Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Hei jenter, takker for at dere holder liv i boken min! :klem:

Naa er mamma og pappa reist, og det var litt trist. Men samtidig var det litt godt med fred og ro ogsaa, sov leeenge etter at jeg kjoerte dem til stasjonen i dag. Vi hadde en kjempefin helg. Shoppet litt, var paa gallerier, spiste ute og gikk turer. Hadde ganske fint vaer, heldigvis. Vi fikk masse hjelp til diverse ting som vi trengte aa fikse i huset, og mamma hjalp meg litt med strikkingen og paatok seg nytt prosjekt, en hvit cardigan som hun nesten ble ferdig med mens de var her. Hun strikker fort! :ler:

De hadde med seg makrell i tomat, leverpostei i gul boks, sjokolade og brunost, og bursdagspresang til meg (en nydelig strikkejakke og et halskjede), samt en sparkebukse til nurket. Og min gamle nattkjole i str. 50 (ca), utrolig soet!

Vi var paa svangerskapskurs kvelden da de kom, det var veldig nyttig tror jeg. Spesielt for T. Alt ble plutselig veldig reelt og jeg fikk nesten litt panikk...foelte med ett at det er noe veldig skummelt vi har gitt oss ut paa. :forvirret: Men jeg tror nok det skal gaa bra, vi er nok i gode hender paa sykehuset. Vi fikk se video, og det virket fint der.

Naa skal jeg snart avgaarde til Glasgow, skal paa teater med venninnen min. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er for sent å snu nå vet du :ler:

Forresten.. Jeg var på apoteket her om dagen og kjøpte noe lurt. Det er disse "heat wraps" (ser ut som store plaster som avgir varme og lindrer rygg/muskelsmerter). Jeg snakket med farmasøyten og det er ett merke som også gravide kan bruke (innholder ingen medisiner), så det kan jo være noe hvis ryggen blir for vond!

De selger disse på de aller fleste apotek :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for sent å snu nå vet du :ler:

Forresten.. Jeg var på apoteket her om dagen og kjøpte noe lurt. Det er disse "heat wraps" (ser ut som store plaster som avgir varme og lindrer rygg/muskelsmerter). Jeg snakket med farmasøyten og det er ett merke som også gravide kan bruke (innholder ingen medisiner), så det kan jo være noe hvis ryggen blir for vond!

De selger disse på de aller fleste apotek :)

Takk for tipset, MrsN! :klem:

:klem: Håper du koser deg i kveld!!!!

Det var kjempekoselig! :klem: Glemte aa svare paa hvordan dietten gaar - det gikk bra frem til mamma og pappa kom, da sprakk jeg. :sjenert: Saa det er paa'an igjen naa! Blir knekkebroed til frokost! ;)

Sitter her i morgenkaape, sov til kl. 10 i dag. Droemte at jeg drev med masse husarbeid, saa jeg var rimelig sliten da jeg vaaknet! :ler: I dag er planen aa skrive foedselsplanen, finne sykehusbagen og begynne saa smaatt aa pakke i den. I kveld er det active birth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤

Fødselsplan? Er det sånn oversikt over ønsker til fødselen? Har ikkje fått besjed om å skrive sånn eg, men kan kanskje vere lurt? Lyst å legge ut din her når du er ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk, nå får du snart nurket ditt!

:klem:

Jaaa....gleder meg!! Fin avatar du har!! :klem:

Fødselsplan? Er det sånn oversikt over ønsker til fødselen? Har ikkje fått besjed om å skrive sånn eg, men kan kanskje vere lurt? Lyst å legge ut din her når du er ferdig?

Ja, her borte er det vanlig aa skrive et A4-ark med oensker for foedselen. Man kan selvsagt forandre meninger underveis, men det er en guide for jordmor naar man kommer inn paa sykehuset. Vet ikke helt hvordan jeg kan legge den inn her...men kan skrive hvilke punkt jeg skal ha med! Fikk spoersmaal om planen var skrevet i forrige uke, saa jeg burde komme i gang... :sjenert:

Og fra i går er du regnet som høygravid!!!! :overrasket:

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

:babysmokk:

Jepp! :hoppe: Foeler meg rimelig hoeygravid, ogsaa! :ler:

Vi har allerede begynt aa planlegge daapen. Ikke fordi vi VIL begynne naa, men fordi vi maa proeve aa finne en dato som passer for flest mulig. Vi hadde lyst aa ha daapen i juli, men da er presten paa ferie, saa da utgaar den maaneden. Juni er umulig, for da kan ikke den ene broren min komme pg.a. eksamen og mamma har et kurs med jobben. Jeg hadde jo saa lyst aa bruke daapskjolen som jeg, broren min, pappa og farfaren min brukte, men den er veldig liten i stoerrelsen, saa naa tror jeg kanskje det utgaar. :tristbla: Alternativet er mai, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det var koselig med besøk av foreldrene dine, ja! :) Savner mine jeg også, men vi bor da hvertfall i samme land, så jeg skal vel ikke klage :ler:

Syntes de magen din hadde blitt stor!? Var jo lenge siden dere hadde sett hverandre...

:hoppe: for høygravide HH :hoppe:

Det er vel i mrgen jeg har 40 dager igjen til termin...

Godt å høre at dere fikk noe utav kurset! Greit å være litt forberedt :)

Jeg har også skrevet et ønskebrev til føden. Hvertfall et utkast! Greit å ha med, hvertfall dersom det drøyer ut, og det blir flere jordmorskifter, sånn at man slipper å fortelle så mange ganger hvordan jeg/vi i utgangspunktet ønsker ting!

Trist at det kanskje blir litt kluss med dåpen til nurket. Jeg krysser fingrene for at ting ordner seg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det var koselig med foreldrebesøk :)

Men det er som du sier alltid deilig når besøket reiser, uansett hvem det er.

Og masse gratulerer som høygravid :hoppe:

Nå er det jammen ikke lenge igjen.

Håper dere finner en dåpsdato :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere finner en fin dato for dåpen.

Ja, naa tror jeg vi har funnet en! Blir hvertfall i mai, tror jeg! :)

Kan tenke meg det var koselig med besøk av foreldrene dine, ja! :)  Savner mine jeg også, men vi bor da hvertfall i samme land, så jeg skal vel ikke klage :ler:

Syntes de magen din hadde blitt stor!? Var jo lenge siden dere hadde sett hverandre...

:hoppe: for høygravide HH :hoppe:

Det er vel i mrgen jeg har 40 dager igjen til termin...

Godt å høre at dere fikk noe utav kurset! Greit å være litt forberedt :)

Jeg har også skrevet et ønskebrev til føden. Hvertfall et utkast! Greit å ha med, hvertfall dersom det drøyer ut, og det blir flere jordmorskifter, sånn at man slipper å fortelle så mange ganger hvordan jeg/vi i utgangspunktet ønsker ting!

Trist at det kanskje blir litt kluss med dåpen til nurket. Jeg krysser fingrene for at ting ordner seg :kose:

Hey Burpis! :klem: Naa er vi begge hoeygravide, ja! :legrine: Husker jeg gruet meg litt til aa vaere hoeygravid, syntes det virket veldig tungt med stoor mage...men man blir jo gradvis vant til aa gaa rundt aa baere paa babyen sin, naa synes jeg det er helt normalt aa gaa rundt aa vagge i sakte tempo med en basketball paa magen! :ler: Foreldrene mine syntes det var veldig stas aa se oss, og faa se magen med deres andre barnebarn inni! :hjerte: De gleder seg veldig til aa faa moete nurket paa "ordentlig," tror det gikk enda mer opp for dem at det snart skal se da de saa meg! Mamma mener jeg kommer til aa foede litt foer termin fordi jeg er ganske stor, men jeg vet ikke om det er noen automatikk i stor mage= tidlig foedsel (dessverre!). Jeg fikk ikke skrevet oenskebrev i gaar, var helt slaatt ut av tretthet og i labert humoer i gaar, men i dag er formen mye bedre saa da skal jeg benytte sjansen! Skal vaske litt babytoey ogsaa.

Så bra at det var koselig med foreldrebesøk :)

Men det er som du sier alltid deilig når besøket reiser, uansett hvem det er.

Og masse gratulerer som høygravid :hoppe:

Nå er det jammen ikke lenge igjen.

Håper dere finner en dåpsdato :klem:

Hei Impala! (har du nytt nick eller er du ny her?! Gratulerer med graviditeten, i alle fall! ) Takk for gratulasjon, er deilig aa ha kommet saa langt! :klem:

Heihei :)

Bare innom for å sjekke hvordan det står til!

Jeg vil også på teater i Glasgow...

Hei Grooo! Takk for besoket! Teater i Glasgow var goey, er ikke der saa ofte, men naa som bestevenninnen min bor der blir det hvertfall mye mer enn foer. Ellers er jeg Edinburgh-fan! ;)

:vinke:

Hei smile! :klem:

Naa skal jeg som sagt faa gjort litt praktiske ting, deilig aa vaere i god form i dag.

Endret av Holly Hobbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gode formen må bare utnyttes!!! :Nikke:

Dåp i mai høres da heller ikke så tidlig ut, så får du i tillegg brukt den fine dåpskjolen!!

Ha en fin onsdag og ikke ta i for mye!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mai er ideelt...bortsett fra at den ene broren min ikke kan komme da allikevel. :sur: Men han sa at vi maatte selvsagt ha daapen naar det passet for oss. Synes det blir litt trist aa ha daap uten ham, men vi sees jo til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søstera mi var veldig stor med førstemann og hun måtte på sykehuset og få et eller annet som forhindret at hun fødte noen uker for tidlig.

Det gikk fint det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det, hvis alt gaar som det skal, daap 27. mai! :) Synd at ikke broren min kan komme, men han kan jo ikke skulke eksamen. Har allerede tenkt hvordan jeg vil dekke bordene, kanskje jeg blir en skikkelig daap-zilla? :ler: Vi skal ha selve festen paa en koselig pub med fin utsikt rett ved sjoen, fem minutters gange fra kirken. Fant ut at det blir for trangt hjemme hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Holly, drikker du sånn bringebærte (eller tar du tabletter)?

Hvis du gjør det, når begynte du med det? Jeg har ikke fått snakket med jordmor om det siden hun er på ferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstera mi var veldig stor med førstemann og hun måtte på sykehuset og få et eller annet som forhindret at hun fødte noen uker for tidlig.

Det gikk fint det altså.

Hmm... Naa er jeg ikke kjempestor, visstnok, selv om jeg er litt over gjennomsnittet. Men jeg hadde ikke hatt noe imot aa foede et par uker foer tiden! Mamma maatte ogsaa ha rie-stoppende medisin da hun gikk med broedrene mine (tvillinger), og det funket. Hun foedte bare tre uker foer termin, og tvillinger blir gjerne foedt enda foer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...