Holly Hobbie Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #2721 Del Skrevet 19. desember 2006 Tilbake fra lang lunsj. Gikk i over en time rundt i byen, og kjopte en julegave til meg selv fra mamma og pappa. De kjoeper til seg selv fra meg i aar ogsaa. Men neste aar blir det vanlig ordning. Fikk masse kynnere da jeg var ute og gikk. Maatte stoppe opp fra tid til annen for det gjorde ganske vondt. Men deilig aa bevege seg litt! Endelig kom det jeg bestilte fra Boden: en skjorte (i fargen candy stripe) og en ullgenser (i lilla). Kjoepte skjorten i en str. stoerre enn vanlig, saa jeg haaper jeg kan bruke den til sommeren/vaaren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #2722 Del Skrevet 19. desember 2006 Julegaveliste: T: skjorte + slips, ansiktskrem for oemfindtlig hud Mamma: soapnutshells (som brukes istedenfor vaskemiddel. Les mer her. ) Hun faar dem tilsendt ferdig innpakket i gavepapir! Er bare en liten ekstragave - resten ordner hun selv (har faatt penger av meg). Mormor: en bukett roede tulipaner eller en bodylotion (mamma ordner) Pappa: mamma ordner. Tror det blir slips. Bror 1: mamma ordner.... Bror 2: samme som over Onkel og tante: mamma ordner. Har et bilde av soennen deres, men har ikke faatt printet det ut og rammet inn. De faar ha det til gode... Fetter 1: mamma ordner Fetter 2: mamma ordner Nevo: mamma ordner svigerinne: mamma ordner T's familie: Svigermor: en liten haandbok om hagearbeid og en engleuro Svigerinne 1: en engleuro Svigerinne 2: en nisseuro og en haandlaget saape Resten av familien ordner T Venner: Venninne 1: knesokker fra Gap i myk, skotsrutet ull pluss lipgloss Venninne 2: samme som over, men body butter istedenfor lipgloss Venninne 3: samme som over, men en cd med bilder fra hun var paa besok. En fjerde venninne gidder jeg ikke sende til i aar, for jeg faar aldri noe av henne...uff, man skal ikke tenke saann, men. Er veldig glad for at mamma kunne ordne presanger til alle i Norge i aar. Hun har tilgang til den norske kontoen min, saa hun kan bare forsyne seg. Til gjengjeld ordner jeg presanger til baade meg og T fra dem. Ikke saa spennende, men... til neste aar blir det tradisjonelle overraskelser. Kjoepte meg et skjerf og noen matchende votter i kashmir i sted, og skal supplere med noen oeredobber, fra dem til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #2723 Del Skrevet 19. desember 2006 Oi, den lilla lammeullsgenseren passer faktisk naa, i str. M! Kan vaere jeg bruker den litt fremover, men naar den blir trangere skal jeg love meg selv aa ikke bruke den lenger saa den ikke blir for slapp i fasongen. Naa skal jeg straks avgaarde paa siste juleshoppingturen med T foer jul, saa skal jeg moete Clare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. desember 2006 #2724 Del Skrevet 19. desember 2006 Er helt imponert over hvor mye du rekker å gjøre. Du må jo suse avgårde som en virvelvind! Er forresten helt enig med deg i å ikke kjøpe til veninnen du ikke får gave av. Selv anser jeg det som vanlig gest å gi noe tilbake fra dem man får av. Hadde jeg vært sånn som henne og bare tatt i mot, så hadde jeg skjems. Ellers er det koselig å høre at nurket hilser jegvnlig på pappaen sin ved å sparke i han når dere skal sove. Ikke alle pappaer som får sånne hilsener. Du får ha en riktig fin førjulstid, Holly. Jeg regner med at det blir kaos på jobb de siste dagene, så da blir det nok mye overtid. Lite KG tid da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #2725 Del Skrevet 20. desember 2006 Hei Saeria! Man rekker det man maa rekke, tror jeg - og det man vil rekke! Men jeg kjenner jeg burde roe tempoet litt, for jeg blir fortere sliten for tiden. Den venninnen har ikke sendt julekort en gang i aar (det er jo ennaa tid, da! ) saa jeg blaaser litt i henne. Samtidig vet jeg at hun er busy selv, men flytting til nytt hus, saa jeg tilgir henne for manglende oppmerksomhet. Gidder ikke vaere snurt paa henne! Ha en kjempefin foerjulstid du ogsaa, og ikke slit deg helt ut paa kjoettfabrikken! Da er det onsdag, og bare en og en halv arbeidsdag igjen! Tar meg fri paa fredag, saa da kan jeg sove leeeenge (til ca. 9 tipper jeg - faar som regel ikke sove noe saerlig lenger for tiden). Toget gaar halv ett fra stasjonen, og vi er vel fremme hos Ts foreldre i syv-aattetiden om kvelden. Maa huske aa ta med det ferdige strikketoeyet mitt saa svigermor kan hjelpe meg med aa sette det sammen - selve strikkingen gikk greit, men jeg skjoenner ikke helt hvordan det skal sys sammen. Haaper hun kan ta seg tid til aa hjelpe meg. Kanskje jeg skal sende henne en e-mail foerst, i tilfelle hun sier at hun er for busy. Egentlig ville jeg jo spurt mamma, men siden jeg ikke ser henne foer babyen er foedt, saa blir det litt lenge til... Ellers av babyforberedelser har vi funnet dette stoffet fra Laura Ashley, som vi tenkte aa faa laget gardiner av. Saa tenkte vi aa finne en matchende blaafarge til veggene. Snakket en del baby med Clare i gaar. Hun har faktisk samme fundusmaal som meg, selv om hun ser mindre ut. Og hun er mye lavere enn meg. Men jeg ble litt lettet, siden jeg har bekymret meg litt for om nurket er litt stort. Det viser seg at hun gaar til den osteopaten jeg skal til i morgen, og hun var veldig fornoeyd med ham. Hun har visst skjevt bekken og rygg, akkurat som meg, saa hun skulle faa time hos en anestesilege for aa vurdere om hun kunne faa epidural eller ikke. Skal nevne for legen min at jeg ogsaa vil bli vurdert. Vil ikke risikere ryggen mer enn noedvendig! Clare inviterte meg paa Aquafit hver torsdag, men jeg vet ikke helt om jeg orker. Har jo yoga samme dag, saa hvis jeg ikke kan bytte dag for yogaen tror jeg det blir litt mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #2726 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Postet visst dobbelt. Har masse livmorsmerter i dag, noe som tyder paa at jeg overdrev aktivitetene i gaar. Irriterende. Vil jo helst vaere saa aktiv som mulig, men vil ikke ha vondt heller. I dag faar jeg ta det med ro og ikke gaa saa langt i lunsjen. Begynner aa bli sulten...fikk skikkelig lyst paa sushi til lunsj, men vi faar se om jeg orker aa gaa helt dit hvor jeg kan faa det. Kanskje jeg bare skal stikke innom Starbucks isteden. De har ikke saa mye spennende i form av mat, men... Endret 20. desember 2006 av Holly Hobbie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #2727 Del Skrevet 20. desember 2006 Jippi! Fant nettopp ut at jeg har tre feriedager til gode! Ikke verst julegave fra jobben! (vi faar ikke julegave fra jobben, ikke engang julekort). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 20. desember 2006 #2728 Del Skrevet 20. desember 2006 Er ikke sushi rå fisk? Trodde det var fy fy-mat for gravide jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #2729 Del Skrevet 20. desember 2006 Mrs N skrev: Er ikke sushi rå fisk? Trodde det var fy fy-mat for gravide jeg ← Neida. Jeg elsker sushi, jeg! (norske myndigheter sa i sommer at de ikke lenger fraraadet gravide aa spise sushi. Vet ikke hva de sier her.) Jeg har aldri blitt forgiftet av sushi foer, saa jeg tror det gaar bra uansett. Noen ganger tar jeg den vegetariske varianten i steden ogsaa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #2730 Del Skrevet 20. desember 2006 Lurer paa om jeg skal bruke de tre dagene, eller om jeg bare skal faa betalt for dem isteden...kanskje sistnevnte er lurest. Er jo ikke saa lenge til permisjon naa - under 1 mnd faktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 20. desember 2006 #2731 Del Skrevet 20. desember 2006 Deilig med permisjon snart da! Skulle ønske jeg kunne få permisjon snart Når du nevnte sushi fikk jeg fryktelig lyst på spring rolls... med eggfried rice... *smatte* Masse rart man får lyst på når man er gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 20. desember 2006 #2732 Del Skrevet 20. desember 2006 Ekstra feriedager! Det var en fin overraskelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #2733 Del Skrevet 20. desember 2006 takk for hilsener, Kakao og MrsN! MrsN: Jobber du fortsatt like mye? Har forstaatt det slik at du er selvstendig naeringsdrivende - har du noen som kan drive firmaet ditt naar du er borte, eller hvordan blir det? Ble litt nysgjerrig. Der kom endelig pakken fra Blooming Marvellous med de to toppene (passer kjempefint, og tror det gaar fint med enda stoerre mage ogsaa!) og de to putene. Blir mye aa drasse med meg hjem, men det skal gaa greit! Snakket med mamma isted. Hun hadde visst ikke hatt tid til aa sende julekort til oss i aar, hun er utrolig stresset for tiden...Jobben hennes er ikke helt snill med henne, synes jeg, de gir henne altfor mye aa gjoere. Er jo litt trist aa ikke faa noe kort en gang fra sine egne foreldre, men jeg vet jo at de er kjempeglade i oss, da. De stiller alltid opp naar de kan. Skal proeve aa faa bakt litt i kveld, enten havrekjeks eller gaffelkaker. Gaffelkaker er bare smaakaker med masse smoer i, med moenster laget med gaffel. Laerte aa lage dem paa skolekjoekkenet, og de har vaert en favoritt siden! Havrekjeksene er av gaaaaammel oppskrift, fra en fin frue i Bergen. De er kjempegode med baade gul og brun ost. Har lyst aa kjoepe enda en gave til T, jeg. Synes liksom han fortjener litt mer fra meg. Han er saa god og snill, og jeg synes han svarer over alle forventninger naar det gjelder farsrollen saa langt! Han er utrolig omtenksom og interessert, og jeg vet han kommer til aa dele foreldrejobben med meg saa langt det er praktisk. Men han er vanskelig aa kjoepe gaver til! Naa har svigermor og svigerfar bestilt sommerhus til neste aar! Skal vaere her i en uke tidlig i september neste aar, svigerforeldre, svoger (bror til T), baby og meg. Gleder meg, det ser saa fint ut der! Resten av sommeren skal vi for det meste vaere i Norge, b.la. masse paa hytta. Det blir stas det ogsaa! Og en tur til Bergen paa vaaren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 20. desember 2006 #2734 Del Skrevet 20. desember 2006 Jobber så mye som jeg kan egentlig. Jo mer jeg kan få tjent opp jo lengre permisjon kan jeg ha liksom Det er dessverre ingen som kan ta over mens jeg er borte (det ville bryte omtrent alle kontrakter jeg har inngått med kunder), men forhåpentligvis vil jeg kunne få raskt jobb igjen etter permisjon. Leste også at selvstendig næringsdrivende kunne jobbe 10 dager i permisjonen. Er ikke sikker på hvordan det skal fungere (hvem skal liksom kontrollere det?), men det er ennå tid til å sette seg inn i de nye reglene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 20. desember 2006 #2735 Del Skrevet 20. desember 2006 Forresten.. Har du handlet mye klær hos Mothercare? Ser at de har salg nå så jeg lurer på om jeg skal snike meg en tur bort dit i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #2736 Del Skrevet 21. desember 2006 Har faktisk ikke vaert innom Mothercare, siden det ikke ligger saa sentralt til her i byen. Men det skal jo vaere bra, sikkert verdt aa gaa paa salget der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #2737 Del Skrevet 21. desember 2006 29 uker i dag! Begynner aa foele meg hoeygravid, men det er jeg vel strengt tatt ikke ennaa! I gaar kom mer symfysesmerter, men jeg faar ikke panikk av det. Det er ingenting imot ribbensmertene...men i dag skal jeg til osteopaten, haaper han kan hjelpe. Hadde planer om aa bake i gaar, men det ble det fint lite av. Skal proeve aa bake hvertfall ett slag i kveld. Fikk pakket mesteparten av klaerne jeg skal ha med meg til svigers og vasket en del, ellers husker jeg ikke hva vi drev med...jo, saa vel litt paa tv. Skal snart avgaarde til legen, saa inn paa jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 21. desember 2006 #2738 Del Skrevet 21. desember 2006 for 29 uker!! Snart er vi 30, og da er det plutselig veldig nærme! Lenge siden jeg har vært innom her nå, blir sånn med hektisk eksamensperiode... Det så kjempekoselig ut der dere skal være på seinsommeren! ...tør ikke planlegge noe til sommeren vi, for huset er sannsynligvis og forhåpentligvis ferdig en gang iløpet av sommermånedene, og da blir det flytting for alle penga! Deilig med fri i morgen! Håper turen til T's foreldre går greit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 21. desember 2006 #2739 Del Skrevet 21. desember 2006 Hurra for 29 uker Det sommerhuset så kjempekoselig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #2740 Del Skrevet 21. desember 2006 Takk for besok, Yamaha og Burpen! Jeg er saa teit noen ganger. I dag klarte jeg aa surre meg helt bort, plutselig var klokken for mange til aa rekke legen...saa jeg ringte og sa at jeg maatte avlyse fordi bilen sto. Skal ringe dem i morgen tidlig aa hoere om de har noe da...ellers faar jeg vente til over nyttaar. Merker skikkelig at nurket blir stoerre og sterkere for tiden. I gaar sparket h*n meg saa det gjorde skikkelig vondt, flere ganger, og en gang tror jeg h*n snudde seg rundt inni der - au! H*n er ikke saa veldig hensynsfull! Jeg faar pusle litt i huset, og saa dra inn til jobben...bare noen timer naa, saa er det seks dagers juleferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå