Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk! :kyss:

Lurer paa om jeg har litt vel stor mage for aa vaere 16 uker paa vei. For venninnen min som har termin tre dager foer meg er nesten flat fortsatt! Det kommer vel an paa hvor tynn man er i utgangspunktet, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin mage, Holly! Og det er farlig å sammenligne mager med andre, for som Mrs N sier så er det veldig stor forskjell på hvordan man bærer magen. Hvis du er smal har magen lett for å sprette ut, siden det ikke er så mye plass i bredden.

Den kanindrakta du har bestilt var jo bare kjempenydelig!! Den fikk jeg lyst på til lillejenta. Synd de ikke sender til Norge...

Eller det så jeg forresten at de gjorde. :sjenert:

Håper du får en fin uke. :klem:

Endret av Siam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelsen på magen er nok veldig forskjellig fra alle svangerskap. Men de som har bakovervendt livmor, får ikke mage like tidlig. For de bærer babyen lenger bak i magen.

Ei jeg kjenner hadde helt flat mage da hun var 5 mnd på vei og. Mens ei an jeg kjenner hadde stor mage etter 3 mnd..så det er forskjell ja ;)

Veldig fin mage du har fått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin mage! :blomst:

Er veldig forskjellig hvordan magen synes.

Jeg og venninna er bare tre uker fra hverandre i termin, men dun har hatt MYE tydligere mage enn meg hele veien! Tror ingenting er unormalt når det gjelder svangerskap. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så pen :)

Oi, saa koselig sagt! Maa gi deg en :blomst: for det!

Størrelsen på magen er da forskjellig fra graviditet til graviditet. Noen bærer ungen lengre inn enn andre. Jeg tror nok ikke du er noe unormal :)

Godt aa hoere! ;) Man begynner jo aa undre seg paa om det ligger en skikkelig stor baby paa lur, men det er vel for tidlig aa si noe om! Hoerte om en kollega av T som til slutt maatte ha keisersnitt fordi babyen var saa stor...og jeg vil IKKE ha keisersnitt! :sur:

Kjempefin mage, Holly! Og det er farlig å sammenligne mager med andre, for som Mrs N sier så er det veldig stor forskjell på hvordan man bærer magen. Hvis du er smal har magen lett for å sprette ut, siden det ikke er så mye plass i bredden.

Den kanindrakta du har bestilt var jo bare kjempenydelig!! Den fikk jeg lyst på til lillejenta. Synd de ikke sender til Norge...

Eller det så jeg forresten at de gjorde.  :sjenert:

Håper du får en fin uke.  :klem:

Takk for komplimentet, Siam! :klem: Er (eller var! ;) ) ganske smal i livet, selv om jeg har ganske brede hofter, saa kanskje det er derfor? Men nedre del av magen er jo ganske bred da....Jeg tror jeg maa "skylde" paa litt svake magemuskler, har aldri hatt noen vaskebrettmage akkurat! :ler: Men naa begynner jeg for foerste gang i livet aa bli fornoeyd med magefasongen! ;)

Ja, er ikke kanindrakten soet?! Kjoepte den i litt stor str., slik at h*n kanskje kan krabbe rundt i den. De sender til Norge ja! :sjarmor:

Størrelsen på magen er nok veldig forskjellig fra alle svangerskap. Men de som har bakovervendt livmor, får ikke mage like tidlig. For de bærer babyen lenger bak i magen.

Ei jeg kjenner hadde helt flat mage da hun var 5 mnd på vei og. Mens ei an jeg kjenner hadde stor mage etter 3 mnd..så det er forskjell ja  ;)

Veldig fin mage du har fått  :)

Takk Capricorn! :klem: Har nok ikke bakovervendt livmor, nei. Takk for forklaringen!

Fin mage! :blomst:

Er veldig forskjellig hvordan magen synes.

Jeg og venninna er bare tre uker fra hverandre i termin, men dun har hatt MYE tydligere mage enn meg hele veien! Tror ingenting er unormalt når det gjelder svangerskap.  :ler:

Takk for det, Susan! :klem: Nei, ingen er prikk like, det hadde jo vaert rart om alle hadde like mager naar utgangspunktet ofte er forskjellig! ;)

Er uansett deilig aa ha litt ordentlig "struttemage"! Samtidig har jeg ikke lyst til aa bli gigastor, men det er vel bare aa proeve aa spise fornuftig og trene litt, og ellers la naturen gaa sin gang! Merker at apetitten er mindre enn den var, i de foerste tre maanedene var jeg utrolig sulten, til tross for kvalmen.

I dag skal jeg til fysioterapeut klokken ett og paa yoga klokken syv. Det ironiske med fysioterapien er at ryggen er mye bedre enn den var da jeg bestilte time for tre uker siden! Men jeg gaar uansett, kan kanskje faa noen gode raad om hva jeg burde gjoere/ikke gjoere. Merket for eksempel at isjassmertene blir verre naar jeg bruker crosstrainer paa gymmen. Skal spoerre om det er noe annet jeg burde gjoere isteden.

Nei, naa er det tid for dagens skinny latte! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa! Så super mage du har! Jeg ble også tidlig stor, og fikk høre fra elle bauger og kanter at de burde sjekke om det var mer enn en der inne... Men nå har det egentlig stoppet opp litt, så det er nok ganske individuelt når magen kommer. Syns ikke du skal bekymre deg jeg!

Ha en superduper dag!

Størrelsen på magen er nok veldig forskjellig fra alle svangerskap. Men de som har bakovervendt livmor, får ikke mage like tidlig. For de bærer babyen lenger bak i magen. Ei jeg kjenner hadde helt flat mage da hun var 5 mnd på vei og. Mens ei an jeg kjenner hadde stor mage etter 3 mnd..så det er forskjell ja  ;)

Veldig fin mage du har fått  :)

Må bare slenge inn en kommenetar til det; for jeg har bakoverlent livmor, men magen kom søren så tidlig, (ingen av mine gamle bukser passet i uke 14) og den er ikke akkurat det som kan kalles liten. Og det enda jeg bare har lagt meg ut på magen, ellers er de eksra kg mine mest vann i kroppen. Hadde hørt det før jeg ble gravid jeg også, men det stemmer altså ikke på alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Missbumblebee! :klem: Ja, er jo ikke sikkert at den blir superstor selv om den kanskje er litt stor naa, det er sant! Har heller ikke lagt paa meg noe saerlig ellers tror jeg, bortsett fra paa frontpartiet. :sjarmor:

Naa sitter jeg her med latten min og burde begynne paa en ny artikkel som skal vaere ferdig til i kveld. Er bare saa arbeidssky for tiden, hjernen vil heller tenke paa babyting og tang isteden for naeringslivsnyheter av en eller annen grunn! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ender opp med å skrive babynyheter ;)

Tror disse magene vokser som de vil, selvom endel selvfølgelig styres gjennom matinntaket. Noen kvelder føles det ut som magen min skal sprekke og har litt voksesmerter. Forstår ikke helt at kroppen takler den voldsomme veksten, men vi er visst ment for å tåle det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prada: Ja, kveldene er helt klart da jeg foeler meg nesten sprekkferdig jeg ogsaa! :ler: Og det med babynyheter har jeg tenkt litt paa...finnes saa mange baby/gravid-blader her borte, saa det er kanskje en mulighet aa frilanse for noen av dem etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Så flott mage du har! Ser forskjellen fra de forrige bildene du la inn, selvom vinkelen er litt ennerledes. Kjempefin er du!

...og angående størrelsen... Du skal nok ikke bekymre deg! Jeg tror faktisk min er litt større enn din, men det kan jo være fordi jeg har litt sjokoladepudding fra før... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for de hyggelige kommentarene alle sammen. :klem: De muntret meg opp paa en ellers kjip dag.

Har vaert smaadaarlig i hele dag, ikke kjempesyk, men ekstra trett, litt kvalm og hodepine. I tillegg dro jeg i banken pg.a at de hadde mistet noen papirer, saa jeg maatte skrive under og fylle ut noen skjemaer paa nytt....dette tok en halvtime, og jeg hadde faatt beskjed om at det kom til aa ta fem minutter. Saa T satt utenfor og ventet i bilen naar han egentlig skulle vaert paa jobb. Da jeg kom hjem bar det rett til sengs, saa sov jeg to timer. Og egentlig foeles det som det hadde vaert bedre om jeg hadde sovet helt til i morgen tidlig....Saann, det var nok klaging, foeler meg litt bedre naa! :ler:

Der kom T inn doeren, han var nede og hentet rykende fersk eplekake fra naboen som takk for strandfesten! Da blir det nok litt eplekakespising, og deretter sengen paa meg!

Natta! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...