Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

:vinke: Tusen takk for at dere holder liv i dagboken min, jenter! :kyss: Koselig med saa mange velkomsthilsener! :klem:

Tilbake paa jobb. Foeler meg trett, uggen og irritabel. Er visst ikke vant til aa staa opp saa tidlig lenger! :forvirret: Lille nurk driver og sparker vilt, h*n har gjort det i flere dager naa! Er en skikkelig vilter krabat, tror jeg! :ler:

Har paa meg nye mammaklaer i dag - de sorte buksene og en svart omslagsjakke. Foeler meg veldig fin, og det er da noe! :ler:

Har droemt masse om foedsler i det siste. Ikke mareritt, tvert i mot! Ogsaa jeg som pleide aa vaere saa redd for aa foede - naa tror jeg at jeg kommer til aa vaere klar som et egg naar terminen naermer seg!

Uff, der kom en kvalmeboelge. Er jo stort sett kvitt kvalmen, men den kommer innimellom likevel, saerlig hvis jeg er trett.

Faar dra ned og hente meg en kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naa har jeg snakket med jordmor. Skal komme inn for en undersoekelse dersom det ikke gir seg i loepet av kort tid. Er litt bekymret naa, og saa gjoer det saa vondt! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle hilsenene! :klem:

Er naa endelig tilbake fra sykehuset. Ble mye venting, nesten en og en halv time, foer vi fikk komme inn til jordmor. Det var en lang kjoeretur ut dit ogsaa, og foerst maatte jeg kjoere hjem for aa hente papirene mine. T var med heldigvis, men jeg foelte meg litt skyldig i og med at han har en utrolig travel uke paa jobb. Saa naa maa han jobbe til klokken aatte i kveld...

Men heldigvis staar alt bra til med den lille! :) Fikk hoere hjertelyden, som var 140, altsaa ca. det samme som den har ligget paa tidligere, blodtrykk, urin og temp. ble maalt. Sannsynligvis har jeg nok overdrevet trening/aktiviteter i det siste, og fikk beskjed om aa roe ned. Selv synes jeg at jeg har vaert ganske forsiktig, men jeg var nok litt dum som dro og trente i gaar kveld, for da var jeg ganske sliten alllerede...Og all gaaingen og svoemmingen i forrige uke var kanskje litt mye, selv om det foeltes godt aa vaere saa aktiv. Faar vel innse at kroppen min har litt andre grenser enn meg selv for tiden. ;)

Saa da blir det aa proeve aa ta det med ro - skal fortsette aa trene, men bare i basseng (svoemming og aquagym), samt yoga (det er nesten ikke trening, mest avkobling egentlig). Og litt pilates (men det er ikke saa anstrengende det heller).

Men sykemelding blir det nok ikke. Hadde jeg hatt en fysisk krevende jobb, saa hadde det vaert noe annet. Men jobben i seg selv er ikke saa slitsom, selv om det kan vaere mentalt stressende til tider, og jeg kan bli trett fordi det er lange dager.

Deilig aa faa bekreftet at alt er i orden, og at det bare var kroppen min som sa i fra. Og smertene er saa godt som borte naa, heldigvis - typisk nok forsvant de da jeg satte foten innenfor sykehusdoeren. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra!! Godt å få sjekket det opp med en gang! :) Måtte holde meg på KG til du hadde postet innlegget, så du var inne og skrev.

Skulle ønske du fikk litt kortere dager, men... :sjenert: Det er kanskje vanskeligere å få sykemelding der du bor enn i Norge.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok en litt annen kultur her borte. Hoeyere arbeidsmoral, eller hoeyere grenser for hva som regnes som gyldig fravaer, som ofte er et gode, men som noen ganger er litt vanskelig for en "stakkars" gravid! Har en forstaaelsesfull sjef paa kontoret, men hovedsjefen min, som er i London, er en litt annen type. Da jeg fortalte ham at jeg maatte dra paa sykehuset pg.a smerter svarte han bare. OK. i en e-mail. Man skal ikke tolke e-mailer altfor mye, men....er vel vanlig aa uttrykke hvertfall litt bekymring/si "god bedring" e.l.? Saa da foeler man seg jo ikke som en god arbeidstager. Men heldigvis vet jeg hva som er min viktigste jobb fremover, og det er aa passe paa at den lille soennen eller datteren vaar faar en saa god start paa livet som mulig, og det betyr at h*n er nummer en, foer jobb og alt annet! Saa faar bare sjefen ha det saa godt. Sitter naa hjemme og jobber, og har tilbudt meg aa jobbe litt lenger i dag, saa da kan han ikke klage altfor mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint å høre at alt står bra til med deg og den lille :)

Er nok greit å kutte ned på treningen ja. Selv har jeg ikke klart å komme i gang med treningen :sjenert: .. en lang gåtur er nok til å få rommet til å snurre rundt.

Imponert over deg jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt er bra med babyen!

Høres merkelig ut han sjefen i London... Ikke noe å bry seg om! (selvom det sikkert ikke er så lett...) Det viktigste nå, er at du og den lille i magen har det godt! Pass nå på aktivitetsnivået ditt...

Må si at jeg ike forstår meg helt på systemet der borte, mtp graviditet og sykemelding. Greit nok at det er strengt, for å luke vekk de som vil utnytte situasjonen, men... :sjenert: Det høres jo nesten "drepen" ut hvis du f.eks. skulle få bekkenløsning eller noe annet som kan sette deg ut av spill...

Håper du får en fin kveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...