Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Håper du får en fin uke!

Og at du kanskje får kost deg litt med å prøvetrille på vogna! :sjarmor:

Hettehånkle og sett med musemotiv høres ut som noe av det vi har ferdigvasket i skuffene her! (Skilpadde og musemotiv gikk jeg litt berserk på på H&M da det kom inn i høst... Men nå er det stort sett utsolgt for sånt her. Det har kommet inn noen nusselige klær med pinnsvin på istedenfor! :sjenert: Har lyst til å kjøpe, men håper vel på å få isteden!)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg tilbake i Skottland. London-turen gikk i ett. Hotellet var topp, og T kom sent fredag kveld. Koselig aa bo paa suite med ham! :hjerte:

Dagen etter var det tidlig opp for min del. Var rimelig trett, men ikke altfor ille, og overlevde uten aa sovne. Moetet startet klokken 8 og varte til halv syv, ca. Lenge nok...men koselig aa treffe kolleger som jeg ellers bare snakker med paa tlf eller sender mailer til. Middagen var kjempekoselig, men veldig lang. Ble sittende aa snakke en del med en svensk og en tsjekkisk kollega, samt en av redaktorene mine. Svensken var spesielt hyggelig! Og alle kollegene var kjempesoete ang. graviditeten, og tippet kjoenn etc. (fikk plutselig en lapp under konferansen fra en sveitsisk kollega hvor det sto "det blir en jente!". Kjempesoett, ble nesten litt forelsket i ham, jeg! :ler: ).

Deilig at jeg var i god form, men paa den annen side saa haaper jeg ikke sjefen min tror at jeg "faker" naar jeg sier jeg ikke er i form, da. :sjenert:

Apropos form - hadde utrolig vonde smerter i livmoren i gaar. Var et sant h*lvete aa komme seg fra hotellet, som ligger i City, til broren til T, som bor syd i London. Var nok ganske trett fra dagen i forveien, og vi maatte gaa lange avstander fordi saa mange tube'r var stengt. :sur: Maatte ta to forskjellige tuber, en buss, gaa langt og saa ble vi endelig hentet av broren. Vi burde egentlig ha tatt en taxi...fikk mer og mer vondt i livmoren, men det ga seg da vi kom frem (altfor sent).

Var der en times tid, fikk med oss vognen, og dro avgaarde inn til sentrum igjen. Da vi endelig kom oss paa toget til Skottland var vi veldig lettet. Og enda mer lettet da vi kom hjem til leiligheten!

Smertene er tilbake i dag, men jeg er ikke overrasket siden jeg er saa trett. Skal proeve aa ta meg fri i morgen, vi faar en dag til gode siden vi jobbet paa loerdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pi@! :klem:

Høres ut som du hadde en hektisk helg. Håper du er klar for en ny uke...

Er ganske halvdoed i dag, men klarer forhaapentlig aa ta igjen tapt soevn i kveld... :klem:

Håper du får en fin uke!

Og at du kanskje får kost deg litt med å prøvetrille på vogna!  :sjarmor:

Hettehånkle og sett med musemotiv høres ut som noe av det vi har ferdigvasket i skuffene her! (Skilpadde og musemotiv gikk jeg litt berserk på på H&M da det kom inn i høst... Men nå er det stort sett utsolgt for sånt her. Det har kommet inn noen nusselige klær med pinnsvin på istedenfor! :sjenert: Har lyst til å kjøpe, men håper vel på å få isteden!)

Hei Susan! :klem: Ja, det blir goey aa proevetrille vognen! Vi skal kjoepe ny bag til den ogsaa, det blir goey. Kanskje en litt funky en? Vi faar se hva de har som passer til!

Pinnsvinmotiv hoertes kjempesoett ut! Blir nok enda noen turer til Hennes foer mars...og en del etter ogsaa!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Høres ut som du har hatt en koselig, men slitsom helg. Sånn er det vel gjerne med så mye på programmet. :klem:

Huff, her regner det, og om en times tid må jeg ut. Kaldt er det også. *syte og klage* Heldigvis har jeg noe å se fram til, i kveld kommer broren min til middag. Vi har fast "familiemiddag" på søndager (ja, jeg vet det er mandag i dag, men det måtte forskyves litt). Da koser vi oss med god middag og dessert og spiller spill sammen etterpå. Det blir fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magebilde kommer!

Fikk hoere standarden "er du sikker paa at det ikke er to der inne?" av en kollega forleden dag, og faar hele tiden hoere hvor stor jeg er, saa da er dere forberedt. ;) Synes egentlig det er litt frekt aa paapeke at man er stor, jeg da, men noe maa de jo si... :forvirret:

Har hatt en skikkelig deppedag i dag. Hadde fri fra jobben, og sov lenge. La meg igjen i ellevetiden og sov noen timer til. Har ikke hatt saa mye energi og har ikke faatt gjort saa mye nyttig i huset. Her er det saa stoevete og ille at jeg blir helt deprimert, men jeg fatter ikke naar vi skal faa gjort noe med det. Kanskje loerdag, etter Steinerjulemarkedet.

Naa skal jeg inn til byen og moete T og feire 31-aarsdagen hans, haaper humoeret klarer aa stige litt da. Rett etterpaa skal jeg paa Active Birth. Litt dumt at vi ikke faar hele kvelden sammen, men T skal paa foredrag om gamle baater, saa da er han hvertfall underholdt. Etterpaa skal jeg gi ham noen gaver: noen stripete Hackett-boxershorts, et par blaa Burlington-sokker samt kalenderen med bilder fra i aar.

Synes nurket er veldig stille om dagen, selv om jeg kjenner bevegelser regelmessig. H*n virker litt slapp for tiden, synes jeg.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve å drikke noe søtt vet du, det pleier å få fart på småtrollene ;)

Ellers gleder jeg meg til magebilder! Jeg har sammenlignet meg litt med dine, men jeg går bare nedover i vekt så er mye "mindre" enn deg ennå (som er litt irriterende for nå vil jeg gjerne se gravid ut ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at det er rimelig frekt å spørre om man venter to, eller buse ut med hvor stor man synes noen ser ut. Jeg hørte det selv senest i dag. "Nei, nå begynner den magen å ese ut Xavia!" :roll: Det er jo det den skal da, men det er ikke så gøy å høre det. Jeg merker det godt nok sjøl liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrsN: Er mer liv i nurket naa, saa h*n har sikkert bare hvilt seg litt i det siste. ;) Eller kanskje h*n har sparket og romsert mens jeg har sovet? I dag driver h*n hvertfall og turner noe voldsomt! :ler:

Burpen: :klem:

Xavia: Ja, man SKAL "ese ut" naar man er gravid! Jeg er stolt av magen min, jeg, selv om jeg er bittelitt misunnelig paa de som har en soet, liten kul. :sjenert: Jeg er ganske hoey, og trodde derfor at det ikke kom til aa synes saa godt paa meg, men magen begynner rett nedenfor brystene og staar ut hele veien. Men den er litt flat foran.

Skal proeve aa huske aa faa tatt magebilde i dag!

Active Birth var veldig koselig og interessant. Veldig flink og erfaren dame som driver det. Var en del pilates-inspirerte oevelser, pusteteknikk og avslapning. Samt gruppediskusjon hvor vi presenterte oss paa slutten, med deilig te. Kom ikke hjem foer naermere halv ti. Jeg har bestemt meg for aa gaa hver uke, tror det kan bli laererikt. Synes det er viktig aa forberede seg saa godt man kan til foedselen, for som laereren paa kurset sier: "It's not called labour for nothing!"

Mer magetanker: Jeg foelte meg skikkelig stor i gaar. Synes jeg var like stor som de som var 30 uker +, og det er vel litt rart? Tror kanskje det er magefettet mitt som faar magen til aa virke stor...har alltid hatt litt ekstra der, selv om jeg er (var?!) slank ellers. Har gaatt opp fra 67-68 kilo til 75-76, og jeg naermer meg faretruende det "magiske" 80-tallet. Jeg skal virkelig proeve aa unngaa alt som heter sukker og unoedvendig fett fra naa av. Faar heller kjoepe inn masse mandariner, appelsiner og epler og gumle paa det naar jeg kjenner lysten paa noe soett.

T ble kjempeglad for gavene, selv om han syntes jeg hadde brukt for mye penger paa ham. Spesielt likte han kalenderen med bilder av oss gjennom aaret som var (dvs. 2006). Valgte ett bilde fra hver maaned, slik at det blir noeyaktig ett aar siden det ble tatt for hver maaned. Det ble bilder fra oss i leiligheten (jeg som baker boller og han som maler...skikkelig gammeldags rollefordeling, ja! :ler: ), utsikten fra stuen i solnedgang, besok av mamma og pappa, besoket til Frankrike, bryllupet til venninnen min etc. Han ble veldig glad for boxershortsen ogsaa og spradet rundt i den foer leggetid! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg også stor for tiden, selv om jeg har liten mage. Men jeg tror det kommer mest av at magehuden strekker seg sånn at jeg får vondt i huden.

Føler meg egentlig som en stor hvalross :le:

Venter spent på magebilde nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er saa irritert paa haaret mitt for tiden! Synes ikke det er noe saerlig glans i det, det virker som ull, paa en maate? Uten at jeg har kroeller, altsaaa. Stripet det sist gang i juni, saa naa er det mye moerkere. Men har bestemt meg for aa ha min naturlige haarfarge til etter babyen er foedt. Men kanskje en glansvask ikke hadde vaert dumt? Synes egentlig ikke jeg kler moerkere haar da...ser saa blass ut i ansiktet med moerkere haar. Ikke kler jeg roedlig haar heller. Er en smule frustert! :sur: Selv om det bare er en filleting aa irritere seg over. :sjenert: Skulle oenske jeg hadde enten blondt haar eller en fin brunfarge med litt gyllent i. Mitt er moerkt kommuneblondt, ikke saerlig spennende...Hver gang jeg bestemmer meg for aa la haaret vokse uten aa stripe det blir jeg like skuffet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holly: Du kan jo farge håret hvis du vil. Mitt er ganske blondt (har farget det i mange mange år nå).

Men(!) vær forsiktig når du farger det! Mitt hår reagerer annerledes på farge nå som jeg er gravid (det tok 15 minutter i stedet for 30 minutter) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glansvask eller toner hjelper sikkert!

Og hør med frisøren, hva du kan kjøpe så det holder seg glansfullt. :)

IKKE gøy å være misfornøyd med håret, for da føler man seg generellt BAD..

I know! ;)

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for haarfargetips jenter! :) Naa har jeg kjoept en pakke L'Oreal Casting Creme Gloss i en lys brun farge (Iced Latte), og jeg haaper det blir bra! Skal huske aa ikke ha i fargen for lenge! Haaper ikke jeg angrer, da. Uansett kan jeg evt. ta litt lysere striper etterhvert.

Tror aldri jeg har vaert saa umotivert paa jobb som naa. Jeg gjoer saa lite som mulig og har null inspirasjon. Bare gaar og venter paa permisjonsstart...er ikke helt likt meg aa vaere saa daff, men jeg foeler virkelig at jobben betyr null og niks for tiden. Veldig dumt, for da blir det ekstra hardt aa staa opp om morgenen og dagene foeles ekstra lange. Har et prosjekt jeg burde komme i gang med denne uken, skal proeve aa sette i gang naa. Kanskje det hjelper paa motivasjonen.

Lille nurk spreller forresten som en gal i dag! :ler: Jeg skjoenner meg ikke helt paa h*n - en dag er h*n rolig, neste dag helt hyper!

I kveld blir det indisk mat igjen. Har kjoept en groennsakscurry med reker og skal bare koke litt ris til.

Ellers haaper jeg aa faa gjort litt paa teppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare si at det vi snakket om på PM nok ikke er rart du eller kollegaene dine har hørt om. Det finnes ikke! :ler: Han har nok fabulert opp noe greier for å skremme meg, eller gitt meg en helt feil forkortelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...