Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Du Holly, drikker du sånn bringebærte (eller tar du tabletter)?

Hvis du gjør det, når begynte du med det? Jeg har ikke fått snakket med jordmor om det siden hun er på ferie...

Saa visst ikke innlegget ditt, jeg! Jeg har ikke snakket med jordmor om det heller, men paa Hollland & Barrett sa de at man kan starte med tablettene seks uker foer termin. Naa har jeg glemt aa ta dem paa en stund...takk for paaminnelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare hyggelig ;)

Jeg skal spørre jordmor neste gang jeg ser henne. Jeg tror nok tabletter er det beste for meg... Jeg er fryktelig pirkete når det gjelder te :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ei kjempefin tid å ha dåp på da, men veldig synd ikke broren din kan komme. Er ofte litt vanskelig å finne en dato der det passer for alle mann alle. Utsikt mot sjøen hørtes jo fantastisk ut!

Planlegg i vei du, det er nå du har tid! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting vi har skaffet:

vogn

My Pod vognbag (paa vei fra Ebay)

bilsete

vippestol

Skumgummimadrass til bading

uro

toalettsaker til baby fra Burt's Bees

Kam (foelger med toalettmappen ovenfor)

Klaer

Helsetepper (fikk to av mamma da de var her)

Babysoveposer (to stk.)

Flaske

Steriliseringsmaskin til flasker, begere etc. (fikk gratis av kollega)

Begere og poser til aa oppbevare morsmelk i

To smokker

kluter

Haandkle med hette

Babygym

Ammepute

Stellebag

Stellematte

Bleieboette

Engangsbleier til nyfoedt

Neglesaks

Boerste

Fluffles (bleier)

Ting vi trenger:

Baeresele (Hug-a-Bub )

lammeskinn (tror jeg bestiller i dag)

Seng  - Hensvik fra Ikea

Kommode (med stellebordO  - Hensvik

Garderobeskap - Hensvik det ogsaa

Gardiner til babyrommet - kommer i februar

Nattlampe

Brystpumpe (proever aa bestille naa)

Endret av Holly Hobbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joho, fikk bonus paa over 18.00 kroner i dag! :danse: Det var bedre enn i fjor, saa da er jeg veldig fornoeyd! Penger kommer godt med naa for tiden. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kjempedeilig! Og det var visst 22.000, ikke 18 som jeg foerst trodde. Da er jeg rimelig fornoeyd med sjefen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjoepte en rimelig basic en fra Mamas & Papas, fjoraarets modell tror jeg - ubrukt fra Ebay. I ettertid hadde jeg hatt lyst paa en med lammeskinn...men naa kjoeper jeg heller lammeskinn separat, som man kan ha i sengen, i vippestolen og i bilsetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har billige lammeskinn på IKEA da. Vi kjøpte to der for et par år siden :)

Må forresten spørre om du har merket noe til varicose veins eller spider veins? Jeg har fått noen blå blodårer på lårene som av og til blir ganske varme og vonde :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det lammeskinnet fra Ikea, men det er veldig langhaaret, for stort til vogn og vippestol og ikke beregnet paa babyer spesielt, saa vi kjoeper ett som er mer velegnet (bl.a. ingen skadelige kjemikalier og mer korthaaret).

Nei, saa langt har jeg unngaatt varicose veins (hva heter det naa paa norsk igjen?? :sur: ). Har ikke faatt strekkmerker heller, men tiden faar vise... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting vi har skaffet:

vogn

My Pod vognbag (paa vei fra Ebay)

bilsete

vippestol

Skumgummimadrass til bading

uro

toalettsaker til baby fra Burt's Bees

Kam (foelger med toalettmappen ovenfor)

Klaer

Helsetepper (fikk to av mamma da de var her)

Flaske

Steriliseringsmaskin til flasker, begere etc. (fikk gratis av kollega)

Begere og poser til aa oppbevare morsmelk i

To smokker

kluter

Haandkle med hette

Babygym

Ammepute

Stellebag

Stellematte

Bleieboette

Engangsbleier til nyfoedt

Neglesaks

Boerste

Fluffles (bleier)

lammeskinn (bestilt i dag fra Green Baby: http://www.greenbaby.co.uk/pl_SHEEPSKIN.htm Det er den foerste paa venstre siden oeverst

Gardiner til babyrommet - de ringte i dag og sa at de er ferdige, saa de hentes snart! Brystpumpe - bestilte en Medela Single Electric og fikk 10% rabatt

Babysoveposer (to stk.), pluss to jeg kjoepte i dag, en i en litt tynnere utgave i str. 0-6 mnd, og en i vinterkvalitet, i str. 6-18 mnd.

ogsaa maatte jeg bare kjoepe en kjempesoet toeydukke i lysegult...sukk! :hjerte:

Ting vi trenger:

Baeresele (Hug-a-Bub )

Seng - Hensvik fra Ikea

Kommode (med stellebordO - Hensvik

Garderobeskap - Hensvik det ogsaa

Nattlampe

Naa begynner listen over ting vi trenger aa krympe i rekordfart!

Endret av Holly Hobbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naa har jeg endelig faatt vasket en del babyklaer. Vasket klaerne vi skal ha med paa sykehuset, og det er saa goey aa se dem henge til toerk! Rart aa vaske toey til noen som forelopig klarer seg fint uten! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åreknuter sier ordboka :overrasket:

Men mine ser ikke så store ut da. De ligger langt under huden liksom :)

Kjempefint lammeskinn! :)

Faar haape de holder seg langt under huden! ;) Aareknuter er kjedelig, men hvis det blir plagsomt kan de fjernes. Det gjorde hvertfall svigerfar for noen aar siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei Impala! (har du nytt nick eller er du ny her?! Gratulerer med graviditeten, i alle fall! ) Takk for gratulasjon, er deilig aa ha kommet saa langt!  :klem:

Har bare nytt nick :sjenert:

Hørtes koselig ut å ha dåpen ved sjøen syns jeg :)

Må være deilig at lista over det dere trenger krymper også, godt å få ting i hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm....naa ble jeg nysgjerrig paa hvem du er!! PM pliiis? :sjenert:

Vi bor rett ved sjoen, og utsikten her fra leiligheten er like saa fin, men det ble altsaa for lite plass hjemme. Saa da er vi godt fornoeyd med aa faa leie lokale like ved! Betaler ikke for leien heller, bare maten. Her skal vi vaere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et veldig koselig sted. Får dere det for dere selv?

Må begynne å tenke på dåp selv også. Ikke lett å få samlet familie fra mange kanter.

Men før barnet skal døpes bør vi vel ha funnet et navn, og det har vi ikke enda. Lurer på om vi noen gang blir enige. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...