Gjest Neffi Skrevet 15. september 2006 #2081 Del Skrevet 15. september 2006 Hei Bor du nede ved havet Holly? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 15. september 2006 #2082 Del Skrevet 15. september 2006 Hvordan har det gått hos jordmor idag? Kjempefine ting du har shoppa til den lille...!! Var flere ting jeg kunne tenke meg der også! Skal vise sambo når han kommer hjem fra jobb... Planer for helga da? Bra blåsinga gjorde hofta bedre! *blåse masse mer!!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. september 2006 Forfatter #2083 Del Skrevet 15. september 2006 Neffi: Hei hei! Vi bor rett ved sjoen, og ser ut mot havet. Vi er saa heldige aa ha en strand 100 meter fra huset. Burpen: Tilbake fra jordmor, og alt var superdupert! Hadde veldig bra jernnivaa, blodtrykk var normalt, hjerteslagene til den lille var tydelige og raske (og vi hoerte at h*n snudde seg inni der! ) - kort sagt veldig betryggende. I morgen skal vi som sagt trene paa formiddagen, og ha en liten sammenkomst med noen venner og naboer nede paa stranden - dvs naa har jeg invitert en del kolleger, og det har T ogsaa, saa naa blir vi ganske mange - tenkte aa lage noe snacks, vet ikke helt hva. Paa soendag skal jeg paa Aquafit (vanngym) og paa norsk gudstjeneste om kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 15. september 2006 #2084 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Så bra at jordmortimen gikk bra, og at du er frisk og rask! Hvor raskt slo hjertet til den lille da? Endret 15. september 2006 av Xavia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. september 2006 Forfatter #2085 Del Skrevet 15. september 2006 Jordmor telte ikke, hun sa det ikke var noedvendig aa maale. T var med, og proevde aa telle, tror han kom frem til at det slo i hvertfall 140 slag i minuttet. Forrige gang var det 146. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 15. september 2006 #2086 Del Skrevet 15. september 2006 Vet dere hvilket kjønn dere får? Har jo hørt at om hjerteslagene ligger under 150 så er det en gutt, men vet ikke om dette stemmer Ha en fin helg Holly (du skal vel se x-factor på lørdag ja?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. september 2006 #2087 Del Skrevet 15. september 2006 For noen fine babyklær! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 15. september 2006 #2088 Del Skrevet 15. september 2006 Vet dere hvilket kjønn dere får? Har jo hørt at om hjerteslagene ligger under 150 så er det en gutt, men vet ikke om dette stemmer Ha en fin helg Holly (du skal vel se x-factor på lørdag ja?) ← Tallet er vel 140, og høyere betyr jente, og lavere betyr gutt. (Bortsett fra at det kun er et kjerringråd, og ikke bør tillegges så mye vekt.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 15. september 2006 #2089 Del Skrevet 15. september 2006 Innom for å ønske deg en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 15. september 2006 #2090 Del Skrevet 15. september 2006 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 16. september 2006 #2091 Del Skrevet 16. september 2006 God helg, HH! Kos deg masse på sammenkomsten... Hvordan er forresten temperaturen hos dere sånn på denne tiden? -siden dere skal være på stranden, tenker jeg! Sambo syntes linkene dine jeg viste var veldig fine, så jeg får vel se om jeg får fått ut finger'n og bestilt noe selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnLin Skrevet 16. september 2006 #2092 Del Skrevet 16. september 2006 Hei! Ville bare kikke innom å si at jeg har sniklest dagboken din litt i det siste. Er ganske ny her,men synes det er utrolig koselig å lese det du skriver. Har selv studert et par år i Australia,men jobber hjemme i Norge nå, da. Synes det er gøy å høre om livet til folk som bor i utlandet. Kastet selv p-pillene i dag og håper på å bli gravid etterhvert. Spennende tider. Ha det fint og lykke til med graviditeten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 17. september 2006 #2093 Del Skrevet 17. september 2006 Så moro at dere har vært på jormortime og hørt hjertelyden. Gleder meg til jeg kommer så langt . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 17. september 2006 #2094 Del Skrevet 17. september 2006 Den marihøneposen var kjempefin! Jeg må bare få meg en unge til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 17. september 2006 #2095 Del Skrevet 17. september 2006 *legger igjen spor* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 17. september 2006 #2096 Del Skrevet 17. september 2006 Håper dere koste dere på stranden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 17. september 2006 Forfatter #2097 Del Skrevet 17. september 2006 Oi, saa mange koselige hilsener! Skal proeve aa svare hver enkelt, so here goes: Vet dere hvilket kjønn dere får? Har jo hørt at om hjerteslagene ligger under 150 så er det en gutt, men vet ikke om dette stemmer ← Ble ikke noe X-Factor paa meg, for vi var jo nede og froes paa stranden! Men jeg saa det i dag, da. Mange tragiske folk, maa jeg si... Den myten er vel riktig som Susan sier, at det "magiske" tallet etr 140, men et fosters hjerteaktivitet varierer visst fra 120 til 160 uansett om det er jente eller gutt, alt ettersom hvor aktiv han/hun er naar man maaler. Saa jeg toer ikke stole paa den metoden! Vi skal ikke ha flere ultralyder, siden man ikke faar det her vi bor, saa vi skal vente til foedselen med aa finne ut. Hva med dere? For noen fine babyklær! ← Takk Saeria! Haaper de kommer frem til riktig adresse og at tollen ikke er altfor hoey.... Tallet er vel 140, og høyere betyr jente, og lavere betyr gutt. (Bortsett fra at det kun er et kjerringråd, og ikke bør tillegges så mye vekt.) ← Enig med deg i det! Innom for å ønske deg en god helg! ← God helg, Cr@sh! Er du blitt mamma naa, mon tro (faar sjekke i dagboken din tenker jeg!) Lykke til med foedselen hvis ikke! God helg! ← Takk, haaper du har hatt en fin helg ogsaa! God helg, HH! Kos deg masse på sammenkomsten... Hvordan er forresten temperaturen hos dere sånn på denne tiden? -siden dere skal være på stranden, tenker jeg! Sambo syntes linkene dine jeg viste var veldig fine, så jeg får vel se om jeg får fått ut finger'n og bestilt noe selv! ← Takk Burpen, samme til deg! Vi fikk sjoetaaken paa besok i gaar, og den nektet aa dra noe sted, saa det var iskaldt paa stranden, og sikten var daarlig. Men vi var likevel 15-16 stk. og koste oss i tre timer! Men ellers har det vaert over 20 grader de andre dagene i forrige uke. Goey om du ogsaa bestiller noe fra Anne Geddes, du faar vise meg link i saafall! Hei! Ville bare kikke innom å si at jeg har sniklest dagboken din litt i det siste. Er ganske ny her,men synes det er utrolig koselig å lese det du skriver. Har selv studert et par år i Australia,men jobber hjemme i Norge nå, da. Synes det er gøy å høre om livet til folk som bor i utlandet. Kastet selv p-pillene i dag og håper på å bli gravid etterhvert. Spennende tider. Ha det fint og lykke til med graviditeten! ← Saa moro med et nytt fjes! Lykke til med proevingen, kanskje du hopper over til graviddagboekene snart du ogsaa? Så moro at dere har vært på jormortime og hørt hjertelyden. Gleder meg til jeg kommer så langt . ← Den marihøneposen var kjempefin! Jeg må bare få meg en unge til... ← Sett i gang produksjonen!! *legger igjen spor* ← Hei Ronja, koselig med enda et nytt ansikt! Håper dere koste dere på stranden! ← Ja, det var kos....eller dvs. det var iskaldt, som jeg skrev ovenfor. Men veldig hyggelig aa se alle som kom! Vi annonserte nyheten vaar til de som ennaa ikke visste (en del kolleger av T, bl.a.). Det komiske var at et vennepar av oss som vi ikke har sett paa en stund sa at de venter barn samtidig som oss! Hun har termin 5. mars, min opprinnelige dato. Saa jeg haaper vi kan moetes en del fremover og ikke minst naar vi har foedt. Er jo koselig aa kjenne noen andre nybakte moedre som man kan moete i ny og ne, er jo saa mye nytt som skjer og venner uten barn er vel ikke like interessert i aa snakke om babyer hele tiden. Vi var utrolig slitne etter festen, som sluttet tidlig heldigvis, og ryggen min var utrolig vond. Jordmor trodde jeg hadde isjas etter det jeg forklarte. Men i dag har jeg nesten ikke kjent noe. Dro paa Aqufit, vanngym, og det var sinnsykt bra trening foeltes det som. Mye hardere enn jeg hadde trodd, og jeg kjenner meg ganske moerbanket etterpaa. Etter timen snakket jeg litt med instruktoeren, og nevnte at jeg er gravid. Hun ble litt irritert og sa at jeg burde ha sagt fra paa forhaand, for jeg skulle visst ikke ha gjort "halvparten" av de tingene vi hadde gjort! Saa neste gang skal jeg komme en halvtime foer, og hun skal vise meg alternative bevegelser etc. Hun sa at dette var ingen spoek, det var hard trening, og siden jeg var gravid saa maatte jeg tenke paa at fosteret fikk mindre oksygen naar jeg trente hardt osv. Ble skikkelig bekymret jeg, og det ble T ogsaa, men det har vel gaatt bra. Naa maa jeg jobbe litt med noe til i morgen, og deretter gjoere litt husarbeid. Er skikkelig sliten, selv etter nesten to timer under dynen, men naa skal det jobbes! I kveld skal vi paa norsk gudstjeneste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. september 2006 #2098 Del Skrevet 17. september 2006 Det har nok gått bra, ja. Du får ta de alternative øvelsene neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 17. september 2006 #2099 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg fikk beskjed av legen min at jeg kunne trene akkurat slik jeg pleide før graviditeten bare jeg ikke holdt på med kampsport . Synes denne linken oppsummerte veldig fint det min lege mente om trening og svangerskap. (Den er hentet fra en tråd i gravidforumet). Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke bekymra meg for å ha trent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnLin Skrevet 17. september 2006 #2100 Del Skrevet 17. september 2006 gravid-dagbøkene, ja...Hjelp har ikke turt å tenke så langt enda. hehe. Innbiller meg at ting nok tar tid, men håper jo. Trodde man kunne trene rimelig som normalt når man var gravid, jeg.. Godt du fikk litt andre øvelser du kunne gjøre da. Ha en flott uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå