Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så bra at alt var i orden!

Det er jo gjerne sånn da, st kroppen sier ifra hvis vi forsøker å gjøre mer ennn vi bør.

Så det er nok viktig at du trapper ned treningen, og kun gjør det du orker.

OG... Psykisk sliten er faktisk ikke bra det heller, selv om du gjør ting som ikke er fysisk slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å lytte til kroppen, den er nemlig flink til å si ifra. Men det er ikke alltid hodet er så god til å høre etter, da... ;)

Og hovedjobben din nå er å passe på at den lille i magen har det fint.

Og det er det bra at den har.

Ha en fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! :vinke: Tusen takk for oppmuntrende ord! :kyss:

Tilbake paa jobb i dag. Saa langt ingen smerter - men etter at de tok til for full styrke i gaar kveld er jeg litt redd for at de skal komme tilbake. Selv om det sannsynligvis ikke er noe farlig saa er det ikke saerlig behagelig. Men so far so good!

Ser ut som det blir en travel dag, saa jeg faar heller komme tilbake senere. Haaper aa faa tid til en dagbokrunde ogsaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper smertene har holdt seg unna idag! Det er aldri kjekt å ha det vondt, og særlig ikke når man har en liten i magen det er lett å bekymre seg for i tillegg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :vinke:

Har ikke blitt saa mye kg-tid i det siste, saa naa er jeg ikke saerlig oppdatert paa dagbokfronten! Hvis/naar ting roer seg paa jobben saa haaper jeg aa komme sterkere tilbake! :)

Dagen i dag begynte ikke bra. Kvalm, vondt i hodet og sliten. Kanskje ikke saa rart siden jeg jobbet 12 timer i gaar. :overrasket: Det er altfor lenge synes jeg. Men maatte bli ferdig med noe, ble forsinket pg.a dataproblemer og et intervjuobjekt som ringte meg veldig sent.

Vurderer aa dra hjem kjempetidlig i dag, ta meg en lur og saa jobbe hjemmefra ut dagen. Er ikke saa kult aa vaere paa jobben i dag uansett, for det kom en frekkas og "stjal" maskinen "min" i sted...saa naa sitter jeg ved en helt ok maskin, men med et utrolig teit keyboard, saa jeg er allerede sliten i fingrene.

I kveld kommer i tillegg broren til T paa besok, men heldigvis sier T at han skal lage maten. Er styr med besok saann midt i uken, synes jeg. Han blir bare til i morgen, da.

Har bittelitt vondt i livmoren, men ikke saa ille heldigvis. Tror det kommer av tretthet. Fikk ikke sove saa godt i natt, er akkurat som hele kroppen er rastloes selv om jeg er sliten. Er kanskje det som kalles stress? :forvirret:

Nei, naa faar jeg heller jobbe litt mer isteden for aa forpeste dagboken min med negativitet! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Saeria! :klem: Til tross for en daarlig start, saa foeler jeg meg bedre naa. Er ikke saa mye aa gjoere paa jobb i dag, saa jeg sitter her og sloever...Gleder meg til en lur foer T og broren hans kommer hjem i kveld.

Snakket nettopp med broren min, han passer soennen sin paa syv maaneder i dag. Hoerte ham gurgle og lage lyder i bakgrunnen - herlig! Han er nok blitt en del modnere og voksnere paa de maanedene han har vaert far, synes han gjoer en god jobb! Og fint at moren til babyen kan faa litt avlastning.

Har tendens til halsbrann tror jeg, men det er ikke saa ille. Bare en foelelse av aa ha syre i halsen! :overrasket: Har aldri hatt det foer, en ganske rar foelelse, men ikke brennvondt heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikkert lei av å höre det, men.. du må passe på deg selv slik at du ikke blir altfor stresset. Det er ikke bra - med baby i magen, eller ei. :klem:

Håper du får noen gode dager fremover på jobb - og at de for gudsskyld forstår at du behöver litt ro og hvile. Man ER mer utsatt for tretthet og andre plager da man er gravid. Hils sjefen din det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den lille til broren din blitt 7 måneder alt!? :overrasket:

Ang. halsbrann/ubehag,- lovehearts er det eneste som funker for meg! Bare et tips...

Håper du koser deg med svogerbesøk!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med en abbonnent, Sun Mei! :klem:

Burpen: Ja, tiden flyr! :overrasket: Gleder meg til han og min lille kan leke sammen!

Neffi: Naa har jeg hoert litt mer paa dere her inne, og dro en halvtime tidligere fra jobb i gaar og bestemte meg for aa jobbe hjemme i dag tidlig. Har fortsatt litt livmorsmerter, og selv om jeg ikke er altfor bekymret, saa gjoer det at jeg vil ta litt mer hensyn til meg selv.

Har en legetime senere i dag for aa spoerre om aa bli henvist til fysioterapeut, siden det er en annen lege enn den jeg hadde forrige gang skal jeg spoerre om delvis sykemelding igjen. For jeg foeler at dette gaar bare ikke! Selv om jeg KAN jobbe hjemme (teknisk sett er det det samme som aa jobbe fra kontoret - har jo pc'en med programmet vi bruker, internett og telefon her hjemme), saa foeler jeg at det blir sett litt ned paa, som om jeg skulker unna. Hver gang maa jeg forklare hvorfor, og det er slitsomt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Hurra for 19 uker!

Du, angående han sjefen i London og svaret hans - menn uttrykker seg jo på en helt annen måte en oss damer i mailer og sms-er. Typisk mannesvar, det! "Ok" når man selv har skrevet noe som er viktig. :riste: Ikke for å dra alle menn over en kam, men det kan jo være det som er grunnen til det korte svaret?

Ta godt vare på deg selv og babyen, da! Håper det ordner seg med en sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg altsaa sykemeldt til 23. oktober. Det gir meg over en uke aa komme til hektene paa. Tror det kan bli litt deilig, samtidig hadde jeg haapet at det gikk an aa bli gradvis sykemeldt...men det gjoer det altsaa ikke.

Legen var saa utrolig forstaaelsesfull. Begynte nesten aa graate da han spurte meg hvordan jeg hadde det, enda jeg ikke foelte for aa graate foer jeg gikk inn. Det var han som satte i gang utredning av meg allerede foer vi begynte proevingen, og var oppriktig interessert under prosessen. En kjempeflink lege!

Naa har jeg akkurat gitt beskjed til sjefen i London og sjefen min paa kontoret om at jeg er sykemeldt...gruer meg litt til reaksjonene. Han paa kontoret er alltid forstaaelsesfull, det er han i London som jeg tror kanskje ikke tar det saa bra...

Takk for hilsenene og hoppingen, forresten! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...