Holly Hobbie Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #3161 Del Skrevet 7. februar 2007 Maa innom foer jeg legger meg og for 36 uker! Hjeeeeeelp! Bare 28 dager igjen til termin, og 38 dager til igangsettelsesdatoen!! Er aller mest utrolig spent og gleder meg, men er bittelitt nervoes ogsaa. Haaper jeg blir en god mor og T en god far. Er ikke saa bekymret for det, egentlig, vi er jo for det meste skapt til aa foere slekten videre og oppdra neste generasjon, men det er en utrolig stor oppgave. Gruer meg til smertene ved foedselen, men gleder meg til resultatet, og til oeyeblikket nurket er ute av magen og vi faar hilse paa h*n. Er saa spennende aa faa se h*n, og aa faa se om det er en datter eller en soenn vi faar! Snakket akkurat med T, han var paa vei hjem fra en pub i Cambridge med en kollega, og han fikk magen paa oeret i noen sekunder for aa si natta. Hoerte ikke hva han sa, men aner at det er noe lignende det han pleier aa si - som at han elsker h*n og gleder seg til aa se h*n! Og saa ga han meg en formaning om aa ikke glemme aa synge nattasangen i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 8. februar 2007 #3162 Del Skrevet 8. februar 2007 36 uker Hjelpes meg som ukene går... Er jo bare én uke til du er "innenfor termin"! (Er det ikke det det heter da!? :klø: ) Tenk, snaaaaart får dere hilse på den lille! Blir jo ekstra spennende for dere, som ikke vet hvem som bor i magen... Søte mannen din som skulle snakke med nurket gjennom telefonen igår Det hadde jeg aldri fått sambo til å gjøre... Tror han har snakka til magen én gang, og da tvang jeg han til det Ha en fin torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 8. februar 2007 #3163 Del Skrevet 8. februar 2007 for 36 uker! Så søtt da! Snakke til magen og alt Mannen snakket en gang til magen her og da prøvde knøttet å sparke han bort så nå er mannen overbevist om at knøttet ikke liker han Ha en fin torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #3164 Del Skrevet 8. februar 2007 Mannen min snakker nesten mer til nurket i magen enn til meg noen ganger, han er visst litt i overkant tussete! Neida, saa ille er det ikke, men han proever aa kommunisere saa godt han kan med det lille knoettet, og stryker masse paa magen og synger/snakker til h*n. Burpen: Blir kjempespennende aa faa moete nurket, tror det hadde vaert like spennende om vi visste kjoennet, men det er litt goey med et ekstra overraskelsesmoment! Kanskje det gjoer meg ekstra utaalmodig ogsaa? Er ikke lenge til naa nei, men jeg tror fortsatt at du foeder foer meg! MrsN: Du faar si til mannen din at knoettet bare sparker de han liker! Har hatt en fin og pc-fri dag (inntil naa - pc-fri, mener jeg!). Leste litt i Gina Ford-boken paa sengen, spiste havregroet til frokost og tok noen telefoner. Skal moete en gravid bekjent (venninne er kanskje aa ta litt hardt i, jeg kjenner henne ikke saa veldig godt utenom dinner party-sammenheng) i morgen etter frisoeren, men i dag har jeg ingen planer. Var en vindusmann innom for aa ta noen maal, vi skal nemlig bytte ut et panel med vindu paa barnerommet. Ellers har det snedd, men det er ikke saa mye som ligger igjen. Spiste god og sunn lunsj - wraps med edamameboenner og ruccolasalat, saa litt yoghurt naturell - og saa ordnet jeg neglene mine mens jeg saa paa dvd fra konfirmasjonen min i 1994, som kom i posten i dag hjemmefra. Hadde ikke sett den paa aar og dag, fikk litt taarer i oeynene under noen av talene. Synes jeg var saa pen da jeg var 15, med naturlig lyst haar foran og prikkfri hud med roser i kinnene....Er jo den samme ennaa, men jeg tror ikke man kan faa igjen den gloeden man har naar man er saa ung (ikke uten sminke, hvertfall! ). Uff, mener ikke aa skryte her, var og er absolutt ikke perfekt, men det er rart hvordan man ikke setter pris paa hvordan man er naar man er i tenaarene, husker jeg hele tiden trodde jeg kom til aa bli penere naar jeg ble eldre! Naa faar jeg tvinge meg selv til aa skrive foedselsplanen min. Maa ha den i boks snart synes jeg, bare saann i tilfelle. Ogsaa maa jeg gjoere litt mer i huset - stoevsuge, henge opp en vask, og vaske litt paa badet til T (det er jo hans jobb, egentlig, men jeg tenkte jeg skulle overraske ham). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 8. februar 2007 #3165 Del Skrevet 8. februar 2007 Gratulerer med 36 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 8. februar 2007 #3166 Del Skrevet 8. februar 2007 Grattis med 36 uker Og jeg tror det blir en jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 8. februar 2007 #3167 Del Skrevet 8. februar 2007 Å, så søt mannen din er! Skulle ønske at mannen min var litt mer sånn. Men han klarer ikke helt å forholde seg til babyen inni magen. Heldigvis er han verdens beste pappa for Oliver og kommer helt sikkert til å bli det for lillejenta når hun blir født. Jeg må også gjette: en jente 13. mars. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 8. februar 2007 #3168 Del Skrevet 8. februar 2007 Det er utrolig spennende å endelig få vite om den lille i magen er jente eller gutt. Jeg spurte jordmora rett etter snuppa kom ut, men hun sa" det syns jeg pappa skal få sjekke". Da han sa "Det er ei jente, vi har fått en datter!" var det helt utrolig spesielt. En ekstra liten gave syns jeg. Er lite på nett om dagen, men jeg tenker på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #3169 Del Skrevet 8. februar 2007 Aa, saa koselig aa "se" deg, Missbumblebee! Tenker paa deg ogsaa! Kan tenke meg det var et spesielt oeyeblikk da Bumblejenta di ble foedt! Og goey at pappaen fikk se foerst! Blir nok T som faar se hva det blir foer meg ogsaa, tenker jeg! Siam: T sier ogsaa at det er litt vanskelig aa forholde seg til at det virkelig er en baby, et lite menneske, inni magen min, selv om det gaar mer og mer opp for ham i takt med at magen vokser. Maa innroemme at jeg ikke helt skjoenner det selv noen ganger, selv om jeg kjenner h*n hele tiden. Takk for tippebidrag! Impala: Skal notere meg dato og kjoenn! Takk for hopping! Pi@: Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. februar 2007 #3170 Del Skrevet 8. februar 2007 Ja, en gang må selv jeg tippe rett. Ellers må man jo litt for ny uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 9. februar 2007 #3171 Del Skrevet 9. februar 2007 Ønsker deg en riktig god helg, Holly Hobbie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 9. februar 2007 #3172 Del Skrevet 9. februar 2007 God helg! jeg tipper 15. mars- men har ikke helt hatt hellet med meg i tipping, feks Ephemera.. - og jeg tror det er en gutt i magen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 9. februar 2007 #3173 Del Skrevet 9. februar 2007 God helg Holly! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 9. februar 2007 #3174 Del Skrevet 9. februar 2007 Hva er en fødselsplan egentlig?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #3175 Del Skrevet 10. februar 2007 Ja, en gang må selv jeg tippe rett. Ellers må man jo litt for ny uke! ← Takk for hopping! Ønsker deg en riktig god helg, Holly Hobbie! ← God helg til deg ogsaa Burpen! God helg! jeg tipper 15. mars- men har ikke helt hatt hellet med meg i tipping, feks Ephemera.. - og jeg tror det er en gutt i magen din! ← God helg til deg ogsaa! Skal merke meg det, Kipa! Blir spennende aa se hvem som faar rett, baade naar det gjelder kjoenn og dato - datoen er jo litt vanskeligere aa gjette riktig! God helg Holly! ← Takk det samme, MrsN! Hva er en fødselsplan egentlig?? ← Det kalles vel oenskebrev paa norsk - bare noen stikkord om hva jeg/vi oensker og ikke oensker ved foedselen (f.eks. hva slags smertelindring man vil ha, om man vil at mannen skal klippe navlestrengen, om man vil bruke basseng etc). Vi blir oppfordret til aa skrive et slikt brev slik at jordmor har litt peiling paa hva man oensker - selv om selvsagt ting kan skje som gjoer oenskene umulige aa gjennomfoere. Har hatt det ganske travelt baade i dag og i gaar. I gaar var jeg hos frisoeren og fikk ny klipp og lysere farge - ble veldig fornoeyd! Skal minne meg selv paa aa aldri farge haaret moerkt igjen hvis jeg noengang blir fristet, jeg passer nok bedre med litt lysere haar. Etter frisoeren i gaar tok jeg bussen inn til byen og moette en venninne som er gravid, hun har termin en maaned etter meg. T og mannen hennes, som er en kollega av T, kom innom kafeen der vi satt etter jobb og T og jeg tok bussen sammen hjem. Han var utrolig fornoeyd med sin kone i ny utgave! Vi la oss litt vel sent i gaar, etter aa ha snakket med Ts foreldre paa telefonen om bilvalg (de er gode paa aa komme med raad! ) og aa ha lett paa nett etter bil. Sov litt daarlig i natt, synes ingen stillinger er noe saerlig behagelige for tiden. Faar skikkelig vondt i laarene/hoftene naar jeg ligger paa siden (og det gjoer jeg jo, er jo ikke noe lurt aa ligge paa ryggen), tror det er pg.a. den ekstra vekten. I dag har vi vaert og proevekjoert en Volvo, men den selges paa Ebay saa vi vet ikke om vi faar den foer paa fredag. Etterpaa tilbrakte vi fire timer paa Ikea (inkl. lunsj og kaffestopp) og fikk tak i det aller meste vi trenger - deilig! Var rimelig sliten paa slutten, og det var saavidt vi fikk plass til alt i bilen... Naa er det bare aa male rommet foer vi kan moeblere det. T lagde biffmiddag til oss i kveld, med masse groennsaker og salat og ovnsstekte potetbaater, kjempegodt! Naa har vi hoert litt paa MGP-finalen (bildet er saa daarlig at vi ikke gadd aa se), og vi var ikke saerlig imponert over noen av sangene. Jannicke Abrahamsen var ok, men hun vant jo ikke. Vinnermelodien representerer vel mer Spania enn Norge, og var skikkelig forglemmelig, men men. Naa er vi snart klare for natten, tror jeg, det tar paa aa dra til Ikea, spesielt paa en loerdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 10. februar 2007 #3176 Del Skrevet 10. februar 2007 Gratulerer med ny sveis!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 10. februar 2007 #3177 Del Skrevet 10. februar 2007 Sov litt daarlig i natt, synes ingen stillinger er noe saerlig behagelige for tiden. Faar skikkelig vondt i laarene/hoftene naar jeg ligger paa siden (og det gjoer jeg jo, er jo ikke noe lurt aa ligge paa ryggen), tror det er pg.a. den ekstra vekten. ← Hvor mange puter har du til å støtte opp mage, lår, legger og knær? Tror vi innførte minst tre ekstra puter isenga mens jeg var gravid. Hadde ikke fått sove ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 11. februar 2007 #3178 Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg la to puter under lakenet i enden av senga sånn at alt fra knærne og ned ligger litt lenger opp.. Aldri sovet så godt før i hele mitt liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 11. februar 2007 #3179 Del Skrevet 11. februar 2007 Eg har ei pute i ryggen, ei mellom knærne og ei under magen, i tillegg til to under hovudet. Eg søv ikkje utan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 12. februar 2007 #3180 Del Skrevet 12. februar 2007 Hvordan går det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå