Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bihulebetennelse er pyton. :tristbla: Håper medikamentene hjelper, skjønner veldig godt hvis du blir sliten og lei!

Ønsker i alle fall både deg og T og ikke minst nurket et strålende nytt år!

:klem:

Skrevet

Tusen takk, Fjellrypa! :klem:

Fant nettopp ut at Sudafed ikke er anbefalt for gravide likevel. Tror ikke jeg skal stole blindt paa legevenninnen min heretter...Haaper paracetamolen viker, er uansett bittelitt bedre naa. Har faatt gjort unna en del i huset, og skulle ta meg et bad, egentlig. Men det var ikke noe varmt vann igjen, saa naa koker jeg vann paa vannkokeren.

T er paa vei hjem.

Men hvor er festfoelelsen?! :sur::forvirret:

Skrevet

Håper du fant festfølelsen og hadde en fin kveld :klem:

Skrevet (endret)

TENS er en ting jeg har brukt hos fysioen min hvertfall. Men vet ikke om man får tak i det hvor som helst her i Norge.

Trodde jeg skulle få tilbud om det på ahus, burde kanskje bedt om det, for jeg visste at og hvordan det virket. Men fikk ikke det. :sjenert:

Veldig effektivt til å bare være en liten maskin. :)

Ønsker deg et riktig godt nytt år!

Endret av Susan Sto Helit
Skrevet

Forsøkte å sende deg en stor PM. Er innboksen din full?

Skrevet
Forsøkte å sende deg en stor PM. Er innboksen din full?

Ja, supermedlemsskapet mitt gikk ut og jeg har ikke faatt fornyet det... :sjenert: Men skal fikse i dag! Gleder meg til pm! :hoppe:

Godt nyttaar til alle som har vaert innom, beklager at jeg ikke har faatt vaert innom noen paa lenge. :sjenert:

Da er 2007 begynt, og saa langt er det et bra aar! ;) Da vi endelig kom til Glasgow, etter aa ha kjoert oss bort i 20 minutter for aa finne venninnen min sitt hus, kom endelig feststemningen til meg. Men turen til Glasgow var toeff - det blaste nesten storm og det oeste ned, tror det er det verste vaeret jeg har opplevd noengang. Vi maatte kjoere i sneglefart paa motorveien, og vinden var saa sterk at bilen svingte fra side til side enkelte ganger. :forvirret:

Vel fremme fikk vi gloegg og pepperkaker med initialene vaare paa, ganske artig. Og saa var det tre-retters middag med laks og vestlandslefse til forrett, basilikumkylling til hovedrett og sjokolade-ostekake og eplepai til dessert. Nam!

Etterpaa spilte vi Articulate og Jenga, skaalte i champagne kl. 12 (jeg drakk Appletise) og vi satt og snakket til halv tre. En av gjestene var anestesilege, saa det ble litt snakk om epiduraler...men det hun sa hoertes veldig betryggende ut.

Saa la vi oss - deilig aa slippe aa kjoere hjem i stormen!

I gaar sov vi ganske lenge, spiste deilig frokost med vertskapet og kjoerte hjem i tolvtiden. Vi tok det rolig hjemme og T satt og ordnet med togsettet sitt og jeg sydde paa teppet (som begynner aa ta fasong, endelig!).

Klokken fem dro vi inn til byen, til byens beste burgerbar, for aa feire bursdagen til en kollega av T. Fikk kjempegod milkshake til dessert!

Saa var det tidlig i seng, og tidlig opp i dag. Er bare meg og en til paa jobb i dag, det er nemlig offentlig feriedag i Skottland i dag. Deilig med lite trafikk og gratis parkering! :sjarmor:

Skrevet

Nyttaarsforsetter:

Spise mindre sjokolade og mer frukt og groent

Tenke positivt :)

Sette enda mer pris paa mann, familie og gode venner

BLI MOR! :danse:

Gaa masse turer med nurket

Skrevet

Usj så ekkelt med så mye dårlig vær! Vi har hatt ganske sterk vind her og ganske mye regn, men etter det jeg har sett på værmeldingen har dere hatt det verre. Jeg har forbudt mannen å kjøre over bruen (vi har europas største betongbru her i byen, den er utrolig skummel når det er vind) på vei til jobb. Jeg har selv kjørt over den brua når det har vært sterk vind og det er ganske ubehagelig når du kjenner at bilen flytter seg inn mot den andre kjørebanen av seg selv.

Tirsdags-:klem:

Skrevet
Nyttaarsforsetter:

Spise mindre sjokolade og mer frukt og groent

Tenke positivt  :)

Sette enda mer pris paa mann, familie og gode venner

BLI MOR! :danse:

Gaa masse turer med nurket

Fine nyttårsforsetter du har :). I allfall di 4 nederste :ler:.

Skrevet

*oppdatert*

Så koselig med besøk av mamsen og papsen etterhvert :)

Jeg lurer også litt på hva TENS er... :sjenert:

Håper formen er bedre, og at dagen blir bra!

Skrevet

Hei Burpen! Godt nyttaar, forresten! :klem:

Hvis du klikker paa linken i ett av innleggene mine lenger opp paa siden kan du lese om TENS. Er en dings som sender elektriske vibrasjoner slik at smertene blir delvis blokkert. Er helt ufarlig og uten bivirkninger. Skal visst vaere ganske effektivt, saerlig i begynnelsen av foedselen.

Pia: :ler: Har allerede spist litt sjokolade i dag, saa jeg faar begynne paa ny frisk i morgen... :sjenert: Men jeg spiser egentlig masse frukt og groent, da. :)

MrsN: tirsdags- :klem: til deg ogsaa! Ja, vaer kan vaere skummelt...er ikke vant til saa veldig dramatisk vaer, siden jeg kommer fra oestlandet (dog har bodd i Bergen, men det aaret var et av de bedre visstnok!).

Er deilig aa merke at formen er bedre. Har noksaa vond rygg, saerlig naar jeg gaar, er vondt nedover laarene, men det kan ikke sammenlignes med saa daarlig som jeg foelte meg i forrige uke! Saa jeg klager egentlig ikke!

T og jeg har endelig bestemt oss for oppussingen av babyrommet - det blir lys gule vegger og gule gardiner med hvite polkadotter. Fant et fint stoff paa et digert gardinvarehus, og de skal lage dem for oss. Ble under halv pris av det de tar paa Laura Ashley, og vi fant uansett ikke noe stoff vi virkelig likte der. Ble litt for mye engelsk cottage-stil for vaar moderne leilighet. Skal ringe gardinfolkene i morgen.

Snart er det ett aar siden vi ble proevere... vi har vaert veldig heldige som fikk hjelp til aa bli gravide saa fort, og at det klaffet saa fort som det gjorde! Husker jeg drev og overtalte T om aa begynne aa proeve paa denne tiden i fjor, og naa er han minst like klar for aa bli forelder som det jeg er. I gaar sa han at han begynte aa bli lei av at jeg var gravid, han vil heller ha nurket hos oss naa! :ler: Det er jeg veldig enig i! ;)

Skrevet

Høres ut som dere hadde en fin nyttårsaften! Koselig med venner og god mat!

Skrevet

Du Holly.. Har du fått noe beskjed av jordmor/lege om salami? Jeg ante ikke at det var rått kjøtt en gang jeg, og spiste ganske mye av det (eneste jeg kunne spise, hehe) i første trimester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...