Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Godt du har en lege som er god å prate med, og høyst sannsynlig er du "plutselig" gravid du også. Det går jo bra for de aller-aller fleste, sant?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem: til Monja. Naa har vi proevd i noen uker, og ikke altfor intensivt heller, saa vi burde ikke vaere saa utaalmodige. Men begge to, T faktisk mer og mer, er saa innstilt paa aa faa barn naa at det verker! Jeg HAR fortsatt tro paa at vi skal lykkes, men jeg haaper jo at vi ikke maa gjennom proeveroer. Det er jo ikke bare-bare. Pergo er "ille" nok, spoer du meg. Det kan jo hende jeg faar tilbake el, det er vel sjelden noen aldri har det?? For da er jo sjansene mye stoerre for aa lykkes helt uten hjelp! Jeg faar spoerre legen i morgen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du har en lege som er god å prate med, og høyst sannsynlig er du "plutselig" gravid du også. Det går jo bra for de aller-aller fleste, sant?!?

Ja, det er veldig sant, Grooo, takk for at du minnet meg paa det! :klem: Er lett aa glemme at mange-mange faar det til til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk, Impiavennen! :hjerte:

Naa ringte akkurat en venn av oss, en kollega av T som er utrolig koselig. Han lurte paa om vi ville vaere med ut og spise i morgen - jeg skal finne en restaurant og booke en i Leith, Edinburghs havneomraade. Er massevis av gode spisesteder der, mesteparten fiskerestauranter. Han og Claire, konen, er kjempesoete mennesker. Har ikke barn de heller, men jeg har mistanke om at de proever eller skal begynne aa proeve. Men jeg vil ikke bringe temaet paa bane, selvsagt...Har ikke saa veldig lyst til aa snakke om det vi gaar gjennom akkurat naa. Maa passe paa aa si fra til T, for han er veldig direkte og aapen og kan finne paa aa buse ut med slikt. Ikke for aa vaere slem, han bare er saann. Baann aerlig, kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er så koselig å lese om at mannen din virkelig går inn for prøvinga nå, da finnes det liksom håp for meg også  :sjenert:  :ler:

:klem:

Ja, ikke sant?! For en maaned eller to siden var han fortsatt ikke helt klar og ville helst vente til oktober med "forsiktig" proeving. For bare to uker siden var mannen min mest opptatt av at det IKKE skulle klaffe med en gang, for han ville saa gjerne paa ferie til varmere stroek i oktober... ;) Naa har pipen faatt en annen lyd, ja. Han ble skikkelig trist foer i uken, den dagen jeg fikk de dumme resultatene, og er fast bestemt paa at vi skal gjoere alt vi kan for aa lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig det må være at T er så engasjert!! :) Skulle ønske han kunne smitte mannen litt.. :sjenert: Jeg får liksom ikke noe konkret ut av han om når han ser for seg at vi kanskje muligens kan bli aktive prøvere. For sånn som det ser ut nå, kan det bli neste måned eller om to-tre år... :overrasket:

Lykke til videre med prøvingen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig det må være at T er så engasjert!!  :) Skulle ønske han kunne smitte mannen litt..  :sjenert: Jeg får liksom ikke noe konkret ut av han om når han ser for seg at vi kanskje muligens kan bli aktive prøvere. For sånn som det ser ut nå, kan det bli neste måned eller om to-tre år...  :overrasket:

Lykke til videre med prøvingen.  :klem:

Hvis han er saapass ubestemmelig, saa tror jeg han allerede er paa god glid, jeg! For saann var T en periode ogsaa. Varierte liksom fra dag til dag naar han ville starte proevingen. Og selv om jeg gjentatte ganger sa til ham at det kunne ta tid naar vi foerst begynte, saa var han sikker paa at "en sprut" var nok. Naa som det har gaatt opp for ham at det nok ikke er saa enkelt, saa blir han veldig utaalmodig...

Lykke til med aa faa ham til aa "se lyset," Kakao! Det kan gaa fortere enn du aner, det har jeg faatt erfare! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere skal ut å spise. Det blir sikkert deilig å komme ut og koble av litt. Kan være lurt å la temaet prøving ligge på is, det er jeg enig med deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter!

Jeg har ikke sovet saa godt paa lenge! Foeler meg faktisk ganske uthvilt i dag! :)

T kom hjem i halv-tolv-tiden, da hadde jeg allerede sovet nesten to timer. Jeg merket saavidt at han kom og la seg. Synes litt synd paa ham i dag, for han hadde litt hangover. Kollegene hans hadde vaert ute enda lenger, men T hadde faatt nok og hadde savnet meg, sa han!:hjerte:

Skal til legen i dag, grugleder meg. Maa huske aa skrive en liten liste med spoersmaal.

Sjefen er helt borte for tiden. Tar hundre aar aa faa respons paa mailer. Han er stand-in for han som er over ham igjen, fordi han er paa ferie. Saa han er ekstra busy akkurat naar han har masse stress i privatlivet. Ikke noen god kombinasjon.

I helgen skal vi ta det med ro, men vi har likevel seriose planer om aa male soverommet. Pluss husvask og annet husarbeid. Og jeg MAA trene masse pilates.

Men det blir deilig aa sove leeeenge i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for aa oppklare for de som tror jeg ikke vet forskjell paa Skottland og England: min mann er engelsk, men vi bor i Skottland. Derav dagboktittelen!

Og jeg er norsk. Surprise, surprise! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er saapass ubestemmelig, saa tror jeg han allerede er paa god glid, jeg! For saann var T en periode ogsaa. Varierte liksom fra dag til dag naar han ville starte proevingen. Lykke til med aa faa ham til aa "se lyset," Kakao! Det kan gaa fortere enn du aner, det har jeg faatt erfare!  ;)

Å, jeg håper virkelig du har rett! Jeg smelter hver gang jeg ser en baby. Og han sier hele tiden at det er så koselig at jeg har lyst på baby. Meen.. Ingenting skjer. Nei, tror jeg må prøve å slutte å tenke på dette ei stund, og se om det kanskje skjer noe da. Jeg hadde jo lovt meg selv og ikke mase på han.

:klem: til Popelka. Du er god å ha! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige ord, Kakao!

Naa har jeg vaert paa kles-shopping, ogsaa jeg som IKKE skulle bruke penger paa klaer paa en stund...Kjoepte meg en lyseblaa genser, en singlet fra Noa Noa og en kort knyte-jakke. Ergret meg over magen i proeverommet - den er for flabby/stor. :sur:

Men jeg var ikke saa lur da jeg kjopte meg en brownie etterpaa...:flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå måtte jeg flire litt - "vi skal ta det med ro i helgen, men vi skal male soverommet da" :grine2:

Du får det til å høres ut som en ting man brågjør mellom frokost og lunsj - tenk om jeg kunne sett like lyst på sånt no'! :sjenert:

Ønsker deg ei finfin helg da - med det den måtte medbringe! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja, det er sant det Kverula, det blir nok ikke saa altfor rolig denne helgen! Men det er goey aa male, da! (tror jeg - har aldri pusset opp med T foer, saa det blir jo artig aa se om vi klarer aa samarbeide ok!).

Naa er det under en time til jeg skal til legen. Lurer paa hvordan det gaar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...