Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Takk for komplimentene, Siam og Arwen! :kose:

Synes hvertfall magen er stor nok naa! Tror den har begynt aa synke litt ned, den var mye hoeyere bare for en uke siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nydelig mage!

Vi tok desverre altfor få bilder av magen min gjennom graviditeten. Jeg angrer veldig på det nå! Men vi har litt video av den like før fødsel, og det var veldig morsomt å se nå etterpå! :)

Spennende at den har begynt å synke alt da. Kanskje du faktisk føder før termin? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen din er kjempefin ja!! :Nikke: Og den har vokst masse siden sist jeg så den!!!

Hvilken dato har du termin?? Er det ikke tid for å lage en tippeliste??

Ha en fin-fin tirsdag!!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott mage, Holly! :klem:

Mener jeg leste her i dagboken din tidligere om TENS. Hører jm skryter av at dette kan gi god smertelindring på ulike stadier i fødselen, og kunne tenke meg å prøve. Hadde du kjøpt en sånn dupeditt selv, (Har sett at blant annet Mother Care har) eller har de på sykehuset slik at du evt låner der om du vil prøve når du legges inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig mage!

Vi tok desverre altfor få bilder av magen min gjennom graviditeten. Jeg angrer veldig på det nå! Men vi har litt video av den like før fødsel, og det var veldig morsomt å se nå etterpå!  :)

Spennende at den har begynt å synke alt da. Kanskje du faktisk føder før termin?  ;)

Hei Susan! :kose: Hadde vaert deilig aa foede foer termin (skjoent deilig er kanskje en overdrivelse, har ikke inntrykk av at det er saa innmari behagelig aa foede! :ler: ). Men nurket er veldig velkomment foer 8. mars! H*n maa bare vente til vi har faatt babysengen i hus, og helst noen uker til! ;)

Magen din er kjempefin ja!! :Nikke: Og den har vokst masse siden sist jeg så den!!!

Hvilken dato har du termin?? Er det ikke tid for å lage en tippeliste??

Ha en fin-fin tirsdag!!! :kose:

Hei smile! :kyss: Takk for skryt! Tippeliste, ja! 8. mars er datoen, saa naa kan dere begynne aa gjette, jenter! Husker jeg hadde en liten tippeliste om kjoennet ogsaa, kan forsoeke aa finne den.

Kjempeflott mage, Holly! :klem:

Mener jeg leste her i dagboken din tidligere om TENS. Hører jm skryter av at dette kan gi god smertelindring på ulike stadier i fødselen, og kunne tenke meg å prøve. Hadde du kjøpt en sånn dupeditt selv, (Har sett at blant annet Mother Care har) eller har de på sykehuset slik at du evt låner der om du vil prøve når du legges inn?

Hei Iben! :klem: Takk for komplimentet! Hvis du vil bruke TENS, anbefales det aa leie eller eie, og ikke vente med aa bruke sykehusets (hvis sykehuset har). For den er mest til nytte i begynnelsen av foedselen, FOER man kommer paa sykehuset. Jeg kjoepte min paa tilbud paa Toys'R'Us, den heter Mama Tens, tror jeg. Men tror ikke merket har saa mye aa si. Min kostet ca. 45 pund, tror jeg. Svigerinnen min skryter veldig av TENS, det er eneste form for smertelindring hun har brukt under tre foedsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der kom lammeskinnet paa doeren! Virker veldig mykt og fint, og passer akkurat i vognbagen! Har planer om aa flytte det rundt (fra gulv til seng til vogn til vippestol), det har nemlig hull til aa ha vognsele osv. gjennom. Kan ikke vente med aa legge nurket paa det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Iben!  :klem:  Takk for komplimentet!  Hvis du vil bruke TENS, anbefales det aa leie eller eie, og ikke vente med aa bruke sykehusets (hvis sykehuset har). For den er mest til nytte i begynnelsen av foedselen, FOER man kommer paa sykehuset. Jeg kjoepte min paa tilbud paa Toys'R'Us, den heter Mama Tens, tror jeg. Men tror ikke merket har saa mye aa si. Min kostet ca. 45 pund, tror jeg. Svigerinnen min skryter veldig av TENS, det er eneste form for smertelindring hun har brukt under tre foedsler.

Tusen takk for tips og info, Holly! Jeg har veldig lyst å prøve TENS, og tror jeg kjøper en egen jeg også. Skal sjekke på Toys'R'Us, hva de koster der nå. De har faktisk ganske mye lurt i babyutstyr og tilbehør, var ikke klar over det før nylig. Var innom rett over jul og kjøpte blant annet en skjønn stellepute til halv pris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom lammeskinnet paa doeren! Virker veldig mykt og fint, og passer akkurat i vognbagen! Har planer om aa flytte det rundt (fra gulv til seng til vogn til vippestol), det har nemlig hull til aa ha vognsele osv. gjennom. Kan ikke vente med aa legge nurket paa det!

Høres herlig og mykt ut, nurket kommer nok til å storkose seg på det! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 kr for el. brystpumpe hørtes ikke ille ut. Kan tenke meg det er mer lettvint med elektrisk enn manuell.

Så stor og nydelig mage! :) Jeg tipper 14.mars og :babyjente:. Så gøy med ny bil. Stasjonsvogn er jo det ultimate nå som dere blir en småbarnsfamilie. Kjekt med god plass til barnevogn++ baki. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 kr for el. brystpumpe hørtes ikke ille ut. Kan tenke meg det er mer lettvint med elektrisk enn manuell.

Så stor og nydelig mage!  :) Jeg tipper 14.mars og :babyjente:. Så gøy med ny bil. Stasjonsvogn er jo det ultimate nå som dere blir en småbarnsfamilie. Kjekt med god plass til barnevogn++ baki. :Nikke:

Takk for tippebidraget, Kakao! :klem: Ja, blir nok kjekt med stasjonsvogn. Saerlig dersom vi ogsaa faar hund etterhvert. Selv om vi nok skal vente en liten stund med et fjerde familiemedlem.

Iben: Ja, Toys'R'Us har mye forskjellig paa Babies'R'Us-avdelingen. Ellers tror jeg nok Mothercare har mye fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herleg mage!!! Har du innovernavle enno du? *imponert*

Ja, til tross for stoerrelsen er navlen fremdeles innovervendt, eller iallefall flat! Hele magen er litt flat foran, kommer vel av hvordan nurket ligger, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤
Ja, til tross for stoerrelsen er navlen fremdeles innovervendt, eller iallefall flat! Hele magen er litt flat foran, kommer vel av hvordan nurket ligger, kanskje?

Godt mulig! :ler:

Min står uuuuuuuut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er også skikkelig utover, men her om dagen lå knøttet skikkelig rart tror jeg, for hele området rundt navelen haddde sunket innover :ler: selv da hadde jeg utovernavel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin mage!!!! :klem:

Jeg vil også tippe...og jeg tror den lille melder sin ankomst den 6.mars.... :)

Må jo ha noen datoer FØR termin også!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ogsaa faatt meg tippeliste - to faktisk - og det betyr bare en ting: snart kommer nurket til oss!! :hoppe: Takk for bidragene, flere mottas med takk! :)

Ringte konsulatet i dag, og de sa at for aa faa norsk pass til nurket maatte vi foerst soeke om personnummer. Da tar vi med oss det britiske foedselsnummeret, mitt pass og Ts pass til konsulatet og de hjelper oss med aa soeke. Naar vi har faatt innvilget personnummer (kan ta noen uker), kan vi bestille pass, og det koster 34 pund. Det kunne ta tid aa faa pers.nr, saa det gjaldt aa komme saa tidlig som mulig.

I dag skal T reise med jobben, ned til London og saa til Cambridge. Kommer til aa savne ham i kveld/natt, men han er tilbake i morgen kveld.

I dag kommer refleksologen (fotsoneterapeuten) til meg, ellers har jeg ikke noen planer. Tenkte kanskje aa ringe en gravid venninne og spoerre om hun vil ta en kaffe et sted. Ellers har jeg kjempelyst paa litt striper i haaret. Det ser saa utrolig kjedelig ut for tiden. Trenger sikkert en klipp ogsaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...