Saeria Skrevet 18. februar 2007 #3241 Del Skrevet 18. februar 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 18. februar 2007 #3242 Del Skrevet 18. februar 2007 Hei! Har ingen foelelse lengre....har gaatt litt opp og ned, lenge var jeg overbevist om at det er en jente, saa en gutt, men naa har jeg ingen formening lenger. Er kjempenysgjerrig! ←Å, tenk så spennende! Jeg var veldig for å vite kjønn og planla ekstra 3D-UL for å bekrefte kjønn lengre ute i svangerskapet og greier. Men nå er det litt gøy å ikke vite så veldig, også. Fikk vite jente i uke 18, men hun var ikke sikker, så vi har ikke kjøpt inn noe rosa, enda. Tror mest på jente jeg og nå (mageform, hjertefrekvens), blir spennende. Hørtes kjempefint ut det rommet. Vi og skal ha Hensvik-seng. Den er veldig fin! Håper gryterettforsøket gikk bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 19. februar 2007 #3243 Del Skrevet 19. februar 2007 Innom med en til Holly som er mamma snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 19. februar 2007 #3244 Del Skrevet 19. februar 2007 jeg har en guttefølelse på deg jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2007 #3245 Del Skrevet 19. februar 2007 Åhhh, jeg "misunner" deg denne tida altså - så spennende det var og gå og vente, og vite at den lille ikke var langt unna. Jeg unner deg dette av hele mitt hjerte, Holly, og jeg kunne ønske at jeg var i dine sko akkurat nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 19. februar 2007 #3246 Del Skrevet 19. februar 2007 Hvordan står det til i dag da? Har du fått orden på barneværelset? Skal dere ha h*n liggende på deres soverom fra starten av, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #3247 Del Skrevet 19. februar 2007 God morgen! Saa mange koselige hilsener det var her inne, da! Skal proeve aa svare alle i tur og orden! MrsN: Alt staar bra til her! Vi skal nok ha babyen inne hos oss, evt. saa er det saa kort vei mellom vaart rom og barnerommet at vi kanskje kan la h*n sove der inne, hvis vi har doerene aapne. Sengen er uansett ikke saa tung aa flytte paa, saa det er noe vi kan se an underveis. Rommet er nesten ferdig naa, mangler bare gardiner (som ligger klare til opphenging), stellekommoden (som ikke er satt sammen ennaa), bilder (som skal rammes inn foerst) og aa henge opp en hylle. Sengen er ferdig oppredd og veggene er ferdigmalt, saa det begynner aa bli forandring der inne hvertfall! Draape: Tusen takk for fine ord - ja, det er saa spennende aa gaa og vente, altsaa! Jeg er blitt mindre og mindre redd for smertene og mer og mer klar for aa moete nurket, og gaar og kjenner etter symptomer paa at foedselen er i gang. I gaar var det maks. fire uker til vi faar se h*n, siden jeg blir satt i gang etter ti dager... Pasha: Ok, skal notere guttefoelelsen din! Mrs. Potter: Takk for klem og hopping! Kakao: 3D-ul, ja...det virker jo spennende, men jeg synes liksom det er aa "jukse" litt, jeg. Dessuten er det jo ingen vits hvis man ikke vil vite kjoennet, tror det kan bli vanskelig aa unngaa aa se! Naa er det uansett alt for sent for vaar del, det anbefales jo mye tidligere. Spennende at dere ikke er helt sikre paa kjoenn, da. Da er det sikkert best aa proeve aa ikke handle inn absolutt alt i rosa! Vi er veldig fornoeyde med Hensvik-sengen vi ogsaa! Synes det er en fordel at den er saapass nett, har sett mange senger som er enorme...og siden rommet ikke er saa stort, saa passer den veldig bra. Ogsaa er det litt goey aa ha matchende stellebord/kommode, hylle og kanskje skap (hvis vi faar plass!). Og gryteretten ble bra, heldigvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #3248 Del Skrevet 19. februar 2007 Saeria: Stor ! marthepia: Hodet var visst nesten festet ved forrige kontroll, dvs. for en uke siden. Saa regner med det er saa godt som festet snart! Det er visst vanlig at hodet ikke fester seg saa tidlig for de som har foedt foer, noen ganger ikke foer foedselen er i gang, saa det er ikke noe tegn paa om foedselen naermer seg eller ikke. Pasha: Ja, det er en grei loesning, men da jeg gikk ut i permisjon saapass tidlig trodde jeg ikke at jeg kom til aa fortsette i jobben...saa naa ser det ut som nurket er 10 maaneder naar h*n maa begynne i barnehage, og det er litt tidlig synes jeg, selv om det bare er noen dager i uken...men det gaar nok! Ronja: Takk! Koste meg med to fastelavensboller i gaar, det var himmelsk! Haaper du fikk boller ogsaa, selv om det var lav-sukkerversjonen! Biljakten fortsetter... T vil gjerne ha en bil med saakalt "full service history " (hva heter det paa norsk?), og av de vi har sett til naa viser det seg at det er vanskelig. Men han lover at vi faar bilen foer nurket er foedt! Vil helst ha den NAA, jeg da...er saa utaalmodig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 19. februar 2007 #3249 Del Skrevet 19. februar 2007 Er det virkelig slik at du ikke hadde fått permisjonspenger hvis du ikke hadde sagt opp jobben nå? Er det jobben din som betaler permisjonen da? :klø: Spennende å lese om hvor ulik ordningen er her og hos deg. For min del er det en stor fordel at jeg bor i Norge . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #3250 Del Skrevet 19. februar 2007 Er det virkelig slik at du ikke hadde fått permisjonspenger hvis du ikke hadde sagt opp jobben nå? Er det jobben din som betaler permisjonen da? :klø: Spennende å lese om hvor ulik ordningen er her og hos deg. For min del er det en stor fordel at jeg bor i Norge . ← Neida, jeg har ikke sagt opp jobben. Da hadde jeg ikke faatt permisjonspenger, for det stemmer at det er jobben som betaler disse (jeg hadde isteden faatt et minstebelop av staten). Permisjonsordninger er mye gunstigere i Norge, ja (surprise, surprise!). Jeg faar bare full loenn i tre maaneder, saa ca. 4.000 kroner i tre maaneder, og deretter null utbetaling i seks maaneder. Mange velger aa bare ha seks maaneders permisjon pg.a. dette, men vi har heldigvis raad til at jeg er hjemme uten loenn. Mannen faar to ukers betalt permisjon. Fra april blir ordningene rausere, men de gjelder jo ikke oss siden nurket blir foedt i mars. Men men! Vi faar barnetrygd i tillegg, og det er omtrent samme belop som i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 19. februar 2007 #3251 Del Skrevet 19. februar 2007 Ronja: Takk! Koste meg med to fastelavensboller i gaar, det var himmelsk! Haaper du fikk boller ogsaa, selv om det var lav-sukkerversjonen! ← Fekk vannbakkels, så eg greidde da å kose meg litt!!! Fekk glukose-utslag på prøven i dag også, så eg må på glukosebelastnings-test i morgon. Småkjipt. Men men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 19. februar 2007 #3252 Del Skrevet 19. februar 2007 Nå kan nurket bare komme, virker det som! Hørtes ikke ut som at det er noen luksustilværelse økonomisk å bli foreldre der borte, men hvertfall godt å høre at dere greier dere med T's lønn, sånn at du kan være lenger hjemme med jenta :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 19. februar 2007 #3253 Del Skrevet 19. februar 2007 ...og en diiiiiiger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 19. februar 2007 #3254 Del Skrevet 19. februar 2007 innom og leser litt, her nærmer det seg ja. Vi skal også bytte bil nå like før, men den er vår allerede, har bare ikke henta den enda..En traktorlignende sak.. Ha en god dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #3255 Del Skrevet 19. februar 2007 Fekk vannbakkels, så eg greidde da å kose meg litt!!! Fekk glukose-utslag på prøven i dag også, så eg må på glukosebelastnings-test i morgon. Småkjipt. Men men... ← Vannbakkels er det aar og dag siden jeg har smakt! Hoertes deilig ut. Men dumt med glukoseutslaget, da. Lykke til i morgen! Nå kan nurket bare komme, virker det som! Hørtes ikke ut som at det er noen luksustilværelse økonomisk å bli foreldre der borte, men hvertfall godt å høre at dere greier dere med T's lønn, sånn at du kan være lenger hjemme med jenta :rosasmil: ← Ja, vi er heldige saann. Jenta/gutten (toer ikke vaere saa bastant sikker paa at det er jente lenger! ) vaar faar det sikkert fint i en barnehage etterhvert, men allerhelst skulle jeg oenske permisjonen var enda lenger... ...og en diiiiiiger ← En diger en til deg ogsaa! innom og leser litt, her nærmer det seg ja. Vi skal også bytte bil nå like før, men den er vår allerede, har bare ikke henta den enda..En traktorlignende sak.. Ha en god dag ← Hei Kipa! Etter aa ha lest diverse svangerskapsdagboeker en stund naa saa har jeg inntrykk av at det alltid er ett eller annet med folks bil som gaar galt rett foer termin, men det virker som dere ligger godt an med ny bil paa vei! Ser ikke ut som vi faar ny bil foer neste helg, men men...skal klare oss med den gamle noen dager til! Naa staar middagen og putrer, blir gulrot- og koriandersuppe med bygg, erter og linser, ogsaa tenkte jeg aa lage pannekaker med stuede epler til dessert. Har satt paa oppvaskmaskinen, satt inn noen bilder i nymalte rammer og bestilt noen greier paa Jojomamanbebe.co.uk, ellers har jeg ikke gjort saa mye nyttig i dag. Men noen dager er bare saann... blir program resten av uken, saa det er litt deilig aa ta det fullstendig med ro en gang i blant. I morgen kommer det noen for aa sette inn et ekstra vindu paa barnerommet, og om kvelden er det active birth. Paa onsdag kommer en fransk venninne innom, torsdag skal jeg besoke en annen venninne. Fredag kveld skal jeg innom en kollega for aa hente diverse babyting, blir spennende aa se hva vi faar. Loerdag er det svangerskapskurs i tre timer for T og meg, og middagsselskap paa kvelden - to vennepar kommer til oss. Puh. Blir sliten bare av aa tenke paa alt som skal skje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 19. februar 2007 #3256 Del Skrevet 19. februar 2007 Bare for å gi deg litt ekstra data til bilstatistikken, så gikk også bilen vår dunken rett før termin. På termindagen var jeg hos bilforhandleren og kjøpte ny Jeg tror forresten du får en gutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 19. februar 2007 #3257 Del Skrevet 19. februar 2007 Bare innom med en i ventetida! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #3258 Del Skrevet 19. februar 2007 Bare for å gi deg litt ekstra data til bilstatistikken, så gikk også bilen vår dunken rett før termin. På termindagen var jeg hos bilforhandleren og kjøpte ny Jeg tror forresten du får en gutt. ← Oi, biler og foedsler er visst ikke en helt heldig kombinasjon! Skal oppdatere signaturen min. Bare innom med en i ventetida! ← Takk skal du ha, her faar du en ogsaa! Er ikke saa lenge igjen for noen av oss naa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #3259 Del Skrevet 20. februar 2007 16 dager til termin!! Nurket hadde skikkelig sirkusshow i gaar kveld. Har aldri sett magen bevege seg saa mye. Heldigvis fikk T det med seg ogsaa. I over ett minutt drev villstyringen paa med spark overst paa magen, og det saa ut som magen levde av seg selv! Naa har vindusmennene vaert her og satt inn vinduet paa barnerommet. Ble saa fint! Fatter ikke hvorfor det ikke var glass der fra foer, tror det var de som bygget huset som ville spare penger. Nydelig dag i dag, faar proeve aa komme meg ut. Men foerst maa jeg ha meg en dusj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 20. februar 2007 #3260 Del Skrevet 20. februar 2007 16 dager til termin er jo ingenting...!! Jeg har 20, og har finni ut at det er ingenting det også Jeg ble helt sliten av å lese ukesplanen din, jeg Du må huske å lade opp til fødselen også da Så bra det ble fint med det ekstra vinduet på rommet til nurket! Håper du får en fin dag i finværet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå