Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Hei Prada! :vinke: Vi faar et stort rom for oss selv. :)

35 uker i dag! :hoppe: Snart bare en maaned til termin! :overrasket::legrine:

Ble vekket i natt av et skikkelig spark i magen (fra nurket altsaa!). Det gjorde faktisk ganske vondt, h*n begynner aa bli skikkelig sterk! :ler:

Naa ser jeg paa Desperate Housewives og spiser frokost, skal ta meg et bad etterpaa. Saa maa jeg rydde litt. Skal inn til byen i ettermiddag paa yoga og innom Hennes. Fant ut at jeg trenger et par sparkebukser.

edit: skriveleif :flau:

Endret av Holly Hobbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så sterk lille nurket har blitt, da! Gratulerer med 35 uker! :-D Nå er det jammen ikke lenge igjen, du. :)

Vi har sett på Hensvikserien i dag, har sett oss ut den før, men så litt mer på mål og sånt nå. Gøy å endelig være i gang med litt mer ordentlig babyshopping. :) Vi tenker på senga og stellebordet.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kakao: :klem: Artig at dere ogsaa vurderer den serien! Vi fant ut at det ble litt goey at alt matchet paa babyrommet, saa vi har tatt ut de andre kommodene vi hadde der for aa gjoere plass til splitter nye ting. Gleder meg til aa dra til Ikea og endelig faa sengen osv. i hus!

Pi@: takk! :klem:

smile: :klem: takk!

MrsN: :klem: takk!

Arwen: Heldigvis er det ikke vondt for meg hele tiden, men det var tydelig at nurket fikk superkrefter mens jeg laa og sov i gaar! :ler:

Snart leggetid, har vaert i byen hos homeopaten og innom Hennes. Ble noen bodyer og to underdeler til nurket, og en lang, hvit topp med spaghettistropper til meg, til aa ha under gensere som er for korte.

T lagde deilig fiskemiddag, og saa saa vi litt paa tv. Naa skal vi lese litt paa sengen. Jeg holder paa med en utrolig morsom bok som heter "Nul Points," om alle som har faatt null poeng i Eurovision. Er spesielt morsomt aa lese for nordmenn, siden vi er saa godt representert! :ler:

:vinke: Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holly, skal dere søke om dobbelt statsborgerskap for mini? Jeg antar at du fremdeles er norsk statsborger ja?

Har du noen anelse om hva man gjør for å få dobbelt statsborgerskap til et barn? Voksne kan jo ikke få det på grunn av loven i Norge, men barn som blir født til foreldre med to statsborgerskap kan jo få dobbelt statsborgerskap til de er 25 år gamle.

Jeg regner med at du har tenkt på pass til barnet siden du snakket om å reise til Norge én måned etter fødsel, men jeg vet ikke om du skal ha britisk eller norsk pass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 35 uker Holly! Ikke lenge igjen før du har nurket i armene dine nå!

Vi var på Ikea nylig, og endte opp med masse lurt til babyen. (Blant annet madrassbeskytter, badebalje og gulpekluter). I tillegg kjøpte vi seng og stellekommode, kjempefornøyde! :) Husker ikke hva serien heter i farten :sjenert: , men det er den i tre/antikk. Blir nok fint til de kremhvite veggene og det lyse teppet på babyrommet.

Jeg har også begynt å tenke litt på dette med statsborgerskap. Mener å ha lest at man må søke om det selv rett etter fødselen når man føder i utlandet, gjennom ambasaden. Men er ikke sikker, så følger med her!

Riktig god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med god bonus!! :hoppe: Kan godt forstå du er fornøyd med sjefen nå, ja :ler:

:hoppe: for gårsdagens 35 uker :hoppe: Tenk, 35 uker! 5 uker igjen til termin, og maks 7 (ca 6 for deg vel?), til vi får treffe huleboerne våre :hjerte:

Stedet dere ar sett for dere til dåpen, var bare helt utrolig fint!! *drømme seg bort... skikkelig uvær utenfor, vin og teppe inne...*

Klarer nurket å sparke altså? Jeg kjenner stort sett ikke noe annet enn glidende og "pressende" bevegelser fra Burpelita! Men du verden så vondt det kan være... :sur::sjenert::hjerte:

Ønsker deg en strålende fin helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :vinke: Har vaert litt fravaerende i dag, dro rett til fysio etter frokost i morges, saa til matbutikken. Da jeg kom hjem var jeg plutselig helt vrak og maatte ha meg noen timer i sengen. Imponerende hvor mye jeg klarer foer jeg kollapser - not! :ler:

Burpen: Mest glidende bevegelser fra nurket ja, saa naar h*n sparker til faar jeg litt sjokk! :ler: God helg til deg ogsaa! :kyss:

Mrs Potter: God helg til deg ogsaa! :klem:

Iben/MrsN: :klem: Tror jeg skal ringe konsulatet og spoerre om det med statsborgerskap. For jeg vil gjerne at nurket skal faa norsk pass som sin mor! Gjerne britisk ogsaa, da, men det faar h*n vel automatisk?

Naa skal jeg ordne litt til besoket i morgen, venninnen min kommer med nattbussen fra London og skal vaere til soendag kveld. Blir koselig aa se henne igjen, er saa lenge siden sist.

Ellers kom brystpumpen min i posten i dag! Den heter Medela Mini Electric og skal visst vaere bra. Haaper jeg faar brukt den en del, da. Kommer til aa foele meg som det melkekyret! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en elektrisk brystpumpe eller? Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal kjøpe elektrisk eller manuell pumpe (elektriske pumper gir meg assosiasjoner om et meieri egentlig ;))

Hvis du skal ha norsk pass så må du jo søke om personnummer til barnet, og det tar jo gjerne flere uker etter det jeg har forstått. Må i alle fall prøve å finne ut hvor og hvem som skal ha beskjed om fødsel for at alt skal bli i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, som navnet tilsier er den elektrisk! ;) Hvis du bestiller gjennom great expectations (paa nett) faar du 10% rabatt dersom du sier at du fant ut om pumpen paa Mumsnet.com. Den kan brukes med batteri ogsaa.

Edit: fikk beskjed av jordmor at elektrisk er mye mer praktisk enn manuell.

Endret av Holly Hobbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster det for en brystpumpe sånn ca? Synes jeg har hørt at en kan låne/leie, men kanskje jeg blander litt nå? For når jeg tenker meg om, høres det jo ikke helt hygienisk å låne en..

Håper du får en fin lørdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si litt om statsborgerskap i allefall. Jeg vet ikke hvilke regler Storbritannia har, men Norge krever at du har bodd i Norge i tre år for å beholde statsborgerskapet. Jeg er f.eks. både fransk og norsk, jeg er født og oppvokst i Norge. Frankrike har ingen slike krav, så da jeg fylte 18 kunne jeg beholde begge. Hadde jeg vært født i Frankrike derimot måtte jeg ha valgt, for Norge ville ikke latt meg beholde begge siden jeg da ikke ville ha bodd i Norge særlig lenge. Jeg tror forøvrig at Storbritannia har de samme kravene som Norge. men det må dere selvsagt sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arkana: Sist jeg sjekket så kunne de som var født av f.eks. en norsk mor og en britisk far få dobbelt statsborgerskap til de blir 25 år gamle, da må de velge ett statsborgerskap. Det var ingen krav om at man måtte bo/bli født i Norge, men mor må selvsagt ha registrert fødselen og fortsatt være norsk statsborger selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana: Sist jeg sjekket så kunne de som var født av f.eks. en norsk mor og en britisk far få dobbelt statsborgerskap til de blir 25 år gamle, da må de velge ett statsborgerskap. Det var ingen krav om at man måtte bo/bli født i Norge, men mor må selvsagt ha registrert fødselen og fortsatt være norsk statsborger selv :)

Nei, det er ingen krav fram til man når en viss alder (25 som du sier, det var 18 på den tiden dette var aktuelt for meg). Men når du når den alderen vil du bli nødt til å velge enten norsk eller britisk HVIS barnet aldri har bodd i Norge. Jeg fikk beholde begge mine statsborgerskap fordi jeg har bodd i Norge og fordi Frankrike ikke har noen slike krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...