 2007 For en skjønn liten prins! Ha en fin helg,Holly! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 9. mars 2007 #3618 Del Skrevet 9. mars 2007 Heihei! Jeg vil bare hilse på! Jeg har da altså fått æren av å være moderator på F-J en stund fremover. Jeg har luska rundt en liten stund nå, men har nesten ikke sagt eller gjort et pip enda. (Dere oppfører dere jo så pent! ) Så ville bare si hei og at dere må bare sende meg PM osv. hvis det er noe som skal slettes, redigeres osv. så kommer jeg løpende for å stå til tjeneste. :bukke: Hilsen Colargol -moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #3619 Del Skrevet 9. mars 2007 Massevis av 'er til dere, jenter! Foeler meg ti kilo lettere etter aa ha innroemmet at det var/er toeffere enn jeg trodde aa bli mor. Men det rare er at jeg faktisk foeler den rosa skyen komme naermere og naermere, og i dag har vi kost oss kjempemasse alle tre! Dvs., Theo koser seg stort sett hele tiden bare han faar maten sin! I dag foeler jeg at jeg faar mer kontakt med ham, og jeg er ikke saa redd for at han faar for lite mat - han forlanger pupp saa ofte naa, og han er mer effektiv ved matfatet, at jeg tror ikke at jeg trenger aa foere logg over maaltidene hans lenger. Naa gjelder det bare aa huske hvilken pupp jeg ga fra sist gang. Vi var paa Ikea i dag, og koste oss skikkelig. Vi tok det veldig med ro, og jeg ammet ham to ganger. Det gikk fint! Vi spiste baade kake og kaffe og lunsj, og var der i seks (!) timer. Vi fikk kjoept alt vi skulle, bl.a. garderobeskap (Hensvik, samme serie som sengen og stellekommoden), og Poang-stol. Fikk masse oppmerksomhet pg.a. Theo, masse spoersmaal om hvor gammel han var etc. Var en liten jente paa to aar som ble helt henrykt da hun saa ham, og pekte og sa "baby!" hoeyt i ett sett. Ganske roerende! Hun skulle visst faa en lillebror snart - tydelig at hun blir en stolt storesoester! Naa har jeg stort sett ammet Theo siden vi kom hjem, og det er tusen ting aa gjoere i huset, saa jeg faar hjelpe T litt. Gleder meg til middag, tror det blir spaghetti bolognese. God helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 9. mars 2007 #3620 Del Skrevet 9. mars 2007 Så fint å høre at dere koser dere mer og mer. Jeg tror nok at så fort du er helt restituert etter keisersnittet vil den rosa lykkeskyen innta huset deres. Men at det bare er rosenrødt er vel ikke helt sant, det er slitsomt med barn, det bør man være klar over. Og angående det og huske hvilken pupp man ammet på sist: jeg har et lite strikkarmbånd som jeg har på den siden jeg skal amme neste gang. Så er det bare å huske å flytte det over på den andre armen ved amming. Veldig greit spesielt om natta, for da er jeg mer eller mindre bevisstløs og da er det greit å slippe å tenke. God helg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå