Holly Hobbie Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter #2341 Skrevet 24. oktober 2006 Uffda, ikke bra du har vondt! Hvordan var du i "vondten" i forrige uke, da du var sykemeldt? Håper du klarer å slappe av ordentlig på ettermiddag og kveld, hvis det er sånn at du får det når du blir sliten... Samtidig som at det ikke er noe godt å ha vondt, bekymrer man seg automatisk litt samtidig. Håper det går over! God bedring! ← Glemte jo helt aa svare deg, Burpen! Er de samme smertene som forrige gang, men naa er de heldigvis borte. Har en mistanke om at de har med tretthet aa gjoere, selv om jeg ikke helt skjoenner hvorfor...takk for god-bedringsklem!
Prada Skrevet 24. oktober 2006 #2344 Skrevet 24. oktober 2006 Er det andre aktiviteter du kan kutte ned på da, sånn at du kan hvile mer? Utrolig hvor energikrevende det er å være gravid, jeg var ikke ikke forbredt på det...
Holly Hobbie Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #2345 Skrevet 25. oktober 2006 Innom med en til deg. ← til deg ogsaa! Lurer paa om du har foedt/foeder naa?? Så bra at smertene er borte! ← Ja, det er ikke noe saerlig goey naar det staar paa! Haaper de holder seg borte i dag! Er det andre aktiviteter du kan kutte ned på da, sånn at du kan hvile mer? Utrolig hvor energikrevende det er å være gravid, jeg var ikke ikke forbredt på det... ← Hmm...Har ikke saa fryktelig mange andre aktiviteter, jeg! Jobben krever saa mye tid paa ukedagene, saa jeg har ingenting paa kveldene. I helgene trener vi litt, men ikke akkurat hardt, og proever aa ta det med ro. Saa jeg vet ikke om det er noe jeg kan kutte ned paa....men du har rett i at det er energikrevende aa vaere gravid, og jeg var nok ikke saerlig forberedt paa det jeg heller!
Arwen Skrevet 25. oktober 2006 #2346 Skrevet 25. oktober 2006 Har vondt i magen innimellom jeg også, akkurat som om det går en strek på nedsiden tvers over som strammer enormt men siden jeg hadde det mens jeg var på ultralyd og alt så fint ut da stresser jeg ikke med det. Tenkte å nevne det for legen på mandag. Jeg har forresten funnet en fysioterapaut som har svømming i varmt vann (for gravide med bekkeløsning) kanskje det finnes noe sånt for de som ikke har det også? Svømming er jo en genial måte å trene på uten å slite seg ut helt.
Holly Hobbie Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #2347 Skrevet 25. oktober 2006 Takk for besok, Arwen! Jeg svoemmer ca. to ganger i uken, siden de har basseng paa treningssenteret (vi er helgemedlemmer). Det er kjempefin trening, ja! Saa ble jeg "syk" igjen, da. Eller utkjoert, som er riktigere aa si. Jeg som var saa "flink" og klarte to fulle dager, selv med forkjoelelse, men i dag sa kroppen stopp. Dro hjem etter en time og gikk rett og la meg. Har sovet i to omganger, og foeler meg slapp, frossen og litt deppa. Lurer paa om jeg burde ut i permisjon saa tidlig som er mulig, dvs. 11 uker foer foedselen? Ikke ideelt, men jeg holder ikke ut aa vaere borte hele tiden, aa maatte forklare at jeg er daarlig. Samtidig er det jo greit aa tjene mer penger....faar jo betraktelig redusert loenn i permisjonstiden. Haaper hele tiden at formen bedrer seg, men saa fort jeg er tilbake paa jobb etter helgen saa butter det i mot. Forrige uke var virkelig en droemmeuke, og jeg lengter etter permisjonen!
Holly Hobbie Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #2348 Skrevet 25. oktober 2006 Maatte visst fjerne vofs fra signaturen fordi signaturfeltet ble for langt...
Holly Hobbie Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #2349 Skrevet 25. oktober 2006 Naa skal jeg lage en kalender paa Snapfish.co.uk - lagde en til venninnen min i gaar, og tenkte aa lage en til mannen med bilder fra 2006. Gleder meg til aa kunne lage kalender til neste aar med bilder av nurket til besteforeldrene!
Saeria Skrevet 25. oktober 2006 #2350 Skrevet 25. oktober 2006 God bedring, vennen. Skjønner at det ikke er greit nå som du lengter etter permisjonen.
Kakao Skrevet 25. oktober 2006 #2351 Skrevet 25. oktober 2006 Oi, du kan tidligst ut i permisjon 11 uker før fødselen? Men det blir jo i uke 29, og det er jo 9 uker igjen til! Og du er jo så sliten allerede nå.. Hvordan ser du på dette, da? Hvis du får sykemelding så gjelder vel det som jobb, sånn som i Norge? Håper du får litt av det framover. 9 uker med så lange dager hørtes mye ut. Håper det ordner seg! God bedring!!
Holly Hobbie Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #2352 Skrevet 25. oktober 2006 Det er ikke helt lett, nei. Jeg tror ikke jeg faar fullt betalt naar jeg er sykemeldt, samtidig som permisjonspengene reduseres. Derfor vil jeg helst jobbe helt til permisjonen. Jeg tror jeg maa lete litt paa nett etter lover og regler...
Pi@ Skrevet 25. oktober 2006 #2353 Skrevet 25. oktober 2006 Det desverre veldig lang tid å komme seg når man har kjørt kroppen helt ned, det vet jeg alt om. Håper du finner en god løsning for deg, for nå har du det ikke bra.
Holly Hobbie Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #2354 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg fant disse rettighetene som man har som gravid: ...``altering your working conditions or hours of work so you are not put at risk, for example, a shop assistant could be given a chair so she does not have to stand for long periods. Other examples are, a person working at a computer could be given a more comfortable chair or more breaks and a woman whose job entails some lifting could have someone else do the lifting for her if altering your working conditions or hours is not possible, the employer must consider offering you different work, at the same pay if offering you different work is not possible, your employer must suspend you on medical grounds and pay you full pay while you are suspended. Takk for det, Pi@. Er ikke helt tidspunktet aa bli utbrent/utkjoert naar man er gravid, heller...snart venter jo en stor oppgave, og da vil jeg vaere i form!
Pi@ Skrevet 25. oktober 2006 #2355 Skrevet 25. oktober 2006 Nei, det er virkelig ikke tida for å bli utbrent nå. Jeg innbiller meg at det er ganske slitsomt med en liten baby i huset.
Siam Skrevet 25. oktober 2006 #2358 Skrevet 25. oktober 2006 Håper du får slappet av og kommet til hektene igjen snart. Det blir jo ikke noe lettere å være gravid fremover. Det er greit å ha noen krefter igjen til den lille når h*n er født også...
Susan Sto Helit Skrevet 25. oktober 2006 #2359 Skrevet 25. oktober 2006 Uff, høres ikke godt ut å være så sliten som det du er! Jeg har bare blitt gladere og gladere for at jeg skal jobbe redusert fram til permisjon. (Bare 3 uker og et par dager igjen da! )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå