Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Saa koselig med hilsener fra dere, jenter! :klem: Tror ikke jeg faar svart paa alle naa, men alle er lest og satt pris paa! :klem:

I dag kom det jeg bestilte fra Anne Geddes. Alt var helt nydelig og virket som solid og god kvalitet. Gleder meg til aa ikle nurket alt sammen!

I morgen tidlig skal jeg proeve kjolen min, haaper inderlig jeg faar den paa meg... den har empireliv, saa det burde gaa greit.

Ellers skal vi trene og en tur til Ikea. Ikke for aa kjoepe babyting denne gang, bare noe smaatterier vi trenger.

Ha en god helg alle sammen!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ronja: :vinke: Ja, det ble jo litt dyrt...men har ikke betalt noe i toll saavidt jeg kan se. Eller kommer det kanskje en regning til uken? Uansett, var gratis porto, saa det var jo bra. Men alt ser veldig bra ut, angrer ikke paa noen av kjoepene. Likte spesielt kanindrakten og boken My First Five Years (tror jeg den het). Forresten, likte alt sammen like mye! :ler:

Arkana: God helg til deg ogsaa! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra du er fornøyd med klærne du bestilte!

Åssen passer kjolen din!? Du er helt sikkert kjempefin i den! :hoppe:

Andre planer for helga enn trenings- og shoppingplaner da?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom en kjapp tur, skal i banken og ordne med noe. Saa blir det trening.

Har faktisk ikke noen saerlig planer ellers, og det er deilig. Er alltids nok aa finne paa i huset... :husarbeid:

God helg alle sammen, takk for hilsener forresten! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link til det du bestilte hos Anne Geddes?

Ja!

At du orker å trene så mye! Imponert jeg :)

Loerdagen gikk greit, men soendagen hadde baade jeg og mannen skikkelig hodepine pg.a tette bihuler, saa vi ble hjemme.

Smaasov og surret hjemme til klokken halv fire, da dro vi inn til byen og moette noen venner paa kafe. Hun har termin tre dager foer meg, artig aa snakke litt graviditet/baby med likesinnede. Men hun hadde jo helt flat mage jo! :overrasket: Rart at det varierer saa veldig fra person til person.

Ballet loerdag kveld var goey, men ikke supergoey. Har vaert paa en del saanne tilstelninger foer, og det er alltid samme opplegget. Var goey aa danse skotsk folkedans, men ellers synes jeg det er litt kjipt aa vaere den eneste som ikke drikker noe alkohol...

Proevde kjolen loerdag morgen, og da passet den saavidt, men paa kvelden fikk jeg den knapt igjen med hjelp av T. Foelte meg som en stappet poelse og klarte saavidt aa puste, saa jeg fant kjapt ut at det ikke gikk! Men da kom min kreative side frem fra moerket, og jeg fant frem et langt satengskjoert og heiste det opp til under puppene. Saa tok jeg paa meg mammas gamle fjaerbolero og vips var jeg festklar! :ler: Foelte meg litt teit, men det saa ok ut faktisk. Skjoertet er saa langt at det fortsatt var fotsidt, og det hang ganske greit. Men jeg tror ikke det blir flere ball paa meg foer babyen er foedt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paa tide med en liten oppdatering av det vi har av klaer:

2 pysjer i str. 0-3 mnd

1 kortermet body i str. nyfoedt

1 cardigan str nyfoedt

1 joggebukse str. nyfoedt

1 strikkejakke i str. 0-3 mnd

1 ull-lue i str. 0-3 mnd

1 sparkebukse uten foetter i str. 0-3 mnd

3 par sokker i str. 0-3 mnd

1 lekedrakt i floeyel med sokketoefler og kaninlue str. 6-12 mnd

Ellers driver mamma og strikker jakke og lue av babyangora.

T mener jeg ikke burde kjoepe noe mer klaer, siden vi helt sikkert kommer til aa faa massevis av venner og familie. Men jeg vet det er ting som vi burde ha litt mer av, saa jeg vet ikke...er litt risikabelt aa ikke ha det noedvendigste i tilfelle vi ikke faar saa mye. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne sa at det eneste man ikke fikk nok av i starten var bodyer og strømpebukser, det skiftet man visst flere ganger om dagen. :) Jeg tenkte hvertfall å kjøpe en hel haug med undertøysbodyer. Får det veldig billig da, så da føles det litt greiere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Arwen sier så er bodyer noe man trenger en god del av. Dyrt er det jo heller ikke. Ellers har jeg inntrykk av at "alle" som skal kjøpe klær i gave kjøper en størrelse større enn det man faktisk trenger der og da.

Vi kommer ikke til å basere hverken garderobe eller utstyr på at vi muligens kommer til å få av venner og familie. Det som evt skulle komme ekstra blir bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..på den annen side.... Det må jo være kosleig å ut å shoppe til den lille når han eller hun har kommet også, og ikke nødvendigvis ha alt i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for innspill jenter!

Mannen min er fortsatt litt i "denialmodus" - han tror liksom ikke babyer trenger noen ting! :forvirret: Og at det er veldig unormalt aa ha saa mye i hus allerede (det siste er kanskje sant, men jeg bare maatte handle litt! :sjenert: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: at du ikke trenger noe så tidlig er jo sant, men skjønner at det er vanskelig å la vær å shoppe. Var bare tom lommebok som stanset meg sist jeg var på HM, der er det masse fine nøytrale klær nå :hjerte:

Men at babyen trenger klær er jo ikke en hemelighet. ;) men, menn bruker ofte litt lengre tid på å fordøye ting. Du får bare hinte forsiktig innimellom helt til han tror det er hans ide å shoppe mer. Funker hver gang :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...