Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Yamaha, Saeria, Monja, Burpen, Arwen, Pi@ og Xavia! :vinke:

Er saa opplagt i dag etter aa ha tatt kvelden kl. halv ti i gaar, og det er herlig! Var paa jobb ekstra tidlig i dag, kl. halv syv, saa da haaper jeg aa kunne gaa kl. 4. Blir sikkert halv fem, men...er ikke saa lett aa gaa tidlig her.

Lille nurk er utrolig aktiv for tiden, og dultene og sparkene blir bare tydeligere og tydeligere. Akkurat naa driver h*n og turner som gal! :ler:

Har jobbet med spennende nyheter i dag, saa da trives jeg med ett bedre. Da er det ikke saa farlig at det bare er meg og kollegaen jeg ikke er saa glad i paa kontoret...I dag klarte han aa skrive at Norge er et "county" istedenfor "country," en skrivefeil selvsagt. Men han nekter aa rette det opp! Gjoer ikke meg noe altsaa, men det er jo en litt taapelig feil! Norge er jo ikke et fylke i UK! :ler:

Gaarsdagen var foroevrig litt artig...eller rar. Jeg kjoerte for aa hente T paa jobben, og da jeg var nesten fremme pekte en annen bilist mot forhjulet mitt. Leste av leppene hans at han sa "flat tyre," og ganske riktig - da jeg kom til Ts jobb saa jeg at det stemte. T kom ut smilende og vinkende, la sykkelen sin bak i bilen, og saa fortalte jeg ham at dekket var flatt. Da broet helvete loes! Som vanlig naar noe gaar galt faar han et lite raserianfall og ble sur paa meg for at jeg hadde kjoert paa et flatt dekk. Men jeg hadde jo ikke merket noenting! Det har skjedd foer ogsaa, jeg merker rett og slett ikke at noe er galt! Han ble fort blid igjen og sa unnskyld, men det er litt irriterende at han alltid maa la det gaa utover meg naar ting gaar galt. Han fikk pumpet opp dekket og vi kjoerte rett til verkstedet. Mens vi ventet paa at de skiftet dekk for oss (maatte nemlig ha nytt), dro vi paa italiensk restaurant og delte en diger calzone pluss masse salat. Saa da ble det en koselig kveld likevel! Vel hjemme lagde jeg kakao med is oppi til oss, og vi saa litt paa Curb your enthusiasm foer T dro ut paa en bar med noen kolleger. Men han kom tidlig hjem, og vi la oss i halv-ti-tiden.

I dag skal jeg ut paa stoevlettjakt, for jeg orker ikke aa bruke de jeg har, de har nemlig litt hoeye haeler.

Etter jobb skal jeg moete venninnen min.

Skrevet

Forresten snakket jeg med personaldamen i sted. Jeg ringte henne for aa spoerre om hun hadde faatt skjemaet som hun hadde bedt om, og spurte henne om hun hadde snakket med sjefen min. Joda, det hadde hun, og sjefen hadde "stor forstaaelse" for at man ble mer sliten naar man er gravid. Saa sa hun at dette var noe jeg maatte snakke med ham om direkte. Ok. Fint om hun hadde sagt det forrige gang, da... Og hun foreslo at jeg skulle ta av feriedagene mine hvis jeg ble for sliten - men hallo, jeg har brukt opp all ferien min for i aar! Og skal bare jobbe to uker i januar! Ja ja. Kanskje jeg kan faa ta noen av dagene for neste aar paa forskudd, da?

Skrevet

Det går an å få ferien på forskudd ja, men vil du egentlig det da?

Det må jo finnes en annen løsning?

Synes de er så vanskelige på den jobben din jeg :klem:

Skrevet

MrsN: :klem: Kanskje jeg holder ut uten verken redusert arbeidstid eller sykedager? Jeg har uansett lov til aa ta en sykedag hvis jeg er daarlig uten aa bruke av ferien min! Det "glemte" den damen aa si... :forvirret:

Ja, naa er altsaa besoket dratt. Hyggelig aa ha venninnen min paa besok, var ikke mye ekstrajobb for meg, for hun var jo stort sett paa seminar. I gaar sov mannen hennes hos oss ogsaa. Jeg og venninnen dro paa nordafrikansk restaurant i gaar, var kjempegod mat! Spiste bare en forrett, litt broed og noen olivener, men det var mer enn nok!

Er veldig trett i dag, men det hadde jeg regnet med. I gaar var jeg jo 11 timer paa jobb - fra halv syv til halv seks - saa det er ikke saa rart. Vi la oss kl. 10, men i kveld skal jeg nok komme meg i seng senest halv ti. Kanskje jeg drar fra jobb litt tidligere i dag? Synes egentlig jeg kan det.

Har ikke vaert saerlig busy her i dag, og haaper paa en rolig nyhetsdag. I gaar skrev jeg ni artikler, i dag blir det sikkert ikke saa mange.

Skrevet

22 uker i dag! :) Tiden begynner aa gaa fort naa!

Skrevet

:hoppe: for 22 uker!

Nå kommer tiden til å raaaaaaaaaase forbi!! :klem:

Ja må slappe av og roe ned litt ;)

Håper du får deg en hvil senere!

Er formen fin ellers?

Skrevet

:hoppe: 22 uker! :hoppe:

Bra det ikke var mye styr å ha venninne på besøk!

Jeg vet det er vanskelig å prioritere, men du må passe på å sette av til til å slappe av så ofte du kan!

Yoga og avspenning er fine metoder som du også skal kunne bruke når fødsessmertene setter igang. :)

Skrevet

Epica: :klem: Ja, formen er ikke saa aller verst! :) Litt ryggvondt, men ellers kan jeg ikke klage! Gikk en lang tur i lunsjen, det var herlig!

Susan: :klem: Haaper yogaen kan hjelpe under foedselen - har jo laert aa slappe av der!

I kveld blir det hjemmekveld med min kjaere - det er ofte de beste kveldene, synes jeg! Planlegger aa lage gresskarsuppe, se litt paa tv og strikke. Og lage kakao! T vil gjerne snakke litt norsk ogsaa, og lese i norskboken. Han er veldig motivert og vi leser stort sett litt hver dag, paa sengen foer vi legger oss.

I dag i lunsjen var jeg paa Zara for aa kikke etter babyklaer, men endte opp med aa kjoepe flate ballerinapumps til meg selv i stedet. :sjenert: Var massevis av fine babyklaer der, men ikke mye i unisex, gitt. Saa da handler jeg nok heller et annet sted inntil nurket er foedt!

Skrevet

Ikke lett å finne klær som ikke er rosa eller lyseblå, Holly! Har kikket litt selv, men synes ingenting er kjønnsnøytralt. Er vel bare å lete videre. ;) Har så lyst på en hvit body med bamse på, det hadde vært søtt. :)

Skrevet

Jeg var også på Zara og tittet på babytøy, men tror ikke jeg så noe som var unisex jeg :forvirret: men mye fint var det da. Kanskje jeg stikker en tur dit igjen etter 3D ultralyden :)

Skrevet

Xania: Ja, det er veldig sant! Men paa diverse nettbutikker er det stoerre utvalg, saa jeg tror jeg kommer til aa bestille derfra.

Arwen: Ja, sikkert lurt aa vente til etter 3-d-ul! Bare saann i tilfelle!

Naa foeler jeg meg skikkelig stappa! Lagde gresskar-karri med cous cous til middag, og det etter helt egen oppskrift! *stolt* Ble saa godt at jeg har tenkt aa skrive ned oppskriften i Holly Hobbie-kokeboken min.

Dro tidlig hjem fra jobb, saa jeg var hjemme til fire. Helt herlig! La meg rett i seng og sov en times tid foer T kom hjem.

Naa staar strikking for tur!

:vinke:

Skrevet

:vinke:

Må bare legge igjen en hilsen her. Lenge siden sist. Jeg har vært skikkelig syk et par uker, men er nå tilbake igjen for fullt. Tenk, 22 uker allerede! :-D

Skrevet

Ang. det du skrev i dagboka mi, så har jeg erfaring med at ting tar litt tid den veien, så jeg stresser ikke! :)

Har ikke veldig lyst til å spankulere som bambi på isen for å hente pakke på postkontoret for tiden heller, så den kan godt vente litt til isen smelter. :ler:

Synes ofte det som er av fine kjønnsnøytrale klær selges ut fort.

Fant faktisk mye fint på H&M tidlig i høst... Da var fargene gult og lysegrønn.

(Har en følelse av at Julegaven kommer til å bli en veldig "lysegrønn baby". :ler::sjenert: )

Håper du får en god og avslappende helg! :klem:

Skrevet

Hei Susan! :vinke: Tror faktisk markedet for kjoennsnoeytrale klaer her i byen er ekstra stort, siden sykehuset her ikke tilbyr ul ved uke 18-20, og det visstnok er en regel paa at de ikke forteller kjoennet uansett! Maa huske aa ta meg en tur paa H&M snart, tror nok det er lurt foer jeg begynner aa bestille fra nett.

God helg til deg ogsaa! :klem:

Arkana: Uff, har du vaert syk? Haaper du er helt frisk igjen naa da! Og at du faar en fin helg! :klem:

Da er det endelig fredag! :danse: Planer for helgen: Se Borat paa kino (er T som er fan). Han har lovet at vi snart skal se en film jeg vil se ogsaa, samt at han skal kjoepe popcorn til meg! :ler: Ellers skal jeg strikke til den store gullmedaljen, noen turer paa treningssenteret, og resten av tiden skal jeg proeve aa slappe av!

Vi vant kjolen paa E-Bay i gaar, haaper den kommer i posten snart og ikke minst at den er fin og passer! Det er en ganske enkel, svart kjole, saa jeg regner med aa ta meg en tur paa Accessorize for aa sprite opp antrekket litt med pashmina, et fargerikt smykke og veske.

Har kjoept babysete ogsaa, paa E-Bay, og gleder meg til aa faa det i hus!

Nok en solrik dag, og temperaturen er lav. Tror jeg maa ta meg en tur i parken igjen i lunsjen, er saa herlig med frisk luft (i motsetning til luften rundt her hvor jeg jobber, som er full av eksos! :forvirret: ).

Haaper aa faa snakket med mamma og pappa i kveld. Og haaper de har tatt ned kurven fra loftet, og sett paa om trekket trenger aa skiftes ut. Det regner jeg egentlig med. Har lyst paa helt hvitt trekk, kanskje med bittelitt blonder? Mamma har sagt hun kan sy, saa det er en ting mindre aa tenke paa!

Naa tar jeg snart lunsj!

Skrevet

Kino er kos! Ikke hørt om den filmen... type film er det?

Ebay er tingen altså? :ler:

Håper du får en kjempefin helg! :klem:

Skrevet

Epica: Borat er en figur spilt og kreert av Sasha Baron Cohen, en komiker. Han staar ogsaa bak Ali G-figuren. Vet ikke om han er kjent i Norge? Her er en link til filmen: http://www.boratmovie.com/ Ha en kjempefin helg du ogsaa! :klem:

Skrevet
Her er forresten kjolen jeg kjoepte! Og her er babysetet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...