Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for de koselig kommentarene i bloggen min! :)

Vet ikke om jeg er helt levende i dag. Hadde en usedvanlig daarlig natt i natt. Stakkars plutten hostet masse, og vaaknet og fikk ikke sove igjen. Saa da holdt han det gaaende i over to timer, tror jeg det var. Og det er litt kjedelig naar man skal opp halv syv. I tillegg har han smittet oss med forkjoelelsen sin. Jeg hadde nettopp blitt ferdig med halsbetennelsen i gaar, da jeg merket jeg ble helt tett og fikk vondt i halsen igjen. :gråte:

Men vi kommer oss vel gjennom denne uken ogsaa. Aa, som jeg oensker jeg kunne gaa og legge meg igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næeimen, er det det liv i deg også? :D Veldig koselig å se deg her igjen! Du har definitivt vært savnet.

Jeg kanskje tar meg en tur til Skottland til høsten. Kommer litt ann på hva som skjer framover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Saeria! :klem:

Da må du si ifra når du kommer, lunacia! :jepp:

Hei kiwii! :vinke: Koselig med besøk!

Er litt bedre i dag, og plutten er i storform. Han elsker å raide kjøkkenet, åpner alle skapdørene og roter som bare det. Han knuste nettopp en tallerken, en fin en (hulk), men men...jeg må se å få barnesikring på skapdørene!

Tror vi må ta oss en tur ett eller annet sted, for jeg blir litt smågal av å gjete på ham her hjemme. Han er ikke så interessert i lekene som han er i alt annet han kan få tak i, og vi har som sagt ikke barnesikret huset helt (alt som er giftig eller farlig er jo gjemt bort da) så det blir en del rot...

Ellers eeeelsker han togbanen til T, og maser veldig på meg (går bort til kottet der den er, den er bygget inni et digert kott) og gir seg ikke med å mase før jeg setter den på og åpner opp og viser ham den. Togene sporer alltid av når jeg bruker banen, så jeg liker best at T viser ham den. Han digger Thomastoget også, og får se fem minutter hver kveld med T.

Ellers tasser han mest rundt nå, blir mindre og mindre krabbing. Men han har ingen ordentlige sko! Han har tøfler da, men jeg glemmer hele tiden å kjøpe sko til ham....han går jo ikke så mye ute da, men hvis vi får hage der vi skal leie så blir det jo litt.

Var og kikket på en leilighet med hage i dag, men interiøret var litt slitent synes jeg. Skal kikke på to i morgen også.

Nå tar vi oss en tur ut, for jeg tror tassen kjeder seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt sliten etter ny runde med forkjølelse i heimen. Heldigvis er det bare vi voksne som er rammet denne gang, og det er ikke såååå ille som den ekle halsbetennelsen som jeg hadde.

I dag har vi kikket på et hus til leie, men det svarte ikke helt til forventningene. Det vi skal se på i morgen, derimot, tror vi kan være "the one." http://www.s1rental.com/renting/search/200...023371754.shtml Synd det ikke er tre soverom, men vi klarer oss strengt tatt med to.

Hadde en fin dag på jobb, hvor jeg fikk gjort en del, og det er deilig. Selv om jeg ble kalt "a pain in the neck" av en professor jeg intervjuet. Får ta det som et kompliment! :fnise: Vurderer fortsatt å si opp, men ikke helt ennå.

Lurer på om jeg skal vekke murmeldyret mitt. Han elsker å sove på dagen, og blir nok rimelig sinna om jeg vekker ham. I går sov han for sent på dagen, og vi fikk ham ikke i seng før ti over halv ti! Det er alt for sent.

Nå får jeg rydde litt i kleskaoset mitt. Har lyst til å begynne på nytt syprosjekt også, men da må jeg ha litt mer overskudd først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal flytte dit om to uker!! Leiligheten var enda finere enn paa bildene, med stor stue, store soverom og digert kjoekken (man ser bare halvparten paa bildet). Hage rett utenfor kjoekkenet og vaart soverom. Og diger dobbeltseng paa vaart soverom, med nok av plass til alle tre!

Nabo rett over veien er en juicebar og et keramikkverksted hvor man kan lage sin egen keramikk samt kafe. Og 40 meter unna ligger en liten dagligvarehandel, skobutikk for barn og litt lenger nedi gaten ligger det delikatessebutikker, fiskehandler osv. Og restauranter og kaffebarer ligger tre minutter unna. Og the Meadows, et stort parkomraade, ligger ett minutts gange unna. Der er det tennisbaner og lekeplass. Og det er fire kinoer i gaaavstand. Tror ikke vi faar fritidsproblemer!

Stakkars lille Theodore, han hoster voldsomt fortsatt. Han vaaknet en del i natt og hostet som en liten tordenstorm. Han skjoenner jo ikke at det kan loenne seg aa faa ut alt slimet, saa alt blir svelget, ogsaa holder han paa og hoster. Haaper han blir bedre snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så ikke så dumt ut det huset.

Anbefaler honning som hostesaft til småtasser over ett år!

Det virker smørende og beroligende, og Julegaven slutter som regel å hoste en stund når han får det.

De under ett år skal jo ikke ha honning på grunn av en uvanlig, men farlig sykdom, men etter ett år er dette ikke noe å bekymre seg for lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for honningtips! Vi proevde vanlig hostesaft, men han likte det ikke og det endte opp overalt bortsett fra munnen hans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Saeria! Han er fortsatt forkjoelet, men i mye bedre form!

Hadde en fin helg med herlig vaarvaer. Vi gikk turer og var paa stranden, og spiste lunsj paa restaurant med venner i gaar.

Theodore elsker aa vaere ute, og naermest loep nede paa stranden. Han hadde paa seg nye sko (hans foerste par ordentlige sko) og var saa fin!

I dag kommer en dame et utleiebyraa som skal vurdere leilighetene vaar. Haaper hun gir oss bra tilbakemelding.

Fikk klippet meg i helgen, herlig med ny, kortere sveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for honningtips! Vi proevde vanlig hostesaft, men han likte det ikke og det endte opp overalt bortsett fra munnen hans...

Honning er litt lettere å få i dem, ja...

For ikke lenge siden satt en almennlege på NRK og anbefalte honning istedenfor hostesaft, for det hadde like mye virkning.

Har ikke vært behov for noe annet hos oss ennå. :)

Håper det hjalp litt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Da må du si ifra når du kommer, lunacia! :jepp:

Hvis det blir noe av, så reiser jeg først sammen med ei venninne i starten, og så drar jeg nok videre til Glasgow alene. Uke 40. Men det er veldig ute i det blå enda. Kommer veldig ann på om venninna mi flytter over og min jobbsituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som fortsatt er syk....jepp, min lille gutt. Men han er litt bedre i dag, tror vi, saa han er i barnehagen. De ringer vel hvis han ikke er i form.

Jobben er ganske interessant for tiden. Teamet mitt fikk en utmerkelse for dekningen av streiken paa Grangemouth, et oljeraffineri som maatte stenges i forrige uke. Artig.

Ellers har jeg drevet og sydd litt. Har sydd en mei tai til kusinen min, som fikk en baby for et par maaneder siden. Haaper hun liker den og at den blir brukt. Den er i brun cordfloeyel og blomstrete stoff i turkist, rosa, groent og brunt. Hvis det blir for mye blomster kan hun bruke den brune cordsiden.

Naa er det litt travelt her, saa maa jobbe litt. Vi har ikke fri i dag, men paa mandag isteden. Da har jeg tenkt aa sove leeenge og kanskje booke en massasje eller ansiktsbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke glemt dere! Bare vaert litt travel i helgen. Og litt syk. Men bedre naa, tror jeg.

Sommeren er kommet hit! Hadde en kjempedeilig dag ute i byen i gaar, og Theodore koste seg masse paa gresset i parken. Helst vil han gaa bort til alle han ser, og er ikke saerlig sjenert. Vi hadde piknik i en nyaapnet park, og T var med.

Ellers maa jeg begynne aa pakke. Skal flytte til helgen, det blir litt stress. Men spennende ogsaa. Og uken etter skal vi paa Frankrike-ferie, og det blir deilig. Har pakket det meste til den turen allerede. I gaar kjoepte jeg meg nye sko til den fine blaa kjolen min, lave men glamoroese sandaler i samme blaafarge. Maatte innom tre butikker foer jeg fant dem.

Har blitt ganske tynn i det siste. Ikke syltynn, men tynn til aa vaere meg. 63 kilo, det er det noen aar siden jeg veide sist. Merker at ammingen er en god slankekur, for jeg spiser masse men gaar likevel ned i vekt.

Bestevenninnen min synes jeg er litt rar som ammer fortsatt og ikke har planer om avvenning med det foerste. Hun synes det er rart aa amme et barn som kan gaa (aner ikke hvorfor). Men jeg blaaser i det, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...