Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk, MrsP! :kose:

Naa er det snart paa tide aa dra hjem. Har vaert usigelig kjedelig paa jobb i dag. Haaper det holder seg saann, slik at jeg kan dra hjem "tidlig."

Gleder meg til restemiddag, blir nok resten av gresskar-karrien i dag, med ris til denne gang. Og kanskje pannekaker til dessert.

T skal moete en tidligere kollega over en oel, saa da kan det hende at jeg tyvstarter og spiser litt foer ham.

Skrevet

Søt vippestol, og fin kjole!

Ali G/Borat er da ganske kjent i Norge også? De fleste rundt meg har hverfall sett endel av det.

Borat er ikke akkurat favoritten min blandt karrakterene hans, så jeg tviler på om jeg gidder å se filmen...

Hvitt stoff med blonder på kurven hørtes jo bare nydelig ut!

(Synes dere skal bytte uansett jeg, det stoffet som sitter på er sikkert fullt av støv og bakterier etter mange år på loftet. )

Skrevet

E-bay shopping er altså tingen? ;) Kjempefin kjole, håper den passer når den kommer. Var så heldig å finne en rød kjole i skapet som fremdeles passer, så da slipper jeg å shoppe til julebordet. (Må kjøpe strømebukser med god plass til magen da, må ha plass til all den gode maten. :ler: )

God helg! :klem:

Skrevet

Aesj, naa er jeg litt deppa. :tristbla: Kom hjem og begynte paa middagen (dvs. begynte aa varme opp restene fra i gaar) og saa begynte jeg paa pannekakene, og lagde epler i sukker-og kanelsaus til aa ha oppaa. Saa ringer T klokken seks, da jeg trodde han skulle komme hjem, og sier at han nok blir senere for denne vennen er blitt forsinket. Kunne ikke vente ham foer i aatte-tiden, visstnok. Saa da spiste jeg alene, og stekte opp pannekakene, som naa staar og venter.

Deretter ringte svigermor. Samtaler med henne er alltid lange, og selv om hun egentlig er en hyggelig dame, blir jeg saa sliten av aa snakke med henne. Siden jeg er litt irritert paa T var det ekstra irriterende at hun hele tiden maatte rose ham saa veldig. "T er saa flink med barn, han kommer til aa bli en hengiven og flink pappa," "P (niesen paa ni) sier at hun er favoritten av tantene og onklene hennes," "Han fortjener virkelig en tur ut for aa vaere sosial," etc etc. I tillegg snakket hun om hvor glad hun var for presangen hun hadde faatt til bursdagen av ham (den var vitterlig fra oss begge!). Er jo glad for at jeg har en saa snill og god mann, og selvsagt tror jeg han blir en god far (ellers hadde jeg aldri giftet meg med ham!), men det faar vaere maate paa med skryt av sin egen soenn, da. Fikk foelelsen at jeg var annenrangs mens han var den store stjernen. Uff, jeg blir saa lett sjalu. :tristbla:

Skrevet

Hm, svigermødre kan være litt slitsomme, innimellom. Det hørtes nesten ut som hun syntes det var litt ille at T var ute, og derfor måtte rettferdiggjøre det både for seg selv og deg.

Fin kjole du har kjøpt. Her har jeg ikke sett noen fine gravide-kjoler i butikkene enda. Jeg trenger nok en fram mot jul, for det blir en del middager og julebord i tillegg til selvsagt selve jula. Håper det dukker opp noe bra, det er bare tre uker til det setter i gang med fester.

Håper du fikk kost deg med T til slutt!

Skrevet

Hei vennen! Du er aldeles ikke annenrangs! Du er helt super som du er nemli, så ikke bry deg om svigermor du. :klem:

Skrevet (endret)

Huff, skjønner du blir lei. Den svigermora de roser jo alltid sønnen sin laaaaangt opp i skyene som jeg husker fra en annen gang også. Snakker hun sånn om alle barna sine, eller er det noe spesielt med T?

Annenrangs du? :riste: LANGT ifra!

Endret av Xavia
Skrevet

Du er langt i fra annenrangs. Det er nok svigermor som er fæl til å rose gullgutten i skyene uten å tenke på at du også faktisk er en del av familien.

Dessuten har svigers lille gull valgt å gifte seg og å få barn med deg, så da er du jo nødt til å være ei helt spesiell ung dame! ;)

Skrevet

Uff, synes svigermoren din var unødvendig ufølsom!

Det er greit at hun roser godgutten sin, men hun kan da ta hensyn til dine følelser samtidig! Du er tross alt gravid med hennes barnebarn. (Eller tror hun at det er den perfekte sønnen hennes som gjør den jobben også?) Og gravide er som kjent litt mer følelsesmennesker enn de fleste andre! :forvirret:

Skulle egentlig bare innom å takke så masse! Her kom det pakke i posten igår! Kjempekos!

Gleder meg masse til jul! :hoppe:

Du er virkelig en knupp! :klem:

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Drit i svigermor! Alle tenker seg ikkje like godt om før dei seier noko, gitt...

Tenker på deg! *klem*

Skrevet

Hei jenter, tusen takk for besok! Bra at pakken endelig kom frem, Susan!

Og takk for sympatien - man blir gjerne litt ekstra foelsom naar man er gravid, trett og "maa" sitte og skravle med svigermor i en halvtime. ;) Hun kan vaere irriterende noen ganger, men hun mener jo bare godt. T er nok lille gullungen hennes fremdeles! :ler:

Men T var kjempesoet da han kom hjem, og beklaget seg. Jeg var litt sur paa ham en stund, men vi ble raskt venner igjen heldigvis.

Loerdagen fikk jeg plutselig en telefon fra venninnen min i nabobyen, hun hadde hatt (nok en) krangel med mannen sin og ville gjerne komme paa besok...de er relativt nygifte men krangler allerede en del, saa jeg ble ikke altfor overrasket. T og jeg skulle jo paa kino, saa da tok vi med henne, og tok oss foerst en kaffe paa Starbucks. Filmen var saa som saa, ganske morsom til tider, men litt for vulgaer for min (og de andres) smak. Men popcorn var nam! :sjarmor:

Hun dro hjem etter filmen, for hun ville gjerne ordne opp med mannen. Syntes ganske synd paa henne da hun dro, hun var ikke helt sitt vanlige, sprudlende jeg. Mannen hennes er hyggelig og sjarmerende, men jeg har alltid syntes han var litt vel alvorlig. Han er visst veldig streng mot henne, og forlanger middag paa bordet naar han kommer inn doeren, at det til enhver tid skal vaere skinnende rent og ryddig og han klager paa at hun jobber saa mye(!). Er saa glad for at T er en moderne mann og han ikke forlanger at jeg skal vaere Superwoman!

Loerdag kveld lagde vi taco, men jeg hadde glemt aa kjoepe krydderblanding. Men etter to tastetrykk paa nettet kom jeg over en lett oppskrift, og det viste seg at jeg hadde alle krydderne som trengtes i skapet. Etter dette gidder jeg ikke kjoepe ferdig krydderblanding, for den hjemmelagde versjonen ble enda bedre enn Santa Maria TexMex sin! :sjarmor:

Saa saa vi X-Factor, en talentkonkurranse, og det var Abba-kveld med selveste Bjorn Ulvaeus paa besok, en skikkelig hyggelig mann virket det som. Goey.

Soendag var det Aqua Gym for begge to. Over en time med aerobics/vekttrening i vannet, veldig bra! Bortsett fra at jeg tror jeg forstrakk ryggen litt...fikk skikkelig vondt midt paa ryggen paa hoeyre side utover dagen. :forvirret: I tillegg tror jeg at jeg har bekkenloesningssmerter, og ikke bare vanlige ryggsmerter. Paa venstre side, rett ved halebenet, er det en nesten konstant smerte, mer hvis jeg beveger meg. Kjennes litt som knivstikk. :forvirret:

Tok en lang lur paa ettermiddagen, og lagde Fish Pie til middag. T var kjempeflink og vasket/ryddet i bilen, mens jeg strikket en del. Saa alt i alt en fin helg.

Skrevet

Kanskje du har lyst til å dele super-tex-mex-krydderblanding-oppskriften din?? :sjarmor:

Høres ut som dere har hatt en fin helg, med litt av hvert av aktiviteter. Håper ryggen din snart blir bra igjen.

Han mannen til venninna di høres slitsom ut. :overrasket: Hvis Ørnen hadde prøvd seg på å forlange at jeg skulle sørge for at det er "middag paa bordet naar han kommer inn doeren, at det til enhver tid skal vaere skinnende rent og ryddig" skulle det blitt moro her! :overrasket: Jeg kan ikke se det for meg i det hele tatt, heldigvis.

:klem:

Skrevet
Hun dro hjem etter filmen, for hun ville gjerne ordne opp med mannen. Syntes ganske synd paa henne da hun dro, hun var ikke helt sitt vanlige, sprudlende jeg. Mannen hennes er hyggelig og sjarmerende, men jeg har alltid syntes han var litt vel alvorlig. Han er visst veldig streng mot henne, og forlanger middag paa bordet naar han kommer inn doeren, at det til enhver tid skal vaere skinnende rent og ryddig og han klager paa at hun jobber saa mye(!). Er saa glad for at T er en moderne mann og han ikke forlanger at jeg skal vaere Superwoman!

:hakeslepp: Jeg er dypt sjokkert. Det der hadde fungert særdeles dårlig for min del, det hadde rett og slett ikke funka!

Skrevet

Fjellrypa: her har du en oppskrift paa taco (jeg husker ikke noeyaktig hvor mye jeg brukte av hvert krydder. Oppskriften er til 2-4 personer).

Du trenger:

En pakke kjoettdeig/karbonadedeig (brukte kalkunkjoettdeig fordi det var det vi hadde i huset)

2 hvitloeksbaater

Salt

Bittelitt cayennepepper

Litt chilipulver (jeg tok litt toerket chilli og hakket opp, men brukte ikke mye).

Ca. 3 ts paprikapulver

Ca. 2 ts spisskummen

Noen opphakkede sjalottloek (eller f.eks en roedloek eller vanlig loek).

Litt tomatpure (kan sloeyfes, men da blir fargen penere, saerlig hvis du bruker kalkunkjoettdeig som er veldig lys.)

Varm litt rapsolje (eller annen olje) i pannen. Tilsett krydderne og loek og la det surre litt. Tilsett kjoettet og bland godt. La det smaakoke ca. 15 minutter. Husk aa smake til underveis. Serveres med vanlige tacoskjell eller tortillalomper, roemme, revet ost, salsa og diverse opphakkede groennsaker. Synes spesielt avocado er godt til.

Pi@: Tror ikke det funker saa bra for venninnen min heller. Hun er en oppegaaende, flink jente som var veldig selvstendig foer hun giftet seg. Det er ikke det at mannen forlanger at hun skal gjoere alt for ham, men fordi han selv har utrolig hoey standard paa hvordan hjemmet deres skal se ut, saa gaar han rundt og rydder hele tiden, og blir sur hvis hun ikke gjoer det samme. Men hun er sliten etter lange dager paa jobb og lesing til eksamen. Han er rett og slett veldig intolerant. I tillegg er han gjerrig paa penger....han har sikkert gode sider ogsaa, men han kan ikke vaere lett aa leve med! Lurer paa hvor lenge hun holder ut. :tristbla:

Mandag igjen, og holder paa aa sovne. Som vanlig var det vanskelig aa legge seg tidlig og aa faa sove paa en soendagskveld.

Ellers skjer det ikke saa mye. Solen skinner ute, skulle vel egentlig tatt meg en tur ut, men orker ikke akkurat naa.

Skrevet

Zzzzz.....bare tre kvarter til jeg kan dra hjem....faar proeve aa holde meg vaaken til da. Lille nurk er det hvertfall liv i! :ler:

Aa nei, naa fikk jeg forespoersel om aa hoere paa en konferanse over telefonen...den begynner fire og vil nok vare en stund. Typisk. :tristbla:

Skrevet

Tusen takk for oppskrift. Den MÅ jeg bare prøve, for som ved et under har jeg alle krydderiene i skapet mitt! :-D

Skrevet

Så fin kjole og vippestol!

Kjekt å få noen ting i hus... (regne rmed kjolen er til deg, altså :ler: )

Trist å høre om venninna di. Kan sikkert ikke være lett! Snille dere, som lot henne bli med på kino :)

Den tacokrydderoppskrifta di hørtes spennende ut! Vi hadde masse taco før, hvertfall annenhver uke, men nå har vi ikke hatt det på evigheter. Har kanskje noe med at sist gang vi hadde det, syntes jeg det smakte fiskepinner, og jeg ble så skuffa :ler: Sambo har ikke fått slippe til på kjøkkenet etter det... :sjenert:

Men den oppskrifta di skal jeg prøve! Håper det ikke smaker fiskepinner! :ler:

Så kjedelig du plutselig måtte bli lenger på jobben idag... Kjedelig når sånne uforutsette ting dukker opp!

Er ting fortsatt like "trist" på jobb?

Skjønner veldig godt den svigermorfrustrasjonen din, altså! :enig: Har aldri hatt det sånn selv, men hører jo så mange historier... Moren til sambo var verdens søteste dame! Kunne gitt uendelig mye for å få henne tilbake... :tristbla:

Håper du har en fin kveld!

Skrevet
Tusen takk for oppskrift. Den MÅ jeg bare prøve, for som ved et under har jeg alle krydderiene i skapet mitt! :-D

Lykke til! Understreker at man maa smake seg litt frem selv, for jeg maalte ikke opp saa noeye... :klem:

Er ting fortsatt like "trist" på jobb?

Hei! :klem:

Neida, det er ikke saa ille. Naa er to av kollegene mine bortreist, og da blir stemningen bedre synes jeg. Men jeg begynner aa glede meg mer og mer til permisjonen...

Svigermor er egentlig en veldig snill dame. Hun bare snakker foer hun tenker noen ganger. Saa jeg er jo glad i henne, og svigerfar er kjempesoet.

Er plutselig litt zombie her jeg sitter. Har nettopp vaert hos fysioterapeut, og maatte ga i ca. 20 minutter fra der jeg parkerte da jeg kom til kontoret. Har spist lunsj - en wrap med kreps og ruccola, en finger KitKat og en liten flaske granateplejuice, samt bittelitt toerket frukt. Tror jeg maa ha meg litt vann ogsaa.

Har saa lyst til aa legge meg ned og sove, men det gaar jo ikke, saa jeg faar bare sitte her og slappe av. Nurket har akkurat vaaknet (var det lunsjen som vekket h*n mon tro?) og slaar kolboette inni der, foeles det som! :ler:

Ellers har jeg saa lyst til aa komme i gang med mer babyforberedelser! Men T insisterer paa at vi ikke skal skaffe oss noe mer foer etter jul, saa da saa. Vippestolen kom i hus i gaar, og den var kjempefin, og ubrukt! :overrasket: Kom i originalemballasjen, med bruksanvisning og alt. Betalte bare 150 kroner totalt for den (inkl. frakt). Kjolen er ikke kommet ennaa...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...