Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 17. september 2006 #2101 Del Skrevet 17. september 2006 Holly Hobbie skrev: Hun sa at dette var ingen spoek, det var hard trening, og siden jeg var gravid saa maatte jeg tenke paa at fosteret fikk mindre oksygen naar jeg trente hardt osv. ← Det er noe stort tull! Det viser seg faktisk at gravide som trener regelmessig har bedre oksygen-opptak enn de som ikke trener, så du trenger i alle fall ikke bekymre deg for det når du trener. Er fryktelig mye uvitenhet hos "fagfolk" når det gjelder trening under graviditet altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 18. september 2006 Forfatter #2102 Del Skrevet 18. september 2006 Ang. trening saa er det nesten bare fordeler (medmindre man skader seg, da!), og man faar jo bedre oksygenopptak. Derfor anbefales det at man trener som foer saa lenge det ikke er ubehagelig. Men man skal vel ikke begynne paa hardere trening enn man er vant med naar man er gravid heller! Og det har jeg vel gjort...i og med at jeg bare trente pilates foer jeg ble gravid, og ikke har gjort saa mye siden jeg testet positivt. Men jeg ble ikke kjempesliten, og tok i minst like mye som de andre. Saa helt ute av form er jeg nok ikke! Uansett saa kommer jeg til aa dra tilbake neste soendag. Kommer til aa ta i mot ekstra instruksjon, er jo fint det, og siden jeg har vondt i ryggen er det jo viktig aa skaane (og styrke) den, saa hun kommer til aa ta ekstra hensyn til det. I dag har jeg hatt en drittdag, for aa vaere aerlig. Og ennaa er det tidlig paa dagen...Har vaert kvalm igjen, uggen og hatt skikkelige smerter i livmoren, mens-smert-aktige kramper, saa ille at jeg proevde aa ringe jordmor. Men hun har fri i dag, for det er offentlig fridag her i dag. Heldigvis har det gitt seg naa. Og ikke noe blod, heldigvis. Har lyst aa hoere hjerteslagene igjen, tror jeg skal ringe jordmor i morgen og be om det. Merker jeg er litt bekymret naa. I tillegg gikk et intervju litt skeis i dag. Skulle snakket med et oljeselskap kvart over syv i dag, og alt gikk greit. Tok det opp for radio ogsaa. Men paa slutten, akkurat mens jeg fant frem av-knappen paa opptaksgreien, saa sa intervjuobjektet i bakgrunnen: "Det var utrolig dumme spoersmaal." Ble skikkelig irritert paa dem, og maatte be radiofolkene aa redigere. Flaut og teit, men det var ikke meg som dummet meg ut. Kommer ikke til aa gidde aa vie dette selskapet saa mye av min tid i fremtiden. Kanskje barnslig av meg, men det faar vaere maate paa oppfoersel, da. T har visst en kjip dag paa jobb ogsaa. Men men. Haaper egentlig han finner seg en annen jobb snart, for han lykkes ikke saa godt i den nye stillingen. Og han er en veldig smart, flink og hardtarbeidende person som fortjener aa gjoere det bra! Han tar jobben sin veldig personlig, og naar ting ikke gaar som planlagt, saa blir han ganske deppa. Han er utrolig oemfindtlig for tiden - taarene begynner aa trille lett - og jeg haaper han ikke er paa vei inn i en depresjon. Han har vaert deprimert foer, og jeg unner ham ikke det igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 18. september 2006 #2103 Del Skrevet 18. september 2006 Du kan jo få T til å forsøke å lytte etter hjertet til babyen med et papprør fra en tørkerull/dorull? Det skal visst gå an det, på samme måte som med et JM stetoskop. (Men vær obs på at dere må finne ut akkurat hvor babyen ligger, og bare kan høre noe der.) Er jo verd et forsøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 18. september 2006 Forfatter #2104 Del Skrevet 18. september 2006 Ja, det var lurt! Skal proeve i kveld! Alt er sikkert i skjoenneste orden. Vi hoerte jo sterk og fin hjertelyd paa fredag. Men plutselig ble begge to saa bekymret. Hun treningsdamen faar ta litt av skylden, hun beskyldte meg jo naermest for aa sette babyens liv i fare i gaar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 18. september 2006 #2105 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg tror nok hun overdriver littegranne. Kan du ikke ringe og spørre jordmora di om hva hun mener om trening? Jeg spurte legen min og han sa at trening var bra (bare ikke kampsport og ridning) og nevnte ikke et ord om overoppheting eller høy puls. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 18. september 2006 #2106 Del Skrevet 18. september 2006 Fant dere hjertelyden med dorull-trikset? Trodde ikke det gikk an å høre så tidlig jeg. Tror jeg må få mannen til å lytte etter vårt lille i kveld. Du må ikke bekymre deg så fælt, forresten. Det din trenings-instruktør fortalte deg vitner bare om at hun har svært dårlig peiling på trening under graviditet. Snakk med jordmoren din du, hun kan nok betrygge deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 19. september 2006 #2107 Del Skrevet 19. september 2006 Håper du får en bedre dag i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 19. september 2006 #2108 Del Skrevet 19. september 2006 Dorull-trikset skal jammen jeg prøve ut også Håper du har en fin dag Holly Hobbie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 19. september 2006 Forfatter #2109 Del Skrevet 19. september 2006 ¤Ronja¤ skrev: Fant dere hjertelyden med dorull-trikset? Trodde ikke det gikk an å høre så tidlig jeg. ← Hei Ronja! Vi hoerte jo hjertelyden sterkt og tydelig paa fredag, men dorullen var ikke like effektiv! Men det var verdt et forsok, da. Prada: Takk! I dag er jeg mer uthvilt og alt gaar saa mye bedre! Magolia: Siden du er kommet lenger, saa er det jo mulig dorulltrikset virker paa deg. Lykke til! MrsN: Nei, med mindre man blir veldig overopphetet eller faar skyhoey puls, som man vanligvis ikke faar ved vanlig moderat/lett intens trening, saa trenger man ikke bekymre seg. Saa jeg proever aa ikke bekymre meg, og tror nok alt er bra! I dag merker jeg at den lille beveger seg inni meg! Kjenner noen rare, boblende greier nede i livmoren, og er sikker paa at det er nurket som holder paa med ett eller annet! Det er utrolig spennende! Det kommer og gaar, men jeg kjenner det tydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 19. september 2006 #2110 Del Skrevet 19. september 2006 Oj, kjenner du liv allerede?!?!? Så herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 19. september 2006 #2111 Del Skrevet 19. september 2006 Holly Hobbie skrev: I dag merker jeg at den lille beveger seg inni meg! Kjenner noen rare, boblende greier nede i livmoren, og er sikker paa at det er nurket som holder paa med ett eller annet! Det er utrolig spennende! Det kommer og gaar, men jeg kjenner det tydelig! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. september 2006 #2112 Del Skrevet 19. september 2006 Så gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 19. september 2006 Forfatter #2113 Del Skrevet 19. september 2006 Takk for hilsener, Ronja, Burpen og Saeria! Det er en ganske rar foelelse egentlig, men veldig artig! I dag har jeg vaert og intervjuet en fyr og deretter paa yoga (det er utrolig avslappende, ikke akkurat hard trening, men godt for musklene!). Naa skal jeg straks dra hjem, tror jeg skal sove litt foer middag. Er litt sliten og har hovne mandler og saar paa leppen. Kjopte meg en propolis-salve for leppen, haaper den virker! Beklager at jeg ikke rekker noen dagbokrunde akkurat naa, haaper aa komme sterkere tilbake i kveld eller i morgen! Takk for at dere kommer innom likevel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 19. september 2006 #2114 Del Skrevet 19. september 2006 for bevegelser! Ha en fin kveld da Holly Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 19. september 2006 #2115 Del Skrevet 19. september 2006 Tenk at du har kjent den lille så moro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 20. september 2006 #2116 Del Skrevet 20. september 2006 Så herlig at du begynner å kjenne liv! Er det ikke en utrolig følelse? Dorull-trikset funket ikke på meg. Mulig sambo var litt utålmodig..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 20. september 2006 #2117 Del Skrevet 20. september 2006 Synd ikke dorulltrikset fungerte! Har ikke testet det selv, men fikk litt hint om hvordan det burde fungere da jeg var hos legen sist. Han sa nemlig at en slik "doppler" som leger og JM bruker fanger opp hjertelyden nesten hvor som helst i magen, og derfor er lett å finne hjertet med. Et JM stetoskop, derimot, må legges mot barnets overkropp, og krever derfor at man treffer rett. Antar det samme gjelder med dorull/tørkerull. Men nå er kanskje jeg endel lenger på vei enn dere, så en større baby har mindre plass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 20. september 2006 #2118 Del Skrevet 20. september 2006 Hei supersnuppis! Har ikke så mye tid, så jeg får ikke lest meg helt tilbake i dagboka di, men jeg ser at du kjenner liv! Så gøy!!!!! Det blir bare bedre og bedre, så du har masse å glede deg til! Håper formen din har kommet seg betraktelig siden sist jeg snoket innom her. Og så håper jeg mannen din bare har noen kjipe dager som går fort over! Ikke noe stas med deppa kjæreste i hus, særlig ikke nå som dere egentlig bare skal glede dere sammen! (Min kjære hadde en periode som alt så svart ut, og hvor humøret var fryktelig langt nede, kanskje det ikke er så uvanlig? Det er jo en stor omveltning for mennene å skulle bli pappa også!) Håper resten av uken din blir bra! DIGER til deg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 20. september 2006 #2119 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Herlig å kjenne den lille, ikke sant!! Jeg er stadig innom her og kikker, også blir det med det- har som regel en utålmodig liten sjørøver (som heller vil finne på andre ting) i nærheten så jeg får "skylde" på han.. Kos deg videre med babyen i magen! Endret 20. september 2006 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 20. september 2006 #2120 Del Skrevet 20. september 2006 Så spennende at du kjenner den lille da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå